Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:05

eempiej schreef:
Ik heb in het verleden imigran en propanolol gehad....

Zolang je beide middelen nu niet meer gebruikt, is de kans klein dat het van die twee middelen komt. Maar naar de huisarts gan is altijd verstandig!

Hier gaat het goed met de hoofdpijn, ben sinds afgelopen week de verapamil aanhet afbouwen, en blijkbaar heb ik dit keer dus wél lang genoeg doorgeslikt, want de hoofdpijn komt tot nu toe nog niet terug. Voorgaande keren was ik weleens te vroeg met afbouwen, dan zat ik nog middenin een cluster. Was ik halverwege het afbouwen, kon ik net zo snel weer gaan opbouwen....

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:07

simodi schreef:
Laurabram: fijn dat het beter gaat!

Lammie: wat een nare nacht zo, dan ben je helemaal kapot 's morgens! Ik kan er over meepraten, ook weer erg slecht geslapen en ongeveer in coma toen in wakker moest worden. Gisteren toch weer even kortsluiting gehad en van die vlekken voor mijn ogen, daar wordt je dan zo vreselijk moe van daarna ... hoofdpijn valt gelukkig me (afkloppen!).

ja het was echt een hel afgelopen nacht...en helaas nu nog steeds hoofdpijn en alles in staking en nu dan ook nog eens doodmoe...maar ja...ooit komt het wel goed...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:18

Ja, het schijnt dat als we in de overgang komen, de kans groot is dat dan ook de migraine verdwijnt!! :D

(Alleen jammer dat dat nog zo lang duurt ...) }:0

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:52

Ja, dat zou zomaar kunnen... dat migraine verdwijnt na de overgang. dat vertelde mijn neuroloog ook.
Ik loop trouwens ook bij de hoofdpijnpoli van Catharina Ziekenhuis in Eindhoven.

Ik slik nu de Topamax; s'morgens 1 x 15mg en sávonds sinds het weekend 2 x 15 mg. Ik merk het eigenlijk nog niet.. ;( Kan dat?
Ik heb van de week al de zomig op..gisteren al 3 en vandaag weer 1. Eerder had (gisteren en vandaag ook) ik telkens pijnlijk gevole boven linker oog.. en laatste weken ineens misselijk ipv dat 'oog'.
Ik kan me herinneren dat ik pakweg een driekwart jaar geleden niet zoveel migraine had. Waardoor neemt dat zo toe??!!
Ik mag toch hopen dat die topamax helpt he! Anders weet ik me toch geen raad.
Loop nu al hele dag met watjes in of oordopjes, me druk te maken of ik wel migraine krijg..of er uitlokkende factoren zijn..bah!! Wie beheerst wie! Negatief sfeertje zo ook.. hmmm

Die topamax verkrijgen was ook nog n drama.. ik was mn kopie recept kwijt en mooi dat ik het niet kreeg bij de apotheek (ik had er 20 gehad vd 180) Ik zei tegen een medewerker dat ik de dag erna terug zou komen, wellicht met gevonden kopie..en dat ik het anders wel mee zou krijgen!
s'Avonds belde apotheker.. dat ze echt niet mee konden geven, want kon wettelijk niet..ook al lag het originele recept van neuroloog daar. ik moest maar even naar hem bellen en dat ie dan zou faxen. Pffff.. neuroloog is haast nooit aanwezig en wat n gedoe!
Ik ziekenhuis gebeld.. die begreep de gang van zaken niet, want dat was wel wat vreemd en belde met apotheek. Ik kon daar nu weer 20 ophalen.. meer waren er niet en kreeg ik niet!
De volgende dag was de neuroloog er en zou ze overleggen met hen over de handelswijze apotheek. Arts was er niet blij mee.. want op deze manier doet ie iets wat niet helemaal netjes is... Hij heeft een opmerking gemaakt op weer een nieuw recept! WEER moesten we terug naar de apotheek om de rest op te halen!
Wie wordt hier nu de dupe van...!? :(

Gypsylady

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:17

Nou bij mij verdween het niet na de overgang
Komt vast omdat ik in een onnatuurlijke overgang terecht kwam door die operatie
Moet wel zeggen dat het een stuk minder is dan vroeger
Maar kan natuurlijk ook aan de medicijnen liggen

Bij mijn apotheek hebben ze Topamax niet standaard die moeten ze altijd bestellen
Dus ik moet er altijd rekening mee houden als ik ze bijna op heb
Ik slik trouwens wel een beetje meer ervan, s,morgens 50 mg en s'avonds 50 mg
Met deze hoeveelheid blijf ik dus redelijk aanval vrij

