[***] schreef:Gewoon even uit interesse .. Hoe gaan jullie om met mensen die jullie niet (lijken te) geloven? Of mensen die nog net geloven dat je misschien wel eens pijn hebt, maar die termen als fibromyalgie & CVS etc. iets vinden dat gewoon tussen je oren zit ... ?
Ik weet dat er zo'n mensen zijn, maar hoe ga je daarmee om? (als het mensen zijn waarmee je vaker in contact komt lijkt me dat niet zo echt simpel..)
Ik denk dat deze mensen snel mijn kennissenkring uit zijn. Zodra ze uiten het zit tussen je oren heb ik een naar gevoel dat ze me niet accepteren zoals ik ben. Die mensen zal ik ook snel zat, zijn omdat de opmerking zoals bijvoorbeeld moet je al weer zitten in mijn ogen kwetsend is. Nee ik zou willen dat ik dat niet hoef, wrijf het lekker in denk ik dan. Ook zal ik denk ik hun tempo niet kunnen bijbenen dus zijn ze mij ook snel zat.
Ik vertel het eigenlijk alleen aan mensen waarvan ik denk die ga ik vaker ontmoeten. Er moet namelijk dan ook een stukje begrip zijn voor dat ik actieve dingen echt moet plannen.
!
. De buitenwereld ziet mij alleen maar op goede momenten, de slechte momenten lig ik thuis in bed dus ja, de buitenwereld ziet dat (gelukkig!) ook niet. Het is voor ons al moeilijk met die ups en downs, laat staan voor de buitenwereld. Begrip heb ik er zelf (met tijden) niet eens voor, laat staan dat anderen dat hebben...en dat hoeft voor mij ook niet

). Dan nog de mensen die er heel sceptisch tegenover staan en het eigenlijk onzin vinden. En dan nog mn moeder, die er geen rekening mee wil houden, maar ondertussen wel alles wil bepalen wat ik beter wel of niet kan doen.
Maar dan vraag ik me af: hoe doe jullie dat op het werk? Voor zover jullie nog werken uiteraard? Of als jullie een paard hebben die op een (kleinschalige) stal staat ofzo, waar de taken verdeelt worden .. Kan me voorstellen dat het niet iedere dag zo gaat zoals je op voorhand in de planning had? Dan moet je dat toch tegen die mensen zeggen wat er aan de hand is? Of hebben jullie een heel arsenaal "excuses" (is niet het juiste woord maar jullie begrijpen me hopelijk wel) zodat je het niet rechtstreeks moet vertellen?
). Gaat het echt niet, dan krijgt paardlief gewoon aantal daagjes rust
en is manlief eventueel back-up. Maar aantal uren rusten op de dag, doet bij mij wonderen
Daar ben ik erg blij mee (misschien scheelt het ook dat ik in de psychiatrie werk)