Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Die verhalen dat iemand onder narcose nog alles voelt, alleen verlamd is, kan dat ni echt of is dat een tv sprookje?
Ibbel schreef:Paracetamol heeft gewoon een heel nauw 'therapeutisch venster'. Te weinig doet niks, te veel is dodelijk. Zolang je je aan de dosis houdt is er niets aan de hand.
Volgens de huidige normen zou het nooit goedgekeurd zijn geworden. Net als aspirine trouwens.
Elisa2 schreef:Oke ik bedoel dit:
"5230 vrouwen werden benaderd om mee te doen aan uitgebreider onderzoek, zij waren zwanger ten tijde van de vaccinatie of werden kort daarna zwanger. 3958 vrouwen deden hieraan mee, 94% van hen waren zorgverleners. 2,3% had de vaccinatie ontvangen vlak voordat ze zwanger raakte, 28,6% in het eerste trimester, 43,3% in het tweede trimester en 25,7% in het derde trimester.
Van 872 vrouwen zijn gegevens van na de zwangerschap bekend: 85% van hen kreeg een vaccinatie in het derde trimester. Er is gekeken naar vroeggeboorte, miskraam, babysterfte, afwijkingen bij de baby en groeiachterstand. Deze uitkomsten lijken niet afwijkend maar zijn niet vergeleken met vrouwen die niet zijn gevaccineerd. (niet vergeleken met vrouwen die niet zijn gevaccineerd, onbetrouwbaar dus)
De VAERS is een Amerikaans systeem waar mogelijke bijwerkingen van vaccinaties gemeld worden. Hier werden 221 meldingen gedaan naar aanleiding van Covid-19 vaccinatie bij zwangeren. 66 (29,9%) waren zwangerschapsgerelateerd: miskramen (46), babysterfte (3), prematuur gebroken vliezen (3) en bloedverlies (3). Er is in het onderzoek te weinig informatie om een verband met de Covid-19 vaccinatie te bevestigen dan wel uit te sluiten.
In deze studie kon vanuit de voorlopige bevindingen niet worden vastgesteld dat vaccinatie leidde tot ernstiger bijwerkingen bij zwangeren dan bij niet-zwangeren.
Maar, zoals de studie zelf ook duidelijk aangeeft, er is nog niets bekend over de voor- of nadelen op langere termijn. Er is in het onderzoek niet gekeken naar de invloed op vruchtbaarheid of borstvoeding.
Naast dat de veiligheid van het vaccin relevant is (zowel bij zwangeren als niet-zwangeren), is een zeer essentiële vraag onbeantwoord gebleven in alle onderzoeken: zorgt vaccinatie voor betere uitkomsten? In ons dagelijkse werk kiezen we ervoor om een medische interventie te doen omdat dit voor betere uitkomsten zorgt. Niet omdat het veilig is om de interventie te doen.
Of zwangeren die gevaccineerd zijn daadwerkelijk minder risico hebben op het ontwikkelen van ernstige Covid-19 is op dit moment dus nog onbekend.
Wat nog niet duidelijk is
Wat zijn de effecten op lange termijn voor zowel moeder als kind?
Heb je als zwangere minder kans op een IC-opname als je gevaccineerd bent?
Wat is de invloed van in welk trimester je vaccineert op de uitkomsten?
Zijn er meer miskramen wanneer je in het eerste trimester vaccineert? Of meer aangeboren afwijkingen?
Immuunsysteem
Op dit moment is er nog altijd vrijwel geen enkele suggestie over leefstijl waarmee de kans op ernstige Covid-19 verkleind wordt, terwijl er wél toenemend zicht is op risicofactoren. Dit beschouwen wij als een gemis, zeker als er al ingezet wordt op een interventie."
Oftewel er is nog zoveel onbekend dat ze hier gewoon nog geen duidelijke uitspraken over kunnen doen.
Riviera87 schreef:Geen idee of deze stelling hier al bevraagd is, heb veel terug gelezen maar niet alles.
