Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:43

Sakura789 schreef:
Je kunt ook onderaan het zadel iets monteren? Zoek maar eens op bike packing. Ik ben even de naam vergeten, maar dat is best handig.

Ja! Ik zag inderdaad ook nog zo'n uitstekende tas voor boven je wiel dacht ik.

Thami

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:53

Dat is een zadeltas/ saddlebag/arschrakete! Voor woon werk zou ik er 1 met uitneembare dry bag nemen, dan hoef je niet de hele tas er af te halen steeds. Je moet wel kijken welke dropper post compatible zijn. Of navragen of je de tas kan gebruiken als je de dropper post dan niet gebruikt.
Uit mijn hoofd hebben Restrap, Topeak en Vaude tassen met apart holster/dry bag systeem.
Ortlieb is top kwaliteit, maar is 1 geheel. Ze hebben wel een quick rack, makkelijk te monteren minimaal bagage rekje. Daar kan je dan een tas aan hangen. Genoeg mogelijkheden, maar met een Carbon fully wel goed uitzoeken wat kan.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:11

Wij hebben eentje van Tailfin die geloof ik vast zit aan de zadelpen en de as, dan draai je een as in die iets groter is. Zelf heb ik een tas die je er los vanaf kunt halen. Dus er zijn nog wel wat opties voor tassen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 22:35

Ik heb een rugzakje van Vaude, die vind ik heel fijn. Nu is de mijne niet geschikt om heel veel in mee te nemen, maar ze hebben ook grotere modellen. Ik heb wel een van sweatstof een bandje laten maken over de buikwand heen aangezien deze de stof van mijn shirtjes beschadigde.

Ondertussen zijn we met het Pieterpad aangekomen in Rijssen, dag 2 zit er op! Het eerste stuk bevatte redelijk wat asfalt, maar vandaag begonnen de zand- en grindstroken. En, echt super leuk en lief, Marlies stond ons op de route op te wachten vandaag.

Morgen door met dag 3!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:41

Ik heb deze
https://www.fietstas.com/deuter-rugzak- ... wood.html#

Mtb hier ook mee. Zit mooi op je heup en absoluut geen getrek aan je schouders of nek, ligt mooi rustig en stabiel. Als je staat lijkt het groot, maar met fietsen nergens last van. Zit nog een extra rits in om hem groter te maken.

Afbeelding

Idd Maaike gisteren gezien en een hele kleine toeristische detour laten maken. Wat gezellig!

Hier vandaag 50km op de gravel gedaan. Super lekker gefietst.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 15:04

Hier ben ik weer :D
Niet mee gelezen dus ik stap weer gewoon in.

7 april voor het laatst gefietst en 9 april heb ik mijn fiets voor een apk weg gebracht. Niet dat ik er iets aan merkte maar het mooie weer komt er weer aan en wilde fanatiek gaan fietsen.

Dat ging even anders. In die week van 7 april dus maar 1 keer gefietst en die week er voor wel 2 of 3 keer en dacht neem ik deze week wat meer rust. Ook wel keer goed voor je lichaam.
Dinsdag 8 april werd ik beetje slecht te pas maar was nog wel prima te doen. Hele week beetje meh en 13 april had ik wedstrijd met de hond (wat mega goed ging! 2x 1e en 1x 2e :D) en daarna was het klaar.
Ik heb 3 dagen echt helemaal er af gelegen. Keelontsteking, hoesten, hoofdpijn, lichte verhoging en ooo wat moe!
Gelukkig ben ik weer zo goed als opgeknapt. Hoest nog een beetje maar de rest is weer prima dus ik ging vandaag weer fietsen.
Rustig aan. Broer en kameraad mee en we hebben lekker Rijssen gefietst.

En dan nog een leuk nieuwtje, vind ik zelf. Ik ben officieel 10 kg kwijt :D
Echt heel blij mee. Mag nog meer af maar de eerste 10 kg zijn er af

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 09:47

Goedemorgen , vrolijk pasen .

