Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:14

XxHaffiesxX schreef:
Ik kras en snij op men bovenbenen.

Deed ik ook, maar meid, geloof mij vrij, niet leuk om in dit warme weer altijd in een lange donkere broek te moeten rondlopen vanwege de wondes en de littekens :(:)
Nooit eens gaan zwemmen omdat je bang bent aangestaard te worden, nooit geen leuke kleedjes...
Het gaat je leven domineren en dat is het écht niet waard!

Ik heb hier lang geleden ook nog in het topic geweest.
Ben er gelukkig al een behoorlijke poos vanaf (af en toe wel eens een terugval, maar dan niet meer zo erg zoals vroeger).

Aan alle mensen die willen stoppen; veel sterkte, succes en beterschap!
Het leven is zovéééééééééél mooier zonder AM; geloof mij...

Je lichaam is een tempel, draag er zorg voor...
Zoek er gerust hulp mee, want het is moeilijk, zo op je ééntje...

Dinniej

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 00:11

Ik ben hier al een hele poos niet geweest, en ik weet niet of ik m'n "laatste" verhaal al verteld had.
Dat komt waarschijnlijk deels omdat ik niet meer zo veel op Bokt kom, maar ook deels omdat men het kan opvatten als goed nieuws. Ik automutileer namelijk niet meer.
Niet meer krabben, niet snijden, niet krassen, niet choken, niets. Alleen knijp ik soms als ik zenuwachtig ben met m'n nagels in m'n arm, maar dat vind ik zelf geen automutileren, omdat ik het niet bewust doe en omdat dat naar mijn mening iets kleins en onschuldigs is.

Het stoppen ging, anders dan bij andere ervaringen die ik lees, voor mij eigenlijk vrij gemakkelijk. Ik was al een keer eerder min of meer gestopt omdat ik "gedwongen" werd. Als ik niet zou stoppen zou ik mijn toenmalige vriendje kwijtraken.
Uiteindelijk is dat toch gebeurd. Daarna is het nog een hele tijd goed gegaan, maar op een gegeven moment begon ik weer. Minder erg dan daarvoor, alleen maar wat krabben en vooral choken.
Maar daar ben ik opeens mee gestopt. Ik weet niet eens waarom, en het is ook niet heel bewust gegaan. Nu heb ik nog wel eens de behoefte om te automutileren, maar ik kan het niet meer. Het doet ineens weer pijn, enz.
En dat lijkt een supermooi verhaal, het is makkelijk gegaan en blablabla. Maar het punt is, ik ben m'n uitlaatklep kwijt. Er is echt niets dat me op die manier weer rustiger kan maken.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 00:14

Maar Rebeccaa, is dat niet normaal?
Ik heb ook zelf de keuze moeten nemen; nu stoppen, of nu doorgaan en gans mijn leven vergooien.
Besef je wel hoeveel pijn het je moeder moet doen, om te zien hoe jij je zo toetakelt? Denk je niet dat die mensen even veel verdriet hebben als jou? Als er iets is, wat een moeder dierbaar is, dan zijn het wel haar kinderen!

Het IS moeilijk, maar als je écht wilt, dan lukt het stoppen wel. Ik heb vijf jaar lang wekelijks, bijna dagelijks gesneden, weet ook waar ik over praat, ben niet een "toerist".

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 00:19

whisperramse schreef:
Deed ik ook, maar meid, geloof mij vrij, niet leuk om in dit warme weer altijd in een lange donkere broek te moeten rondlopen vanwege de wondes en de littekens :(:)
Nooit eens gaan zwemmen omdat je bang bent aangestaard te worden, nooit geen leuke kleedjes...
Het gaat je leven domineren en dat is het écht niet waard!

Ik heb hier lang geleden ook nog in het topic geweest.
Ben er gelukkig al een behoorlijke poos vanaf (af en toe wel eens een terugval, maar dan niet meer zo erg zoals vroeger).

Aan alle mensen die willen stoppen; veel sterkte, succes en beterschap!
Het leven is zovéééééééééél mooier zonder AM; geloof mij...

Je lichaam is een tempel, draag er zorg voor...
Zoek er gerust hulp mee, want het is moeilijk, zo op je ééntje...

Ik heb net een reactie geplaatst, maar lees dit nu pas.

Ik wilde dat ik 't zo kon ervaren.

