Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:56

Nou gelukkig. Gefeliciteerd trouwens, ik zie dat je jarig bent.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:55

Lusitana, wat een naar verhaal zeg! Hoe gaat het nu met je? :)
Ik word ook maar niet beter en de arts maakt zich zorgen, dus het ziekenhuis is gefaxt of ik met spoed een afspraak kan hebben bij de longarts. Dus komen er weer onderzoeken. Maar goed... zolang de allergie niet onder controle is, zal dit nog wel even doorblijven zeuren. Al is het wel fijn dat ze iig alles weer even goed op de foto zetten om er zeker van te zijn dat ze niets missen.
Ik heb mijn kuur afgemaakt nu, maar ik hoest nog steeds. Dus heb ik hoestonderdrukkende pillen gekregen (voordeel, ik slaap nu als een roos, alleen overdag ook erg sloom en vreemd :P) omdat de hoest gewoon niet effectief is.
Krijg wel elke avond echt vuurrode wangen, waar dat weg komt? geen flauw idee :=
Pfff begin het wel zat te worden nu. Medicijntas is steeds zwaarder hahahah :D Ze hebben mij weer aan de ventolin gezet voor de zekerheid.
Hoop dat de griepprikken ook snel komen nu, want heb echt geen zin om een griep te krijgen nu.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-09-09 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:55

Emaartje schreef:
Heb contact met de huisarts gehad,was normaal dat het eerst erger opspeelde..kuur afmaken en moet goed komen zei hij

Gefeliciteerd met je verjaardag! :D
En hopelijk gaat het nu wel goed :) Wel vervelend dat je op je verjaardag ziek bent.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:12

Welshcobfan schreef:
Lusitana, wat een naar verhaal zeg! Hoe gaat het nu met je? :)
Ik word ook maar niet beter en de arts maakt zich zorgen, dus het ziekenhuis is gefaxt of ik met spoed een afspraak kan hebben bij de longarts. Dus komen er weer onderzoeken. Maar goed... zolang de allergie niet onder controle is, zal dit nog wel even doorblijven zeuren. Al is het wel fijn dat ze iig alles weer even goed op de foto zetten om er zeker van te zijn dat ze niets missen.
Ik heb mijn kuur afgemaakt nu, maar ik hoest nog steeds. Dus heb ik hoestonderdrukkende pillen gekregen (voordeel, ik slaap nu als een roos, alleen overdag ook erg sloom en vreemd :P) omdat de hoest gewoon niet effectief is.
Krijg wel elke avond echt vuurrode wangen, waar dat weg komt? geen flauw idee :=
Pfff begin het wel zat te worden nu. Medicijntas is steeds zwaarder hahahah :D Ze hebben mij weer aan de ventolin gezet voor de zekerheid.
Hoop dat de griepprikken ook snel komen nu, want heb echt geen zin om een griep te krijgen nu.

Ben nog zo slap als een dweil, mijn nieren spelen op en mijn hart is met tijd en wijlen erg onregelmatig, maar de benauwdheid is redelijk.

Ook een toestand met jou zeg... die rode wangen zal wel een bijwerking zijn van het een of ander en dat suf worden van die hoestpillen (codeine?) ken ik wel van vroeger. Moet zeggen dat ik de laatste jaren eigenlijk niet meer hoest. Mijn hoestmechanisme klopt niet meer zo, wellicht ook een gevolg van de neurologische problemen die ik heb, dat heeft immers alles te maken met gevoelsprikkels. Ergens wel fijn, ik heb dus eigenlijk nooit prikkelhoest, maar aan de andere kant hoopt troep zich dan wel eerder op.

Ben je niet bang dat je zieker wordt van een griep prik?
Ik kreeg hem in Nederland jaarlijks, hier moet ik er zelf voor zorgen en moet zeggen dat ik nog wel eens oversla. Meestal wordt ik nl evengoed ziek, want dan muteert hij net weer ofzo. En het is toch 25 euro ofzo. Hij is hier al verkrijgbaar, trouwens, maar er is altijd een chronisch tekort. Er wordt geimporteerd om aan te vullen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:21

Codeine inderdaad :) Heerlijk voor 's nachts, maar een ramp voor overdag :P (maar zal wel moeten, anders blijf ik hoesten voor nop :+).
Apart dat je geen hoestprikkels meer hebt zeg! Ene kant wel praktisch, maar goed... bij effectieve hoest is het minder. Vandaar dat ze jou ook vaker vernevelen?
Lastig dat je hart ook zo onregelmatig is, voelt zo vervelend! Hoe merk je dat je last hebt van je nieren?

Griepprik word ik zelf nooit zieker van gelukkig, als ik wel ziek word is dat gewoon pure toeval. Ach, heb toch niets te verliezen :P Heb meer kans om ziek te worden van een collegegenoot dan van een prik met dode dingen :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:41

Ik dacht dat griepprik halflevend was? Verder geen verstand van, hoor.

