Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:59

Dan gewoon lekker niet doen! Morgen is er weer een dag niet waar? Wat vervelend voor je collegaatje. Probeer je er echter niet te druk om te maken, je hebt zelf al genoeg aan je hoofd. Al is dat natuurlijk wel heel makkelijk gezegd.

Ik hoop ook dat het een goed teken is dat het hier zo rustig is.

Ik heb echt helemaal niks gedaan vandaag, net alleen gesport en dat was al een hele opgave. Heb verder de hele dag (lui) op mijn bed gelegen. Ik zou vanochtend ook naar stal maar kon het echt niet opbrengen. Alleen de rit er naar toe zag ik al tegen op. Eerst uitgesteld, maar van uitstel komt afstel, dus uiteindelijk ben ik niet gegaan.

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:06

Ach, PW, een dagje niksen is ook niet verkeerd!

Ik ga me zo eens douchen, ik voel me zanderig!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:08

Wel goed dat je bij de paarden zo lekker bezig geweest bent :j
Ik ga morgen maar weer eens naar stal.

Een dagje niksen is inderdaad niet zo verkeerd, maar punt is dat ik me er meteen zo depri bij voel. Dat vind ik echt kl*te.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:11

Ik heb hetzelfde hoor, ik heb ook dagen dat ik maar in bed lig of doelloos achter de laptop zit. En dan voel ik me inderdaad meteen super depri. Ik voel me eigenlijk altijd wel poedersuiker, maar als ik bezig ben kan ik het naast me neer leggen. Helaas voor mij lukt dat niet altijd. Als het zonnetje schijnt voel ik me over het algemeen wel beter.

Morgen ga ik met vriendlief mijn zadel ruilen, het is een autorit van een uur, dus daar zie ik wel tegen op. We gaan er een dagje uit van maken, ik hoop dat ik ervan kan genieten. Zondag heb ik afgesproken om met hem mee te gaan naar een honkbalwedstrijd. Zie er best wel tegen op eigenlijk, maar ik wil zo graag mee voor hem. Hij komt, ondanks zijn allergie voor paarden, wel vaker mee naar stal.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:15

Ik hoop ook dat je er van kan genieten. Alles in je eigen tempo.
Ik snpa wat je bedoeld met de autorit. Daarom ben ik vandaag niet naar stal gegaan. Moet dan 40 min. met de auto.
Zondag moet je denk ik gewoon kijken hoe je je voelt. Morgen wordt dan ook al een inspannende dag. Ik begrijp trouwens wel dat je wat terug wil doen voor hem. Dat heb ik ook vaak.

Wij gaan vanavond lekker film kijken. Hoop dat ik daar wat van kan genieten.
Ik ben trouwens ook echt depressief, dus vandaar dat ik me dan extra depri voel. Heb de laatste tijd weer meer last van mijn depressieve klachten

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:15

GOED NIEUWS!!
even in hoofdletters, want dat is hier heel zeldzaam :Y)
mijn moeder heeft geloof ik (tenminste, ik kon het niet helemaal verstaan, maar ze had het erover aan de telefoon) thuishulp gevonden, en oma is naar een goeie kamer verhuisd, en kan in het zorghotel voor 6 maanden (en dat moet genoeg zijn, want anders is er iets heel erg goed mis)
slecht nieuws is er ook maar dat hoeven jullie niet te weten :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:51

Oke, moet even wat kwijt.
Net flinke ruzie gehad met mijn vriend. Ik heb ook weer een woedeaanval gehad (door de ruzie). Dat was lang geleden. Het maakt me allemaal zo onzeker. Ik baal er van dat ik zo ongezellig ben voor mijn vriend. Die onzekerheid is onzekerheid over mij zelf en zit zo diep. Het frustreert mijn vriend ook allemaal gaf hij aan en daar voel ik me dan weer zo schuldig om. We hebben het er wel een beetje over kunnen hebben maar de frustratie zit nog erg hoog. Wat is het ook allemaal lastig zeg. Soms vraag ik me af wanneer het weer wat normaler wordt...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:25

Hee PW, wat rot dat je ruzie met je vriend hebt gehad. Probeer toch niet zo hard voor jezelf te zijn meisje, ik zie zo vaak dat je baalt van jezelf en je schuldig voelt. Iemand die invalide is (kon even niet iets anders bedenken)neem je toch ook niets kwalijk. Je bent gewoon ziek en daarom is alles even anders als anders. Maar daarom is het nog wel moeilijk voor alle partijen. Hoop dat jullie met elkaar kunnen blijven praten...sterkte meid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:26

Ook van mijn kant sterkte PW. Je kan er gewoon niks aan doen, maar ik herken je verhaal maar al te goed. Tegen een ander zeg je dat je niet zo hard voor jezelf moet zijn, maar tegen jezelf zeg je dat niet zo snel.