Ik heb niet het idee dat het beter met me gaat zonder automutilatie. Ook niet slechter, maar toch.
En op het moment dát het dan rot gaat, voel ik me alleen maar naar dat ik niets kan doen..

Ik kan nu weer met blote armen en blote benen rondlopen, maar ik word er niet eens heel blij van ofzo.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 00:23

Hoe lang ben je al gestopt Dinniej?
Geloof mij; de eerste weken vond ik er geen bal aan zonder snijden...
Het is maar met verloop van tijd dat je je lichaam terug weet te appreciëren, dat zal echt veel verbeteren als je je weer écht goed in je vel voelt.

Bij mij heeft dit echt lang geduurd, zeker een jaar...

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:14

Ik weet het niet precies.
Een jaar geleden was ik in principe al bijna gestopt, maar dat ik écht niets meer doe is denk ik sinds 4/5 maanden ofzo.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:34

Knap hoor Dinniej! Ik doe het eingelijk zelden (ik kras of snij niet). Maar heb soms mijn periodes... Nu momenteel niet. Het zonnetje schijnt nl :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:07

Ik wou dat ik kon stoppen maar het lukt niet, niks lukt mij nu. Ik zit wel bij een psychiater, kinderarts en dietist zij weten ervan. Ik moet mij zelf pijn doen hoe meer hoe beter.. Wat ben ik toch stom en dom.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:44

Haffies; ik denk dat je van zulke gedachtes af moet komen.. het is vooral iets wat je doet omdat je tegen je zelf bent denk ik..

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:16

Dat is precies wat ik ook wilde zeggen.
Als je van jezelf vindt dat je stom en dom bent, ga je júist zulke dingen doen. Als je daar nou aan gaat werken, tegen jezelf gaat zeggen "ik ben een mooi mens, ik ben veel waard", dan gaat het stoppen met automutileren vanzelf.
Elk mens heeft momenten die fout gaan, maar ook goede. Richt je op de goede. Houd de dingen die je goed deed of die je mooi vindt aan jezelf in gedachten als je de neiging hebt te automutileren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:39

Ik probeer het wel maar het lukt niet. Ik ben nogal depressief op dit moment. Ik moet eten wat me niet lukt en waarschijnlijk moet ik stoppen met paardrijden en dat wil ik helemaal niet. Ik wou dat ik kon geloven dat ik veel waard ben maar elke keer als dat een beetje lukt gebeurt er weer wat en ben ik alles weer kwijt.
Men psych probeert me te helpen maar het lukt me gewoon niet.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:19

@ XxHaffiesxX : Wat naar voor je zeg :(:)
ik snap hoe je je voelt (dat eet gedeelte)
iig succes (jullie allemaal) mijn pb staat altijd open! :)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:59

@ haffies, Waarom stoppen met paardrijden?
Als je je zo voelt moet je dingen gaan doen die je fijn vind, om even alles te vergeten. zo doe ik dat ook
Als ik me rot voel en weet niet wat ik er mee aan moet, ga ik naar mijn verzorgpaarden, en vertel ik het hele verhaal aan ze, Niet dat ze terug praten, maar ze knuffelen me wat en ik voel me een stuk beter.
Als je nog iets wil vertellen ofzo moet je maar ff pb sturen

Zelf ben ik er best goed vanaf nu, soms denk ik er nog wel aan, Maar dan denk ik, Ik ben gelukkig, en er zijn lieve mensen die ik pijn doe als ik mezelf pijn doe.. en ik wil die mensen niet pijn doen..

Meiden veel succes :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:29

Ik moet stoppen met paardrijden omdat ik dat ligaamelijk niet aan kan. Hij wist als eerste mijn probleem eerder dan mijn moeder die daar nog boos over is en hij steunt mij overal in. Ben gisteren terug gekomen van vakantie ben 3 weken met hun mee geweest zonder mijn ouders voelde wel fijn even die rust tot mijn moeder belde en zei dat er weer een paar vragenlijsten voor me klaar lagen...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:21

Ik meld me ook,
Ik doe het al sinds ongeveer meer dan een half jaar , Dit omdat ik in een *** periode zit , en heel lang mijn gevoelens heb weggestopt.
Het werd me allemaal teveel en vond mezelf niks meer waard, Mijn hartsvriendin is er achtergekomen waar mijn ouders bij waren.
Zij zag de littekens op mijn armen, keek me aan en praten weer verder.
Mijn ouders zien het niet, zelfs niet als ik ontblote armen heb. En ik wil ook niet dat ze het te weten komen , Ik heb het nu al bijna 2 weken niet gedaan, en ik ben daar zo trots op. Maar ben bang dat als ik me weer minder ga voelen, ik me er weer aan overgeef het te doen ;( .

