Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liiesjjj schreef:Nee, maar het gaat hier even om het idee, ookal is het geen vactinatie.
Van de Veluwe nog niet gehoord nee, ff opzoeken.
RoosG schreef:BMHK is toch niet alleen sexueel overdraagbaar? Ik had begrepen op school dat je het ook ook via gewoon contact kon krijgen.
Voor het zelfde geld heb ik het nu ook, zonder sex gehad te hebben, maar kan mijn lichaam zich daar tegen verdedigen.
Deze prik helpt toch om de kans te verkleinen dat je lichaam het niet meer kan verdedigen, zodat je het als nog krijgt?
Ik ben niet zo thuis in die medische wereld, als die medische info die hier soms staat snap ik dan ook niet...
RoosG schreef:BMHK is toch niet alleen sexueel overdraagbaar? Ik had begrepen op school dat je het ook ook via gewoon contact kon krijgen.
Voor het zelfde geld heb ik het nu ook, zonder sex gehad te hebben, maar kan mijn lichaam zich daar tegen verdedigen.
Deze prik helpt toch om de kans te verkleinen dat je lichaam het niet meer kan verdedigen, zodat je het als nog krijgt?
Ik ben niet zo thuis in die medische wereld, als die medische info die hier soms staat snap ik dan ook niet...
xMarloes schreef:ggd zegt wel allemaal dingen..
alleen volgensmij is echt niet alles waar...
ze zitten je gewwoon over te halen..
Nu krijg je na je 3e prik iets -,-Sorry hoor, maar je leven, en je eigen beslissing vindt ik beter dan dat ''iets'' dat je dan krijgt :S
faye schreef:Ik ben daar al de hele tijd heel duidelijk over: de ethiek van de farmaceutische industrie staat niet op een hoog niveau.
Dus argumenten van mensen die in deze industrie werkzaam zijn leg ik naast mij neer.
_lies_ schreef:xMarloes schreef:ggd zegt wel allemaal dingen..
alleen volgensmij is echt niet alles waar...
ze zitten je gewwoon over te halen..
Nu krijg je na je 3e prik iets -,-Sorry hoor, maar je leven, en je eigen beslissing vindt ik beter dan dat ''iets'' dat je dan krijgt :S
Wat jij zegt is complete onzin.
Het is niet zeker of er gevolgen zijn, dus waar jij dan vandaan hebt dat iedereen er wat aan gaat overhouden...
Ja, als duidelijk was dat je er dingen aan zou overhouden zouden ze hem niet geven, denk je ook niet?
Nu is dat nog twijfel.
WhiteRose schreef:faye schreef:Ik ben daar al de hele tijd heel duidelijk over: de ethiek van de farmaceutische industrie staat niet op een hoog niveau.
Dus argumenten van mensen die in deze industrie werkzaam zijn leg ik naast mij neer.
Dan even zomaar, omdat je misschien niet door hebt waar je over praat: bij de FDA, de Amerikaanse raad voor toewijzen van geneesmiddelen, kun je alle verrichte onderzoeken naar medicatie opvragen - ook die onderzoeken die niet gepubliceerd zijn. Op dat soort info beroept iedereen zich hier, gezien er argumenten gebruikt worden die nergens bewijsbaar zijn - dus zolang je die info niet op tafel legt, heb je wonderlijke bewijslast
faye schreef:Dan zou ik nog maar eens goed zoeken als ik jou was
Er is genoeg wetenschappelijke en betrouwbare informatie beschikbaar. Daar is ook al het een en ander van geplaatst. De lange termijn effecten zijn niet duidelijk en ook de werking is nog discutabel. Reden genoeg om de prik niet te gaan halen. En nogmaals, gelukkig hebben heel veel meiden dat ook niet gedaan!