Wat leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet @Maaike en @Marlies :j

@Maaike , ik zag dat je aardig in mijn buurt hebt gefietst gisteren *\o/*

Zo , zaterdag heb ik meegedaan aan de tijdrit ( 28 km ) in Almere .
As usual stond er een lekker windje op de dijk .Met 33 km gemiddeld ben ik wel redelijk
tevreden :j . Mijn knie voelde de dag erna ook goed aan , dus die heeft niet geleden .
Zo leuk weer bekende atleten te zien en te spreken , de winterslaap is voorbij _O-

Afbeelding

@Jesda , gelukkig ben je weer beter , nu de draad weer lekker oppakken .
En gefeliciteerd met je -10 kg *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 10:56

Toevallig iemand hier uit de groep die de Kings ride volgende week zondag gaat doen ?
Startend vanuit Doorn ga ik voor de 110 km .
Heb een 4 uurs ritje in mijn schema , en dit leek me wel leuk . Hoef ik tenminste zelf geen rondje te verzinnen .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 11:34

Oh daar wonen wij in de buurt!

Wij hebben gisteren onze eerste 100km van het jaar gepakt. Heerlijk weer was het, lekker in tshirt en korte broek!

Zit net even op de website te kijken, hoe kan het in hemelsnaam dat ik nog nooit van deze tocht heb gehoord :')

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 13:52

Ik heb gelijk de fb pagina gevolgd, had er ook nog nooit van gehoord. Hier pakken we zelf altijd een tompoucenrit, maar dit is ook wel erg leuk en mooi fietsen. Wie weet voor volgend jaar, want ik heb vanmorgen een nachtje Schin op Geul geboekt, zodat we de 27e daar kunnen klimmen. Manlief gaat 8 mei naar Mallorca en wil nog wat hoogtemeters in de benen.

Heerlijke hè Sakura. Het was ook echt fantastisch weer. Wij hadden gehoopt vandaag nog een rit te maken, maar het regent hier nog steeds. Heb net 45 min interval training in de sportschool gedaan, met 7 klimmetjes erin. Dit weekend het terras opgehoogd, dus veel uurtjes in de tuin doorgebracht ipv op de fiets.

@Time, nette tijd hoor! En fijn dat je knie goed is gebleven.

@Jesda, goed zeg 10 kilo eraf!!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 06:12

Sakura789 schreef:
Oh daar wonen wij in de buurt!

Wij hebben gisteren onze eerste 100km van het jaar gepakt. Heerlijk weer was het, lekker in tshirt en korte broek!

Zit net even op de website te kijken, hoe kan het in hemelsnaam dat ik nog nooit van deze tocht heb gehoord :')

De organisator bestaal al langer , ik heb wel eens eerder een tour rit gereden via hun . :j
Is altijd wel goed georganiseerd met verzorgingsposten etc .
Deze keer met tompouce en oranjebitter , en pasta toe :=
Het ziet er iig naar uit dat het een mooi weekend word qua weer .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 08:39

Topic een beetje gemist, wat een mooie foto Tri <3 En goed nieuws dat je knie ok voelde daarna, is toch een behoorlijke inspanning.

Jesda gefeliciteerd met je hondjes en de verdwenen kilo’s *\o/*

Maaike heeft haar Pieterpad avontuur super volbracht zag ik, benieuwd naar haar verslag :)

Sakura en Padoertje ook goed genoten van het lekkere weer, lekker hoor!
Wij hebben helaas pech met ons tochtje de komende dagen.. mijn man heeft zich spontaan opgegeven voor de marathon in Kopenhagen over drie weken, dus hadden de tocht naar het Sauerland al omgeboekt naar een camping in Weert, schijn je ook leuk te kunnen gravellen. Als het droog is..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 10:25

Ja!!! Ik ben ook weer terug van het Pieterpad en wat heb ik het leuk gehad! In 5 dagen van Pieterburen naar de Sint Pietersberg over 585 km (ja, mijn kont heeft inmiddels wel een mening). We hebben ontzettende mazzel gehad met het weer, alleen de eerste dag hebben we het laatste uur regen gehad, verder droog en de laatste 3 dagen volop zon! Ik ben door de achtertuin van Marlies gereden die ons een hele mooie detour gaf (dat pad wat we vermeden schijnt inderdaad echt vreselijk te zijn geweest) en ik ben door de achtertuin van Time en Thami gereden. Het was een ontzettend mooie rit en ik heb genoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:32

