Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:15

Ik ga dalijk.. zit te wachten tot ie thuis is :+

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:32

CM, hoe was je date? Ben wel benieuwd. Was je niet zenuwachtig? Ik zou dat wel hebben, zat me gisteren voor het uitgaan ook alweer helemaal druk te maken met als gevolg dat ik misselijk werd en wat druk op de borst kreeg. Wat doen we onszelf toch aan, mn vriendin had al buikpijn van de spanningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:44

Hee dames!

Ik ben ook weer in het land der levenden. Ik heb vanacht best aardig geslapen, maar vanmorgen werd ik weer wakker met kies/kaakpijn. Mijn hele onder en boven kaak deden zeer, net een soort kramp. Kwam echt van mijn kaakgewricht af, net onder mijn oor. Vreselijk! En die stomme gevulde tand is nog steeds erg gevoelig en het lijkt of er een stuk op zit wat te hoog is..

Net heb ik een boktmeeting gehad, en het was erg gezellig. Ik heb een geweldige armband gekregen met haren van Sietske, en ik heb zelf een hanger gemaakt met haren van Garuna.

CM: ik ben erg benieuwd hoe je date is?

CIV: Jammer dat je vriend zo reageerd, wat wilt hij dan? Dat je gewoon gaat feesten zonder aan hem te denken?

Morgenvroeg heb ik eerst therapie en daarna runningtherapie. Dinsdag vertrekken we op vakantie, en ik vind het spannend.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:00

Owja, dat was vandaag Angela, ik miste je al hier maar ik ben niet zo helder vandaag. Leuk dat je nu een armband hebt, dat is toch iets moois, ga je hem ook dragen? Wat jij typt dat zou mn vriend het liefste willen, we hebben het er vanavond nog wel even over gehad maar toch snapt hij het niet helemaal, waarom het dan niet leuk kan zijn. Ik zeg even want hij wilde dus naar bed toe.

Wanneer moet je terug naar de tandarts want ik zou toch even bellen, dit klinkt niet best. Succes morgen en dinsdag. Ben wel blij dat ik dit jaar niet op vakantie hoef, volgend jaar denk ik er misschien anders over maar ik krijg het al benauwd bij het idee. Ben vorig jaar rond deze tijd ingestort en had toen niet verwacht dat ik er nu nog last van te hebben, is wel even confronterend maar het gaat gelukkig al een stuk beter.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:41

Ik heb ook weer eens rot gedroomd. Het ging over mijn familie en dat ik ruzie met ze kreeg. Dat is de laatste tijd al vaker gebeurd. Net als crossmonster zei 's ochtends als je al even wakker geweest bent en dan weer in slaap valt. Echt heel vervelend. Word ook zo naar wakker dan. ;(

Ik ben ook blij dat ik niet op vakantie hoef. Vorig jaar heb ik mijn vakantie afgezegd omdat het niet goed ging. Ook ik had niet verwacht dat ik nu nog in deze situatie zou zitten. Dat zijn inderdaad confronterende momenten.

@ crossmonster: Hoe was je date?

@ CIV: Jammer dat je maar even kort met je vriend hebt kunnen praten. Zou inderdaad goed kunnen dat hij moe is en daarom zo reageerd. Wel lastig dat hij je niet helemaal begrijpt.

@ Angela: Leuk dat je sieraden hebt van de haren van je twee paardjes. Fijn dat je een leuke dag gehad hebt. Succes met de runningtherapie en met de voorbereidingen voor de vakantie. Ik vind het logisch dat je het spannend vind. Hoe lang gaan jullie ook al weer?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:19

CM zit op een roze wolk :D

Ik had al echt tijden een oogje op m :o

Heb echt genoten gisteren !

Ik was wel zenuwachtig idd, omdat we beide al hadden uitgesproken dat er toch wel een vonkje tussen ons was.

Maar eenmaal daar viel alles van me af.
Tuurlijk wel een beetje spanning,maar leuke spanning.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:54

CM, dat klinkt goed, al een vervolg date gepland? Is het laat geworden ;) :P ? Verliefdheid geeft je een gevoel dat je alles aan kan dus dat is wel prettig. Geniet er maar lekker van! :+:

PW, hoe is het met jou? Wat staat er voor vandaag op de planning?

Angela, hoe was je therapie? Succes vanmiddag met de runningtherapie, vraag me nu wel af of je eigenlijk wel zal gaan ivm met je tandpijn, hoe is het daarmee?

