Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:48

De woede kan ik ook snappen. Maar dat betekend niet dat er altijd iets aan te doen is. Sommige dingen gebeuren gewoon, een pandemie is daar een voorbeeld van.

Voor jou leveren de maatregelen ellende op, maatschappelijk gezien leveren geen maatregelen veel meer ellende op. Het is kiezen tussen 2 kwade, en maatschappelijk gezien is dit de minst kwade.

En nu houd ik een slag om de arm want ik ken alleen de NL situatie en niet die bij jou.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:49

Blijft mooi en pakkend tegelijk, zo'n filmpje over het reilen en zeilen op een cohort-afdeling.

Wat betreft de maatregelen en al dan niet frustraties en nog zo veel meer :+ , ik hoop dat er vanaf nu ook wat meer begrip komt in de samenleving voor de grote groep mensen die al jaren op deze manier leven door chronische ziekte of door armoede. En waarvoor het hoogstwaarschijnlijk niet ophoudt bij het einde van de lockdowns.
Die kunnen vaak ook niet alles wat ze hebben willen in een vingerknip krijgen.
Daar moet altijd gepland en gepuzzeld worden om de dingen die voor een gezond iemand heel normaal zijn, voor elkaar te krijgen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:52

@ Relaxed: Nee, want lachend verder gaan en genieten van quarantaines is een betere optie als je alles kwijt bent.

Besef jij wel wat je zegt? Besef jij wel hoeveel mensen er diep in de problemen zitten door maatregelen die niets of nauwelijks helpen? Dat de vergoedingen van de staat om te janken zijn?

Ik ben inmiddels mijn eigen plan aan het trekken, ik red me, en zweer dat ik voorlopig niet meedoe aan belasting betalen.
Maar in NL en BE is dat wat minder makkelijk om zo te leven.
Dus al die zwaar gedupeerde mensen mogen straks weer meebetalen aan andermans kuchjes, als ze ooit weer normaal kunnen werken.

En dát maakt mensen, voor mij geheel begrijpelijk, zeer boos.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:57

Klopt Palmera. Heel veel mensen zijn al omgevallen of zijn aan het om vallen. Alleen de sterkste bedrijven staan nog recht op. Heel veel mensen liggen al maanden wakker, rekenen en rekenen of gaan al naar de voedselhulp.
Ik begrijp die woede ook heel goed.

Vandaar dat wij ons heel goed realiseren dat wij bij de boffers horen. We hadden genoeg spaargeld opzij kunnen zetten→ dat ook kan gezien onze leeftijd dat dit geld er was en wij redden ons wel.
Maar er zijn zat mensen die het financieel gewoon totaal niet redden en die alles waar ze jaren zo hard voor hebben gewerkt in rook zien op gaan. Dat is zo vreselijk erg. Ik kan me voorstellen Palmera met jouw restaurant dat het ook gewoon klote is en je ook omhoog zit financieel. Dan is het opeens te dichtbij en allemaal niet zo gemakkelijk meer.
Sterkte meid :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:58

Palmera schreef:
@ Relaxed: Nee, want lachend verder gaan en genieten van quarantaines is een betere optie als je alles kwijt bent.

Besef jij wel wat je zegt? Besef jij wel hoeveel mensen er diep in de problemen zitten door maatregelen die niets of nauwelijks helpen? Dat de vergoedingen van de staat om te janken zijn?

Ik ben inmiddels mijn eigen plan aan het trekken, ik red me, en zweer dat ik voorlopig niet meedoe aan belasting betalen.
Maar in NL en BE is dat wat minder makkelijk om zo te leven.
Dus al die zwaar gedupeerde mensen mogen straks weer meebetalen aan andermans kuchjes, als ze ooit weer normaal kunnen werken.

En dát maakt mensen, voor mij geheel begrijpelijk, zeer boos.

Er is toch ook een middenweg? Of ken jij alleen maar blij en boos? En ik vind boos zijn om iets waar je zo weinig aan kunt doen echt een verspilling van energie.. Het helpt je namelijk totaal niet verder. En natuurlijk mag je eens boos, verdrietig en weet ik het wat zijn. Maar er zijn er hier een aantal die werkelijk alles aangrijpen om maar weer te klagen en te zeiken en daar reageerde ik op..

