Pieneappel schreef:Hoop dat het gelukt is een plan te maken eskimo zodat je zonder stress over je zoontje de bevalling in kan straks![]()
Pfoe Zebraatje, je had een pittige start. Hoe is het ondertussen??
Hier gaat het goed! Ewout begint steeds wat helderder te kijken en steeds vaker een lachje te geven! De laatste nachten slaapt hij van 12 tot 6 ongeveer en dat is wel heeeel fijn!Wel voor gekozen om de borstvoeding af te bouwen en over te gaan op kunstvoeding. Heb lactatiekundige erbij gehad, nog weer 10 dagen gekolfd maar m’n productie blijft te weinig om Ewout volledig mee te voeden en voldoende te laten groeien. Enige optie was nog aan de medicatie om productie te verhogen, maar dat zie ik niet zitten. Met bv doorgaan zou betekenen dat we altijd dubbel werk moeten doen met borstvoeding en aanvullen met kunstvoeding. Ondanks dat ik het moeilijk vind deze keuze te maken, toch blij en trots dat ik straks zo’n 2 maanden bv gegeven heb.
Toch weer 2 maanden borstvoeding gedaan inderdaad! Heel goed.
Maar het moet inderdaad ook werkbaar blijven voor iedereen.
En gefeliciteerd Sannens! Dat klinkt als een hele heftige start en ervaring! Hopelijk mag Sven ook snel naar huis en heb jij een voorspoedig herstel.
Hier gaat het goed. Ons meisje doet het goed en met mijn herstel gaat het steeds een beetje beter. Kan elke dag iets meer, maar doe toch ook weer snel teveel. Gelukkig is mn vriend nog thuis en doet hij heel veel. Directe borstvoeding wilde niet lukken, het aanhappen lukt niet. Dus ik ben aan het kolven en dat geven we via een flesje. Heb sinds deze week een handsfreekolf, dus meer vrijheid. Nu kijken hoe lang we dit volhouden.
Verder heeft alles er toch ook wel mentaal ingehakt. Dus op sommige dagen toch wel wat kraamtranen als ik teveel heb gedaan en de combinatie met gebroken nachten. Op sommige momenten is het best zwaar zo alles nieuw met een kindje. Ben benieuwd hoe de andere nieuwe moeders dit ervaren?