Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:46

Hier ken ik ook niemand die vanwege grote baby is ingeleid. Wel overigens twee vriendinnen die een spoedkeizersnede kregen bij hele grote baby's.

Wel echt een verschil tussen verloskundige denk ik ook? De verloskundige hier is niet echt voorstander van inleiden heb ik het idee, tenzij medisch echt nodig of het kan niet anders. Nu speelt misschien ook mee dat ik thuis wilde bevallen.

Maar dat van die ruggenprik zou ik ook terugkoppelen.

Ik ben vanochtend hier de uitkijktoren opgeklommen met baby in draagzak. Wel echt genieten om zo met het gezin op pad te zijn. Morgen vriend weer aan het werk. Ik heb er wel zin in!

jasz

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:53

Ik ken er wel een paar, maar dan niet met de eerste. Mijn ziekenhuis is juist wel wat terughoudender en dat vind ik wel echt goed ook. Tenzij echt noodzakelijk, zoals bij mij, maar dan nog wel liefst zo ver mogelijk pas.

Fijn om zo lekker op pad te zijn samen Fenn! En dat je er ook zin in hebt!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:20

Het zal heel erg verschillen tussen verloskundigen en ziekenhuizen. De mijne is ook niet zo happig volgens mij. En ergens ook goed. Ik zou het fijn vinden dat je op een gegeven moment een datum hebt maar het is gewoon de natuur dat we moeten wachten natuurlijk haha.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:05

Pfoe, het leven geeft en het leven neemt.
Waar ik vorige week nog zei dat we energie zouden moeten verzamelen als opa (de opa van mijn man) op kraamvisite zou komen, gaat dat nu nooit gebeuren. Vanochtend is hij zeer plotseling overleden.
Wat ben ik blij dat we het twee weken geleden nog gezien hebben en dat hij nog gevoeld heeft hoe de baby in mijn buik bewoog.
Koetser de fijne momenten met de naasten, vooral in deze bijzondere tijd.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:48

Gecondoleerd annepaardoes. Heel verdrietig, fijn dat hij de baby nog heeft kunnen voelen, verdrietig dat ze geen kennis gaan maken.
Als ik na de bevalling in staat ben om langer in de auto te zitten is onze eerste rit ook naar mijn opa en oma, die zijn ook 92 en 93.

Hier weer op controle geweest. Vrijdag terug en dan gaat ze inwendig kijken of ze het op gang kan brengen gezien ik dan de 40 weken voorbij ben.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:09

Gecondoleerd annepaardoes.
Mijn opa is in april ook overleden, ik vond het echt heel moeilijk dat hij mijn kindje nooit ontmoet heeft. Vooral toen ze dat wel 3x vertelde op de begrafenis.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:28

Hoihoi,
Inmiddels zijn wij 11 juli (41+6) ouderd geworden van een mooie dochter!
Bevalling vond ik behoorlijk pittig ook, iets met rugweeen, niet doorzetten, bloedruk niet goed, knip, vacuüm, placenta die niet los wilde komen, lang wachten tot gehecht werd ivm dienstwissels etc. Het ontspanbad op verloskamer was wel echt top! Alleen was ik te ontspannen (zo voelde het niet overigens, maar goed haha..) dus na totaal 4u moest ik toch echt op bed.
Ze is geboren als dysmatuur; 2980g bij 41+6 weken. Oftewel te klein, dus 24u moeten blijven in zkh voor extra bloedsuiker controles, kinderarts, fysio erbij, etc. Maargoed. Nu 12 dagen verder doet ze het erg goed! Bijna 500g aangekomen, heeft ze ons 6u laten slapen vannacht en huilt ze eigenlijk maar weinig. Ze wilt graag bij je zijn, maar ik ook bij haar dat scheelt haha.

Doofheid in handen is weg, het zit nu alleen nog in mijn vingertoppen. De handschoenen die ik gebruiker tegen de doofheid en tintelingen had ik van bol.com; gezocht op artrose/oedeem handschoenen. Van die grijze zonder vingertoppen. En een brace van hansaplast.

Een tip voor moeders die borstvoeding geven; de app Baby Tracker. Je kunt hier heel makkelijk (als je de app uiteindelijk door hebt haha) je borstvoedingen in bijhouden! Ik vind ideaal, je kunt zien hoelang geleden de laatste voeding is geweest, welke kant, hoelang etc. Ook verschoningen en kolven etc kun je erin bijhouden eventueel.