Ja, wellicht is die verneveling daardoor eerder noodzakelijk bij mij.
Die nieren, nou eerst moest ik elk uur flink plassen, ook ´snachts nog een paar keer, zeer vervelend, dus ik zoop me rot want anders droogde ik totaal uit. Maar vandaag komt er plots haast niks en is het erg geconcentreerd. Verder heb ik PIJN. Soms steken, soms dof. Nu heb ik vaak nierstenen en cystes, dus dat kan nu ook wel opspelen, maar het kan ook van de meds komen. Ik wacht het nog even af.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:10

Kreeg vanmiddag bericht dat ik 1 oktober bij mijn huisarts terecht kwam en moet morgen bloed af laten nemen en dan de resultaten meenemen.
Heb ook geinformeerd naar de griepprik bij de apotheker (die de meds die ik voorgeschreven heb gekregen streng afwijst voor mij) en die is maar 8.95 euro, maar hij raad me toch aan om die pas te nemen als ik volledig hersteld ben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:29

8.95 is niet duur! :) Maar goed, kan mij wel voorstellen dat als je weerstand wat zwakker is dat zo'n prik wel een extra belasting is. Want jij hebt ook aardig wat problemen nu met je gezondheid. (ik sta er gelukkig nog wat beter voor, behalve de ademhalingsorganen werkt alles gelukkig prima :) ) Echt vervelend dat je ook zo vaak naar de wc moet! Daar gaat je nachtrust die je net zo hard nodig hebt.

Ben vandaag voor het eerst sinds ruim 2 week weer bij mijn paard geweest! Flink wat op los gehoest en medicatie daar moeten nemen, maar op zich wel even weer fijn :) Hij was zelfs lief :P Verder niet gereden, teveel inspanning. Dus alleen even gehouden bij wat grondwerk en een aai :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:05

Ja, dat mis ik ook enorm, de paardjes! En ik wordt ook gemist. Ik ben groom en nu moet de ruiter dus alles alleen doen, tig paarden per dag optuigen, rijden, aftuigen en douchen, plus lesgeven! Hij zal wel lange dagen maken.
Ik heb vandaag wat onkruid aangepakt op het pad naar mijn huis, want dat werd wel erg smal, en de vlier gesnoeid, maar daarna was ik dus wel meteen kapot.
De pijn in mijn longen is gewoon weer terug. Zucht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:13

Oe, dat is inderdaad vervelend! Zonder mij gaat alles gewoon wel door, alleen krijgt mijn pony minder aandacht. Scheelt dat ik verder alleen recreatief rijd, dus dat komt goed uit. Hij geeft zichzelf wel beweging in de wei :P
Lastig zeg dat je weer zo'n pijn hebt in je longen! Ik heb nu steeds meer last van vastzittend taai slijm, morgen moet ik weer op controle bij de dokter gelukkig. Ik ben overdag nog steeds vrij futloos (stond gister in de Etos half stoned :+ Wist echt niet meer wat ik moest halen :=) en 's nachts zweet ik mij rot.
Dus lekker uitgerust wakker worden zit er niet in...

Lusitana, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel beterschap! Hopelijk ben je toch snel weer van de pijn af. Dat je al weinig lucht krijgt is rot, maar dat het ook nog eens zeer doet met ademen is helemaal ellendig.

Ik hoop zo dat ik weer snel naar het ziekenhuis kan!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:34

Ik ben er ook nog niet vanaf,heb ook af en toe nog steken en op de schouderbladen,en heb wel slijmvorming,af en toe ga ik hoesten maar is maar minimaal en wat verkouden erbij..moet tot 28 september slikken dus 10 dagen geslikt,zal wel normaal zijn dat het dan pas op de 5 de dag erger wordt moet toch ergens naar toe..ik vind het ook wel heel lang duren moet ik zeggen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:39

Als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon nog even bellen voor een afspraak :)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:47

Welshcobfan schreef:
Als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon nog even bellen voor een afspraak :)

heb gisteren ook al gebeld,merk dat ze er al genoeg van krijgen,ze zeggen maar zo eerst kuur afmaken,dan moet ik dat eerst maar afwachten :(:) helaas maar jij zei toch ook dat je met de medcijnen eerst slechter werd en er veel los kwam?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:50

Ja klopt, maar goed: je voelt het zelf het beste. als je het niet vertrouwd, kun je beter een keer te vaak heen gaan dan te weinig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:29

Ik begin ook verschijnselen te vertonen. Weet niet of verkoudheid en keelpijn en hoesten ook een symptoom is?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:22

Ja, maar dat hoort dus ook bij gewone verkoudheid.
Denk erom dat het nu ook gewoon de tijd is van seizoens griep en verkoudheden. Er gaan allerlei virae in het rond.
Thuisblijven en uitzieken is altijd een goed idee om dingen niet door te geven.
Algemene info:
http://www.grieppandemie.nl/

