Je moet gewoon minder eten en meer bewegen.
Dit was één van de superintelligente opmerkingen die ik kreeg toen ik vertelde dat ik Ozempic (via Getwellis) wilde gaan gebruiken om te helpen afvallen.
Ik ben nooit te zwaar geweest en kon alles eten. Toen ging ik richting de overgang (waar ik nu nog steeds heel heftig inzit) en vlogen de kilo’s er aan. Ben in een jaar of 6 bijna 30 kilo aangekomen. Allerlei diëten, sporten, etc geprobeerd, maar viel nooit af, kwam alleen maar aan. Met intermittant fasting had ik het voor elkaar dat ik niet meer aankwam, maar afvallen? Nee.
Ik kon niet meer in de spiegel kijken, zo erg vond ik het dat ik zo dik was geworden. Ik kwam er ook achter hoe lelijk mensen kunnen doen.
Anyway, vorig jaar september na de vakantie begonnen en hieperdepiep, inmiddels tussen de 13 en 14kg eraf! Nooit de volledige dosis gespoten, een week of 20 op 0,5mg blijven hangen, omdat ik afviel en me prima voelde. Achteraf had ik langer op de startdosis van 0,25mg kunnen blijven, want het sloeg bij mij meteen super goed aan. Toen de 0,5mg niet echt resultaat meer gaf, naar de 0,75 gegaan, maar eigenlijk wilde ik dat liever niet. Dus rustig afgebouwd en nu ben ik tijdelijk Koos Ozempicloos. De bedoeling is dat ik over een week of 3 à 4 weer ga starten met 0,25mg en hopelijk weer net zoveel resultaat er van heb.
Ben wel benieuwd of iemand hier ervaring heeft met het stoppen en weer starten en of dat dus ook werkt? Heb veel van het topic al gelezen, dus misschien is het al eens gevraagd, maar 62 pagina’s is best veel