Nou ik ben vanmorgen al een bakje koffie gaan drinken bij mn stiefmoeder op het werk, kon ik daar ook eens kijken want ik was er nog nooit geweest, was wel gezellig. Thuis gekomen even een paar emmers water over de straat gegooid want pal voor ons huis is iets aangereden, geen idee wat want het ligt er niet meer maar er ligt veel bloed op straat en op de stoep. Er kwamen veel vliegen op af en ik hoop dat die nu een beetje weggaan. Dan ik al een emailtje van mn vriend, waarschijnlijk komt hij een week later thuis -O- Degene die daarover gaat is nu met verlof en of hij dan een week langer thuisblijft weet ik ook nog niet, bah en je leeft er zo naartoe, nog een week langer wachten dus.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:59

Balen CIV.
En gadver lekker al dat bloed...

Een emmer met water met wat chloor helpt vaak beter als alleen water niet helpt.

Ik weet nog niet wanneer ik m weer zie - khoop snel natuurlijk :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:03

Baal er ook echt van, hoop dat we snel meer weten, ben je zo aan het aftellen, komt er ineens een week extra bij, bah. Dan zou hij een grootfeest missen, housewarming bij mn moeder, en ik wilde toch wel graag dat hij daar bij zou zijn. Nouja we wachten het af.

Lekker zo in de wolken zijn, dat wil ik ook weer wel maar ze zeggen dat dat weer terugkomt zodra je elkaar weer ziet, weer opnieuw verliefd worden, kijk er naaruit. Ga je hem zelf contacten of wacht je af? Nog iets over je kater gehoord? ps bedankt voor de tip.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:07

Ik heb op slachterij gewerkt, niet dat je meteen denkt aan CSI, plaats delict schoonpoetsen etc :')

Maar bloed is opgedroogt erg hardnekkig :P

We hadden al eerder gezoend, maar toen was hij een beetje geschrokken van zijn gevoelens, hij zat met het leeftijdsverschil. We schelen namelijk aardig wat jaartjes.
Ik heb er geen moeite mee. Ik ben daar heel nuchter in, als je gek op elkaar bent maakt de leeftijd niet uit.
Dus ik heb m aangegeven dat ik hem wel zag zitten en ervoor wil gaan, maar dat ik niet met minder genoegen neem dan iemand die 100% voor me gaat.
Ik heb m toen verder de ruimte gegeven, en verder niets gepusht. En jawel, dat was dus het beste dat ik had kunnen doen!! Nu kwam hij uit zichzelf naar mij ;)

En ook nu laat ik m de ruimte.
Is voor mij ook wel goed, ben al zolang alleen. Moet niet te snel gaan allemaal.
Al kan ik niet wachten tot ik m weer zie !!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:27

Gelukkig geen CSI taferelen voor jou :D maar bij een slachter is ook niet alles lijkt mij. Bracht vroeger weleens beesten weg daar naartoe, vond het altijd zielig, al die beesten ik hokjes maar gelukkig zag ik er verder niks van en ik weet, zo is het leven.

Wat fijn om zo in de wolken te zijn en dat je aanpakt werkt, ben benieuwd wanneer je weet iets hoort. Is hij ook een dierenvriend? Leeftijd kan een struikelblok zijn, vriendin van mij heeft dat nu maar hij heeft ook al kinderen en is dus al wat verder met zijn leven maar het hoeft natuurlijk niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:31

Ik heb zelfs zelf geslacht :o

Maar dat waren varkens. Daar had ik niet zo'n moeite mee.
Hoewel ik erg heb moeten wennen aan het idee..
Ik ben er heel langzaam ingerold, heb ze eerst een aantal jaren vervoerd, en heb zo ook de slachterijen een beetje van binnen kunnen bekijken.

Heb genoeg bloed en viezigheid gezien in elk geval ...
Ben zelfs een keer "aangevallen" door een kadaver dat aan de band hing :+

(lier brak en varken viel bovenop mij, de spreidhaak in mijn kop -- flinke jaap in mijn hoofd :+ )

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:29

@ crossmonster: Super he dat je date zo goed heeft uitgepakt! erg leuk voor je. Het is je meer dan gegund!!!

@ CIV: Balen dat je vriend een week later thuis komt. Kan me voorstellen dat dat een beetje een domper is. Heb je de straat nog een beetje schoon gekregen?

@ Angela: Hoe was je runningtherapie? Lekker gerend?
Hoe gaat het verder met je? Heb je nog veel last van je tanden en kaak? Hopelijk is het afgezakt.

