Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 07:08

Ik heb er dus vooral last van met paardrijden. In normale leven blijk ik enorm te compenseren en bepaalde dingen ontwijk ik gewoon al jaren. Dus dan is zoiets niet nodig/handig en sowieso niet te betalen.

Dat is sowieso een ding met al die aanpassingen ook trouwens. Mag aantal dingen gebruiken die gewoon echt duur zijn en de stichting die ruiters hielp met die kosten is begin dit jaar opgeheven. Zij sturen wel door naar andere stichtingen, maar die zijn alleen voor gehandicapten dus echt maneges waar zwaar gehandicapten kunnen rijden. En geen hulp voor de aangepaste sport ruiters. Had ik toch al jaren eerder de stap moeten nemen

Texas02

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:37

Dat is echt balen zeg.. Dat alles ook altijd zo vreselijk duur moet zijn..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 09:10

Ja, niet normaal. Die magneetbeugels zitten rond de 300 euro geloof ik. := Dus we gaan wel aan de slag met elastieken...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 10:27

Wat rot dat de keuring zo confronterend was. :knuffel:

En wat balen dat nu net die stitching is gestopt.

En bij die magneetbeugels moet je dan ook nog speciale laarzen of is dat wel op elke laars te maken?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:21

Ja zo banketstaaf is dat he dat middelen vaak zo duur zijn, terwijl geld nou net iets is waar je op moet letten, juist omdat werken niet gaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:44

Ik dacht dat je er zooltjes bij krijgt zodat je wel verschillende laarzen kan doen.

Ja, blijkbaar compenseer ik echr heel erg met veel dingen. Zelfs nornaal been aanleggen voor drijven kan ik blijkbaar niet en doe ik anders. Want ik kon haar hand niet eens tegenhouden, pas toen ik het net iets anders ging doen. Maar ze waren wel echt extreem aardig en begripvol.

Zo zou uwv moeten zijn :') vonden de andere ruiters in de wachtruimte ook. Die hadden allemaal net zoveel ellende met uwv gehad, ook de opmerkingen dat je niks mankeert want je komt toch gewoon binnen gelopen enzo. Dus we waren allemaal erg bang vooraf. Ook omdat je jaren zo je best doet om niet anders of 'minder' te zijn als anderen en je nu ineens toegeeft dat je wel anders bent en hulp nodig hebt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:36

Dat is de ellende als het allemaal geleidelijk gaat. Ongemerkt compenseer je steeds meer tot je een keer met de neus op de feiten wordt gedrukt.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 00:12

Dat is echt duur, €300 voor die beugels. Dat stichtingen ook altijd net moeten stoppen als je ze nodig bent. Ik keek ook even naar het stap budget, waar je eerst altijd een vergoeding van maximaal €1000 kon krijgen voor het volgen van een (online) opleiding. Als het over de €1000 kwam moest je bijbetalen, als het eronder bleef kreeg je compleet vergoed. Ik dacht dat dat misschien een optie voor mij was nu het eindelijk beter gaat. Maar dat hebben ze sinds dit jaar dus blijkbaar ook afgeschaft. Dus als ik nu zoiets wil zal ik het ook zelf moeten betalen, en dat is toch al gauw weer over de €500.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 07:34

Jij krijgt ook bijstand toch? Soms is er via de gemeente ook nog wel iets te regelen, zolang het is om de kans op werk te vergroten. Maar goed, stapbudget was daar ook voor bedoeld. Helaas zijn daar ook veel mensen geweest die gewoon voor de lol iets gingen doen waar ze vervolgens nooit meer mee bezig gingen. Terwijl anderen het misliepen die het wel wilden gebruiken waarvoor het bedoeld was.

