Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:51

PW allereerst een hele fijne vakantie en dat je er maar heerlijk van mag genieten !!!

flugeltje

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:55

Ik ben hier ook een paar dagen niet geweest en ik denk idd ook maar dat ik dat zo laat.
Ik probeer ook zoveel mogelijk te reageren, maar als ik op iedereen moet reageren, vind ik het ook lastig om er dieper op in te gaan. Ik moet dan zo'n ellenlang verhaal gaan typen en heb daar geen energie voor. Ik heb interesse hier in bepaalde personen, maar lang niet in iedereen (zeg ik eerlijk, omdat me dat gewoon teveel is). En die aantal mensen vraag ik wel door en toon ik graag interesse, maar voor die anderen dan ook niet, gewoon omdat het teveel is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:00

Ik snap dat mensen zich nu gaan verdedigen, doe ik zelf ook merk ik, maar ik vraag me af of jullie mijn punt begrijpen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:06

Het is namelijk echt niet mijn bedoeling om mensen weg te jagen. Ik zou alleen zo graag willen dat het voor iedereen weer prattig wordt...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:09

Geloof niet dat het zo de goede kant op gaat met dit topic, wat erg jammer is. Er wordt wel gereageerd maar ikzelf (spreek even voor mezelf) mis de diepgang. Zo voel ik me al 2 weken niet echt top en daar is een goede reden voor alleen wordt er niet naar gevraagd, dat vind ik zelf wel erg jammer. Dat is de diepgang die ik persoonlijk mis hier de laatste tijd. Je kunt aan mij volgens mij alles vragen en aan andere ook, als ik niet wil antwoorden dan zal ik dat wel aangeven ;) of ik stuur even een pbtje.

Hoop niet wat we hier nu eindeloze discussie gaan voeren maar het is wel goed dat iedereen even zijn mening kan geven, zo kunnen we allemaal kijken wat we kunnen verbeteren. Verbeteren doen we niet door weg te blijven want we hebben er volgens mij allemaal baat bij. Hopelijk gaan we ons hier dan weer allemaal beter voelen, wat ik heb dit topic altijd gezien als een warme deken en ook in deze koude dagen kan ik die goed gebruiken. Net als vele met mij vermoed ik.

Viootjuh en Flugeltje, hoe is het met jullie en hoe was jullie weekend?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:15

Ik denk dat dat een mooi voorbeeld van jou is over de diepgang CIV. Je hebt inderdaad vaker aangegeven dat je spanning had, dat je een zware dag gehad hebt enz. Ik vind het dan heel jammer dat de reacties niet verder komen dan: "Hopelijk voel je je snel beter". Dat is wel heel lief, maar helpt een ander niet verder. Ik vraag me in zulke situaties meteen af waar die spanning dan vandaan komt en vraag daar ook naar. Pas dan kan ik misschien een nuttige tip geven. De antwoorden zijn vaak zo oppervlakkig, maar misschien verwacht ik wel teveel??

Ik ben het met CIV eens dat wegblijven geen oplossing is. En nogmaals, dat ik ook niet mijn bedoeling!! Ik vind ook dat je het goed verwoord hebt over die warme deken. Dit topic heeft me al veel steun gegeven en ik hoop ook in de toekomst er nog veel aan te hebben...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:18

flugeltje schreef:
Ik ben hier ook een paar dagen niet geweest en ik denk idd ook maar dat ik dat zo laat.
Ik probeer ook zoveel mogelijk te reageren, maar als ik op iedereen moet reageren, vind ik het ook lastig om er dieper op in te gaan. Ik moet dan zo'n ellenlang verhaal gaan typen en heb daar geen energie voor. Ik heb interesse hier in bepaalde personen, maar lang niet in iedereen (zeg ik eerlijk, omdat me dat gewoon teveel is). En die aantal mensen vraag ik wel door en toon ik graag interesse, maar voor die anderen dan ook niet, gewoon omdat het teveel is.

Flugeltje: Ik wil even zeggen dat ik het fijn vind hoe eerlijk en open je in je post bent.
Ik denk dat je ook terecht opmerkt dat je niet in iedereen evenveel interesse hebt. Ik hoop niet dat je wegblijft...

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:21

PW ik probeer me niet te verdedigen, ik weet ook niet of ik tot de irritatie behoor, maar ik probeer uit te leggen hoe ik met dit topic omga.

Ik heb even 4 pagina's bijgelezen en als 1e wil ik reagerenop PW

Ik sta er versteld van hoe jouw posts in een week zo verschillen, zo somber als je was en nu klink je weer erg positief en jij maar zeggen dat je denkt geen stap vooruit te komen !! Ik vind het knap hoe je je in een korte tijd zo hebt weten te herstellen. En dan de test nog, nou... je kan enorm trots zijn op jezelf denk ik !!!

CIV ik las dat je niet naar de andere stal geweest bent en dat ze je op stal willen helpen. Wat goed !! Ik hoop dat het dit keer wel van de grond komt. Waardoor voel je je niet top civ ??

