me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:21

ik heb dit topic al eens voorbij zien komen maar nooit echt gereageerd, vraag me niet waarom wamt dat weet ikz elf ook nie hihi :+
Maar ik heb dus ook CVS.
Op t moment gaat t wel beter en heb ik er iets minder last van!
Wel kan ik niet fulltime werken helaas...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:23

Welkom hier Cinnepin :) Alhoewel het natuurlijk niet een leuke reden is ;)

Hoe lang heb je al CVS en ben je ook onder behandeling of niet?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:25

Ja en weetje ik kan het me ook wel voorstellen dat het lastig te begrijpen is ook! Tuurlijk ik zie er vaak zat uit als een zombie, maar dat zien wel meer mensen omdat ze hebben gefeest enzo :P En ik ga maar naar 2 lessen per dag, voor hun klinkt het als een luizenleventje! Wat ik alleen dan zo jammer vind is dat ik ong. 2 maanden geleden gewoon aan heel de klas alles heb uitgelegd (omdat ik allemaal losse vragen kreeg en mn verhaal bleef vertellen) en toen hebben ze ook van alles gevraagd en leken ze het te snappen.. maar dat het blijkbaar ene oor in andere oor uit is want nog steds vallen ze dan over dingen die ik toen heb uitgelegd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:28

helaas word ik afgewipeld met dat er weinig aan te doen valt.
Ik kreeg rond mijn 15e pfeiffer en das helaas in chronisch omgeslagen.
ik kan ook gerust 48 uur door slapen.
Ik heb wel eens dat t slecht weer is en ik gewoon de hele dag in bed lig en dan ook slaap! S'nachts slaap ik er dan ook niet slechter door!

Alleen soms gaat t bij mij ook over in pijn. Als ik door mn vermoeidheid heen ga lama zeggen, dan gaan mijn kuiten en knieen vreselijk pijn doen

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:29

Heb je al eens gekeken naar het CVS-centrum in Amsterdam? Ik hoor er veel positieve verhalen over, hoewel ze wel een erg lange wachttijd hebben. Ik ben over een dikke maand alweer aan de beurt! Best spannend dus :)

Bij mij is de pfeiffer ook chronisch omgeslagen..
maar dat hele lange slapen doe ik niet, mag ik ook niet van mezelf want ritme is gewoon onwijs belangrijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:31

klopt ik ben ook meer aan t opletten om niet al te lang te slapem! Maar als ik een dagje vrij ben en het is echt slecht weer dan wil ik t nog wel eens gaan doen.

Hoe kom je bij dat centrum terecht? moet je daar zelf achteraan of via een verwijzing van je huisarts?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:34

hmm ok dank je wel, en hoe gaat dat? krijg je dan testjes ofzo?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:35

Ik heb werkelijk nog geen flauw idee wat er precies gebeurt ;) Het enige wat ik weet heb ik van de website ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:38

ooh haha ok :) ik dnek dat ik er eens met mn huisarts over ga hebben!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:40

Veel huisartsen kennen het niet hoor, dus ik zou eerst zelf even wat informatie op doen en als het je wat lijkt en als jij zoiets hebt van: Dat wil ik gaan proberen! Dat je wat info meeneemt naar je huisarts en zegt dat je graag een verwijzing wilt. De ervaring die ik hier vooral lees is namelijk dat huisartsen je graag afwimpelen ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:40

Welkom Cinnepin. Bekend CVS verhaal, die blijvende vermoeidheid na Pfeiffer. Wat voor werk doe je en hoeveel uur werk je? Heb je veel onderzoeken gehad?

@MP; Ik kan het inderdaad van andere begrijpen, maar soms vind ik de reacties gewoon bij het brutale af... Dat is eigenlijk ook een reden waarom ik het bijna nooit vertel, wat het voor mij wel makkelijker zou maken...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:43

ja heb wel wat redelijke onderzoeken gehad, en nooit kam er wat uit.
Ik zit in de horeca voor maximaal 25 uur per week. Horeca is wat zwaar maar op kantoor kan ik nietw erken dan komen de muren echt op me af ( al is dat zittend werk ) en heb opzich plezier in horeca werk.
Wel ga ik van baan wisselen ( heb een nieuwe baan ) wel horeca ook maar wel anders. Ik hoef bijvoorbeeld nie meer uren achter elkaar achter de kassa gte STAAN op 1 plek! dat was echt funest voor mij!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:45

Jeetje nou ik vind dat je nog veel werkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:47

ja klopt! Maarja als je paarden wilt houden moet je wel!