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:23

En ik moest vanmiddag naar het ziekenhuis voor bloedprikken , En me vader ging gelukkig niet mee.
Maar die vrouw keek me echt zo aan van "waar ben jij mee bezig??" , Ik kan niet tegen die blikken.
Ik bedoel, ik ben niet gek ik ben gewoon Iris , Maar ik kan beter met de pijn óp mijn lichaam omgaan dan de pijn vanbinnen.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:39

Echt naar dat je in zo'n kútperiode zit Djeradalover, sterkte.
Ik begrijp je wel dat je liever de pijn van buiten dan van binnen hebt..
Wel lastig met bloedprikken. Is het niet een idee er wat (zachte) sieraden overheen te dragen, maar dat je dan wel je elleboog vrij laat? Dan valt 't wat minder op. Ik droeg vroeger altijd veel zweetbandjes en armwarmers. :)

Ik "mis" het automutileren af en toe nog wel. Ik heb geen andere uitlaatklep voor wat vroeger het automutileren was. Maar het kan gewoon niet meer, het is niet alsof ik terug zou vallen.. Op de één of andere manier kan ik dat niet bij mezelf doen.
Een choker gebruiken kan nog wel, maar ook dat heb ik al best wel lang niet gedaan. :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:48

Ik meld me ook .. Ik heb het liever niet over de reden waarom e.d. maar ik vind het fijn om te weten dat jullie allemaal hetzelfde meemaken..

Ik heb even jullie hulp nodig eigenlijk. School begint morgen terug, en woensdag heb ik al LO (sport, weet niet hoe jullie het noemen, gym ofzo? Sorry, ben Belg)
Hoe verbergen jullie het? Ik wil niet dat iemand het te weten komt :n Ik kan toch niet gaan sporten in lange mouwen .. Ik zit me nu helemaal zenuwachtig te maken.. Ik moét het verbergen, maar gaat dat wel blijven lukken ..

help?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:52

horseees schreef:
Ik meld me ook .. Ik heb het liever niet over de reden waarom e.d. maar ik vind het fijn om te weten dat jullie allemaal hetzelfde meemaken..

Ik heb even jullie hulp nodig eigenlijk. School begint morgen terug, en woensdag heb ik al LO (sport, weet niet hoe jullie het noemen, gym ofzo? Sorry, ben Belg)
Hoe verbergen jullie het? Ik wil niet dat iemand het te weten komt :n Ik kan toch niet gaan sporten in lange mouwen .. Ik zit me nu helemaal zenuwachtig te maken.. Ik moét het verbergen, maar gaat dat wel blijven lukken ..

help?

Je kunt het niet verbergen. Het is ongelovelijk .. moeilijk. Ik heb er zelf ook reacties van klasgenoten opgehad. Elke keer maar weer smoesjes verzinnen. Sommige hadden het echter wel door. Ik denk dat jij je er over heen moet zetten. Ik snap dat je het moeilijk vindt. Ik weet niet of je echt snedes hebt? Dan is een excuus meestal wel iets moeilijker. Maar het is net vakantie geweest, verzin iets wat je in de vakantie gedaan hebt en waarvan je verwondingen kunnen komen.
Bij ons heet het ook LO (en ook gym) btw.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:01

xXLiekeXx : Ik was even 'gestopt', eerder uit noodzaak omdat het zo'n goed weer is en omdat het dan nog meer opvalt natuurlijk in korte mouwen. 2 weken geleden heb ik toegegeven en wat er nu van overblijft zijn geen diepe snedes, het is toegegroeid, dus rode krassen met korstjes e.d. erop :(
Ik ben echt niet goed in excuses verzinnnen. Ik heb niet eens een kat ! Wat kan ik nu zeggen ..