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:23

Pollewoppy schreef:
flugeltje schreef:

Flugeltje: Ik wil even zeggen dat ik het fijn vind hoe eerlijk en open je in je post bent.
Ik denk dat je ook terecht opmerkt dat je niet in iedereen evenveel interesse hebt. Ik hoop niet dat je wegblijft...

oooh ik had deze even over het hoofd gezien :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:29

Bedankt Flugeltje..
Door de test enz. zie ik zelf ook weer in dat ik zeker wel vooruitgang boek. Ik was dat anderhalve week terug idd even uit het oog verloren. De test laat zien hoe ik lichamelijk vooruit gegaan ben, maar ik ben ook van mening dat je je lichaam niet los kunt zien van je geest. En ook op dat vlak boek ik zeker vooruitgang. Er zijn nog dalen, maar ze duren niet zo lang meer en dat is idd in mijn posts terug te zien. Die tijd gaat voor jullie ook komen!

Wanneer heb je weer je volgende behandeling flugeltje?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:29

pilipa@ ik hoop niet dat je wegblijft, je bent juist 1 van mijn favorieten hihih.
Ik ben het met je eens dat het erg druk is, daar heb ik ook moeite mee, maar ik vind dat de nieuwelingen zich aan moeten passen aan de ouwe garde. En als je je verhaal niet weer wil doen dan moet je dat ook niet doen. We weten allemaal wel wat het is en hoe het voelt en daarvoor hoef je niet heel je verhaal op tafel te gooien om begrip en intresse te krijgen..

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:35

pw woensdag heb ik mijn volgende behandeling en ik kijk er erg naar uit. Bij mij gaat het nu weer wat minder en ik merk dat dat grotendeels komt, doordat ik weer de volledige zorg over mijn dochter heb. Je kan je rust momenten niet pakken wanneer je ze nodig hebt en dat geeft weer behoorlijk veel spanning. Ik ben dus vorige week weer wat te druk geweest en heb wat rotte ervaringen en dat kan ik effe niet hebben nu, dus ik heb het weekend weer plat gelegen. Volgende week alles weer normaal gelukkig en kan ik weer relaxen :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:38

Nog even volhouden deze week.
Hoe gaat het nu met je dochtertje? Ik kan me voorstellen dat je het hele weekend plat gelegen hebt. Ik vind het knap hoe je het trekt, want het is niet niks zo, de volledige zorg voor je dochtertje. Ik wens je heel veel succces woensdag en ben heel benieuwd hoe je het zal ervaren. Sterkte van de week en idd, probeer je rustmomenten te pakken waar het kan. Neem ook na deze week de tijd om bij te komen, dat zal je echt nodig hebben, want je hebt veel van je lichaam gevraagd...

:(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:55

Ik ga mijn laatste spulletjes eens bij elkaar zoeken en de auto inpakken. Dan zijn wij klaar voor vertrek.
Ik wens iedereen een hele goed week. Tot vrijdag!!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:00

Een hele fijne vakantie en tot vrijdag :D

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:34

PW: Een hele fijne vakantie gewenst! Dat je er maar lekker van mag genieten! Je hebt het verdient :)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:37

Ik wil jullie allemaal bedankt voor jullie tips en oppeppers! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me een beetje aangevallen voel en dat brengt weer een hoop stress teweeg. Dat is niet goed voor mij en voor jullie dus ga ik weer in stilte meelezen. Sorry, ik hoop niet dat jullie het verkeerd opvatten.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:14

Flugeltje, lief dat je nog terug hebt gelezen, doet me goed :(:) Lukt het je wel zo de zorg voor je dochtertje te dragen? Doe volgende week dan ook rustig aan want dat heb je dan wel even nodig en verdient! Ben het even kwijt :o maar is woensdag je intake, weet nog wel dat je het vorige keer af had gezegd ivm je dochtertje? Met mij gaat het wat minder omdat ik weer opzoek mag naar een andere baan ivm re organisaite, helaas. Kwam koud op mn dak want ik had het niet verwacht maargoed er zijn ergere dingen, heb het wel moeilijk mee gehad en nog. Hoop alleen niet dat ik weer thuis zal komen te zitten, heb nog een aantal maanden. :=

PW, jij zit nu in de auto, hoop dat het je zal lukken om te ontspannen en genieten!

Viootjuh, zou het erg jammer vinden als je gaat maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Kan je moeilijk dwingen hier te blijven :P Misschien als je het een plekje kunt geven. Hoop dat je er nog eens over na wilt denken maar het is jou beslissing en die respecteer ik en de andere vast ook :(:) je mag me altijd pben.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:18

Viootjuh als jij je aangevallen voelt en je niet goed voelt daardoor is niet prettig. Maar het geeft wel aan dat jij misschien 1 van de bent. Niet rot bedoeld, maar je kan je terug trekken zoals je zegt of je een beetje aanpassen aan de oude garde hier hihi ( ik ben ook vrij nieuw, maar ik kan wel begrijpen wat ze bedoelen) Ik ga daarom proberen wat meer diepgang te brengen. Al vind ik dat moeilijk, omdat ik de mensen nog niet zo goed ken, maar zonder diepgang leer je de mensen ook niet kennen.
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 01-02-10 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:21

@ civ he gatsie wat vervelend, wat voor werk doe/zoek je ??
Waarom wil je niet thuis komen te zitten, is dat nu juist niet fijn om beter te worden ??