Gelukkig heb ik een up op t moment en kan ik iets meer uurtjes draaien

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:58

Pff ik zou willen dat ik die uren kon draaien := Nu woon ik nog thuis maar volgend jaar zal ik waarschijnlijk op mezelf moeten. Het op mezelf moeten zal al een probleem worden... gezien alles wat ik nu kan en dan daarnaast ook nog werken, ik zie het nog niet zitten. Dus ik ben bang dat Prom volgend jaar weg moet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:13

ach jeetje dat is wel erg idd! Ik ben ook erg blij dat ik deze uren nog wel haal! Ik woon dus samen en niet meer thuis.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:22

*klaag*

Zit nog steeds in de 'post verjaardag crash', dacht vandaag dat het eindelijk wat beter ging, hoofd wat helderder ook, maar rond 4 uur voelde ik me ineens weer nogal beroerd (en ik heb verdorie alleen maar afgewassen en languit op de bank TV gekeken)...

Zo 'lekker' naar bed dus en ik hoop morgen weer wat fitter te zijn, want ik kreeg net een mail van mijn baas of er iets deze week af kon.
Nou kan dat als het moet ook met laptop in bed, maar achter een echte computer zitten - en met een wat groter scherm - werkt toch wat makkelijker.

Lees later bij.
@ MissPromiss - Las dat je uitgeloot was, wat ontzettend balen!! Ik weet niet of het een troost is, maar ik ben er vrij zeker van dat geneeskunde ook niet vol te houden was geweest (ik was in Rotterdam echt van half 9 tot 5 druk bezig met colleges en practica, en dat elke dag. Plus reistijd was van 7 tot 7 op de uni, en dan is alle lees en studeerwerk dat je dan nog thuis moet doen NIET meegerekend).

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 07:05

@ Cinnepin: Welkom hier! Wel fijn dat je toch nog een beetje kan blijven werken. Ik heb er ook wel eens over nagedacht om in de horeca te gaan werken, maar het lijkt mij wel heel erg zwaar..

@MP: Vreselijk is dat als mensen geen begrip er voor hebben. Op dat gebied kunnen mensen echt nog pubers zijn. Je legt het uit, ze begrijpen het, maar ze denken toch dat het over een week over is. En wat balen dat je misschien uit huis moet! Is er geen opleiding dichter in de buurt? Succes nog met leren van je examens!

@ Hannanas: Wat balen dat je nog steeds niet zo fit bent zeg!

De dierentuin was erg leuk ja. Waren in Amersfoort geweest. Ben die zaterdag wel flink moe er van geweest en gisteren ook nog een beetje, maar dat heb ik er allemaal wel voor over!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:44

Ik heb spierpijn van het hardlopen, maar het valt me nog mee.Ik ga proberen 3 keer per week hard te lopen.Gewoon een korte afstand en een langzaam tempo.En woensdag weer mijn 3e injectie waar ik me echt op verheugen kan.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:47

@Cinnepin; Gelukkig kun je dan nog zoveel uren draaien. Kun je lekker je eigen beestjes onderhouden.
@HWK; Hopelijk gaat het vandaag wat beterder? :(:)
@Marilla; Leuk in Amersfoort! Ben ik vandaag nog langs gereden met de lesauto!

M'n rijinstructeur vond mij maar taai in de auto zitten. Of ik wel op tijd naar bed ging... Het was dat ik toen even goed op moest letten (en ik kan niet praten en rijden tegelijk) anders had ik echt het hele verhaal eruit gegooid. Bewaar het wel voor de volgende keer.
Ik kan nu bijna niet meer staan, armen en benen begonnen toch te trillen in de auto. 1,5 uur opperste concentratie is echt zwaar. Heb er nu al spierpijn van.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:01

Dat is echt rot Paula :(:)
Ik zou het hem inderdaad wel vertellen want dan kan hij er begrip voor opbrengen en je er wat meer in sturen en mee helpen!

@Hwk, balen dat je nog steeds last hebt van je verjaardag.. dat is gewoon zo demotiverend! Je weet dat je na een leuke dag gewoon een week moet bijkomen.. daardoor is de leuke dag alweer minder leuk := Ik hoop dat het nu wat beter gaat!

Ik mag nog wel meedoen aan de gewone loting, dit was een soort voorselectie om zonder te loten binnen te komen..

Ik kom net van mn vriend in Wolvega en moest daar 20 minuutjes lopen van zijn huis naar het station, gelukkig kon hier iemand me halen want ik ben helemaal kapot.. vraag me echt af waar dit heen gaat want ik takel met de dag af :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:11

zo heb een redelijke drukke weej achter de rug ( 2 weken eigk ) en ben vandaag vrij en kwam ook pas net mn bed uit, ik kon t gewoon nie opbrengen eerder op te staan zo moe..:(
Maja vanavond dan maar rijden ipv vanmiddag :)

Ja idd ik ben ook superblij dat ik mn eigen beestjes kan onderhouden, hou er nie van als ik op de zak van een ander moet teren

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:13

Ik heb een 2e hands exemplaar van Roy Martina gekocht,het heet supervitaal.Er staan best veel tips in waar ik veel aan heb.Zoals smorgens geen koffie drinken,zal heel moeilijk zijn maar ik ga het proberen.Ook veel voedingstips staan er in,en nog heel veel meer.