Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:54

marley93 schreef:
Vliendertje schreef:
Vinden jullie het ook leuk om recepten te delen? Of moet ik daarvoor in een ander topic zijn? Ik ben ook erg benieuwd naar jullie eetpatronen en leuke eet tips!

Ik vind dat wel leuk in ieder geval. :j

Ik ben bezig via WeightWatchers. De afgelopen week en vorige week wat minder lekker bezig geweest voor mijn gevoel. Er was vorige week een halve kilo bij op de weegschaal, maar ik heb ook eerder anderhalve kilo erbij gehad die er de volgende week precies weer af was, dus ik zie het allemaal wel. Ik focus me nu gewoon vooral op gezonder eten maar niet helemaal snackloos te gaan. Af en toe een bakje chips of een keer pizza eten moet gewoon kunnen voor mij, anders houd ik het niet vol.

Ontbijten doe ik met havermout, amandelmelk, lijnzaad, en een beetje kaneel. Lunch wisselt. Ik deed altijd volkorenknäckenbrod met cottage cheese en plakjes kalkoen, maar dat begint me de keel uit te hangen, dus als iemand iets anders weet? Avondeten probeer ik vooral mijn 250g groenten en peulvruchten in te stoppen. En als ik pasta eet ofzo kies ik voor de volkoren variant. Zit ik ook sneller vol van.

Is Weightwatchers calorieën tellen?

Ik probeer aan 1800 kcal per dag te komen.

Ik begin ook vaak de dag met havermout, paar rozijntjes, geprakte banaan en melk. Daarna een scheutje maple syrup er over.
Of gewoon een tosti!

Daarnaast volg ik wat mensen op Instagram voor leuke recepten!

2 appels en een ei, 300 - 400 gram groente zit sowieso in mijn dag programma. Na het sporten ook een eiwitrijk toetje. Verder ben ik wat losser.
Ik ga niet over 600 kcal voor m’n avond eten.

Ik ben gek op Turkse pizza’s. Vind ik veel lekkerder dan andere diepvries pizza’s!
Daarop 100 gram gekruide kipfilet, 1 paprika, 100 gram sla en een halve komkommer. Soms een lepel knoflooksaus er over. Heerlijk!

Gister een nieuw toetje / ontbijt / tussendoortje uitgeprobeerd. Super lekker! 1 hele voor 280 kcal. (1 eierkoek, 200 gram kwark, 2 blaadjes gelatine, aardbeien)

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:35

Jaa leuk recepten!! :D

Vliendertje, Wauw wat onwijs goed zeg!! :D en dat aarbeien gebakje ziet er heel lekker uit! <3

BeFunny, ik denk dat het juist goed is 700 gram, het eerste begin gaat vaak wat harder maar ik denk dat 700 gram ruim voldoende per week is om af te vallen :)
Het receptje met de spercibonen klinkt ook erg goed :D

Ik ga zo weer mijn bananenbrood bakken :D Aleen deze keer met normale bloem

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:39

Ziet er goed uit Vliendertje! Jij bent vast ook al bekend met de melkunie proteïne toetjes. Vet lekker vind ik die! :9

WW is niet persé calorieën tellen. Ze hebben wel een puntensysteem. Bepaalde voedingsmiddelen kosten meer punten van je dagelijkse budget dan andere, en met groenten en voldoende water drinken verdien je punten. Je kunt wel calorieën zien, dus je kan ze alsnog tellen, maar ik doe dat persoonlijk niet. Het is niet het uitgangspunt, in ieder geval.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:02

IMAY1990 schreef:
Laurahh schreef:
Vorige week goed bezig geweest maar een halve kg aangekomen en toen echt motivatie kwijtgeraakt. Hele week nu ook slecht gegeten, begin na de menstruatie wel weer opnieuw -O-

Het is voor vrouwen heel gewoon om rond hun menstruatie meer vocht vast te houden en dus wat zwaarder te zijn. Ik zou aanraden om of dagelijks te wegen en de trend bij te houden of eens in je menstruatiecyclus, op een constant punt in je cyclus. Het kan zomaar 1 á 1½ kilo schelen tussen net voor en net na je menstruatie, puur op vocht vasthouden.

