lana_te schreef:Hallo, Ik heb hier al een aantal keren een vraag gesteld. en jullie wisten antwoord , dus ik doe nog een poging.
Het is dus de 3de maand dat ik de pil slik. Ik moet er nu nog 6 slikken van mijn strip. (vanavond dus de 6de laatste) alsi k zo is reken vallen mijn regels net in de krokusvakantie. Ik zie dat dus helemaal NIET zitten! Ik heb nu al 2 a 3 dagen bruine afscheidingen. (idd omdat het nog maar mijn 3de maand is). Dus hoe los ik dit het beste op? Doorslikken? Of vanavond geen meer slikken zodat mijn regels nu vallen?
Ik denk dat doorslikken geen optie is. want ik heb nu al bruine afscheidingen. en de vorige 2 maand vielen mijn regels gewoon kort na die afscheidingen. terwijl ik idd nog de pil moest slikken tot 21 dagen.
als ik dus de laatste 6 pilen niet slik. moet ik dan na 7 dagen een nieuwe strip beginen en die 6 pillen als rezerve houden? en dan gewoon 21 dagen die strip uitnemen?
ik hoop dat ik het duidelijk heb getypt
Hoi, ik zou je huisarts eerst even bellen om te vragen of die doorbraakneigingen wel kloppen, ik kan me namelijk niet meer herrinneren dat ik daar ook last van had (of mijn vriendinnen). Het kan zijn dat je pil te licht is voor je.
Als het niet erg is volgens je huisarts kan je zelf kiezen, óf nu je stopweek inlassen óf 2 strippen achter elkaar aan slikken. Maar omdat je nu al doorbraakneigingen krijgt, zou ik het eerste kiezen.
Het maakt niets uit voor de veiligheid van je pil en je bent lekker niet ongesteld in de krokusvakantie!
Let er alleen wel op dat je nooit je stopweek verlengt! De hormonen uit de pil zorgen ervoor dat je geen eisprong krijgt en dat dat eitje dus niet bevrucht kan worden door de zaadcellen van je vriendje, als je dus je stopweek verlengt komt er wel een eitje vrij en kan je zwanger worden. Daarom mag je dus je stopweek wel (1 a 2 dagen) inkorten, maar nooit verlengen.