Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:48

De warmte zou zo'n 10 dagen duren, dus als die baby's kunnen wachten tot erna.. :7 Geen idee of het ziekenhuis standaard airco heeft op de bevalkamers. Moeten puffen in de hitte %) Tip: in de action heb je handheld ventilatortjes voor een prikje. Heeft onze vent ook wat te doen O:)

Super Senna, ben je daar ook weer van af *\o/* 32 weken begint al lekker af te tikken.

Rebecca, tijd om af te tellen :D
Ons ziekenhuis heeft een lijstje meegegeven met wat mee te nemen. Oa alle babykleertjes in twee maten.
Jij hebt ook een mooie verzameling kleertjes <3

Qua vestjes hebben we veel gekregen ook. Ik hoop op een koude winter, dat hij veel kan dragen *D

Zijn er trouwens dames die voor een thuisbevalling gaan?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:58

Yes, ik wil heel graag thuis bevallen. Hoop zo dat het dit keer lukt :)

Jij zei dat het in België normaal is om een paar dagen in het ziekenhuis te blijven hè? Is dat gewoon uit voorzorg?

Wij hebben thuis airco, maar vermoed dat die niet aan mag met een pasgeboren baby :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 00:12

Goh, dat weet ik niet precies. Er komen sowieso een gynaecoloog, kinderarts en fysio langs. Om te controleren dat alles goed gaat met moeder en kind. Vroeger kwam ook iemand van Kind & Gezin (soort landelijk orgaan om kinderen op te volgen mbt groei en vaccinatie's enzo), maar die komen nu vaak aan huis langs.
Je mag ook poliklinisch bevallen, zoals in Nederland. Of thuis. Maar de meesten kiezen voor een paar dagen in het ziekenhuis.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 07:03

Geweldig die kasten <3 De nesteldrang is lekker aan bij iedereen.

Saskia, 38+2 alweer. Spannend! Het wordt bloedje heet ja. Ik duim voor je dat hij het nog even laat :))

Senna, wat een goed nieuws! *\o/*
Bij een grote baby heb je niet zoveel 50 nodig nee. Mijn zoon heeft het ook maar een weekje aan gekund, die zat met nog geen maand al in 62. Dat was zo zonde van al die leuke kleertjes.

Rebecca 37 weken! Leuk, nu gaat het echt aftellen worden tot de eerste topic-baby zich aan gaat dienen. Ik ben zo benieuwd! Lekker volle kast <3

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:55

Ik heb me er vorige keer flink in verkeken, maar weinig maat 50 gehaald want grote baby… die vervolgens toch zeker 3 maanden in maat 50 heeft gezeten.
Maar nu ook weer niet teveel maat 50 gehaald, zo zonde als ze al dat kleine spul niet eens echt aankunnen. Dus fanatiek ingeslagen op 56 en 62 }> .

Het aftellen naar de eerste babies, wat spannend! *\o/* hopelijk laten ze de hitte eerst nog even passeren.

Hier kreeg ik het gisteren ineens benauwd, er moeten eigenlijk nog best wat kleine dingen gebeuren en in m’n hoofd moet dat allemaal nu :').

En ik vrees voor m’n voeten met de aankomende hitte.

Goldie

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:54

Ik ga wel goed met dit weer nog _O-
Gisteren 6km gewandeld, en vandaag kasteeltuinen bezocht dus ook al weer ruim 10.000 stappen gezet. En ik heb nog steeds model in m'n voeten en enkels :))

Ilse dat heb ik ook, maar goed over 1,5 week kunnen we hopelijk even lekker aan de slag en dan kan het denk ik ook ineens snel gaan. Daarna weer een shopdate plannen met m'n moeder :Y)

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:30

Saskia kan me voorstellen dat je liever hebt dat de baby nog even blijft zitten met die warmte.

Zo leuk dat de eerste topic baby’s er bijna aankomen :D

Onze 1e dochter zat met 6 weken in maat 62 dus 56 heeft ze ook niet lang aangehad. Maar nu denk ik toch wat als deze baby wel kleiner is. De groeiecho’s vertrouw ik ook niet helemaal. Wat extra inkopen of bestellen is natuurlijk zo gebeurd maar m’n hormonen denken daar anders over :')

Ik ben ook bezig met de laatste kleine dingen. Heb wel echt een stuk minder haast bij de 2e dan bij de 1e maar dat komt ook dat we bijna alles al hadden denk ik.