Met mij gaat het niet zo. Merk dat vorige week veel te gek is geweest en daar ben ik nog niet helemaal van bijgekomen. Ik heb er nog last van. Dacht dat ik er na een weekendje rust wel weer zou zijn, maar dat heb ik toch een beetje verkeerd ingeschat. Zag ook erg op tegen de dingen die ik vandaag moest doen (boodschappen, sporten, naar de stad). Ik trok het gewoon even niet. Met mijn vriend over gehad en de stad hebben we maar geschrapt voor vandaag, de boodschappen heeft hij alleen gedaan en straks hoef ik dan alleen nog maar even te sporten. Heb eerst net een hele tijd op de bank gelegen, maar dat is het ook net niet...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:46

PW, :(:) doe deze week dan maar lekker rustig aan, of had je nog plannen? Gelukkig had je vriend er begrip voor en heeft hij de boodschappen gedaan. Ben je nog gaan sporten? Daar zou je energie van moeten krijgen maar ik zou me er niet toe kunnen zetten. Goed dat je de signalen van je lichaam serieus neemt en nu even je rust pakt, het zal nodig zijn.

Heb de straat gelaten voor wat het was, ben niet meer uit huis geweest ook dus heb er nu geen last van :o Dat het verlof verschuift is wel zwaar k*t, als het doorgaat maar dat weten we misschien pas over een paar weken. Hij zou dan wel gewoon 3 weken thuis zijn en dus daarna een week korter wegmoeten. Het zou betekenen dat ik mn vakantie moet verzetten, hij dan al 2dgn na terugkomst jarig is etc. maar we hopen dat het blijft zoals het is.

CM, slager dat is weer eens iets anders maar dan weet jij wel de beste stukjes vlees te vinden en weet je wat je op de bord hebt. Als je iets van hem hebt gehoord dan laat je het wel weten? Nog iets ondernomen vandaag?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:01

Ik heb vanmiddag behoorlijk ruzie gehad met mijn vriend. |(
Hij heeft het heel moeilijk met de situatie en vind dat het zo ongezellig is. Ook vindt hij het jammer dat er verder niks op de planning staat deze week, omdat het de laatste week van zijn vakantie is. Het doet me veel verdriet omdat hij mij het idee geeft dat ik alleen maar met mezelf bezig ben, terwijl ik vorige week toch echt leuke dingen geprobeerd heb te doen.

Verder vindt hij het moeilijk dat hij niet weet hoe lang het gaat duren. Deze discussie lijkt iedere keer weer terug te komen. Hij heeft het er moeilijk mee dat ik zo somber ben en neerslachtig. Zo ongeïnteresserd. Ik zou het zo graag anders willen, maar als ik dat kon was er geen probleem geweest en had ik ook niet in dagbehandeling gezeten. Hij vindt ook dat er tot nu toe weinig resultaat is, ik zit nu bijna twee maanden in dagbehandeling en thuis is er eigenlijk weinig veranderd. Ik blijf thuis behoorlijk passief. Zelf vind ik het niet zo raar, omdat de behandeling op zich al intensief is. Als ik dan thuis kom is de energie een beetje op. En ik ben er wel mee bezig om actiever te worden, maar dat gaat nou eenmaal niet vanzelf en zeker niet van de ene op de andere dag.

Ik ben er behoorlijk ziek van. Voel me ook schuldig naar hem toe. Ik heb het idee dat ik hem tekort doe, maar weet ook niet wat ik er aan kan doen om dat te veranderen. Ik ben zo hard aan mezelf aan het werk en soms krijg ik het idee dat hij dat uit het oog verliest.
Donderdag heb ik een afspraak bij mijn behandelaar en hij gaat dan mee. Ik hoop dat mijn behandelaar hem wat meer duidelijkheid kan geven over mijn situatie en dat het herstel nou eenmaal een langzaam proces is..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:36

PW, :(:) ik herken dat wel wat die 'verwijten' krijg ik ook van mn vriend. Gelukkig gaat jou vriend mee en hopelijk helpt dat. Kan het me van hun ook wel voorstellen want het is ook niet makkelijk en het is nog moeilijker voor ze omdat ze het niet begrijpen. Was er maar iets waardoor we morgen weer 'normaal' zouden zijn maar helaas heeft het veel tijd nodig en dan denk ik nog dat het altijd een deel van ons zal blijven, helaas.