Ik moet van de nuroloog met een nog hogere dossis beginnen en dan afbouwen tot ik weer een aanval kreeg
Dan weer opbouwen tot ik aanval vrij was, dat is dus met deze hoeveelheid

Eerst kreeg ik ze ook ik gewone doordruk stips maar tegenwoordig in van die onhandige potjes
Op die potjes zit een hele goeie kinderslot op, die krijg ik zelfs met veel pijn en moeite open en heb niet eens kinderen

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 15:16

Bij is het juist andersom. Ik had eerst de potjes en nu doordrukstrips. Heb echt een enorme hoeveelheid liggen!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:31

Branca schreef:
Loop nu al hele dag met watjes in of oordopjes, me druk te maken of ik wel migraine krijg..of er uitlokkende factoren zijn..bah!!

Ja, en daardoor krijg je het juist, als je er zo druk mee bent om het vooral niet te krijgen! Daar weet ik alles van ... hoe relaxter ik er in zit, zo van 'ik zie wel', hoe beter het gaat. Heb ik iets speciaals waarvoor ik me perse niet wil afmelden en helder moet zijn, dan focus ik me er veel te veel op en ben steeds aan het 'voelen' of ik al iets voel ... helemaal fout bezig.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:32

Ik zorg ook altijd voor voldoende voorraad imigran, moet er niet aan denken om zonder te zitten ...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:33

Iedereen dit nog tobt nog maar weer sterkte en beterschap.

Als ik het zo lees moeten we van de paarse hoofdenclub dus òf zwanger worden, òf in de overgang raken := .

Mijn moeder heeft er idd nu bijna geen last meer van, dus wie weet is het ook mijn voorland, maar ja, dan krijg je er weer allerlei kwaaltjes bij volgens mij, dus of je daar nou weer zo blij mee moet zijn.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:46

Zwanger worden laat ik dan maar even aan mij voorbijgaan ... :D
Dus we wachten maar af, met een voorraad pillen in de aanslag en een paars hoofd, vrees ik! ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:17

zoooo...het meeste werk zit erop en mijn hoofd zit nog aan mijn romp vast...dus ik heb het overleefd...
mijn andere lichaamsdelen leven ook nog maar functioneren niet zoals ze zouden moeten...hopelijk kan de fysio daar morgenochtend (8 uur) wat aan doen...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:19

zwanger worden zit er hier voorlopig ook niet in (moet ik toch eerst echt die knappe prins tegenkomen voor op mijn zwarte paard...
en de overgang duurt ook nog wel een hele poos...maar gelukkig heb ik al niet zoveel als eerder last van migraine en is het nu allemaal prima te doen...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:38

Lammie.. lijkt wel of je er een virusje bij hebt ofzo? kan ook ineens heel erg zijn en zeker op je spieren slaan!

Zwanger worden ja.. dat kan wel ns helpen, had de neurloloog het ook over. Ik zei al: mja.. en dan erna he.. als de baby geboren wordt, wat dan he? hahahaha
Maarja, da's hetzelfde met de overgang.. het KAN helpen.. zoals gypsylady ook al zei en ervoer.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:53

Branca schreef:
Lammie.. lijkt wel of je er een virusje bij hebt ofzo? kan ook ineens heel erg zijn en zeker op je spieren slaan!

Zwanger worden ja.. dat kan wel ns helpen, had de neurloloog het ook over. Ik zei al: mja.. en dan erna he.. als de baby geboren wordt, wat dan he? hahahaha
Maarja, da's hetzelfde met de overgang.. het KAN helpen.. zoals gypsylady ook al zei en ervoer.

ik denk eerlijk gezegd niet echt dat het een virusje is, aangezien ik me (op afgelopen nacht na dan) verder helemaal niet ziek voel...maar goed we zullen zien wat fysio hier morgen over zegt...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:59

Lammie: succes morgen bij de fysio!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:04

dank je!
al ben ik bang dat ik wel weet wat hij gaat zeggen...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:17

hallo,

ik ben weer terug van de fysio...
hij vond mijn houding positief verbeterd (minder holle rug) en wat betreft mijn stakende spieren en gewrichten en hoofdpijn zei hij dat dat kwam omdat ik dan waarschijnlijk ongemerkt toch nog teveel smokkel in mijn houding, waardoor ik de boel toch verkeerd belast...
ook zijn we dus eens gaan kijken waardoor dat komt en wat blijkt: links zijn mijn spieren veel sterker dan rechts, rechts is zo slap als een vaatdoek en dat wil mijn rug dus compenseren door de verkeerde spieren en gewrichten te gaan belasten...
oftewel vanaf nu moet ik elke dag een oefening doen waarbij ik vooral de rechterkant sterker moet maken...en die oefening is heeeeeeel pittig (vind ik)...