Ze is op donderdagavond geboren en op vrijdagochtend is mijn opa overleden. Zat er wel aan te komen overigens. Maar 'blij' dat het wel een andere datum was. Ons eerste uitje was naar het crematorium.. wat overigens wel erg goed is gegaan tijdens de dienst! Laatste 10 min speen erin en verder heel zoet. Gekke week.

Het is wel intens zeg zo'n kleintje.. maar ook heel mooi!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:55

Van harte gefeliciteerd LVA! Fijn dat alles goed gaat.
Ook gecondoleerd, leven en dood liggen zo dicht bij elkaar. Kan me voorstellen dat dat echt een rollercoaster aan emoties geeft.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:20

Gefeliciteerd met je dochter LvA en gecondoleerd met je opa.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:50

Gefeliciteerd met je dochtertje en gecondoleerd met het overlijden van je opa.

Ik houd niet zo van trackers (behalve voor hardlopen) en gebruikte een borstvoedingsparkeerkaart de eerste weken. Werkte voor mij goed :)

Vinden jullie baby's in bad gaan ook zo chil?

En succes met de laatste dagen Jasz en redbutton. Wel lekker dat het niet meer zo warm is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:24

Gefeliciteerd LvA met de geboorte van jullie dochter en tegelijkertijd ook gecondoleerd.

Nicole: oh dat lijkt mij ook heel moeilijk. Dan wordt je er helemaal zo met je neus op gedrukt.

Redbutton: succes zo deze laatste dagen! Duurt niet lang meer.

Gister was het zo drukkend warm. Daar had ik het echt heel zwaar mee. Vond ik bijna nog pittiger dan die 30 graden van een tijdje terug. Ben heel blij dat het wat afgekoeld is en vooral niet zo benauwd.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:36

Oef suus_toes wat een verhaal, wat naar dat de epidurale niet werkte. Hopelijk wordt de pijn snel minder

MerelV wat lief, ik hoop ook dat het bij mij snel beter wordt zoals bij jou zo te horen. Ik zit ook aan de ijzertabletten maar eerlijk gezegd voel ik nog totaal geen verbetering sinds de bevalling. Maar het zal wel even tijd nodig hebben

annepaardoes gecondoleerd, wat naar zeg. Wel fijn dat je hem recent nog gezien hebt, maar dat neemt niet weg dat dit heel verdrietig is :(:)

LvA proficiat met de geboorte van jullie dochter, en jij ook gecondoleerd

Redbutton hopelijk komt het vanzelf op gang. Hier zouden ze pas na 41 weken kijken voor eventueel inleiden. Succes alvast!

Wij hopen de baby in het najaar mee te kunnen nemen naar Italië om de overgrootouders te ontmoeten. Mijn eigen grootouders zijn al overleden. Het kan inderdaad heel snel gaan

Fenn heel veel succes is in bad gaan hier nog niet := wat is je geheim? Ze vind afgespoeld worden onder de douche of kraan leuk, maar in bad huilt ze alleen maar :( dus ik doe het ook zo min mogelijk

Mijn man is op z'n werk in contact geweest met iemand die vandaag positief testte voor covid. Pfff :( eerste geval in maanden wat in onze directe omgeving voorkomt, de timing had beter gekund. We gaan in huis maar zoveel mogelijk proberen te isoleren uit voorzorg. Ik vind het wel even pittig, want het is nog steeds te heet om met de baby naar buiten te kunnen en in de avonden is ze nog veel onrustig en huilerig, dus ik ben nu echt aan huis gekluisterd tot we weten of mijn man ook ziek is.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:02

Bodi vind in bad gaan en douchen echt heerlijk.

Lien: hopelijk krijgen jullie geen covid. Mijn vriend en ik hebben vorige week ook allebei covid gehad. Bodi is niet ziek geweest gelukkig.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:18

nicole_floor dat is wel geruststellend om te horen. Ik hoop dat jullie beiden weer goed hersteld zijn :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:27

Ah lien wat ontzettend balen, hopelijk krijgt je man het niet.

En nicole fijn dat jullie weer beter zijn!