Als je geen onderliggende gezondheidsproblemen hebt, is het een milde ziekte. Het is nog niet gemuteerd in wat ergers en het lijkt erop dat dit ook helemaal niet gaat gebeuren. Men was veel banger dan nodig.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:31

Met mij gaat het ook niet goed wordt alleen maar erger enorme steken weer achter op de longen,het wil maar niet los komen,slap gevoel,hoofdpijn en echt misselijk moet om 15.10uur bij de dokter zijn dus deze antibiotica slaat ook niet aan :(

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:34

Dat is zeer vervelend, als ze zo moeten zoeken naar de juiste medicatie. Gelukkig kun je vandaag al terecht bij de dokter.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:36

Lusitana schreef:
Dat is zeer vervelend, als ze zo moeten zoeken naar de juiste medicatie. Gelukkig kun je vandaag al terecht bij de dokter.

ja en eht gekke is het bloed is goed..en voel me nog slechter dan dat ik gedaan heb :( en er komt geen slijm of niks los,af en toe voel je iets maar meer ook niet,hoest niks enz het zit gewoon niet goed,heb ook gezegd dat ik vandaag nog wil komen,ik houdty dit zo niet meer ;(

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:00

Nou ja, als je bloed goed is, is dat een halve geruststelling, maar neemt niet weg dat je er niet minder ziek om bent. Ik hoop dat hij nog iets kan voorschrijven dat verlichting gaat geven. Heb je al geprobeerd te stomen? Dat kan positief of negatief uitpakken. soms knap je ererg vanop, soms wordt je er benauwder van, maar het is het proberen waard.
Wat ik zelf doe is pittig eten, met name kerrie, daar zit foene griek in en dat werkt op de luchtwegen. Alles gaat beter open staan zogezegd. Ook van pittig eten op zich. Ik snap dat als je misselijk bent, dat wellicht niet mee valt.
Hete dranken drinken helpt ook. Je hebt in Nederland van die citroen met aspirine poeder om in heet water te doen. Dan heb je meteen pijnstilling erbij en je portie vitamine C die heilzaam is. En gewoon een theetje of andere warme drank kan ook helpen.

En o, voor alle zieken, het is geloof ik al een keer genoemd, maar kippensoep is heel heilzaam, dit is zelfs wetenschappelijk bewezen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:32

Ben terug van de dokter,longen geluisterd, waren mooi schoon en de bronchien ook,moest wel de kuur afmaken tot maandag,Maar wat bleek dat ik een Virale infectie er ook bij heb, de zware griep dus :( (wat nou al 5 weken aan de gang is,)had hij overheen gekeken lijkt wel, want wis dit niet,en heb dus overal spierpijn enzo,want de spieren zaten ook goed vast.,wat ik dus voelde achterop de rug,..Wat ik nou moest doen was exstra vitaminen slikken, en ja weer uitzieken ;( ,had 37,4c iets verhoging zei de arts..maar ja de bacteriele luchtweginfectie is dus wel herstellende maar nou de virus nog en ja daar kun je niks voor krijgen.
maar een zware griep kon dus wel lang duren wel balen maarja,was blij dat de longen schoon waren :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:10

Goed nieuws en slecht nieuws dus! Maar wel erg fijn dat je longen schoon zijn :) Hele geruststelling :)
Maar goed, nu heeeeel goed uitzieken en hopelijk ben je na het weekend weer wat fitter :)

In mijn longen was vanochtend slechts een lichte verbetering te horen, met als gevolg dat ik 20 dagen extra prednisolon krijg. Fijn :+ Maar goed, als het maar helpt...
Heb vandaag eigenlijk de hele dag in bed doorgebracht (afgezien van een tripje naar de dokter). Gister fanatiek bezig geweest in het huishouden, dus dat moet ik vandaag bezuren. Maar wel in een schoon huis :P

Zweet 's nachts nog steeds als een otter, maar volgens de HA was dat heel goed teken :) Een vies, maar goed teken.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:51

kan de antibiotica dan kan geen kwaad omdat ik al zolang met de griep loop omdat ik een virus heb dus en een bacteriele infectie het laatste is als goed over..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:51

De bacterien moeten echt allemaal gedood, ander laait het weer op, zeker als je verzwakt bent door een virus. Dus echt blijven nemen.
En idd wat ik al zei, vitaminen he. En rusten!

Jij ook, Welshcobfan, het huis doen hoort niet echt bij rusten (al herken ik het wel, heb hier ook enige opruimwoede).
Ik ben zelf eindelijk van dat vreselijk nachtzweten af.
Fijn te horen dat er iets verbetering is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:38

Gelukkig geen mexicaanse griep maar een virus, heb de grote verkoudheid te pakken... Maar iedereen beterschap gewenst.