Altijd stom dat zulke dingen stoppen inderdaad.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 08:46

Vanochtend even een frustratie moment, het gaat al dagen goed en vandaag heb ik een drukke dag, en uiteraard is het sinds vannacht weer mis. Mijn rechterarm hangt weer, ik kan hem bewegen maar het kost zoveel moeite. Eerst vrijwilligerswerk, dan vakantie oppas spelen, boodschappen doen, en in de avond een condoleance. Zo ontzettend geen zin in om dat allemaal met 1 hand te gaan doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 08:51

Wat vervelend weer Telpeva :(:)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:35

Dat is echt niet leuk, Telpeva.. :(:) Altijd als je het niet kunt gebruiken..

Ja, klopt, ik krijg bijstand. Ik zou inderdaad eens met de gemeente kunnen gaan overleggen of er mogelijkheden zijn. Ik vind het wel jammer hoor, dat er zo vaak misbruik van zulk soort dingen gemaakt wordt dat maar weer besloten wordt om ermee te stoppen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:48

Telpeva bah, niet leuk...

maar kan stress een rol spelen?
Ja klinkt raar misschien, maar ik ervaar ook stress voor een drukke dag. Ja althans voor mij dan druk, voor een ander vast niet.
En slaap dan ook slecht plus klachten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:14

DuoPenotti schreef:
Telpeva bah, niet leuk...

maar kan stress een rol spelen?
Ja klinkt raar misschien, maar ik ervaar ook stress voor een drukke dag. Ja althans voor mij dan druk, voor een ander vast niet.
En slaap dan ook slecht plus klachten.

Nee hoor dat vind ik niet raar, ik heb ook die overtuiging dat stress klachten kan laten ontstaan of verergeren. Het zou goed een reden kunnen zijn, daar ben ik ook altijd wat gevoelig voor.

Met name de condoleance is een ding, dat is de vader van een vriendin waarmee de vriendschap een paar jaar geleden met een knallende ruzie tot een eind is gekomen. Zij nam van de week helemaal overstuur contact op omdat haar vader opeens was overleden... Tja, dan ga je je afvragen, ga je daar dan heen of ga je niet. Ik ga wel, met haar vader heb ik altijd goed contact gehad en dan vind ik het als een soort laatste eerbetoon aan haar vader dat ik hem dit verplicht ben. Ik zie ter plekke wel of ik met die keuze vrienden maak met de vriendin en haar familie of niet... Aan de andere kant, zij is degene die contact op nam met mij, dus dan ga ik er van uit dat zij behoefte heeft aan mijn aanwezigheid.
Maar ik weet niet wat ik kan verwachten, of mijn voormalige vriendin kijkt mij met de nek aan, of ze hangt huilend om mijn nek, ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten.
Dus stress, jazeker dat is aanwezig.

Tijdens mijn vrijwilligerswerk ging het ook niet goed, links begon daarbij ook te haperen door de overbelasting. Ik ben nu thuis, even pas op de plaats, adem in, adem uit. Bleh :r

-
Sorry dat ik even niet zo inhoudelijk reageer op anderen, ik lees het en ik leef mee, de energie om wat zinnigs te zeggen ontbreekt.
De discussie over dat stap budget vind ik ook interessant, ik kreeg ook het idee dat daar misbruik van werd gemaakt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:17

Ik denk dat juist dit topic snapt dat we soms in periodes zitten waarbij bijlezen gewoon niet lukt of iig een lange post erover maken

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 13:31

MWM wat een gedoe met die keuring. Een kennis van mij heeft die laarzen met magneet ook maar die wordt gesponsord dus die heeft geluk := Lijkt me idd wel confronterend zo'n keuring.

Telpeva zo frustrerend he als je lijf niet meewerkt. Hopelijk lukt het allemaal een beetje vandaag.

Texas idd jammer van die Stapvergoeding. Het was echt wel een tof idee.