Annepaardoes, ik ben ook blij dat het weer wat koeler is. Al is het eigenlijk helemaal niet zo verkeerd weer deze zomer. Elke keer zijn het maar een paar dagen die heel benauwd zijn en dan is hier het huis best koel te houden dus dan zit ik maar wat meer binnen in het donker. Merk sowieso dat in deze staat er niet veel beweging meer in zit haha. Kan snachts redelijk goed slapen maar smiddags op de bank val ik gewoon weer in slaap.

Hier vandaag uitgerekend dus het begint nu echt spannend te worden. Morgen weer terug naar de verloskundige.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:31

Ben je nu heel erg de dagen aan het aftellen Redbutton?

Vandaag bij de verloskundige geweest. Mevrouw heeft dan toch besloten dat indalen het nieuwe hip is. Jeej!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:40

Ik was ervan overtuigd dat ze eerder ging komen. Maar nu het al een week rommelt heb ik het losgelaten. Advies is rond 41 wel in te leiden dus ze zal binnen 14 dagen er wel zijn

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:28

Fijn annepardoes! Dat is toch een geruststelling.

En succes met aftellen (of optellen vond ik meer na de uitgerekende datum :+ ) redbutton. Ik vond het hele lange dagen na de uitgerekende datum. Maar ben ze inmiddels vergeten en blij dat ie er is.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:21

Haha wij zeiden ook tegen elkaar: wat gaan we eigenlijk dit weekend doen als ze er nog niet is. Je bent zo ingesteld op de uitgerekende datum dat je erna gewoon niks meer gepland hebt haha

Fijn dat ze ingedaald is annepaardoes! Moet wel zeggen dat ik zo strak in het bekken wel steeds moeilijker vind lopen.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 10:30

Dank voor de condoleances en felicitaties! Onze dochter is met 41+6 gekomen. Ik herken dat gevoel van wachten heel goed redbutton! Wij vonden het heerlijk, niets gepland en nog wel van alles kunnen doen (in hoeverre mijn lijf het toeliet). Lang leven de kleine klusjes die waren blijven liggen haha. Zo heb ik toch zelf een geboortebord gemaakt nog, zijn er eindelijk lijstjes opgehangen, een vliegengordijn in elkaar gezet, McFlurry's halen, rondje rijden met stoelverwarming (heerlijk in m'n rug). Geen verplichtingen of afspraken, top!

Aan de andere kant weet je ook dat het echt het niet meer lang zal duren, ook wel heel gek en raar gevoel! En nu is ze alweer ruim twee weken oud.. de tijd gaat echt snel haha. De bevalling was niet leuk, maar ook dat is waar, het verdwijnt wel echt naar de achtergrond.. :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 17:33

Hier vandaag controle gehad. Omdat ik de baby wat minder intens voel bewegen en de verloskundige weinig vruchtwater meer zag ben ik erna doorgestuurd naar het ziekenhuis voor controle gynaecoloog en ctg.
Ctg was goed maar inderdaad weinig vruchtwater en hierdoor risico dat de navelstreng klem komt te zitten. Hierdoor ben ik vanaf nu medisch. Vandaag hebben ze gestript en morgen wordt ik ingeleid en dan moet ik ook blijven. Erg spannend dus.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 17:35

Ooh spannend redbutton, nu komt het wel echt dichtbij.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:03

Ja, ergens baal ik wel een beetje dat ik medisch ben geworden ben. Maar ze willen monitoren of de hartslag van de baby niet in het gedrang kom. En op de echo was nog maar 1 pocket met vruchtwater te zien dus ik kan ook wel achter het advies van inleiden staan. Helaas moet ik erna wel gelijk blijven voor het geval het die nacht al op gang komt.
Ik hoop ergens dat het strippen ook wel iets gaat doen

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:14

Jammer dat je medisch geworden bent Redbutton. Maar wel spannend, nu is het echt bijna zover!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 00:33

Spannend Redbutton! Had de verloskundige een echo gemaakt zodat ze kon zien dat je nog maar weinig vruchtwater had? Ik hoop voor je dat de bevalling door het strippen al op gang komt. Heel veel succes!

Mijn dame houd mij op dit moment flink wakker. We noemen haar al onze Twerk-koningin.