Dan heb ik vanmiddag nog wat gepoetst maar heb niet gedaan wat ik zou willen, laat het nu maar even voor wat het is en ga zo lekker in bad. Geeft me geen lekker gevoel maar het is niet anders, morgen weer werken waar ik ergens ook wel tegenop zie. Niet tegen het werk maar meer tegen de reactie van collega's.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:51

Ik hoop inderdaad echt dat donderdag een beetje verhelderend voor hem is. Ik vind het zo moeilijk, ik wéét heel goed dat het voor hem ook heel lastig is en daar hebben we het ook vaak over samen. Ik vind die discussie steeds zo moeilijk. Ik heb dan zo het idee dat ik me moet verdedigen.

Wat jij zegt over dat het misschien altijd een deel van ons zal blijven, is denk ik ook zo. Ik ben er in ieder geval wel bang voor. Op zich heeft mijn vriend heel veel begrip, maar soms moet hij zijn 'ei' ook even kwijt. Ik heb er gewoon zo'n rotgevoel om.

Wat goed CIV dat je vanmiddag wat gepoetst heb. Ik kan je gevoel heel goed begrijpen, dat je niet gedaan hebt wat je wil doen. Maar je hebt in ieder geval iets gedaan! En dat is voor vandaag genoeg. Kan me ook goed indenken dat je een beetje tegen morgen op ziet, zou ik ook hebben denk ik.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:02

Vrees dat die discussies zullen blijven bestaan, dat merk ik tenminste wel in mn dagelijkse leven. Kan me voorstellen dat je je hierdoor rot voelt, ik herken dat helemaal. Het is en blijft gewoon lastig, zo had ik het zaterdag weer tijdens het uitgaan, dan maak ik me zo druk dat ik pijn op mn borst krijg maar voor iemand die het niet kent is het niet te begrijpen. Zo blijft het zo dat we ons moeten blijven verdedigen. Hoop er ook ooit weer vanaf te zijn maar vrees dat dat niet zal lukken. Moet ook zeggen dat ik persoonlijk geen mensen met een burnout en mensen uit de boeken hebben ermee om leren gaan maar zijn er volgens mij ook niet vanaf gekomen. Als ik het terug kon draaien dan had ik het nooit zover laten komen maar helaas, toen wist ik niet wat me te wachten stond.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:12

Goed verwoord CIV. Bij mij komt die klote depressie er ook nog eens bij. Mensen zeggen dat je er sterker uit komt, maar dat kan ik me nog niet voorstellen. Ik denk ook dat je er nooit helemaal vanaf komt en dat het een zwakke plek blijft.

Een oude buurman van mij heeft ook een burnout gehad en die geeft ook aan dat hij nooit meer helemaal de oude is geworden. Dat drukte en 'gezelligheid' hem nog steeds gauw teveel is enzo.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:20

Jammer is dat dat we nooit meer het leven hebben als voorheen maar we hebben het niet voor niks gehad en leren ervan, jammer dat deze les je misschien heel je leven blijft achtervolgen. Had nog even op het internet gekeken voor je voor tips mbt tot je partner maar ik vond zo snel niets nieuws.

Weet niet of we er sterker uit komen, in zekere zin wel want we leren er veel van, althans ik wel. Bij bepaalde dingen denk ik, dat stelt niet veel voor want je gezondheid is belangrijker. Heb nu ook meer begrip voor andere dus mn inlevingsvermogen is ook weer sterker geworden. Zwakke plek, dat is confronterend.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:23

Mijn inlevingsvermogen is ook zeker sterker geworden.
Verder hoop ik door de verschillende therapieën op verschillende gebieden ook sterker te worden, waardoor sommige dingen in het dagelijks leven (weer) wat makkelijker worden. Maar ik denk inderdaad zeker dat het ook z'n sporen nalaat helaas..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:25

Idd blijft het een zwakke plek.
Maar elke keer leer je er weer van.
Ik heb nu echt geleerd voor mezelf te kiezen.
Mijn perfectionisme niet meer zover laten komen dat ik er zelf de dupe van ben.

Ik had vandaag mijn ouders op bezoek en we zijn samen met mijn opa bij mijn broer en vriendin mosselen wezen eten.
Was erg gezellig.

Alleen mijn gedachten zijn uiteraard wel vaak afgedwaald naar gisteren :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:30

Logisch crossmonster. wel fijn dat het gezellig was. Als je je goed voelt kun je er ook extra van genieten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:44

Ja even wat afleiding kan geen kwaad. Heb vooral veel last van mijn ogen en gewrichten, verder valt het wel mee .
En erg moe natuurlijk . Maar daar ben ik ondertussen wel aan gewend..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:45

Ik bedoelde vooral met goed dat je een beetje 'in de wolken' bent en er daardoor extra van kan genieten ;)