Hier heb ik een redelijk zwaar weekend gehad, de therapie van donderdag heeft veel teweeg gebracht. Ik ben me er nu meer bewust van dat mijn lijf zoveel trauma nog heeft opgeslagen. Daaarom voel ik me vaak ook zo verward, want in mijn hoofd zit het meestal wel goed. Maar dan kon ik me tegelijkertijd echt vreselijk voelen. Heel verwarrend dus, soms had ik zelfs het gevoel dat ik gek werd. Dat was echt wel heftig.
Maar nu is het ook heftig, want er komt weer trauma naar boven. Ik heb vannacht heel naar gedroomd over school, dat ik zo gepest werd. Gek genoeg was het thuis wel fijn en had ik in mijn droom normaal contact met mijn vader. Dus dat is wel weer vreemd ergens. Maar ik ben wel goed van slag van die droom, ik werd zo gepest en niemand op school wilde me helpen. Dat was vroeger dus ook zo, maar ik was nu wel volwassen in mijn droom. Dus met andere woorden, eigenlijk voel ik me nog steeds zo in het heden, of althans mijn lijf. Die voelt zich nog steeds bedreigd en onveilig. Ik typ dit nu en ik word helemaal misselijk.
Dus nu is het nog steeds bijkomen, het is allemaal erg heftig. Maar ergens dus ook goed, ik heb hoop op een goede stap voorwaarts. Ik ben benieuwd hoe we dit verder ook aan gaan pakken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 17:44

Het is soms voor mij ook lastig volgen wat er met jullie allemaal gaande is. En dan voel ik me zo’n doos dat ik niet gericht reageer. Sorry ladies!!

Hier is van alles gaande. Ik kreeg vorige week op het werk weer een e-mail, waar mijn broek echt van afzakt. En de maat is vol. Ik heb nu 2 klachten ingediend. 1 tegen mijn directe leidinggevende en 1 over het mismanagement van mijn re-integratie. Dit heb ik open en bloot naar leidinggevende gestuurd, met 3 mensen van HR in CC.

Dus ik heb er even mijn handen aan vol. En ik schud nu aan bomen tot er iemand uit valt die luistert. Ik ga hier toch niet blijven, dus ik vind het best. Ontslaan kunnen ze me ook niet, ivm sanctie van UVW. Dus ze moeten nu wat aan de bedrijfscultuur doen.

Ik heb gewoon te maken met een pestkop leidinggevende. Ik word ook niet voor vol gezien en ik word als een soort van idioot behandeld. Dus daar nu een klacht over gedeponeerd. Wilde het vorig jaar al doen, maar toen hebben ze het onder het tapijt geschoven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 18:25

Telpeva

sterkte vandaag met de condoleance.
Goed van je dat je gaat en kijkt wat het brengt.
Maar misschien heeft je vriendin je wel erg gemist omdat ze nu belt.
Benieuwd hoe het is gegaan.

En bijlezen lukt me vaak nog wel.
Maar terug reageren niet.
Ik vind dat iedereen aandacht verdient. Op mijn telefoon kan deze fossiel geen uitgebreid antwoord geven en aan de laptop zit ik dan weer niet altijd.
En vervolgens is het zo mosterd na de maaltijd dat ik niks meer zeg.
Of ben ik te moe om goed te reageren.
Denk dus dat we het allemaal wel herkennen :j

@Earth, wat rot dat je therapie vaak zo heftig is. Maar idd als het de stap voorwaarts is wellicht wel waard.

@Tallie
Knap van je dat je ze daar eens de waarheid zegt en meteen een boel op CC.
Hopelijk nu dan geen onder het tapijt schuiven.
Bah sommige lui zouden ook echt niet leidinggevend moeten zijn.