Wij hebben vanochtend lekker gezwommen met onze peuter. Vind ik zo fijn nu met die zware benen geeft het echt even verlichting.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:33

Na vanaf de start van het topic meegelezen te hebben, besloten dat ik me hier toch ook meld.
Inmiddels 28 weken zwanger, helaas niet helemaal zorgeloos wat ook de reden is geweest me niet eerder te melden. Maar vind dit zo’n leuke groep dat ik toch graag mee praat, evt. Via de app vind ik ook prima :)

Spannend dat de eerste baby’s er al aan zitten te komen, ik moet nog heel lang wachten voor m’n gevoel :Y)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:44

Welkom Kiwi, wat vervelend dat het niet helemaal zorgeloos verloopt. Blijft het spannend of is alles nu rustig/oke?

Ik ben nu 25 weken en vind het allemaal zo snel gaan juist :))

Vandaag kasteeltuinen bezocht en ook weer ruim 12.000 stappen gezet. Had ik niet verwacht na gisteren, maar *\o/*

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 11:39

Welkom kiwi en alle anderen die ik nog niet heb gesproken :D

Ik zal ook nog maar eens een berichtje posten want ik krijg heel veel lieve berichtjes of alles goed met ons gaat <3

Ik ben intussen een stille leelezer geworden maar wel activer in de groepsapp. Toch volg ik iedereen en vind ik het leuk om mee te blijven lezen!

Hier inmiddels 29+6 en morgen de kaap van de beruchte 30w te pakken. Voor ons mentaal de grootste drempel die we over moeten en ik ben al een week emotioneel hopeloos :+ mijn vriend weet niet wat die met me aan moet haha want mijn hormonen (en emoties) schieten alle kanten op. Van rustig, tevreden, blij en gelukkig naar angstig, verdrietig, rouwig en wanhopig. Achja, zoals alles vliegt dat ook wel weer over :)

Fysiek gaat het nog steeds erg brak want ik loop al sinds week 20 met de harde buiken en voorweeën en ik begin de pijn echt enorm beu te worden heel de dag. Enorm vermoeiend om continue buik en rug weeën te moeten opvangen terwijl er niks door zet (gelukkig maar!) :P voorlopig zijn alle controles wel heel goed; en die heb ik wekelijks :Y) ) dus een angst voor vroeggeboorte is eigenlijk niet meer ter sprake gekomen sinds dien.

Máár het aller aller aller belangrijkste is dat de pinda het heel goed doet! <3 Het is een actieve en sterke jongen in het hogere percentiel en ik ben heel benieuwd hoe hij het de komende weken gaat doen <3

Vorige week een 3D echo laten maken op hetzelfde termijn als de laatste van Liam en ondanks dat dit kindje een veel vollere toet heeft lijken sommige foto's echt bizár veel op elkaar! Ik zou enkel aan de hand van de foto zelfs niet kunnen zeggen welke foto van welke baby is := Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:23

Ik breek hier even in... Ik heb mijn kast opgeruimd en nog twee voedingstruien liggen. Is er een zwangere bokker die al weet dat ze graag borstvoeding wil gaan geven en zo'n trui wil proberen? Stuur mij een PB'tje en dan kun je ze voor de verzendkosten krijgen. :)
Een hoodie met flap die je op kunt tillen en een trui met subtiele ritsjes. Beide zijn maat S.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:03

Primavera, wat vervelend, steeds die harde buiken. Heb je nogsteeds verplichte (bed-)rust?
30 weken is al een goede mijlpaal, hopelijk geeft dat nog wat meer rust.
Knap kindje op de echo <3

Welkom Kiwi! 28 weken is ook al flink onderweg. Is het jullie eerste kindje?

Hier ook last van zware/opgezwollen benen hoor. Met die warmte nog eens extra. Voetjes omhoog, veel drinken en koud afdouchen helpen al iets. Afgelopen week ook steunkousen gedragen, maar dat zie ik niet meer zitten met de warmte :+

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 17:39

Welkom Kiwi! Al best een eind op weg inderdaad. Inmiddels hopelijk at minder zorgen?

Primavera, wat goed iets te horen. Moest ook van de week nog aan je denken. Wat een geruststelling dat de baby goed groeit! Wel vervelend dat je je fysiek zo belabberd voelt.

Fijn dat jij weer lekker gaat Goldie en je lekker leuke dingen kan doen :)

Hier gelukkig geen last van vocht of opgezwollen benen. Dit weer ben ik echter na dag 1 al helemaal zat. Nog een week hitte te gaan… pfff :')
M’n zoontje wil ook altijd echt heel graag naar buiten en het trekt mij nu even helemaal niet.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:17

Bedankt allemaal!
De zorgen zullen blijven, maar het is voor ons beiden niet levensbedreigend of levensbeperkend gelukkig. Het blijft hopen op het beste en het maar afwachten. Het is ons eerste kindje inderdaad.