'het bewust kiezen voor niet vaccineren is ook bewust kiezen voor het opgeven van je recht op een IC bed'bij oplopen van corona?
(en dan heb ik het niet over de groep mensen die zich vanwege medische redenen niet kunnen laten vaccineren)
bigone schreef:Elisa, een vaccin is ook binnen twee weken echt foetsie.
Elisa2 schreef:bigone schreef:Elisa, een vaccin is ook binnen twee weken echt foetsie.
Is dat de reden dat mensen een booster nodig hebben en geprikt moeten blijven worden?(even advocaat van de duivel spelen he
)
Citaat:Vaak is het ook zo dat er gereageerd wordt op de hulpstoffen waarmee een vaccin gemaakt wordt, ik ken een aantal mensen die zeggen dat hun kinderen ziek zijn geworden/ autisme klachten kregen na de kinder vaccinaties. Hier in deze link staat er het een en ander over uitgelegd.
https://www.vaccinatieschade.be/content ... menvatting
Elisa2 schreef:bigone schreef:Elisa, een vaccin is ook binnen twee weken echt foetsie.
Is dat de reden dat mensen een booster nodig hebben en geprikt moeten blijven worden?(even advocaat van de duivel spelen he
)
Vaak is het ook zo dat er gereageerd wordt op de hulpstoffen waarmee een vaccin gemaakt wordt, ik ken een aantal mensen die zeggen dat hun kinderen ziek zijn geworden/ autisme klachten kregen na de kinder vaccinaties. Hier in deze link staat er het een en ander over uitgelegd.
Over de medicatie, dat roep ik de hele tijd al in dit topic..maagzuurremmers -> maken de intrinsieke B12 factor in de maag kapot, zorgen voor meer schimmels in de darmen en zorgen voor vitaminen en mineralen tekorten, paracetamol -> slecht voor de lever, NSAID -> maken maag en darmslijmvlies kapot, anticonceptiepil -> kan de hormoonbalans verstoren, zorgen voor levertumoren, trombose en nog meer ellende. Het erge vind ik, dat je dit soort dingen eigenlijk zelden hoort van de artsen.
Oftewel blijf vooral je eigen hoofd gebruiken, lees je in aan beide kanten en maak een weloverwogen keuze wat voor jezelf goed voelt en (ver)oordeel anderen niet.
)
Vaak is het ook zo dat er gereageerd wordt op de hulpstoffen waarmee een vaccin gemaakt wordt, ik ken een aantal mensen die zeggen dat hun kinderen ziek zijn geworden/ autisme klachten kregen na de kinder vaccinaties. Hier in deze link staat er het een en ander over uitgelegd.
Over de medicatie, dat roep ik de hele tijd al in dit topic..maagzuurremmers -> maken de intrinsieke B12 factor in de maag kapot, zorgen voor meer schimmels in de darmen en zorgen voor vitaminen en mineralen tekorten, paracetamol -> slecht voor de lever, NSAID -> maken maag en darmslijmvlies kapot, anticonceptiepil -> kan de hormoonbalans verstoren, zorgen voor levertumoren, trombose en nog meer ellende. Het erge vind ik, dat je dit soort dingen eigenlijk zelden hoort van de artsen.
Oftewel blijf vooral je eigen hoofd gebruiken, lees je in aan beide kanten en maak een weloverwogen keuze wat voor jezelf goed voelt en (ver)oordeel anderen niet.
Elisa2 schreef:Lees het artikel zou ik zeggen en verrijk jezelf, of je er nu wel of niet in gelooft. De kwik en amalgaan belasting kan ook voorkomen door vullingen. Er zijn mensen opgeknapt met vage gezondheidsklachten die dit uit hun gebit hebben laten verwijderen. Bij artsen zouden ze waarschijnlijk niet verder gekomen zijn dan symptoombestrijding.
Ibbel: er staat niet voor niks een knipoog bij
)