Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:28

Ja net als dat anticonceptie pure troep is. Maar ik wil absoluut geen kind. Dus dan heb je weinig keuze.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:31

MarlindeRooz schreef:
Ja net als dat anticonceptie pure troep is. Maar ik wil absoluut geen kind. Dus dan heb je weinig keuze.

Jawel :D die keuze is alleen niet zo leuk :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:33

Snip-snip werkt ook :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:33

Ik schrik ook echt wel hoe achteloos artsen pijnmedicatie adviseren. Ik loop al 6mnd met pijn en ipv eens fatsoenlijk onderzoek te doen strooien ze meteen met allerlei pijnmedicatie.
Toen ik 2 jaar terug mijn voet brak en daarna pijn hield idem. Ik kwam bij toeval bij de manueel en was na 2 behandelingen pijnvrij.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:37

Ibbel schreef:

Rigoureus wel :')

(Vraagt zich af hoe dat wordt gedaan… narcose? Lokale verdoving? Lijkt me allemaal ook niet heel gezond :+ )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:38

996981 schreef:
Ibbel schreef:

(Vraagt zich af hoe dat wordt gedaan… narcose? Lokale verdoving? Lijkt me allemaal ook niet heel gezond :+ )

Die verhalen dat iemand onder narcose nog alles voelt, alleen verlamd is, kan dat ni echt of is dat een tv sprookje? :=

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:40

MyWishMax schreef:
996981 schreef:

Die verhalen dat iemand onder narcose nog alles voelt, alleen verlamd is, kan dat ni echt of is dat een tv sprookje? :=

:wow: :o?

Wie kan ons helpen? Ibbel? Iemand?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:40

996981 schreef:
Ibbel schreef:

Plaatselijke verdoving, ja. Zowel bij de man als bij de vrouw.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:46

MyWishMax schreef:

Schijnt in uitzonderlijke gevallen inderdaad voor te kunnen komen, maar de bewaking tijdens algehele narcose is tegenwoordig dusdanig dat een anaesthesist dit op tijd zal opmerken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:47

Ja, die hele uitzonderlijke gevallen dacht ik al. Anders zouden er toch minder operaties zijn en was het niet zo boeiend voor de tv, denk kk :+

Dank je :D

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:36

Ibbel schreef:
Paracetamol heeft gewoon een heel nauw 'therapeutisch venster'. Te weinig doet niks, te veel is dodelijk. Zolang je je aan de dosis houdt is er niets aan de hand.
Volgens de huidige normen zou het nooit goedgekeurd zijn geworden. Net als aspirine trouwens.

Sigaretten en alcohol zouden ook nooit meer goedgekeurd worden. Met name sigaretten worden ge(sjoemel)test en de langetermijneffecten zijn bekend. Worden beide door veel mensen gebruikt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:23

Elisa2 schreef:
Oke ik bedoel dit:

"5230 vrouwen werden benaderd om mee te doen aan uitgebreider onderzoek, zij waren zwanger ten tijde van de vaccinatie of werden kort daarna zwanger. 3958 vrouwen deden hieraan mee, 94% van hen waren zorgverleners. 2,3% had de vaccinatie ontvangen vlak voordat ze zwanger raakte, 28,6% in het eerste trimester, 43,3% in het tweede trimester en 25,7% in het derde trimester.

Van 872 vrouwen zijn gegevens van na de zwangerschap bekend: 85% van hen kreeg een vaccinatie in het derde trimester. Er is gekeken naar vroeggeboorte, miskraam, babysterfte, afwijkingen bij de baby en groeiachterstand. Deze uitkomsten lijken niet afwijkend maar zijn niet vergeleken met vrouwen die niet zijn gevaccineerd. (niet vergeleken met vrouwen die niet zijn gevaccineerd, onbetrouwbaar dus)

De VAERS is een Amerikaans systeem waar mogelijke bijwerkingen van vaccinaties gemeld worden. Hier werden 221 meldingen gedaan naar aanleiding van Covid-19 vaccinatie bij zwangeren. 66 (29,9%) waren zwangerschapsgerelateerd: miskramen (46), babysterfte (3), prematuur gebroken vliezen (3) en bloedverlies (3). Er is in het onderzoek te weinig informatie om een verband met de Covid-19 vaccinatie te bevestigen dan wel uit te sluiten.

In deze studie kon vanuit de voorlopige bevindingen niet worden vastgesteld dat vaccinatie leidde tot ernstiger bijwerkingen bij zwangeren dan bij niet-zwangeren.