Dat ik aangekomen was dus vorige week zaterdag en ben nu pas ongesteld. Dus toen was het nog geen vocht denk ik? Tijdens menstruatie weeg ik nooit haha. Normaal weeg ik iedere zaterdagochtend en is er altijd wel een beetje af of is het gelijk, daarom demotiveerde het me. En dan met stress erbij vond ik mezelf zielig en ging ik snaaien :')

Volgende week weer even terug in het regime :j Over een paar weken is het savonds lang genoeg licht zodat ik naast het paardrijden, ook weer kan gaan skeeleren. Dat zal ook wel helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:26

Ik ga het topic verlaten :o

Januari was echt een succes, februari minder. Maar veel dingen staan op z'n kop momenteel dus heb er eigenlijk niet veel zin in :o

Wel -2kg sinds mijn 1januari gewicht, ik ga het gewoon rustig en gestaag verder zetten zo :o

Ik merk dat dit topic onbedoeld druk geeft, want jullie doen het allemaal zo goed !! _/-\o_ doe zo verder allemaal!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:37

Ah balen AMCM, ik snap het wel... Sta er een beetje hetzelfde in.
Veel succes verder, het komt vast goed! En als je het wel weer fijn/gezellig vindt, haak je gewoon weer aan!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:42

AMCM, ik snap het ook wel. Bij mij is er nog 0 af helaas. Succes/sterkte met alles wat op zijn kop staat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 17:55

AMCM schreef:

Januari was echt een succes, februari minder. Maar veel dingen staan op z'n kop momenteel dus heb er eigenlijk niet veel zin in :o

Wel -2kg sinds mijn 1januari gewicht, ik ga het gewoon rustig en gestaag verder zetten zo :o

Ik merk dat dit topic onbedoeld druk geeft, want jullie doen het allemaal zo goed !! _/-\o_ doe zo verder allemaal!!

Aahh jammer. Weet dat je elk moment weer aan kan haken. Succes :j

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:54

AMCM schreef:

Dit topic moet natuurlijk niet voor druk zorgen, dan werkt het eerder tegen dan mee en dat is zonde! Zeker als je wel gestaag afvalt. :j

Ik sla morgen mijn weegmoment over heb ik besloten. Ik heb even getwijfeld, maar ik denk dat het beter werkt om het even niet te doen. Woensdag krijg ik de uitslag van de MRI, welke van tevoren ook al stress opleverde, en daarmee (volgens mij) een halve kilo erbij op de weegschaal. En dan moet ik de week erop ook nog ongesteld worden, waardoor ik sowieso zwaarder ben... dus komende week ga ik lekker door met gezond eten en bewegen, maar dan een keer zonder weegmoment.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:23

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:42

DideH schreef:
Las net dit artikel, best bizar. Weet niet of hier mensen zitten die er vanuit gaan dat ze gezonder zijn (groentewraps)?

https://www.vriendin.nl/gezond-en-mooi/ ... -ongezond/

Toch is het niet volledig waar. Ik koop ze zelf wel eens, het is in mijn ogen een lichte verbetering, maar verder is het vooral een kwestie van smaak. Ik vind ze lekkerder dan volkoren wraps.

Maar voor het inzicht, 5 wraps op een rijtje, per 100g:

Kcal:
288kcal - AH volkoren wraps medium
296kcal - Santa Maria Tortilla medium
280kcal - Santa Maria Tortilla medium met volkoren (stiekem geen volkoren wraps als je de kleine lettertjes leest)
248kcal - No fairytales wortel tortilla
241kcal - No fairytales spinazie tortilla

Koolhydraten - suiker:
46g - 2.7g - AH volkoren wraps medium
54g - 1.7g - Santa Maria Tortilla medium
47g - 2.4g - Santa Maria Tortilla medium met volkoren
42g - 3.0g - No fairytales wortel tortilla
41g - 1.9g - No fairytales spinazie tortilla

Eiwit:
9.3g - AH volkoren wraps medium
7.6g - Santa Maria Tortilla medium
8.0g - Santa Maria Tortilla medium met volkoren
9.2g - No fairytales wortel tortilla
9.4g - No fairytales spinazie tortilla

Vezel:
6.4g - AH volkoren wraps medium
2.4g - Santa Maria Tortilla medium
5.2g - Santa Maria Tortilla medium met volkoren
5.0g - No fairytales wortel tortilla
4.8g - No fairytales spinazie tortilla

Vetten:
6.0g - AH volkoren wraps medium
5.2g - Santa Maria Tortilla medium
5.5g - Santa Maria Tortilla medium met volkoren
4.2g - No fairytales wortel tortilla
4.1g - No fairytales spinazie tortilla

De groentewraps bevatten dus 10-20% minder kcal/100g, 10-25% minder koolhydraten, net als de traditionelere wraps wisselende, maar kleine!, hoeveelheden suiker, net zoveel eiwitten als de hoogst scorende traditionelere wrap (tot 20% meer eiwit t.o.v. de basiswrap), vezels zitten rond de wrap met volkoren meel, onder de volkoren wrap, maar dubbel zoveel als de basiswrap. Ze zijn lager in vet, wat ik zelf als licht nadeel zie, maar zijn daardoor wel calorie-armer.