Je verhaal hier inderdaad meegekregen Primavera, snap dat dit een lastige week is. Hopelijk lukt het toch wat om vast te houden aan het feit dat de kleine het zo goed doet :)

Hier gelukkig geen last van vocht vasthouden, hoop dat dat zo mag blijven. En hoop dat het voor iedereen in dit topic een beetje meevalt deze week!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:35

Welkom Kiwi! Wat vervelend om zoveel zorgen te hebben :(:) Wil je delen waarom het niet zorgeloos verloopt? Ik hoop in elk geval voor jullie dat het snel betert.

Saskia, jij bent er al bijna *\o/*

Ik ben zó blij dat die ellendige warmte voorbij is. Ik had het zwaaaar. Hadden jullie dat ook?
We zijn nog even een paar dagen naar Frankrijk geweest. Lekker op de camping hangen en in het zwembad liggen.
Afgelopen weekend heb ik verf gekozen voor de linnenkast op de babykamer en gisteren een co-sleeper opgehaald via Marktplaats. Ik ben voor de Snuzpod gegaan. Zo stil aan raakt het compleet. Ik heb flink op Vinted geshopt en ik heb zelfs newborn luiers klaarstaan :)) Ik kan ook aan niet veel anders dan baby meer denken. Hormonen.

Ook een groeiecho gehad en daar kwam P41 uit. Ik ben zo opgelucht dat ik niet weer een P95 baby aan het bouwen ben en eruit moet krijgen. Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar hoe ze eruit zal zien.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:10

Hoe fijn, nog een vakantie om te relaxen, Lisitano. Pasten je bikini's nog? *D
Die warmte heb ik alleen overleefd door de airco die we hebben. Slapen was/is wel een ramp, zo'n zweterig plakkerig lijf dat nooit comfortabel ligt.
En gelukkig is deze frummel wat kleiner dan de eerste *\o/* Je zou hopen dat de eerste de weg goed vrij heeft gemaakt, dan gaat deze bevalling 10x niks zijn.

Vandaag voor het eerst gemerkt dat ik wat colostrum lek :oo Merkte soms al wat opgedroogde plak op en met schoonmaken kwam er ineens vocht tevoorschijn := Nu hoop ik zo hard dat het een voorbode is van een vlotte borstvoeding.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:15

Ik hoop het voor je Rebel! Ging het vorige keer moeizaam?

Lekker Lisitano, nog even lekker weg. Was het weer in Frankrijk ook zo heftig?
En wat een fijn nieuws over de groei van de baby. Wat Rebel zegt inderdaad, deze valt er straks zo uit :))

Zooo, het was geen beste week hè. Ben zo blij dat ik weer gewoon naar buiten kan zonder helemaal kapot te gaan.

We komen net bij de verloskundige vandaan. Ook alvast de opties besproken voor het geval meneer iets minder haast blijkt te hebben. De verloskundige denkt dat het allemaal niet nodig is, maar toch wilde ze onze wensen even weten. Vooralsnog heb ik namelijk niet het idee dat het elk moment kan gebeuren, maar hij heeft nog even om zijn eigen moment te kiezen ;)

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:56

Hebben jullie ook een bevalplan? En zo ja, wat voor dingen hebben jullie er in staan?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:27

Spannende tijden breken aan *\o/*

Welkom Kiwi, hopelijk kan je met zo min mogelijk zorgen genieten van de laatste weken!

Weekje Frankrijk klinkt heerlijk Lisitano!
Fijn dat de baby niet zo groot wordt geschat en dat je zo goed als compleet bent met de babyuitzet.

En uuuugh die hitte, normaal kan ik er goed tegen maar dit was echt niet best. Wij wonen ook in zo’n betonnen buurt dus ik ben naar m’n moeder gevlucht :'). Mijn voeten zijn zo dik dat ik bijna niet meer in m’n slippers pas -O- .

Spannend Saskia, fijn om alvast wat opties te hebben besproken.

@matumi, wij hebben eigenlijk geen bevalplan, zien wel hoe het loopt.