En ja ik begrijp heel goed hoe dat is want ik zat er zelf ook in, maar daar kan ik hier verder niet over uitweiden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:04

Palmera schreef:
Ik zeg niet dat er iets bereikt word. Maar ik begrijp, en ik ben ALLES kwijtgeraakt door corona en als kerngezond mens, de woede zeer goed.

Toch... als je kerngezond bent ben je iets belangrijks in elk geval niet kwijtgeraakt, en dat is ook goed om te beseffen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:07

@Pien, dank! Mijn restaurant is dus definitief dicht. Theoretisch gezien zou ik nu weer open kunmen zijn. Maar ik doe niet meer mee. Er is géén toerisme, je mag je zaak niet voor 100% vullen, wél mag je alles voor ruim 100% betalen, er zijn zelfs verhogingen geweest.
Ik krijg geen uitkering of iets. Wel heb ik ruim 8 jaar alles betaald.

Nu werk ik dus alleen nog maar zwart voor particulieren, en als dat meer word dan het nu is ga ik zelf wel sparen, dat kan ik beter dan de overheid.

@Relaxed: ik ken heel wat meer dan blij en boos. Maar ik neem het nu zwaar op voor al die mensen die ALLES kwijt zijn maar blijkbaar niet mogen mekkeren. En ik refereer daarmee niet alleen naar dit topic, ook buiten bokt.
Ik vind het zo storend dat je alleen mag zeuren als je bij die paar % hoort die ziek is geworden. Ik denk dat menig gezond mens liever doorwerkt dan een levenswerk in rook op ziet gaan. En dat allemaal door maatregelen voor anderen en veelal niet direct voor henzelf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:11

Pandora2 schreef:
Wat betreft de maatregelen en al dan niet frustraties en nog zo veel meer :+ , ik hoop dat er vanaf nu ook wat meer begrip komt in de samenleving voor de grote groep mensen die al jaren op deze manier leven door chronische ziekte of door armoede. En waarvoor het hoogstwaarschijnlijk niet ophoudt bij het einde van de lockdowns.
Die kunnen vaak ook niet alles wat ze hebben willen in een vingerknip krijgen.
Daar moet altijd gepland en gepuzzeld worden om de dingen die voor een gezond iemand heel normaal zijn, voor elkaar te krijgen.

Dit idd :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:11

Shadow0 schreef:
Palmera schreef:
Ik zeg niet dat er iets bereikt word. Maar ik begrijp, en ik ben ALLES kwijtgeraakt door corona en als kerngezond mens, de woede zeer goed.

Toch... als je kerngezond bent ben je iets belangrijks in elk geval niet kwijtgeraakt, en dat is ook goed om te beseffen.

Deze gaat er bij mij niet in. Het virus is slechts voor een hele kleine groep mensen gevaarlijk.
Ik geloof heilig dat ik geen gevaar loop en zou met liefde doorgewerkt hebben.

Daarnaast is op straat terecht komen en uit de vuilcontainers eten ook niet bevordelijk voor de gezondheid.

Nee, dat is niet overdreven van me. ;) Als ik niet zelf creatief en zwart het roer had omgegooid had ik nu dat leven gehad, want ik krijg niets van de overheid.

Jessix

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:15

Kerngezond... was ik dat nog maar. Ik laat het topic even links liggen nu.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:25

Citaat:
Daarnaast is op straat terecht komen en uit de vuilcontainers eten ook niet bevordelijk voor de gezondheid

Goed voor je weerstand, mooie test.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:31

Palmera schreef:
Deze gaat er bij mij niet in. Het virus is slechts voor een hele kleine groep mensen gevaarlijk.