Edit: links toegevoegd naar de desbetreffende producten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 21:00

Ik eet groentenwraps omdat ik ze lekkerder vind, niet om aan m'n dagelijkse portie te komen. Zijn er echt mensen die dat doen? :=

AMCM schreef:

Jammer! Ik snap het wel, en er komt wel weer een punt dat het lukt :j

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:06

Mizora schreef:
DideH schreef:
Las net dit artikel, best bizar. Weet niet of hier mensen zitten die er vanuit gaan dat ze gezonder zijn (groentewraps)?

https://www.vriendin.nl/gezond-en-mooi/ ... -ongezond/

Toch is het niet volledig waar. Ik koop ze zelf wel eens, het is in mijn ogen een lichte verbetering, maar verder is het vooral een kwestie van smaak. Ik vind ze lekkerder dan volkoren wraps.

Maar voor het inzicht, 5 wraps op een rijtje, per 100g:

Kcal:
288kcal - AH volkoren wraps medium
296kcal - Santa Maria Tortilla medium
280kcal - Santa Maria Tortilla medium met volkoren (stiekem geen volkoren wraps als je de kleine lettertjes leest)
248kcal - No fairytales wortel tortilla
241kcal - No fairytales spinazie tortilla

Koolhydraten - suiker:
46g - 2.7g - AH volkoren wraps medium
54g - 1.7g - Santa Maria Tortilla medium
47g - 2.4g - Santa Maria Tortilla medium met volkoren
42g - 3.0g - No fairytales wortel tortilla
41g - 1.9g - No fairytales spinazie tortilla

Eiwit:
9.3g - AH volkoren wraps medium
7.6g - Santa Maria Tortilla medium
8.0g - Santa Maria Tortilla medium met volkoren
9.2g - No fairytales wortel tortilla
9.4g - No fairytales spinazie tortilla

Vezel:
6.4g - AH volkoren wraps medium
2.4g - Santa Maria Tortilla medium
5.2g - Santa Maria Tortilla medium met volkoren
5.0g - No fairytales wortel tortilla
4.8g - No fairytales spinazie tortilla

Vetten:
6.0g - AH volkoren wraps medium
5.2g - Santa Maria Tortilla medium
5.5g - Santa Maria Tortilla medium met volkoren
4.2g - No fairytales wortel tortilla
4.1g - No fairytales spinazie tortilla

De groentewraps bevatten dus 10-20% minder kcal/100g, 10-25% minder koolhydraten, net als de traditionelere wraps wisselende, maar kleine!, hoeveelheden suiker, net zoveel eiwitten als de hoogst scorende traditionelere wrap (tot 20% meer eiwit t.o.v. de basiswrap), vezels zitten rond de wrap met volkoren meel, onder de volkoren wrap, maar dubbel zoveel als de basiswrap. Ze zijn lager in vet, wat ik zelf als licht nadeel zie, maar zijn daardoor wel calorie-armer.

Edit: links toegevoegd naar de desbetreffende producten

Als jullie kunnen, raad ik aan om de laatste aflevering van de keuringsdienst van waren te kijken. :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 07:44

De groentenwraps van knorr hebben bv wel toegevoegd suiker voor zover ik kan zien. De no fairytales niet. Ik eet ze soms wel, of volkoren

Nu 6 weken bezig met lazyfitgirl (incl nog paar verjaardagen thuis in het begin) en toch ruim 2.5kg eraf en overal (bbb) 5cm minder op het meetlint. We gaan rustig zo door. Ik eet een stuk voedzamer, waardoor ik veel minder dipjes en hongermomenten heb. Ik eet lekkerder en gevarieerder en s avonds op de bank zelden nog trek in iets.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 08:18

Ik heb volgende week vrijdag weer weeg en meetmoment, doe het nu 1x in de maand. Net feestweek gehad, toen ook niet gewogen.

