Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:19

Ik ga ook weer proberen hier wat meer mee te kletsen. Ik ben momenteel in training voor de marathon (21 juni, TT marathon) en heb as zondag een survivalrun (Westerbork). Tussendoor gaat er nog een halve marathon door ivm wedstrijdprikkel. Al met al loop ik nu 4x in de week hard, 2x krachttraining. Probeer zoveel mogelijk de trainingen vóór of direct na het werk te doen. Ik werk 36 uur.. dus dat is momenteel vooral veel in het donker hardlopen (gisteravond om 6 uur de deur uit voor 6 kilometer interval). Vanmorgen 40 minuten krachttraining met mijn geliefde dumbbels die thuis liggen :)). Ik heb het voordeel dat mijn vriend PT-er is. Hij mag mij geen training geven, maar hij geeft mij wel zo nu en dan een schop als ik dingen níet doe. Ik heb een hekel aan het rollen van mijn spieren. Resulteert nog wel eens in een 'Ga nu maar gewoon doen, want anders loop je morgen te klagen dat je last hebt', preek :))

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:29

Ja klopt, mijn sportschool organiseert dat zelf! Bodypump is beter dan de vorige. Bodycombat weet ik niet zo goed. X-core, bodybalance doe ik nooit dus geen vergelijkingsmateriaal.

Bodyattack ook recent dan geweest dus kan ik ook niet vergelijken.

En alleen de combat en pump heb ik volledig gedaan. Combat gister. Pump vorige week een keer. Zondag waren dus van elke release drie nummers ;)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 23:49

Winged super gave vooruitzichten de marathon en de survivalrun!!
Knap dat je alles gecombineerd krijgt naast 36 uur werk.

Ik heb vanochtend een rondje hardgelopen, was heerlijk, en vanmiddag deed ik voor het eerst mee met de chilates les bij een buurthuis bij mij in de wijk. Was niet veel bijzonders helaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 10:35

Dank! ben ook heel benieuwd.

Chilates, is dat een combinatie van pilates en chillen? Ik kan mij er weinig bij voorstellen..

Zertab, klinkt goed! is allemaal fullbody ook toch?

Ik heb vanmorgen om 7 uur de hardloopschoenen al aangetrokken. 6 kilometer in de benen en nu de werkdag in. Merk dat mijn hoofd nu pas aan het wakker worden is _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 10:37

Hier gaat het qua sporten best wel goed! Helaas moet ik door blessures van mijn buddy wel mijn Hyrox double women kaartje te koop zetten.
Zou het graag omruilen naar mixed, zodat ik met mijn vriend kan doen maar tot nu toe geen succes :Y) .

ik ben ook erg benieuwd naar chillates haha!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 11:10

Josien_ schreef:
Hier gaat het qua sporten best wel goed! Helaas moet ik door blessures van mijn buddy wel mijn Hyrox double women kaartje te koop zetten.
Zou het graag omruilen naar mixed, zodat ik met mijn vriend kan doen maar tot nu toe geen succes :Y) .

ik ben ook erg benieuwd naar chillates haha!

Balen van de blessure van je maatje. Hopelijk vind je nog iemand voor einde van de maand om te ruilen/of een nieuwe buddy.. :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 11:30

Jammer dat je maatje niet mee kan! Hyrox is echt next level volgens mij :o

Is inderdaad allemaal full body workouts. Ene keer op kracht en de andere meer op conditie.

Vanavond ga ik naar de bodypump, de 45 minuten variant. Dus twijfel of ik de bodycombat erachter aan doe. Qua spierpijn gaat het wel weer goed!
Maar ik ga morgen ook bodypump en bodyattack doen en vrijdagochtend crossfit.
Dus misschien wordt het anders wel veel..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:14

Ja inderdaad erg jammer. Hopelijk kan er nog wat gewisseld worden.
Qua next level vind ik het wel meevallen. Het is echt wel wat pittiger dan een uurtje les, maar je kunt je eigen tempo bepalen.

Je bent fanatiek bezig Zertab!
Zelf sport ik maar 3/4 keer in de week. Dan tel ik wandelen met de hond of een buitenrit/vrije training met paard niet mee.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:29

Ik sport ook maar 3-4x in de week hoor!
En daarnaast nog 2x paardrijden (buiten rijden)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 23:15

Chilates is een combinatie van pilates , yoga en tai chi. Een les met een holistische benadering.
Maar deze instructeur gaf gewoon yoga les….
Dat voelde dus niet passend voor mij.

Vanochtend naar een intensieve yoga les geweest. Deze keer koos ik ervoor haha. En vanmiddag lekker gewandeld.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 22:10

Goed bezig! :)

Gisteravond bodypump. Vandaag bodypump en half uurtje body attack.
Er zit iets in de weg, ik hoop gewoon een simpel verkoudheidje. Dus uit zelfbescherming half uurtje body attack gedaan ipv het hele uur.

Morgenochtend doe ik normaal gesproken crossfit. Maar dat kan je niet echt makkelijker maken. Dus ik kijk wel. Zet geen wekker en als ik wakker ben en me prima voel, kan ik alsnog gaan. En anders had ik de slaap hard nodig ;)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 22:36

Slimme aanpak @Zertab :j en goed dat je vandaag de tweede les half gepakt hebt.

