DuoPenotti schreef:Telpeva bah, niet leuk...
maar kan stress een rol spelen?
Ja klinkt raar misschien, maar ik ervaar ook stress voor een drukke dag. Ja althans voor mij dan druk, voor een ander vast niet.
En slaap dan ook slecht plus klachten.
Nee hoor dat vind ik niet raar, ik heb ook die overtuiging dat stress klachten kan laten ontstaan of verergeren. Het zou goed een reden kunnen zijn, daar ben ik ook altijd wat gevoelig voor.
Met name de condoleance is een ding, dat is de vader van een vriendin waarmee de vriendschap een paar jaar geleden met een knallende ruzie tot een eind is gekomen. Zij nam van de week helemaal overstuur contact op omdat haar vader opeens was overleden... Tja, dan ga je je afvragen, ga je daar dan heen of ga je niet. Ik ga wel, met haar vader heb ik altijd goed contact gehad en dan vind ik het als een soort laatste eerbetoon aan haar vader dat ik hem dit verplicht ben. Ik zie ter plekke wel of ik met die keuze vrienden maak met de vriendin en haar familie of niet... Aan de andere kant, zij is degene die contact op nam met mij, dus dan ga ik er van uit dat zij behoefte heeft aan mijn aanwezigheid.
Maar ik weet niet wat ik kan verwachten, of mijn voormalige vriendin kijkt mij met de nek aan, of ze hangt huilend om mijn nek, ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten.
Dus stress, jazeker dat is aanwezig.
Tijdens mijn vrijwilligerswerk ging het ook niet goed, links begon daarbij ook te haperen door de overbelasting. Ik ben nu thuis, even pas op de plaats, adem in, adem uit. Bleh 
-
Sorry dat ik even niet zo inhoudelijk reageer op anderen, ik lees het en ik leef mee, de energie om wat zinnigs te zeggen ontbreekt.
De discussie over dat stap budget vind ik ook interessant, ik kreeg ook het idee dat daar misbruik van werd gemaakt.