Ik weeg, meet en maak foto’s op iedere eerste vrijdag van de maand. En ik stel mezelf kleine doelen, dat motiveert wel! Nu in totaal -8 kilo :)
Volgende doel is een gezond bmi en dan mag ik mezelf een mooie buddha to buddha armband cadeau doen :)

Volg nu project gezond en dat werkt en vind ik een fijne houvast. Ga ook eens kijken naar dat lazyfitgirl, afvallen lukt vaak wel, alleen dat op gewicht blijven vind ik zo lastig. Dus mss kan ik van alles bij elkaar iets vinden wat bij mij past en waar ik een levensstijl van kan maken.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:17

Hier weer een leuke min vandaag, nog 1,4 kilo tot mijn eerste doel *\o/*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:33

Cemlys schreef:
De groentenwraps van knorr hebben bv wel toegevoegd suiker voor zover ik kan zien. De no fairytales niet. Ik eet ze soms wel, of volkoren

Nu 6 weken bezig met lazyfitgirl (incl nog paar verjaardagen thuis in het begin) en toch ruim 2.5kg eraf en overal (bbb) 5cm minder op het meetlint. We gaan rustig zo door. Ik eet een stuk voedzamer, waardoor ik veel minder dipjes en hongermomenten heb. Ik eet lekkerder en gevarieerder en s avonds op de bank zelden nog trek in iets.

Wat goed zeg!! Ik ben er nu 4 weken mee bezig maar loop vast op het broodbeleg. Jij nog tips?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 02:18

Tip: halo top ijs! :) die zijn "maar" 360 kcal pet pot (niet in één keer de hele pot leeg eten), en ik vind ze oprecht lekkerder dan Ben and Jerries. En dat zeg ik niet gauw, als cookie dough monster. Echt veel lekkerder.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 07:25

Ik vind Oppo dan weer lekkerder :D maar beide doen inderdaad niet onder voor Ben & Jerry's, met veel minder kcal. Breyers ijs niet aan beginnen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:22

Ik ben geen ijseter, tenzij het bloedheet is buiten ter afkoeling (en dan het liefste een waterijsje) :).

Na een week stilstaan, deze week toch weer een kilo minder op de teller. Totaal nu -8. Ik ben best een beetje trots op mij zelf. Nog 5 en dan heb ik mijn eerste mijlpaal bereikt.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:29

Super al die goede resultaten!

Hier had ik me net herpakt vorige week en werd er vervolgens een 10 persoons slagroom taart bezorgd door werk. Ik heb me niet kunnen beheersen en dus een aantal dagen taart gegeten….

Dus deze zondag/maandag weer opnieuw begonnen. Het was op zich wel een duidelijke test voor mezelf: ongezond eten en minder bewegen hangen bij mij echt heel duidelijk samen! Als ik gezonder eet voel ik me beter en beweeg ik duidelijk meer.

Gister is goed gegaan en heb ik gesport, op naar vandaag :-)

Ook via Marktplaats weer wat gezonde boeken gekocht, helpt voor mij ook om daar wat inspiratie uit op te halen. Verder gaat vrijdag m’n spiraaltje er uit en ik lees op diverse plekken dat mensen daar ook van afvallen…. Dus dat zou ook mooi meegenomen zijn :-)

Naja enige struggle dus aan deze kant, maar redelijk steady in gewicht tot nu toe. Morgen weer op de weegschaal. En dan door voor die laatste 4-5 kilo.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:56

Myrthe, herkenbaar hoor, bewegen heeft bij mij ook een hele goede invloed op mijn eten.

Hier even eruit geweest en slecht gegeten (wintersport) en nu in isolatie thuis. Vanaf vandaag iig het eten weer opgepakt. Hopelijk het weekend weer uit isolatie, zodat ik weer lekker kan hardlopen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 14:25

Muronia schreef:
Na een week stilstaan, deze week toch weer een kilo minder op de teller. Totaal nu -8. Ik ben best een beetje trots op mij zelf. Nog 5 en dan heb ik mijn eerste mijlpaal bereikt.

Dat mag best meer dan een beetje zijn hoor, wat goed! *\o/*

Oppo en Halo Top kan ik echt niks mee, ik vind er een rare bijsmaak aan zitten. Als ik dan toch ijs eet, dan ook gewoon maar slecht :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:21

Ik ben nu iets onder de 75kg en dus 9 kg afgevallen in totaal zit nu op bmi 23,8 dus wat dat betreft wel lekker bezig. Ik wil echt nog wel wat kwijt maar ik ben toch al blij met dit. Al gaat het Nu wel langzamer.

Ik ben veel fitter. Met eten is de knop om en heb veel meer zin in dingen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:17

Knap hoor be funny!