Vind je vriend het moeilijk om met jou om te gaan?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:37

Phoe, ik zit ook weer even op de bank. Ben om 11.30 uur thuis vertrokken en met mn ma gaan winkel, veel gekocht dus we zijn geslaagd, was wel vermoeiend overgens. Bij ma meegegeten, thuis gekomen gelijk met de hond gaan wandelen. Daarna naar een verjaardag en nog op mn broertje passen, phoe ben wel erg moe nu. Verder gelukkig nergens last van, ben de laatste week zo wie zo wat vermoeider. Morgen ga ik niks doen (denk ik) lekker thuis wat rommelen en genieten van het zonnetje in de tuin, heb er nu al zin in!

Hoe is het hier allemaal, zal zo eens even bijlezen. :(:) voor degene die het nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:49

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Garuna is dragend van Arachon *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Even totaal offtopic, maar ik moest het kwijt!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:54

Gefeliciteerd Angela, wat leuk straks een veulentje, als het zover is dan is mijn vriend gelukkig al terug! Wat gaan ze met het veulen doen? Hoe is het nu met jou?

Heb even geen puf meer om op eerdere berichten te reageren. PW sterkte

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 00:00

Ik zal mn weer eens een slaappoging gaan wagen, morgenochtend kunnen ze alweer komen met een pakketje voor ons thuis. Slaap lekker dames en tot morgen maar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:38

hee meiden,gisteren kwam ik thuis uit de slaapdienst,en 's avonds wezen paardrijden!!!!eindelijk weer op een "eigen"paard gereden,wauwie.

CIV,hoe is het met je?

angela,wat leuk!!!dus er komt een veulentje,helemaal super!!!
en lief van je vriendje dat ie veel meegaat naar stal. je zalt zien,de honkbalwedstrijd valt vast mee.
succes met zadel ruilen.

pw,probeer je schuldgevoelens even los te laten. maakt je meestal alleen maar bozer en verdrietiger.
ik weet niet of je hier wellicht hulp bij kan krijgen,misschien kan je haptonoom je tips geven(ging jij toch heen?).
Of op een rustig moment goed met je vriend praten over zulke zaken>misschien voel je dingen wel aankomen dat je even weg kan lopen ofzo?

sifra. hoe is het nu met jou dan???????????

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:18

DC, hoe is het met jou? Ging het rijden zoals je gehoopt had of was het nog even wennen? Met mij gaat het wel, best moe dus ik heb me voorgenomen om wat eerder naar bed te gaan maar dan duurt de nacht zo lang. Maar dit werkt ook niet en als ik volgende week moet gaan werken zal ik wel slapen. Nog plannen? Ik ga wat rommelen thuis, lekker op mn gemakje en van de zon genieten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:50

Mijn vriend en ik hebben gisteravond en net nog weer goed gepraat. Hij doet zo z'n best en het is zo moeilijk allemaal. Ik heb het echt met hem getroffen en dat het af en toe even botst in deze situatie zal er wel bij horen. Het is voor hem ook niet makkelijk. Ik zit nu gewoon echt te wachten tot het vrijdag is en we de afspraak bij mijn behandelaar hebben. Tot dan moet ik de tijd maar een beetje door zien te komen. Ik heb al een hele lijst met punten die ik wil bespreken. Één van de punten is dat ik de dagen gewoon veel minder goed doorkom dan mijn behandelaar denkt. Daar moeten we gewoon ook echt wat mee. Ik ben weer zo depressief als een kanarie. Verder doe ik me zowieso denk ik toch nog steeds beter voor dan het gaat, daarom is het goed dat mijn vriend meegaat.

@ Sifra: Gelukkig kunnen we meestal heel goed praten samen, daar ben ik ook wel heel blij mee. Mijn lage zefbeeld is een van de punten op mijn lijstje voor vrijdag bij mijn behandelaar.

