Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 01:13

Afbeelding

Nou daar is ie dan! Onze Bob is vanavond om 20.24 geboren met 3370gr en 51cm <3

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 04:39

Dat heb je goed gedaan mama :D :D welkom lieve Bob <3

Hoe gaat het met jullie?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 05:59

Aahh gefeliciteerd met jullie mannetje <3

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 07:23

Van harte gefeliciteerd Vanillia! Hopelijk is alles goed met jullie!! Dat is dan toch nog heel vlot gegaan, zeg!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 07:24

Welkom, gefeliciteerd! Wat een mooie foto <3

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 07:47

Gefeliciteerd met de geboorte van Bob!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 08:14

Van harte gefeliciteerd Vanillia <3

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 08:15

Wauw gefeliciteerd Vanilia! Hopelijk een fijne bevalling en nog een veel fijnere kraamtijd <3

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 08:32

Gefeliciteerd Vanilla, wat een mooie foto <3

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:02

Gefeliciteerd Vanilla ! Wat een plaatje <3

Alles goed met jou en de kleine man ?

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:37

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Bob!
Fijn dat het gisteren doorgezet heeft!
Hopelijk gaat alles goed met jullie en mogen jullie genieten van de kraamtijd! :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:33

Gefeliciteerd vanilla!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:40

Gefeliciteerd Vanilla!

Wat fijn dat alles toch goed gekomen is zonder zorgen over inlijden/keizersnede!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:44

Yipee lekker even een weekje weggeweest! En wat fijn dat je je zoveel beter voelt nu in het 2e trimester. Leuk ook dat jullie vrijdag een geslachtsecho hebben, ben benieuwd of je gevoel correct is. Hoe ver ben je met de echo?

*\o/* Vanillia gefeliciteerd met knappe Bob! *\o/* Hoe gaat het met jullie? Hopelijk heb je een bevalling gehad waar je prettig op terug kijkt :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:00

Welkom op de wereld Bob <3 gefeliciteerd Vanilia, hopelijk gaat alles goed met jullie!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:30

19marjo90 schreef:
Slaap je met een Voedingskussen, doubtless? Dat helpt hier heel erg.

Met periodes, maar ik heb meer aan een klein sierkussentje dan aan het grote voedingskussen. Doet me meer pijn dan goed := Wat leuk dat jullie dezelfde kraamzorg hebben als vorige keer! Hopen wij op :D Is het gelukt met rustiger aan doen ;-) ?

Vanillia schreef:
Doubtless wat oliebol van de pijn :( Het enige wat voor mij helpt tegen de bekkenpijn is rustig aan doen en niet te lang hetzelfde. Dus niet te lang achter elkaar zitten, liggen of lopen. Niet tillen (lastig met een meisje van nog geen 1.5), goed op 2 benen staan ipv met gewicht op 1 been, benen niet kruisen. Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen maandag!

Ja hier hetzelfde. Maar ja, niet tillen met een peuter in huis... :D Fysio heeft me een oefening meegegeven en rug getapet. Weet niet of het echt helpt. Heb een nieuwe buikband besteld, hopelijk biedt dat wat verlichting.

@Bellex: Ja warmte helpt wel heel goed gelukkig! Leuk dat je een babyshower hebt gehad. Ben je flink verwend? En fijn dat de uitvaart van je (schoon)opa mooi was, altijd lastig dat soort momenten... Spannend dat je toch vaginaal mag bevallen. Zie je dat zelf ook zitten? Wel heftig joh, die oefenweeën! Ik herken dat helemaal niet! Hoop dat je snel uitgeoefend bent :)) :*

Mooi buikie Eilinora :D ! Jij draagt behoorlijk aan de voorkant he?

@Set_Elkol: Jemid, nog dagen van 7 uur staan, word al moe als ik eraan denk! Hopelijk levert wat extra rust je minder pijn op. Hoe gaat het nu met je darmen?

@Yipee: Weet je al welke wagen het gaat worden?

