Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:@ Relaxed: Nee, want lachend verder gaan en genieten van quarantaines is een betere optie als je alles kwijt bent.
Besef jij wel wat je zegt? Besef jij wel hoeveel mensen er diep in de problemen zitten door maatregelen die niets of nauwelijks helpen? Dat de vergoedingen van de staat om te janken zijn?
Ik ben inmiddels mijn eigen plan aan het trekken, ik red me, en zweer dat ik voorlopig niet meedoe aan belasting betalen.
Maar in NL en BE is dat wat minder makkelijk om zo te leven.
Dus al die zwaar gedupeerde mensen mogen straks weer meebetalen aan andermans kuchjes, als ze ooit weer normaal kunnen werken.
En dát maakt mensen, voor mij geheel begrijpelijk, zeer boos.
Pandora2 schreef:Wat betreft de maatregelen en al dan niet frustraties en nog zo veel meer, ik hoop dat er vanaf nu ook wat meer begrip komt in de samenleving voor de grote groep mensen die al jaren op deze manier leven door chronische ziekte of door armoede. En waarvoor het hoogstwaarschijnlijk niet ophoudt bij het einde van de lockdowns.
Die kunnen vaak ook niet alles wat ze hebben willen in een vingerknip krijgen.
Daar moet altijd gepland en gepuzzeld worden om de dingen die voor een gezond iemand heel normaal zijn, voor elkaar te krijgen.
Shadow0 schreef:Palmera schreef:Ik zeg niet dat er iets bereikt word. Maar ik begrijp, en ik ben ALLES kwijtgeraakt door corona en als kerngezond mens, de woede zeer goed.
Toch... als je kerngezond bent ben je iets belangrijks in elk geval niet kwijtgeraakt, en dat is ook goed om te beseffen.
Palmera schreef:Deze gaat er bij mij niet in. Het virus is slechts voor een hele kleine groep mensen gevaarlijk.
Palmera schreef:@Pien, dank! Mijn restaurant is dus definitief dicht. Theoretisch gezien zou ik nu weer open kunmen zijn. Maar ik doe niet meer mee. Er is géén toerisme, je mag je zaak niet voor 100% vullen, wél mag je alles voor ruim 100% betalen, er zijn zelfs verhogingen geweest.
Ik krijg geen uitkering of iets. Wel heb ik ruim 8 jaar alles betaald.
Nu werk ik dus alleen nog maar zwart voor particulieren, en als dat meer word dan het nu is ga ik zelf wel sparen, dat kan ik beter dan de overheid.
lenaa_tje schreef:Ik vind sommige reacties ook wel enorm rot tegen over oa. Palmera. Dat zijn veelal bokkers die nog gewoon werk hebben en veel minder zijn kwijt geraakt dan zij. (En een hoop andere mensen)
Fijn dat jullie er wel positief kunnen instaan maar het lijkt mij logisch dat niet iedereen dat kan.
Dat heeft ook niks te maken met het feit dat je de mensen in het ziekenhuis of mensen die overleden zijn niet erg vindt. En als je dat alleen zo ziet vind ik dat behoorlijk bekrompen.
lenaa_tje schreef:Nou sommige niet Echwel, ik lees opmerkingen dat je toch niet alles bent kwijt geraakt want je leeft nog. Dat vind ik echt kei en kei hard en echt een oneerlijke reactie.
Citaat:Meer bokkers proberen dat wel (oa. Over psychische klachten) en die worden ook redelijk weg geschoven.