Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:19

die remmers helpen vaak een dag :j

dus als je er een dag last van hebt scheelt het wel vind ik

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:23

Ik heb gelukkig geen meer last van mijn darmen door de pil :) Teminste... nee denk het niet. Heb voedselintolerantie, dus reageer alleen op slecht eten.

Middel om de darmen rustig te houden hoef ik gelukkig niet: voordeel van intolerantie want in grote lijnen weet ik wel dingen te vermijden dus dan blijven de darmen ook rustig :j

Ik heb ooit alleen diarreremmers genomen ivm infectie in de darmen want toen bleef ik 3 dagen gaan :+ Toen vond ik het wel mooi. Als ik last heb van mijn darmen heb ik na 2 uur weer rust in de darmen, dus daar doe ik verder niets aan. (vind het wel mooi dat mijn lichaam de stof eruit wil werken waar ik niet tegen kan)

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:31

Ik heb dan geen spatische darm, maar wel eosine fiele colitis!

ook overgevoelige darmen, maar het is wel anders, maar ik ken je angst!
je gaat je spannen omdat je er bang voor bent en door die spierspanning word die buikpijn juist erger en erger!

Waar ik nu dus mee bezig ben om als ik buikpijn heb of voor die tijd, om te ontspannen en dus de spieren los te laten!
Dat is heel moeilijk, maar daarvoor heb ik hypnose therapie het klinkt heel raar.
Maar opzich is het heel fijn, ze leren je ontspannen en dus ook oefeningen om te doen als je of bang bent om buikpijn te krijgen, of buikpijn hebt!

het ontspant heel erg dat de klachten echt afnemen!
je kan er informeren na in het ziekenhuis! [bij mij word het vanuit het ziekenhuis geregeld]

maar je kan altijd even rond vragen!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:50

[quote="Carlijn__"]Ik heb dan geen spatische darm, maar wel eosine fiele colitis!

kun je uitleggen wat dat is= google levert nix op!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:23

Ik slik ook de pil, maar al voor ik daar aan ben begonnen had ik last van mijn buik. Ik merk wel dat ik voor ik ongesteld wordt meer last heb van mijn buik..

Welke pil ik slik, geen idee, gewoon die ene die de dokter meteen uitschrijft, geen speciale geloof ik..

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:37

Mijn ziekte heet eigenlijk Eosinofiele Gastro-enteritis, het klopt dat er heel weinig over bekent is!
Zelfs in ziekenhuizen weten ze nog niet goed wat ze ermee aan moeten en er is dus ook nog niks vastgesteld!

Bij mij kwam het op een ontsteking aan eind van dunne darm uit! & voedsel allergie!
16 weken maagsonde gehad en niet mogen eten!
Nu volg ik melkvrijdieet! mag helemaal geen melkproducten of producten waar melk in zit!
& slik nog veel medicijnen!

het is een soort chron/colitis

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:42

16 week maagsonde, bah! Vreselijk dat je dan niets mag eten.
Is het anti-melk dieet goed te volgen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:43

Geen melk i.v.m. lactose-intolerantie?

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:48

I.v.m melk-allergie volg ik dat dieet, maar opzich is het wel te volgen het is veel opletten en geen kant en klare dingen eten!
Maar zelf heb ik er eerlijk gezegt niet heel veel moeite mee, het is gewoon zo ;)

maar inderdaad die maagsonde was geen pretje.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:50

hmmm maar dat is uit een bloedtest gekomen?

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:00

De melkallergie bedoel je?

Nee, ik moest na die maagsonde langzaam elk product proberen, dus 3 dagen 1 product daarna 3 dagen een ander. zo kwam ik op laatste product melk en toen ging het weer mis.
Ik werd ziek en kwam weer in het ziekenhuis te liggen, ze hadden meteen scopie gedaan en daar kwam uit dat er weer ontsteking zat in mijn darmen! [dus weer sondevoeding, dit maal wel korter]

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:19

Pfoe das heel wat zeg :|

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:36

Lijkt mij echt vreselijk dat je gewoon niet mag eten... terwijl je neus het wel prima doet :+
Gelukkig is de sonde niet voor niets geweest en is er wel wat uitgekomen!