Hier vanochtend een echo gehad <3 Alles was in orde, fijn! Ook de uitslag van het bloedprikken was binnen: Baby heeft bloedgroep positief, dus ik heb meteen de Rhesus prik gekregen. Vind dat zo'n gruwelijke rotprik, doet echt zeer %) Zijn er meer hier die 'm hebben gekregen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 14:04

@ Doubtless ja ik heb hem afgelopen dinsdag gehad,in mijn bovenbeen maar was echt een hele gemene prik.
Bij mijn oudste kreeg ik hem ook maar in mijn bil en toen had ik hem niet gevoeld.
Het was echt een brandend gevoel omdat het net uit de koelkast kwam.

Ik draag heel erg aan de voorkant ja want het kan niet echt een andere kant op, ik ben niet breed of lang dus de enige kant waar mijn buik op kan is naar voren.

Hier is de kleine vandaag echt heel vervelend druk,krijg er gewoon harde buiken van en moet veel liggen.
Mijn hele buik gaat van links naar rechts.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:40

@Doubtless hopelijk lukt het om dezelfde kraamzorg als vorige keer te krijgen. Fijn dat die dan ook zo goed is bevallen. Lijkt me toch spannend of je een klik hebt met zo iemand, zeker omdat ze er op zo'n kwetsbaar moment zijn en best een hele tijd.
Hopelijk helpt de nieuwe buikband voor je! Anders zijn het nog 9 (toch?) hele lange weken met die pijn

Ik vind het wel echt spannend om het nu 'gewoon' te gaan doen, maar heb de keuze uiteindelijk zelf gemaakt. Mijn intuïtie ging af op de ks met de nieuwe informatie, en daar vertrouw ik wel heel erg op. Gyn kon er volledig achter staan met deze afspraken, wacht alleen nog op een definitief akkoord van de vk. Heb zelf wel echt het gevoel dat het de juiste keuze is zo, al moet ik nu nog even wat gaan doen met mijn angst voor uitscheuren :Y)
Ben zeker verwend met de babyshower, en ook echt heel blij dat ik vooraf niks door heb gehad (kwam ook lekker in mijn stoffige grote schoonmaak outfit aan :') ) zodat het een echte verrassing was.
Baby is hier gelukkig ook negatief, dus geen ervaring met de prik

@Eilinora oei dat klinkt inderdaad als een hele drukke baby! Sterkte!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:47

Ik reageer ook weer eens na wat drukke weken. Afgelopen maandag in nl nog bij de verloskundige geweest, alles was in orde, en woensdag terug gevlogen naar Zanzibar. Een fijne nachtvlucht gehad waarbij mijn dochter de hele vlucht heeft geslapen en ik gelukkig ook een paar uurtjes. De eerste dagen moest ik wel even wennen aan de warmte weer, maar dit gaat inmiddels gelukkig beter.

Vanillia gefeliciteerd met de kleine Bob!! Wat zien jullie er mooi uit

Ik lees ook een aantal dames met bekken klachten.. Sterkte… Bij mij valt dit momenteel mee, heb overdag geen last en alleen ‘s nachts soms wat steken en ‘s nachts ook wat moeite met draaien…

Het zusje van een goede vriendin van me was uitgerekend op de zelfde datum maar vorige week met 32 weken al bevallen, gelukkig is alles goed gegaan. Maar dan komt het voor mij ineens wel dicht bij zo… Komende weken gaan we toch nog wat andere opties voor ziekenhuizen bekijken hier in de buurt om daarin een goede keuze te kunnen maken. Met 33 weken zal dat voor jullie misschien vrij laat klinken, maar bij de vorige zijn we ook pas een maand voor de bevalling van Tanzania naar Zanzibar gegaan en hebben ook toen pas laat besloten waar te bevallen. Nu is de kliniek van vorige x een goede optie maar gaan we er ook nog 2 dichter bij huis bekijken voor het geval dat.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:49

Hier ook Rhesus negatief maar de C, en daar krijg je geen prik tegen. Alleen een bloedtest om te zien of je geen antistoffen aanmaakt.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:29

Vanilla Gefeliciteerd! Wat een mooie knul en wat een leuke naam Bob. Hopelijk ging de bevalling goed en voel je je goed.