Maar, zoals de studie zelf ook duidelijk aangeeft, er is nog niets bekend over de voor- of nadelen op langere termijn. Er is in het onderzoek niet gekeken naar de invloed op vruchtbaarheid of borstvoeding.

Naast dat de veiligheid van het vaccin relevant is (zowel bij zwangeren als niet-zwangeren), is een zeer essentiële vraag onbeantwoord gebleven in alle onderzoeken: zorgt vaccinatie voor betere uitkomsten? In ons dagelijkse werk kiezen we ervoor om een medische interventie te doen omdat dit voor betere uitkomsten zorgt. Niet omdat het veilig is om de interventie te doen.

Of zwangeren die gevaccineerd zijn daadwerkelijk minder risico hebben op het ontwikkelen van ernstige Covid-19 is op dit moment dus nog onbekend.

Wat nog niet duidelijk is

Wat zijn de effecten op lange termijn voor zowel moeder als kind?
Heb je als zwangere minder kans op een IC-opname als je gevaccineerd bent?
Wat is de invloed van in welk trimester je vaccineert op de uitkomsten?
Zijn er meer miskramen wanneer je in het eerste trimester vaccineert? Of meer aangeboren afwijkingen?

Immuunsysteem
Op dit moment is er nog altijd vrijwel geen enkele suggestie over leefstijl waarmee de kans op ernstige Covid-19 verkleind wordt, terwijl er wél toenemend zicht is op risicofactoren. Dit beschouwen wij als een gemis, zeker als er al ingezet wordt op een interventie."

Oftewel er is nog zoveel onbekend dat ze hier gewoon nog geen duidelijke uitspraken over kunnen doen.

Bij NPO1 was net Karoly Illy, kinderarts en OMT-lid.
Hij adviseert zwangere vrouwen dringend om zich te laten vaccineren.
Corona is erg gevaarlijk voor zwangere vrouwen, zeker als ze beademd moeten worden.
Volgens hem kan het vaccin geen kwaad voor de zwangere dame en het (ongeboren) kind.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:14

Geen idee of deze stelling hier al bevraagd is, heb veel terug gelezen maar niet alles.
'het bewust kiezen voor niet vaccineren is ook bewust kiezen voor het opgeven van je recht op een IC bed'bij oplopen van corona?

(en dan heb ik het niet over de groep mensen die zich vanwege medische redenen niet kunnen laten vaccineren)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:43

Dan krijg je meteen het tegenargument: dan ook geen IC-bed voor rokers, obese patienten en sportongevallen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:52

Riviera87 schreef:
Geen idee of deze stelling hier al bevraagd is, heb veel terug gelezen maar niet alles.
'het bewust kiezen voor niet vaccineren is ook bewust kiezen voor het opgeven van je recht op een IC bed'bij oplopen van corona?

(en dan heb ik het niet over de groep mensen die zich vanwege medische redenen niet kunnen laten vaccineren)

Volgens mij al een paar keer. Wat Ibbel zegt idd.
Wat mij betreft is er recht op zorg voor iedereen, zolang dat recht mogelijk is. Als er zorg afgeschaft moet worden of code zwart ontstaat mag er wat mij betreft een quota konen op bedden voor ongevaccineerden.
Ik vind de vergelijking met roken ed dan ook echt quatsch.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:36

Ik weet niet of het überhaupt wel verstandig is om die vraag nu al aan de orde te stellen.

Dat gezegd hebbende: niet-prikkers vinden dat ze daar een goede reden voor hebben. Dat op zich is natuurlijk legitiem. Je moet iemand eigenlijk niet afrekenen op wie hij is en wat hij denkt.

Al blijft het een enorm lastige kwestie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:52

bigone schreef:
Elisa, een vaccin is ook binnen twee weken echt foetsie.

Is dat de reden dat mensen een booster nodig hebben en geprikt moeten blijven worden? :D (even advocaat van de duivel spelen he ;) )
Vaak is het ook zo dat er gereageerd wordt op de hulpstoffen waarmee een vaccin gemaakt wordt, ik ken een aantal mensen die zeggen dat hun kinderen ziek zijn geworden/ autisme klachten kregen na de kinder vaccinaties. Hier in deze link staat er het een en ander over uitgelegd.

https://www.vaccinatieschade.be/content ... menvatting

Over de medicatie, dat roep ik de hele tijd al in dit topic..maagzuurremmers -> maken de intrinsieke B12 factor in de maag kapot, zorgen voor meer schimmels in de darmen en zorgen voor vitaminen en mineralen tekorten, paracetamol -> slecht voor de lever, NSAID -> maken maag en darmslijmvlies kapot, anticonceptiepil -> kan de hormoonbalans verstoren, zorgen voor levertumoren, trombose en nog meer ellende. Het erge vind ik, dat je dit soort dingen eigenlijk zelden hoort van de artsen.