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:01

Lieve dames,
Ik heb hier een paar x gereageerd omdat ik het ook deed, Ik ben er van af, Soms nog wel heel moeilijk als je pijn hebt.
Maar wees sterk. Denk aan de gene die van je houden.
Weetje wat ik doe als ik het moeilijk heb. Ik pak mijn hoofd en klem die tussen mijn benen en hou met kracht mijn hoofd daar, en onder tussen denk ik aan het gezicht van mijn nieuwe vriend, met tranen in zijn ogen toen ik er over vertelde. Ik wil hem geen pijn doen.
Maar echt, ik weet dat jullie het kunnen, denk aan de gene waar je van houd, het doet hun zo veel pijn om te zien wat je jezelf aan doet.
Als je vraagjes dr over hebt, wees dan vooral niet bang me te pben, ik bijt niet ;)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:29

Heb heel het topic doorgelezen en zit nu met een erg dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik blij dat jullie allemaal diegenen zijn die het begrijpen maar aan de andere kant werkt dit topic ook stimulerend.. Voor mij dan. Niets met jullie te maken, ik had het maar niet moeten lezen ;)

Wat ik moet doen met gym (zal het maar even zo noemen voor de gemakkelijkheid het is tenslotte een site van Nederland) weet ik echt niet. Schooluniform is eigenlijk verplicht, maar dat dragen er meerdere niet. Ik droeg normaal altijd topjes, en nu lange mouwen, als de leerkracht iets zegt ben ik eraan ..
Sorry voor m'n gezaag hoor. Zit mezelf gewoon helemaal op te fokken omdat ik woensdag LO heb !

edit: en ook nog eens sorry voor het zomaar binnenvallen van jullie topic. lees al een hele tijd mee maar had de moed niet om iets te posten.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:13

horseees schreef:
Heb heel het topic doorgelezen en zit nu met een erg dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik blij dat jullie allemaal diegenen zijn die het begrijpen maar aan de andere kant werkt dit topic ook stimulerend.. Voor mij dan. Niets met jullie te maken, ik had het maar niet moeten lezen ;)

Wat ik moet doen met gym (zal het maar even zo noemen voor de gemakkelijkheid het is tenslotte een site van Nederland) weet ik echt niet. Schooluniform is eigenlijk verplicht, maar dat dragen er meerdere niet. Ik droeg normaal altijd topjes, en nu lange mouwen, als de leerkracht iets zegt ben ik eraan ..
Sorry voor m'n gezaag hoor. Zit mezelf gewoon helemaal op te fokken omdat ik woensdag LO heb !

edit: en ook nog eens sorry voor het zomaar binnenvallen van jullie topic. lees al een hele tijd mee maar had de moed niet om iets te posten.

Ik had het "geluk" dat bij mij een maand lang gym uitviel+daarna een week vakantie had, Bij mij zijn er toen voor een deel alleen maar wit/rood gebleven.
Het viel heel erg op, Maar ik weet van iemand uit m'n klas dat zij het ook deed, nu niet meer. Maar wel heeft gedaan.
Ik ben de hele Gymlessen bij haar gebleven, Niet geplakt ofso, Maar gewoon mee samengewerkt, zij heeft ook geen vragen gesteld.

Maar wij moeten alles in groepjes doen, ik weet niet hoe dat bij jullie is??

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:26

Djeradalover schreef:
horseees schreef:

Ik had het "geluk" dat bij mij een maand lang gym uitviel+daarna een week vakantie had, Bij mij zijn er toen voor een deel alleen maar wit/rood gebleven.
Het viel heel erg op, Maar ik weet van iemand uit m'n klas dat zij het ook deed, nu niet meer. Maar wel heeft gedaan.
Ik ben de hele Gymlessen bij haar gebleven, Niet geplakt ofso, Maar gewoon mee samengewerkt, zij heeft ook geen vragen gesteld.

Maar wij moeten alles in groepjes doen, ik weet niet hoe dat bij jullie is??

soms maar de groepen verschillen en worden naar keuze ingedeeld :n
weet echt niet wat ik moet doen .. Ben al aan het denken om een steunverband te gaan kopen en dat te dragen voor maand of 2, 3 en te zeggen dat het komt door een val bij het paardrijden ofzo. Ik kan echt niets beter bedenken .. Zo rot allemaal.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:17

Of dat je ongesteld bent, Ook een optie.
Of iets met je voet of weet ik veel wat zodat je niet mee hoeft te gymen, Kan je je moeder ook niet lief aankijken en zeggen dat je last hebt van je ongesteldheid en vragen of ze een briefje wilt schrijven??