Hier gisteravond gekickbokst en vandaag een workoutje thuis gedaan. Stukje met dumbbells en kettlebell en een filmpje van YouTube om de 30min vol te maken ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 22:45

Ik zou training hebben vanavond. Rijd ik met de auto over een randje heen. Iets later... bandenspanning laag. Snel naar huis gereden. En nu staat de auto inderdaad met lekker band.

Heb thuis krachttraining gedaan. Morgen krachttraining banden wisselen -O-

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 01:26

Rustig aan zertab
Balen winged!
Netjes weer musli!

Ik heb vanochtend een rondje hardgelopen. Blij dat het weer is gelukt qua motivatie.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 09:56

Balen Winged...
Fijn dat de motivatie weer terug is LMM!

Ik was wakker maar besloten nog om te draaien. En niet te gaan sporten. Vanmiddag staat wel paardrijden op de planning, maar wij rijden alleen buiten. Dat kan ik zo intensief maken als ik zelf wil. En buitenlucht doet een mens ook vaak goed :)

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 10:06

Ik kom gezellig meekletsen!
Naast paardrijden doe ik sinds kort aan kunstschaatsen en ondanks dat ik nog niet lang bezig ben heeft het mijn conditie al heel erg verbeterd :j Verder ben ik lekker bezig in de sportschool en wissel kracht en cardio af.
Sta nu gemiddeld zo'n 4/5x pw in de sportschool en 1x per week schaatsen en natuurlijk iedere dag naar paardlief :o

Vanmiddag na werk gelijk weer door naar de sportschool en staat er cardio op de planning :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:19

Jeetje pittig! Waar haal je de tijd vandaan? :o

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:25

Haha mijn werkdag is van 07:00 tot 15:30 en stal ligt op de weg terug naar huis :j Werk en stal is max 20 minuten rijden (zonder file) vanuit huis en ik werk 4 dagen in de week :D
Ik sta trouwens op een all in pensionstal dus doordeweeks is er niet veel werk en is het rijden of nog eens buitenzetten als ze vrij is en ik ben dan meestal voor etenstijd weer thuis :o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:08

Maar dan nog... Ik werk ook vier dagen, heb een verzorg pony en ik krijg het niet voor elkaar. Respect dus! :)

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:24

Winged schreef:
Ik ga ook weer proberen hier wat meer mee te kletsen. Ik ben momenteel in training voor de marathon (21 juni, TT marathon) en heb as zondag een survivalrun (Westerbork). Tussendoor gaat er nog een halve marathon door ivm wedstrijdprikkel. Al met al loop ik nu 4x in de week hard, 2x krachttraining. Probeer zoveel mogelijk de trainingen vóór of direct na het werk te doen. Ik werk 36 uur.. dus dat is momenteel vooral veel in het donker hardlopen (gisteravond om 6 uur de deur uit voor 6 kilometer interval). Vanmorgen 40 minuten krachttraining met mijn geliefde dumbbels die thuis liggen :)). Ik heb het voordeel dat mijn vriend PT-er is. Hij mag mij geen training geven, maar hij geeft mij wel zo nu en dan een schop als ik dingen níet doe. Ik heb een hekel aan het rollen van mijn spieren. Resulteert nog wel eens in een 'Ga nu maar gewoon doen, want anders loop je morgen te klagen dat je last hebt', preek :))

Wat ontzettend gaaf! Heb je al wel eens eerder een marathon gelopen? Het lijkt mij zo leuk om dat ook ooit is te doen, maar ik heb helaas sinds een jaar veel fysieke kwaaltjes. Hoelang ben je er al voor aan het trainen?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 00:53

Ik heb geschaatst vanochtend.
Mijn pony is laatst overleden en het plan ligt er om voor een bijrijdpaard te gaan rondkijken. Zal opnieuw even wennen zijn, actief sportschema aanhouden en daarnaast met de paarden op pad.
Met mijn merrie maakte ik nog maar heel afentoe een ritje

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 02:18

Ik heb uiteindelijk niet meer kunnen rijden ivm de mist...

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 00:34

Jammer zertab!
Ik heb niks aan beweging gedaan vandaag omdat ik er gewoon niet echt aan toe kwam voor mijn werk. Maar echt prima tevreden met een rustdagje

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 13:10

Gister wel een lekker ritje gemaakt :D
Misschien vandaag thuis nog een workout doen en anders morgen maar weer

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 13:22

Fijn dat je gisteren wel hebt kunnen rijden @Zertab :D

Hier net terug van een uurtje kickboksen. Was een fijne training. Daar het aanbod gekregen van een trainingsmaatje die ook personal trainer is om een 21 dagen challenge bij hem te testen. 21 dagen lang elke dag minimaal 45min sporten, waarvan 2x per week personal training bij hem :j en een bepaald aantal stappen, trainingsschema en voedingsschema. En omdat we het testen, mogen we gratis deelnemen :wow: nu even kijken wanneer het past. Eerst nog een weekje op vakantie :P