Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:09

BMHK is toch niet alleen sexueel overdraagbaar? Ik had begrepen op school dat je het ook ook via gewoon contact kon krijgen.
Voor het zelfde geld heb ik het nu ook, zonder sex gehad te hebben, maar kan mijn lichaam zich daar tegen verdedigen.
Deze prik helpt toch om de kans te verkleinen dat je lichaam het niet meer kan verdedigen, zodat je het als nog krijgt?
Ik ben niet zo thuis in die medische wereld, als die medische info die hier soms staat snap ik dan ook niet...

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:10

Liiesjjj schreef:
Nee, maar het gaat hier even om het idee, ookal is het geen vactinatie.
Van de Veluwe nog niet gehoord nee, ff opzoeken.

Het idee is nu net niet vergelijkbaar ;)

Polio: in de gebieden waarin de vaccinatie graad lager is in NL, dwz waar minder kinderen er tegen geent zijn, wordt systematisch het grondwater onderzocht op het aanwezig zijn van het virus. Overigens, 95% krijgt alleen griepverschijnselen en slechts bij 1% treedt blijvende verlamming op. Maar om die ene procent te voorkomen, bieden we iedere baby die enting aan. En daar zit m de kracht: je beschermt het individu door enting van de totale groep. Helaas is dat goed terug te zien in oa Nigeria, waar men besloten heeft de vaccinatie af te schaffen. Ziektegevallen zijn dramatisch gestegen, terwijl het vrijwel niet meer kennen...

Anoniem

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:42

Het is in zoverre vergelijkbaar dat beide als veilig worden verkocht. DES bleek dat niet te zijn en dat is met deze vaccinatie ook nog afwachten.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:43

Zelfs dat is niet vergelijkbaar, omdat de definitie van veilig, cq de testfases totaal verschillend zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:45

Dat is waar, de vaccinatie is op kleine schaal getest in een korte periode. je hebt gelijk!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:46

faye schreef:
Dat is waar, de vaccinatie is op kleine schaal getest in een korte periode. je hebt gelijk!

Had je de testgegevens al opgevraagd bij de FDA? :+

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:54

@ paardje _13
Er zijn zowel voor als tegenstanders bij dit vaccin en dat mag ook zolang een ieder er maar over nadenkt waarom wel of waarom niet i.p.v. achter de hysterische menigte aan te lopen. Ik neem aan dat je het voor zo ver met me eens bent.
Ik heb eerder in dit topic al uitgelegd waarom ik het er wel mee eens ben. En om dat te samenvatten heb ik samen met mijn dochter zowel de voor en de tegens naast elkaar neergezet en ik kwam tot de conclusie dat ik de tegens weinig steekhoudend vond. Er zijn legio vrouwen onvruchtbaar zonder deze inenting en dat geldt ook voor miskramen (waaronder ik zelf).
Ik heb informatie ingewonnen bij bevriende artsen die mij een positief advies gaven. Mijn vriendin ent meisjes zoals jij en mijn dochter al 3 jaar in haar praktijk in zonder vervelende gevolgen. Een nieuw vaccin mag pas na 12 jaar onderzoek op de markt komen. Dus het proefkonijnenstadium zijn we al voorbij. Dus ik vind al die broodje aap verhalen om meisjes bang te maken eigenlijk wel een beetje schandalig.
Maar nu heb ik een tegen vraag voor jou. Denk jij persoonlijk dat de Nederlandse overheid het zich maar enigzins kan permiteren om meisjes zoals jij en mijn dochter te laten inenten zonder dat jullie hier wat aan over houden? Zo hebben ze een paar jaar geleden jullie toch ook laten inenten tegen hersenvliesontseking?

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:59

RoosG schreef:
BMHK is toch niet alleen sexueel overdraagbaar? Ik had begrepen op school dat je het ook ook via gewoon contact kon krijgen.
Voor het zelfde geld heb ik het nu ook, zonder sex gehad te hebben, maar kan mijn lichaam zich daar tegen verdedigen.
Deze prik helpt toch om de kans te verkleinen dat je lichaam het niet meer kan verdedigen, zodat je het als nog krijgt?
Ik ben niet zo thuis in die medische wereld, als die medische info die hier soms staat snap ik dan ook niet...

BMHK is niet sexueel overdraagbaar maar de HPV virus die het kan veroorzaken wel, en als je binnen de groep valt voor de inenting en je hebt wel sex gehad wil niet zeggen dat inenten geen zin meer heeft je moet je alleen laten onderzoeken of je het virus wel of niet hebt voordat je je laat inenten. Het heeft nl. geen zin om je in te laten enten terwijl je al het virus hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:06

WhiteRose schreef:
faye schreef:

Had je de testgegevens al opgevraagd bij de FDA? :+

Nee, hecht meer waarde aan het NKI.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:22

ik haal hem toch, tijdje rond de tafel gezeten...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:23

RoosG schreef:

Alleen contact in de schaamstreek is al voldoende om het virus te krijgen ;)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:39

faye schreef:
Nee, hecht meer waarde aan het NKI.