Ik ben heel blij dat ik met een vragenlijstje eraf kwam :=

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:16

rebeltje schreef:
Ik had wel precies hetzelfde toen ik naar de huisarts ging. 'Teveel' activiteit in je darmen/maag, en echt een opgeblazen buik. Ik zou toch even langs de huisarts gaan :)

edit: bij mij heeft het ook voornamelijk met stress te maken. Ook als ik geen last meer van stress heb, dan duurt het nog wel even voordat mijn maag/darmen het daar mee eens zijn ;)

Ja als ik stress heb is er echt geen houden meer aan .. Maar ik heb toch het gevoel dat het niet enkel stress-gerelateerd is. Ik heb er namelijk élke middag last van, dan eet ik meestal een broodje en een cola'tje of anders een kommetje soep en een cola'tje, lijkt me sterk dat dat aan de oorzaak zou kunnen liggen. Als ik er nog lang last van blijf hebben ga ik toch idd eens langs de huisarts. Maar wat ik heb 'geleerd' van google is dat er eigenlijk geen echte diagnose is en ook geen echte medicijnen - op immodium ed na dan. Klopt dat? Of zijn er wel nog andere dingen die kunnen helpen ?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:49

cola....

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:58

Shanelle, ik kan je idd aanraden dan de cola te laten staan.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:35

Geldt dat dan enkel voor cola, of voor alle frisdranken ??

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:39

Alle koolzuurhoudende dranken sowieso, is mijn ervaring.

Tevens bij niet-koolzuurhoudende dranken soms nog opletten. Sommige zoetstoffen etc kunnen ook reacties uitlokken.

Maar zelf drink ik al 5 jaar geen koolzuurhoudende frisdranken meer. ;)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:43

Oh help dat kan ik me echt niet voorstellen joh :) Ik ben echt redelijk verslingerd aan frisdrank, en ik drink standaard élke ochtend een klein sinaassapje. Ga het vanmiddag toch eens een keertje proberen - de cola weglaten - kijken of dat werkt!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:10

het kan ook an het brood liggen...... Daar ligt het bij mij aan...
ik kan nu rustig(zonder medicijnen) koolzuurhoudende dranken drinken, maar als ik weer brood of zo'n dingen ga eten dan gaat eht waarschijnlijk weer mis.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:27

Shanelle schreef:
Oh help dat kan ik me echt niet voorstellen joh :) Ik ben echt redelijk verslingerd aan frisdrank, en ik drink standaard élke ochtend een klein sinaassapje. Ga het vanmiddag toch eens een keertje proberen - de cola weglaten - kijken of dat werkt!

Dat had ik ook ;) Moet je echt bij nadenken, vaak is het ook een 'gewoonte' smiddags een glaasje cola.
Je moet iets vinden wat je in de plek van cola, lekker vind. Bij mij is dat ice tea uit pak geworden.
En de cola, raak ik amper aan, zo af en toe wel eens een slokje, of die spa met een smaakje kan ik ook niet altijd afwijzen.

Maar ik ben voor het grootste deel wel van de koolzuur af :j

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:37

Ik ben echt cola light verslaafd (geweest), en dat lokt echt aanvallen uit :j
Probeer nu echt koolzuurvrij te drinken.

k4tink4: bedankt voor de tip, zal idd eens duspatal vragen. Ik heb dus idd het idee dat mijn darmen veel te snel gaan werken, en met die duspatal haal ik wellicht wel de spierspanning ervan af.... ben benieuwd.

Ik heb gisteren een trouwfeest gehad (van m'n nichtje), en ik had de opdracht de bedankjes te fotograferen.. boel stress dus.
Heb heel de nacht wakker gelegen door m'n darmen.. blijf maar rennen :( wat stress al niet met je kan doen he...

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:45

Ja erg is dat he :( En dan voel je je de hele dag belabbert omdat je weinig slaap hebt gehad, en dat werkt ook weer in op je darmen..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:53

ik ben getest voor glute, maar daar was ik niet allergisch voor. gelukkig maar eigenlijk!

ik moet echt niks met koolzuur drinken.. wat een drama is dat. wordt niet alleen misselijk maar mijn buik gaat echt pijn doen

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:25

He kytha,, balen dat je daar zo ziek van wordt hea.. Is het nu al wel wat beter?

Koolzuur drink ik ook zo min mogelijk, maar red bull of golden power drink ik wel reelmatig omdat ik anders niet wakker kan blijven tijdens de lessen :')
Maar cola ed. moet ik ook niet te veel drinken en zeker niet vlak voor ik iets ga doen. Soms neem ik na mn werk wel een klein glaasje, maar dan echt maar weinig.