Vrijdag met de geslachtsecho ben ik (op 1 dag na) 16 weken. Kwa kinderwagen weet ik het nog niet zo goed maar ik had online een aantal van Joolz gezien die er goed en handig uitzagen. Ik wil er ook een Maxi cosi op kunnen klikken. Lijkt mij wel praktisch. Kinderwagen en Kinderzitje zijn zaterdag de hoofdzaken waar we voor gaan kijken.

@Doubtless fijn dat de echo goed was! Blijft toch altijd spannend. Ik ben zelf rhesus positief dus volgens mij geen injecties nodig. Kan mij voorstellen dat die vervelend zijn. Maar het is voor een goed doel!

@Pressent fijn dat je weer thuis bent! Ieder geval kan ik mij dat voorstellen. En een beetje warmte en zon mis ik al wel hier hoor haha. Fijn dat je weinig klachten hebt. Hopelijk vind je een fijne kliniek in de buurt. Komt vast weer allemaal goed.

Ik heb ook wel goed nieuws, ik heb een berichtje gehad van een opvang locatie die plek heeft. Helaas niet diegene om de hoek maar nog wel te doen met de auto. Deze stond wel in mijn top 4 haha. Leek mij een fijne en kleinschalige opvang dus we gaan een afspraak inplannen voor een rondleiding. Had hier net het contact al wel een goed gevoel bij. Jullie dames nog tips voor een fijn voedings/zwangerschapskussen? Denk dat mijn bekken dat wel gaat waarderen binnenkort.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:51

Gefeliciteerd Vanillia!! Wat een knappe vent die Bob. <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:15

Even snel, morgen hopelijk meer tijd. Maar voedingskussen zou ik sowieso één doen met microparels erin, die kan je goed vormen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:28

Bedankt voor alle felicitaties! Ik lees alles wel mee, maar op alles reageren is even wat veel nu :=

Yipee; ik heb een voedingskussen van Snoozzz met van die pareltjes erin. In het begin was die vrij hard maar na een weekje gebruiken werd hij wat zachter en vond ik hem heel fijn. Heb hem bij de 1e gebruikt en nu weer om zelf mee te slapen en tijdens het voeden. Wij hebben een Nuna Mixx Next kinderwagen, echt een aanrader. Op de meeste duurdere wagens kun je met adapters een maxi cosi kwijt!

Voor de dames die benieuwd zijn naar m’n bevalling, hieronder het verhaal gekopieerd uit m’n whatsapp. Alles vlot en goed gegaan, maar even in spoiler omdat ik snap dat niet iedereen zit te wachten op bevallingsverhalen.

Spoiler:
Jaa zaterdagavond om 22.30 braken spontaan m’n vliezen toen ik in bed lag. We zijn toen naar het ziekenhuis gemoeten voor een CTG en daar leek het ook alsof ik weëen begon te krijgen, dus toen zijn we daar de nacht geweest. In de ochtend weer een CTG gehad en toen zijn we naar huis gestuurd om het af te wachten omdat ik niks had wat ook maar op een krampje leek en om te kijken of het vanzelf op gang zou komen. Zo niet dan was ik maandagochtend ingeleid. Rond 15.00 gisteren kreeg ik wat lichte kramp, zijn we nog naar de jumbo geweest en om 17.00 heb ik nog kippensoep staan maken en had ik al wel wat onregelmatige eerste weëen. Rond 18.00 heb ik een kopje soep naar binnen geduwd en om 18.30 waren we in het ziekenhuis. Flink afgezien want had alleen maar rug- en beenweëen en toen de verloskundige om 20.00 kwam voor de eerste controle zat ik al op 7-8cm ‍ Mocht toen gaan douchen, maar wel met de instructie dat als ik het idee had dat ik persdrang kreeg we meteen op het alarm moesten duwen. Bij de 3e wee had ik had gevoel dat er iets veranderde, bij de 4e zei ik tegen Hans ik denk dat ik persdrang krijg en bij de 5e heb ik Hans aan het alarm laten trekken Om 20.15 begonnen met persen en om 20.24 was hij er, echt bizar ‍

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:51

Wauw wat lekker vlot! Echt super!