@ Angela: Wat gaaf dat je paardje drachtig is. Nu begint het lange wachten! Wel heel leuk. Wij hoeven niet zo lang meer te wachten, verwachten in juli een veulen.
Mijn vriend kan over het algemeen wel heel goed met de situatie omgaan, maar hij is natuurlijk ook maar een mens en voor hem is het ook heel lastig.

@ Darkchrystal: Het is inderdaad wel goed om het eens bij de haptonoom neer te leggen, moet er donderdagavond weer heen. Ben benieuwd. Bedankt voor het meedenken.
Hoe ging het rijden? Was het leuk? Hopelijk ga je heel veel plezier beleven aan en met je paardje.

@ CIV: Heb je een beetje kunnen slapen afgelopen nacht? Spannend dat je volgende week begint met je nieuwe baan. Zie je er tegen op of heb je er wel zin in?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:26

Hallo allemaal. Hoe gaat het hier?
Gefeliciteerd Angela! Leuk hoor.

DC, wat heerlijk om weer lekker te kunnen rijden. Is de klik er nog helemaal? (zo te lezen wel...)

CIV: Doe je wel een beetje rustig aan meid?Echt fijn dat het allemaal goed gaat, maar dat moet ook zo blijven he?! Heb je vannacht een beetje kunnen slapen?

Fijn dat je er iig over hebt kunnen praten PW. Het is gewoon voor jullie allebei moeilijk :(:)

Met mij gaat het wel redelijk. Ben gisteren weer de hele dag met mn ademhaling bezig geweest, echt heel vervelend.Loop de hele dag met zo'n papieren zak van de mc donalds (bedankt Sam!Ben nog niet helemaal overtuigd dat het echt werkt, dus heb nog wel vluchtgedrag, maar ik hou m toch bij de hand..) Vandaag gaat het iets beter, maar weg is het niet helaas. Opa takelt steeds verder af (ongelofelijk dat het iedere keer toch nóg slechter kan gaan). Iedere nacht verwacht ik een telefoontje dat het over is, maar het blijft uit.....Vannacht om twee uur ging de tel, dus ik schrok me dood, was het mn nichtje van 16 die in een andere plaats zat en niet meer wist hoe ze thuis moest komen. Pfff. Gelukkig is mn vriend zo lief geweest om haar op te halen. Pubers :+

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:36

PW, ik heb het al vaker gezegd maar je hebt t getroffen met je mannetje. Zoals je al zegt, is het voor hem ook niet makkelijk. Hier liepen wij er ook tegenaan. Mn vriend vond het op den duur niet meer leuk om thuis te komen, dat was toch wel even slikken |( . Gelukkig ging het beter voordat hij wegging want anders zit hij ook maar met zn gedachten hier en er straks tegenop te zien om terug te komen, daar moet je toch niet aan denken. Hij mist me dus dat zal wel goed zitten. Zeg je ook tegen hem dat je hem begrijpt en dat het niet makkelijk is voor hem? Mijn vriend vond wel fijn dat te horen. Goed dat je inziet dat het minder gaat en daar naar gaat handelen, je zelfkennis word steeds groter.

Sifra, ik heb vanmorgen gepoetst en ga zo lekker in de tuin liggen en wat rommelen, beetje bijbruinen. Niet zo goed geslapen, heb alsnog om 2 uur iets ingenomen daarna gelukkig nog wel geslapen. Vannacht proberen we het gewoon weer zonder, op den duur zal het wel lukken. Kan me voorstellen dat je schrikt als de telefoon gaat, jij hebt dus niet zo lekker geslapen? Is je nichtje bij jullie komen slapen? Enig idee waarom je opa blijft vechten, wacht hij nog ergens op? Sterkte en ik hoop dat hij vredig is zal slapen. Goed dat de "zaktechniek" ;) je helpt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:41

M'n vriend heeft haar bij haar thuis voor de deur afgezet. De rest mag ze zelf oplossen met haar ouders...Geen idee waarom opa blijft vechten. Iedereen heeft nu wel afscheid genomen en we wachten eigenlijk allemaal tot hij gaat. Misschien is hij toch zelf nog niet zo ver? Ik probeer het een beetje los te laten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Geniet lekker van het weer vandaag!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:49