kortom ik moet nu dondersgoed op mijn houding blijven letten en voor de hoofdpijn moest ik dan maar een paracetamolletje of iets dergelijks slikken.....maar vooral moet ik in beweging blijven en die oefening doen...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:20

Fijn dat je fysio zo meedenkend is!
Hoop dat het gaat werken voor je.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:25

ja ik heb een hele fijne fysio (loop er in totaal ook al 10 jaar) en hij gaf me zelfs nog adviezen voor het paardrijden...hahaha...hij is inderdaad heel erg meedenkend...
dit alles hangt dus ook heel erg samen met mijn hypermobiele rug en lichte scoliose...

ik hoop ook enorm dat het gaat werken...en hij wilde gaan proberen om deze maand nog 2 keer in de week en dan vanaf april naar 1 keer in de week en dan op woensdag te gaan regelen, zo hoef ik na mijn verhuizing dan niet gelijk met spoed een andere fysio te zoeken, aangezien ik toch elke woensdag in ede ben voor jana...oftewel...hij denkt weer eens heeeeeeel goed mee...hahaha

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:52

Je komt af en toe nog wel eens mee denkende mensen tegen, je moet ze alleen met een vergrootglas zoeken.
Ik moet ook wat aan mijn houding gaan doen als ik enigszins weer een beetje recht te paard wil.
Ik heb prismaatje nog steeds op, en de hoofdpijn is veel minder. Iedereen vind mij nu strenger kijken, met bril op. -O-

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:03

Zo, ik meld me ook weer eens.
Ik vind autorijden met migraine inderdaad ook niks, maar liever met migraine als met de aura. Want met de aura zie ik helemaal niks.

Ik vond de topamax in het begin ook heel eng om in te nemen, en de eerste keer dat de neuroloog deze voorschreef had ik deze ook niet ingenomen. Maar na een 2e gesprek was ik er toch maar aan begonnen. (Ik ben trouwens ook bij de hoofdpijnpoli van het cath zh geweest, maar ben weer naar de huisarts verwezen omdat ze vonden dat het zo goed ging).

Gelukkig dat het beter gaat met je oog laurabram. Is het meegevallen?

@ Branca: Bij mij duurde het wel een week of 6 voordat ik resultaat merkte van de topamax, dus het kan nog komen.
Ik krijg de capsules ook in een potje met kinderslot erop.

Ik heb 8 dagen migraine gehad... vandaag gelukkig (nog) niet. Nu alleen nog een stekende 'gewone hoofdpijn'. Maar ik zie er wel wat vlekkerig bij en steeds tintelingen in mn voet, dus zo maar op tijd naar bed, want anders dan zal er wel weer migraine doorheen komen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:47

Lammie: hopelijk helpt die oefening!

Esbianc: hoewel geen migraine, toch :(:) hoor.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:38

Ik hoor van alles over Topamax, maar ik heb echt geen idee wat dat inhoudt?

Ik heb zelf ook vaak last van migraine en slik daarvoor sumatriptan 50 mg en dan neem ik meestal 2 tegelijk. Deze helpen vaak maar een halve dag, dus voor één aanval ben ik zo ongeveer 10 pillen verder.

Verder ook nog meteoprolol om het te voorkomen en ik slik de pil door om zo min mogelijk last te hebben van hormonale migraine.

Mijn dokter is vaak nogal huiverig als ik weer aankom zetten dat de medicijnen mij niet genoeg helpen.

Laten we maar zeggen dat ik erg regelmatig hoofdpijn heb, zo'n 3 à 4 keer per maand en elke aanval duurt zo'n 4 tot 5 dagen...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:38

:oo 10x 50mg per aanval is wel veel hoor.
Balen dat het niet goed genoeg helpt Rena100.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:34

nou die oefening is een hele leuke, maar niet heus...ik heb nu gewoon rechts een megaspierpijn...pfff...maar goed dat zal wel weer minder gaan worden...
hoofdpijn is gelukkig wel iets minder geworden sinds dat fysio gisteren met een paar wervels bezig is geweest...echt weg is het nog niet maar het is in ieder geval minder...