Donderdag laatste werkdag, toch wel raar om alles dan achter te laten, momenteel is het best spannend in afwachting van de geboorte van een olifantje <3 . Zo grappig om de parallel tussen onze zwangerschappen te volgen.
En dan vrijdag weer een groeiecho… hoop dat het meevalt.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:44

Spannend Ilse! Lijkt me inderdaad een gek idee om je werk achter te laten, maar ze houden je vast op de hoogte als je dat wil :)

Matumi: Bij onze verloskundige wordt wel verwacht dat je iets op papier zet. Er is bij ons een soort format voor met een aantal vragen, zoals:
- Wie wil je dat er bij de bevalling aanwezig zijn?
- Hoe denk je over pijnbestrijding?
- Wie knipt de navelstreng door?
- Wil je de baby gelijk na de de geboorte bij je op je buik hebben?

Zelf heb ik zoiets iets van ‘ik zie wel hoe het loopt’. Er staat niet veel meer in dan dat ik hoop op en thuisbevalling en dat we een TENS in huis hebben haha.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:09

Ilse, geniet maar van je verlof *\o/*

Het ziekenhuis hier vroeg ook een aantal dingen, inderdaad wie navelstreng gaat doorknippen, of je pijnstilling wilt, of je in bad wilt, wie er bij mag zijn..
Ik heb een lijstje gemaakt, met de nadruk op vrijheid. Van beweging en van medische interventies. Geen verplichte ruglig op bed, geen verplicht infuus, dat soort dingen. Zo min mogelijk polonaise aan m'n lijf.
Mooi papiertje met icoontjes via hier https://birthplanner.me/, op de achterkant uitleg per icoontje getypt.

Saskia, dit is ons eerste kindje :D Ik heb nog niets om te vergelijken.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:45

Oh haha oeps! Was even in de veronderstelling dat jullie al een kindje hadden. In de war met iemand anders :D

Ik heb ook het idee dat allerlei ‘gefriemel’ het natuurlijk proces alleen maar in de weg zit. Denk ook omdat vorige keer alles heel soepel ging zonder dat daar enige handeling aan te pas gekomen is. Soms is het natuurlijk niet anders.
Voor nu heb ik aangegeven om strippen of vliezen breken zo lang mogelijk uit te stellen. Maar wil dat wel proberen als het anders op een inleiding uitdraait i.v.m. de termijn.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:45

Ik ben inmiddels ook een weekje met verlof, nu 37 weken en alles staat sinds gister klaar in huis. Vorige keer tot bijna 41 weken doorgelopen, toen was ik het zo zat dat ik me heb laten strippen waarna de dag erna de bevalling kwam. Dat wilde ik liever dan een inleiding, of in ieder geval proberen dan

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:11

Kiwi, welkom nog, beetje late reactie maar beter dan geen reactie toch! :D.

Ilse, wat fijn dat je je laatste werkdag hebt gehad! Hebben je collega's nog iets leuks voor je gedaan?

Hier voelt het alsof mijn verlof is vergeten, start van het nieuwe schooljaar en mijn collega's komen uit allerlei zaken niet, maandag 4x gebeld en 3x geappt, gisteren 3x gebeld en de vraag of ik even op 5 mailtjes wilde reageren :'). Ik heb ze gisteren maar gezegd dat ik echt alleen in nood nog gebeld of gemaild wil worden, even niet jongens :').

Rebel, hopen dat het een voorbode is! Gedoe met borstvoeding lijkt me zo pittig, sowieso is borstvoeding al niks voor mij, maar als het dan ook nog niet lekker zou lukken of met heel veel moeite kan ik me de hoeveelheid stress die erbij komt kijken goed voorstellen.

Saskia, fijn dat ie opties besproken hebt! Hou je het nog goed vol verder? Jouw bevalplan klinkt lekker kort en bondig haha! Ik verbaas me soms over de plannen die mensen delen via bijvoorbeeld Facebookgroepen, hele boekwerken, elke situatie uitgeschreven, niet meer normaal.

Hier gisteren bij de verloskundige geweest en ondanks dat met de baby alles goed gaat de optie gekregen om vanaf 39 weken (zaterdag) in te laten leiden omdat het mentaal en fysiek echt wel heel erg zwaar is/wordt. Heb nog niet besloten wat ik er mee ga doen, maar met mijn man afgesproken vandaag een keuze te gaan maken.

En ook nog leuk nieuws, de gordijntjes voor de kinderkamer worden morgen bezorgd, hahaha. Ruim op tijd :'). Alleen nog wachten op de lamp :').

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 11:02

Geniet van je verlof Haasje. En goed om een positief verhaal over strippen te lezen :)

Spannend Rebecca, kan me voorstellen dat je flink klaar bent met je zwangerschap. Succes met een keuze maken, ben benieuwd wanneer jullie kleine er is :)