Dat is zeker niet makkelijk :(:) , niemand zou onnodig moeten lijden. De 2 dierbare die ik ben verloren, zijn zeer onverwachts overleden maar het geeft me wel rust (voor zover mogelijk) dat ze niet hebben hoeven te lijden. Van de andere kant heb ik niet meer kunnen zeggen wat ik wilde maar dat is dan alleen voor mezelf. Let er nu op dat ik alles zeg wat ik wil tegen mn dierbare want het kan zomaar over zijn. Er is niets zeker in het leven behalve dat we sterven.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:06

Ja idd CIV. Het is wel goed om je daarvan bewust te zijn. Het lijkt me ook vreselijk moeilijk als dierbaren overwacht overlijden. Zoals nu, bij opa, leef je er toch naartoe. Een groot gedeelte is ook al verwerkt. Als het overwacht gebeurt is de klap natuurlijk veel groter.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:12

Hallo dametjes :)

Ik ben even 2 dagen afwezig geweest, ben veel mee naar de paarden van mn beste vriendin mee geweest. Erg fijn was dat.

Spike zit ondertussen ook bij ons, en ligt nu lekker te slapen. Luver was het er eigenlijk niet mee eens, maar toch gewoon mee naar huis genomen, en komt ook wel goed. Hij begint haar steeds leuker te vinden. Hij is geloof ik alleen nog beetje boos op mij omdat ik het zonder goed te overleggen besloten had.

Gisteren lekker de paardjes van Sammy gelongeerd, heerlijk, nog een keer zelf met paardjes in de weer zijn, en het gewoon op mijn manier mogen doen. Orichidee liep als een tirelier nadat ik haar op haar falie had gegeven, omdat ze bak kabouters meende te zien :D En het fjordje van 3 die net is ingereden heb ik ook voor het eerst met dubbele longeerlijn gedaan. Ging erg goed, en heel braaf :j Heb wel mn arm uit de kom liggen omdat ik m een keer goed terug moest houden omdat meneer alleen maar naar de uitgang wilde :=

Heerlijk dagje dus.

Hier is het redelijk rustig geweest, hoop dat het een goed teken is? Of banketstaaf ik normaal gewoon zo veel? :o

Oliebeer, fijn om te horen dat er goed nieuws is bij jullie in de familie, maar vind het niet netjes zoals je neer zet, "maar dat hoeven jullie niet te weten." Sorry. Dan denk ik als eerste, laat het dan maar helemaal :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:26

Ik ben zo depressief als een kanarie. Iedereen geniet van het mooie weer en ik wil alleen maar naar m'n bed... |o

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:51

PW, ik ken het gevoel :j :(:)
Leg je anders lekker in de tuin op een strecher, of anders een deken of zo? Kun je ook lekker liggen en niksen, maar ben je wel lekker buiten?

Ik belde net naar mn moeder toe, kom ik er achter dat ze met mn vader in het ziekenhuis zit 8)7 Die heeft gigantisch veel pijn in zn maagstreek. Hebben bloed afgenomen en een echo gemaakt, heeft niks aan resultaat gegeven, fotos zijn ook gemaakt, zijn ze op de uitslag aan het wachten. Ben eens benieuwd zeg.

Verder zit luver hier met een bloedneus en het idee dat ie flauwvalt,
duizelig, zwarte vlekken voor de ogen. Gaat goed zo :roll:

Ik wilde vanavond nog gaan stappen bij Pinkpop, maar als dat zo door gaat,
ben ik bang dat dat niks gaat worden -O-

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:05

Pfff gaat idd lekker dan. Hopelijk valt het mee met je vader.
Heeft je vriend misschien te lang in de zon gezeten??

Dapper dat je naar Pinkpop wil zeg. Ik moet er niet aan denken...

Ik ben de hele dag zo rusteloos ook, heb de rust niet om lekker in de tuin te gaan zitten / liggen. Word zo moe van mezelf. Heb vanmiddag samen met mijn vriend een stukje gefietst en boodschappen gedaan. Wat een hel. |( Het lijkt wel alsof ik me alleen maar slechter ben gaan voelen nadat ik goed met mijn vriend gepraat heb. Ik deed me naar hem toe ook beter voor, waar hij uiteraard feiloos door heen prikt. Nu het uitgesproken is dat ik de dagen in bed doorbreng of achter de pc voel ik me zo kl*te, zo confronterend. Ik schaam me er voor, omdat ik niet de kracht en energie heb om het anders te doen. Eigenlijk moet ik mezelf gewoon een flinke schop onder m'n kont geven, maar het lukt me niet.