Oftewel blijf vooral je eigen hoofd gebruiken, lees je in aan beide kanten en maak een weloverwogen keuze wat voor jezelf goed voelt en (ver)oordeel anderen niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:05

Elisa2 schreef:
bigone schreef:

Is dat de reden dat mensen een booster nodig hebben en geprikt moeten blijven worden? :D (even advocaat van de duivel spelen he ;) )

Je begrijpt nog steeds niet hoe een vaccin werkt hè? Of doe je maar alsof?

Citaat:
Vaak is het ook zo dat er gereageerd wordt op de hulpstoffen waarmee een vaccin gemaakt wordt, ik ken een aantal mensen die zeggen dat hun kinderen ziek zijn geworden/ autisme klachten kregen na de kinder vaccinaties. Hier in deze link staat er het een en ander over uitgelegd.

De link tussen autisme en vaccineren bestaat niet. Er is een frauderende onderzoeker geweest die dat beweerde, dat artikel is al lang teruggetrokken. Het sprookje wordt alleen nog steeds verteld.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:15

Elisa2 schreef:
bigone schreef:

Over de medicatie, dat roep ik de hele tijd al in dit topic..maagzuurremmers -> maken de intrinsieke B12 factor in de maag kapot, zorgen voor meer schimmels in de darmen en zorgen voor vitaminen en mineralen tekorten, paracetamol -> slecht voor de lever, NSAID -> maken maag en darmslijmvlies kapot, anticonceptiepil -> kan de hormoonbalans verstoren, zorgen voor levertumoren, trombose en nog meer ellende. Het erge vind ik, dat je dit soort dingen eigenlijk zelden hoort van de artsen.

Oftewel blijf vooral je eigen hoofd gebruiken, lees je in aan beide kanten en maak een weloverwogen keuze wat voor jezelf goed voelt en (ver)oordeel anderen niet.

Nee niet weer autisme en vaccins. Er is allang uitgezocht en toegegeven door de wetenschapper dat in dat onderzoek fraude is gepleegd.
Dat iets ontstaan na een vaccin zegt niet dat het ontstaat door het vaccin.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Andrew_Wakefield

Ik ben ooit van een paard gevallen, arm gebroken. Kort daarna was ik zwanger. Conclusie: van van je paard vallen, wordt je zwanger.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:18

Lees het artikel zou ik zeggen en verrijk jezelf, of je er nu wel of niet in gelooft. De kwik en amalgaan belasting kan ook voorkomen door vullingen. Er zijn mensen opgeknapt met vage gezondheidsklachten die dit uit hun gebit hebben laten verwijderen. Bij artsen zouden ze waarschijnlijk niet verder gekomen zijn dan symptoombestrijding.

Ibbel: er staat niet voor niks een knipoog bij ;-)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:24

Elisa2 schreef:
bigone schreef:

Je bent nu officieel een Wappie Elisa. Jammer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:43

Elisa2 schreef:
Lees het artikel zou ik zeggen en verrijk jezelf, of je er nu wel of niet in gelooft. De kwik en amalgaan belasting kan ook voorkomen door vullingen. Er zijn mensen opgeknapt met vage gezondheidsklachten die dit uit hun gebit hebben laten verwijderen. Bij artsen zouden ze waarschijnlijk niet verder gekomen zijn dan symptoombestrijding.

Ibbel: er staat niet voor niks een knipoog bij ;-)

Ook het verhaal van kwik uit amalgaamvullingen is een broodje aap.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:52

Elisa2 schreef:
bigone schreef:

Zo te lezen heb jij inmiddels de weloverwogen keuze gemaakt om uitsluitend te willen lezen en horen wat in jouw antivaccinatiestraatje past.

Want wat je hierboven allemaal beweert, is het bekende verhaal dat je constant uit die hoek hoort. Zogenaamd voortgekomen uit kritisch zelfonderzoek, maar feitelijk is het vooral elkaar napraten. Het is uiteindelijk allemaal de schuld van de reguliere medische zorg en big pharma, die ons massaal vergiftigen met hun troep.
Daarbij gewoon negeren dat er bijsluiters zijn waarin alle mogelijke bijwerkingen genoemd worden, en dat je medicatie volgens diezelfde bijsluiter strikt moet doseren - zoals alles overigens. In principe is alles giftig in overdosering - zelfs water kan dodelijk zijn als je er teveel van drinkt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:59

Maar ivermectine kun je dan kennelijk wel weer gerust flink overdoseren als je Covid hebt. ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:01