Dacht dat er zoveel waarde aan de onderzoeken, de termijn daarvan en de uitkomsten werd toegekend? Dan zegt het NKI bijzonder weinig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:47

En iemand die in de farmacautische industrie werkt zegt mij helemaal weinig :+
Gelukkig is het tegenwoordig mogelijk zelf informatie op te zoeken en kun je de leugens, die overigens ook in de brief vermeld staan (of juist info weggelaten) gewoon verifiëren via het net.
En gelukkig hebben heel veel meisjes dat gedaan! +:)+

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:52

faye schreef:
En iemand die in de farmacautische industrie werkt zegt mij helemaal weinig :+

Kun je die even verklaren? Dat klinkt namelijk als een nare steek onder water die kant noch wal raakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:55

Ik ben daar al de hele tijd heel duidelijk over: de ethiek van de farmaceutische industrie staat niet op een hoog niveau.
Dus argumenten van mensen die in deze industrie werkzaam zijn leg ik naast mij neer.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:56

Ik heb hem vanmiddag gekregen, mijn arm is nu best stijf.
Maar ik ben blij dat ik hem gehad heb.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:57

ggd zegt wel allemaal dingen..
alleen volgensmij is echt niet alles waar...
ze zitten je gewwoon over te halen..
Nu krijg je na je 3e prik iets -,-
Sorry hoor, maar je leven, en je eigen beslissing vindt ik beter dan dat ''iets'' dat je dan krijgt :S

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:00

het probleem is gewoon, dat je niet weet wie je moet geloven
die zegt wat, anderen zeggen ook iets, dan zegt die weer dat het een fabeltje is van alles, en ander durft te beweren dat dat niet zo is
wie zal je moeten geloven... dat is gewoon iets, waar ik aan twijfel, maar ik laat hem denk ik wel zetten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:01

xMarloes schreef:
Nu krijg je na je 3e prik iets -,-Sorry hoor, maar je leven, en je eigen beslissing vindt ik beter dan dat ''iets'' dat je dan krijgt :S

Wat jij zegt is complete onzin :).
Het is niet zeker of er gevolgen zijn, dus waar jij dan vandaan hebt dat iedereen er wat aan gaat overhouden...
Ja, als duidelijk was dat je er dingen aan zou overhouden zouden ze hem niet geven, denk je ook niet? ;)
Nu is dat nog twijfel.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:02

faye schreef:
Ik ben daar al de hele tijd heel duidelijk over: de ethiek van de farmaceutische industrie staat niet op een hoog niveau.
Dus argumenten van mensen die in deze industrie werkzaam zijn leg ik naast mij neer.

Dan even zomaar, omdat je misschien niet door hebt waar je over praat: bij de FDA, de Amerikaanse raad voor toewijzen van geneesmiddelen, kun je alle verrichte onderzoeken naar medicatie opvragen - ook die onderzoeken die niet gepubliceerd zijn. Op dat soort info beroept iedereen zich hier, gezien er argumenten gebruikt worden die nergens bewijsbaar zijn - dus zolang je die info niet op tafel legt, heb je wonderlijke bewijslast :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:03

Ik ben niet gegaan :n

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:08

_lies_ schreef:
xMarloes schreef:
Nu krijg je na je 3e prik iets -,-Sorry hoor, maar je leven, en je eigen beslissing vindt ik beter dan dat ''iets'' dat je dan krijgt :S

Wat jij zegt is complete onzin :).
Het is niet zeker of er gevolgen zijn, dus waar jij dan vandaan hebt dat iedereen er wat aan gaat overhouden...
Ja, als duidelijk was dat je er dingen aan zou overhouden zouden ze hem niet geven, denk je ook niet? ;)
Nu is dat nog twijfel.

Ik vindt het niet kunnen dat er TWIJFELS AAN IETS WAT LANDELIJK GEGEVEN WORDT ZIT..
sorry hoorr.
dalijk bijv. over 10 jaar ligt iedreeen plat die die prik heeft gehad..

zegt de reagering of wie dan ook;; OEPS..ja nu kunnen we er ook weinig aan doen -,-
Als er zoveel twijfels zijn..ga je het toch eerst goed onderzoeken -,-
of ben ik nou zo gestoort ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:08

WhiteRose schreef:
faye schreef:

Dan even zomaar, omdat je misschien niet door hebt waar je over praat: bij de FDA, de Amerikaanse raad voor toewijzen van geneesmiddelen, kun je alle verrichte onderzoeken naar medicatie opvragen - ook die onderzoeken die niet gepubliceerd zijn. Op dat soort info beroept iedereen zich hier, gezien er argumenten gebruikt worden die nergens bewijsbaar zijn - dus zolang je die info niet op tafel legt, heb je wonderlijke bewijslast :)

Dan zou ik nog maar eens goed zoeken als ik jou was :D
Er is genoeg wetenschappelijke en betrouwbare informatie beschikbaar. Daar is ook al het een en ander van geplaatst. De lange termijn effecten zijn niet duidelijk en ook de werking is nog discutabel. Reden genoeg om de prik niet te gaan halen. En nogmaals, gelukkig hebben heel veel meiden dat ook niet gedaan!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:10

faye schreef:
Dan zou ik nog maar eens goed zoeken als ik jou was :D
Er is genoeg wetenschappelijke en betrouwbare informatie beschikbaar. Daar is ook al het een en ander van geplaatst. De lange termijn effecten zijn niet duidelijk en ook de werking is nog discutabel. Reden genoeg om de prik niet te gaan halen. En nogmaals, gelukkig hebben heel veel meiden dat ook niet gedaan!

Informatie die ik gequote heb ja, vanuit PubMed - wetenschappelijke onderzoek oa op immunologisch gebied. Zeker belangrijk. Maar als je daar meningen van journalisten naast legt, zou ik zeggen, zorg dat je ze onderbouwt :)

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:13

oké of ik ben even dom, maar ze hebben hier vast wel over na gedacht
andere landen hebben ook de prik gehad, en nederland komt ook keer aan de beurt..
ze zouden echt niet iets geven, als ze het niet hebben getest, of wel soms?
ze hebben het vast wel getest, weet alleen niet hoe