Ik had vanmiddag paard gereden.
Echt zo fijn gereden, lekker in de zon.
Heb altijd wat moeite met een fijne verbinding, maar zo fijn vandaag.
Ook in overgangen en tempowisselingen.
Maar zonder het te merken waarschijnlijk teveel van mijzelf gevraagd.
Ik stap af en net op het moment dat mijn 2 voeten de grond raken vol ik me draaierig en val zo achterover op mijn kont.
En vanaf dan ben ik de hele dag al draaierig en zo enorm moe.
Nu ben ik wel eens vaker duizelig, maar dit is zo niet fijn afstappen.. En dit is nu al de 2e keer, tijdje terug ook al

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 18:33

Ik kan ook niet altijd bijlezen en antwoorden want het is gewoon heel erg veel.. maar vandaag, voel ik me goed. Al vrees ik dat mijn lichaam echt gaat crashen 1 van dezer dagen :')
Zo heb ik vandaag nog geen dutje gedaan, heb al 2 maaltijden gekookt, gegamed, iets gekeken en ontbeten. Middageten en snack was niet echt heel erg goed, maarja. En nu net heb ik ook mijn schuiven van mijn bureau ook weer eens opgeruimd.

Waar ik het meeste trots op ben is dat ik vorige week twee keer heb gereden. Ik ben heel erg angstig en kamp natuurlijk wel met mijn angststoornis, maar tis gelukt! Kwestie van weer lekker km's maken.

Wat MWM zegt is ook heel erg herkenbaar hoor.

Ik hoop dat jullie een fijne week tegemoet gaan!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 18:35

@ duopenotti, fijn dat je vandaag fijn hebt kunnen rijden. Het was inderdaad lekker zonnig.
Jammer, van het vallen en de duizeligheid. ( wel herkenbaar bij mij, want ik heb ook hersenletsel ).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 20:33

Beetje offtopic maar dit is wat is gebeurd, voor wie nieuwsgierig is naar hoe het is gegaan. Mijn vermoeden over de vriendin was juist, we hebben elkaar huilend staan knuffelen tussen alle familieleden en andere gasten in.
(en ook wel weer grappig en awkward om iedereen met de linkerhand de hand te schudden ipv de rechter :') dat went niet)

Tallie dat vind ik zo naar om te horen, mensen kunnen zo gemeen zijn. Eigenlijk zou er een mogelijkheid moeten zijn om een ander te kunnen laten voelen wat je lichamelijk voelt, al is het maar een milde variant, of maar een minuutje ofzo, zodat zulke mensen ook eens zouden beseffen hoe erg iets is voordat ze over een ander oordelen. Laat je weten hoe het gaat, ik duim dat die persoon op de plek wordt gezet.

DP wat vervelend van de duizeligheid, eng idee lijkt mij dat. Heb je je niet bezeerd?

Wat leuk dat jullie hebben kunnen genieten van de paarden en het rijden <3

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 20:49

De ellende bij mij is dat ik bij het reageren niet meer weet waarop ik wilde reageren, althans niet met de juiste naam en gebeurtenis terwijl ik het eigenlijk echt wel weet.

Fijn dat jullie hebben kunnen rijden maar ineens achterover te vallen is natuurlijk wel minder.
Goed dat je de dag bent doorgekomen Telpeva.

Wat een ellende met jouw werk Tallie, waarom maken mensen het anderen soms ook zo moeilijk?

Hier nog steeds een zere schouder en mijn paard heeft rare schilferige bultjes op zijn achterhand waar de haren ook los laten. Ik weet dat ik dat vaker heb gezien maar ik weet de oorzaak niet meer.
Om daar nou alleen een dierenarts voor te laten komen gaat ook weer wat ver.

Gisteren nog wel een terrasje kunnen pakken met vrienden maar vandaag maar weer pas op de plaats.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 20:52

Misschien even googlen op rainrot? Dat is wat ik van een verzorgpaard een keer heb meegemaakt aan plekjes op die plek en loslatende haartjes.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 20:58

Maar rainrot is pijnlijk en er is ook nooit pus geweest.
Deze bultjes zijn volkomen pijnloos, droog en schilferig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 22:18

Kan het ringworm zijn?