Oooh en woensdag heb ik weer hypnotherapie.. Mijn intake is maandag ochtend.
Mijn dochtertje heb ik wel moeite mee, de 1e week ging goed, maar word nu moeilijker, het is gewoon heel de dag drukte om je heen en ik zou het liefst even rust willen.
Je hebt al die verplichtingen qua tijd ed. en dat is nou net wat ik niet moet hebben.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:27

Flugeltje, ik ben alweer bijna een jaar terug aan het werk, heb hiervoor al thuis gezeten maar weet dat wat werken je vergroot je wereld, je hebt een doel en financieel is het ook handig ;) Het is alleen heel erg jammer want ik heb het hier ontzettend naar mn zin, super collega's, goede baas, heb nog niet eerder zo'n leuke baan en team gehad maar het is niet anders. Ga opzoek naar een administratieve baan dus een breed zoekvlak :)

Spannend woensdag, hoop dat je er veel baat bij zult hebben. Gelukkig weet je dat je volgende week weer wat meer lucht krijgt, er is licht aan het einde van de tunnel. Zijn er geen vrienden die graag een dagje of een aantal uur oppassen? Het is dat we niet bij elkaar in de buurt wonen maar ik zou het wel leuk vinden.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:41

Civ, dat is balen, gebeurd niet vaak dat en je collega's en je baas bevallen :P . Gelukkig heb je een breed zoekvlak, dat is weer geruststellender en kom je niet zo snel thuis te zitten. Maarrrrr... je hebt nog even, dus misschien vind je wel net zo'n leuk baantje terug.

Mijn meeste familie en vrienden werken gewoon, er zijn er wel een paar waar ik ze kan brengen, maar ik ben niet zo van dat heen en weer gesleep, ze is erg gevoelig en reageerd daar best heftig op, ze word dan behoorlijk onrustig. Morgen komt mijn zus langs en heb ik weer even wat afleiding en dan wo-do-en vrij middag naar het dagverblijf dus dan heb ik weer wat rust.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:50

Jeetje, wat zijn jullie opeens hard gegaan :)

CIV: wat balen dat je weg moet en zeker omdat je het niet aan zag komen! Weet je dat vanaf vandaag? Veroorzaakt dat ook de spanningen waarmee je rondloopt?

Flugeltje; logisch dat het je na een week meer moeite kost om voor je dochter te zorgen, maar he, je hebt er al een week opzitten, hartstikke goed toch! Als ze zo gevoelig is, voelt ze misschien ook aan dat jij niet helemaal lekker in je vel zit.. Fijn dat je zus morgen even komt, is even een break voor jou en voor je dochter.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:01

Maaaike, hoe was jou dag? Lees op je gemak nog maar eens bij ;) Klopt dat mn spanningen daar van kwamen en komen, zit er nog erg mee in mn maag en blijf er ook mee geconfronteerd worden. Er zullen nog moeilijke en emotionele dagen volgen. Wou dat het anders was maar helaas.

Flugeltje, morgen komt er hulp, vandaag nog wel doorgekomen? Slaap je wel goed? Lijkt me zwaar om in deze periode voor je dochtertje te zorgen maar gelukkig kies je ook voor jezelf en breng je haar naar het dagverblijf, vind ze vast niet erg. Weer uit ervaring dat het niet mee zal vallen om iets anders te vinden maar mn eerste brief is de deur uit, kwam er wel achter dat er nog een typfout inzit :s, is er alvast voor de volgende uit. Ga mn best doen iets te vinden, veel open solls de deur uitdoen maar dit zorgt weer wel voor spanningen. Kan niet tegen onzekerheid.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:55

CIV: dit was juist een plek waar je waarschijnlijk je veilig voelde en je ritme en regelmaat gaf, wat voldoening. Dat je die situatie nu kwijt raakt en de controle daarover niet in handen hebt, is moeilijk. Hopelijk vind je snel iets waar je je goed van voelt. Al zal dat ook wel weer spanningen geven, nieuwe situatie, nieuwe mensen. Maar dat geeft aan de andere kant weer nieuwe ervaringen en mogelijkheden. Succes :)

Heb inderdaad bijgelezen n.a.v. wat PW typte. Heb gisteren nog een aantal x met dr heen en weer gepb't hierover, daarom laat ik het nu even rusten, voor er een nieuwe discussie ontstaat :). Denk dat we het allemaal begrijpen en allemaal gewoon onze best ervoor moeten doen :)

Mijn dag was, uh.. wel redelijk. Ik vind het fijn om op m'n werk te zijn. Weekend was een ramp, ik verlies me in mijn eigen gedachtes. Als ik werk moet ik me daar vanaf zetten. Is dus niet goed dat ik doorga met werken, is even mijn manier van overleven geworden. Heb ze wel even kort bijgepraat over het bezoek bij m'n psych en dat zij verwacht dat ik binnenkort niet meer werk. Kunnen ze er alvast een beetje rekening mee houden.