O wauw wat gaaf zeg en wat een geluk met het weer ook! Mooie foto’s hoor!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:47

Hele gave foto's! Kan je mooi op terug kijken.
Knap gedaan :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:09

Heerlijk Maaike, het was leuk om jullie even van de detour te voorzien (en vooral dat vreselijke pad te vermijden haha).
Fantastische prestatie en ontzettend mooie samenvatting qua foto's zo.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:42

Echt een hele mooie rit zo, nu is de stap naar een ultra niet ver weg :D
En de million dollar question; welk gebied was het mooiste?
Ik denk dat ik het wel weet, zeker omdat jullie niet door de Veluwe zijn gereden :wow:

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 12:41

Ik vond de Achterhoek echt prachtig! En de Maasduinen en de Meinweg zijn altijd pareltjes. Ik denk dat voor mij de derde en vierde dag mij het meest verbaasden. Groningen en zuid Limburg vond ik dan weer iets minder.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:41

Heerlijke foto’s!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:51

maaikemuis schreef:
Ik vond de Achterhoek echt prachtig! En de Maasduinen en de Meinweg zijn altijd pareltjes. Ik denk dat voor mij de derde en vierde dag mij het meest verbaasden. Groningen en zuid Limburg vond ik dan weer iets minder.

Ah ik dacht Meinweg staat dik op 1, maar die ken je natuurlijk al, leuk dat je ook nog verrast werd door andere stukken!
En natuurlijk leuk te horen dat je het Reichswald ook mooi vond, deel van die route zit ook in de mijne ;)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 13:05

De Meinweg die ken ik behoorlijk goed en daar gingen we nu doorheen, terwijl ik nog veel mooiere plekjes weet te vinden binnen dat gebied. Ik ben gewoon een beetje verwend… de Achterhoek kende ik nog niet en dat vond ik zo verrassend mooi, het stukje Twente ook.

Ik ben benieuwd naar het Reichswald. Want ook daarvoor geldt: we zijn er echt doorheen gegaan, maar niet op ontdekkingstocht gegaan. Donderdag gaat mijn fiets voor onderhoud (daar heb ik inmiddels 4200 km op gereden, is hard nodig), hopelijk heb ik haar terug voor maandag.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:58

De Achterhoek vond ik dan weer wat minder.. nu twee x doorheen gereden maar het inspireert me niet zo. Maar misschien ook net niet de juweeltjes gevonden, dat kan altijd natuurlijk

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:42

Pffffff net een snel rondje gefietst. Goede 52 km met 30,4 gemiddeld. Nergens echt wind mee, dus eigenlijk constant moeten werken. Gemiddelde hartslag van 150. Veels te hoog natuurlijk, maar ben gelukkig niet verzuurd. Hopelijk van de week nog een keer eigen tempo in zone 2 rijden. Dat is beter voor de vetverbranding hahaha.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 06:31

@Thami ; Kopenhagen is mooi <3
Een stukje Nyhavn staat op mijn kuit getatoeëerd .
Spontaan aanmelden voor een marathon , loopt hij vaker hard ?

@Maaike ; goed gedaan , en wat een gave foto,s :j

Lekker bezig @Padoertje

Ik heb gisteren ook na mijn werk gefietst , gelukkig had ik de armstukken mee .
Vond het toch wat aan de frisse kant :j

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 07:09

Haha Padoertje, hartslag is heel erg afhankelijk per persoon. Bij mij is 150 een rustig normaal ritje. Ik zit denk ik tegen de 170 aan als ik hard doortrap. Mijn max ligt ergens bij de 195.

Maar 30 gemiddeld is lekker doortrappen hoor!

Vanaf vrijdag staat er ook weer prachtig weer op de planning! Echt zo blij mee!