Alleen blijkt dit niet zo te zijn. Er zijn heel veel mensen die ondanks dat ze niet in levensgevaar verkeren of hebben verkeerd, nog maandenlang bijna niets kunnen en zeker niet kunnen werken. En dan hebben we het over percentages van boven de 10%. Dat is echt heel veel, en geldt zeker ook voor mensen met een prima gezondheid, fit, jong, geen andere aandoeningen of klachten.
En toch kunnen ze hun leven niet meer oppakken, ook niet binnen de grenzen die er zijn. En dat is ook nogal een domper voor veel mensen. Daar raken ook een boel mensen kwijt wat ze met veel zorg hebben opgebouwd. Daar is niet zo heel veel aandacht voor, helaas, maar dat het gebeurt is al bekend. En langdurig ziek zijn is echt niet leuk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:34

Palmer ik wens geen pbs meer van jou te krijgen

Je bent gezond koester dat

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:36

Palmera schreef:
@Pien, dank! Mijn restaurant is dus definitief dicht. Theoretisch gezien zou ik nu weer open kunmen zijn. Maar ik doe niet meer mee. Er is géén toerisme, je mag je zaak niet voor 100% vullen, wél mag je alles voor ruim 100% betalen, er zijn zelfs verhogingen geweest.
Ik krijg geen uitkering of iets. Wel heb ik ruim 8 jaar alles betaald.

Nu werk ik dus alleen nog maar zwart voor particulieren, en als dat meer word dan het nu is ga ik zelf wel sparen, dat kan ik beter dan de overheid.

Ach wat erg. Daar was ik al bang voor want jij bent altijd zo positief, dat je er inderdaad wel een flinke lel van gehad moet hebben. Dat dacht ik al.
Wat zonde, je mooie restaurant, met al die lekkere gerechten.
Heel heel sneu vind ik dit.

Ik zie het ook op TV. De horeca kreunt en steunt en zakt eigenlijk meer en meer door het ijs. Ik vind dat zoo verdrietig. En iedereen daar heeft zo zijn best gedaan om covid proof te werken, iets waar volgens mij de besmettingen ook niet vandaan komt.

Ik merk dat ik wat aangedaan ben door je bericht. Je hebt altijd zo hard gewerkt, het ging zo goed, en dan nu die oliebol. Ik snap goed dat je er door heen zit en met jou helaas heel veel anderen!
En ik heb je lang genoeg meegemaakt op Bokt, dat je oplossingen en zo gaat vinden.
:knuffel: :knuffel:

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:37

Shadow: niets is leuk en voor niemand. De slachtoffers van dit virus vallen in alle hoeken.

Maar zet het nieuws aan, en het gaat over het aantal besmettingen, IC gevallen en doden.
Zij die met twee keer kuchen beter waren (het merendeel) worden niet genoemd. Schrijnende situaties van zieken en/of hun dierbaren.

Maar de mensen die alles kwijtraken of al zijn krijgen NU pas een beetje aandacht omdat ze protesteren en dreigen. En dan krijgen ze die aandacht alleen omdat de protesten en dreigingen onverantwoord zouden zijn.

Het is toch niet fair meer. Er kan niet gebruld worden dat het SAMEN opgelost moet wordrn terwijl er eugenlijk een soort van middelvinger word opgestoken, want zo voelt het, naar diegenen die hun levenswerk en inkomen kwijt zijn of raken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:38

Echwel schreef:
Palmer ik wens geen pbs meer van jou te krijgen

Je bent gezond koester dat

Dan wens ik geen walgelijke opmerkingen van jou meer hier te lezen. En de naam is Palmera. ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:43

Dank je Pien. De eigenlijke lockdown was het zwaarst, toen konden we de deur nog niet uit zonder politiecontrole en dus ook nergens stiekem schoonmaken/tuinieren/koken enz.

Nu red ik me, een vetpot is het nog niet, maar ik ben creatief genoeg om tzt wat andere lijntjes uit te gooien.
Maar inderdaad, dit alles heeft een hele vieze smaak in mijn mond achter gelaten. Zo hard gewerkt, alles netjes betaald en nu aan de grond zitten doet pijn. Maar dasr ben ik al bijna overheen! :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:50

Ik vind sommige reacties ook wel enorm rot tegen over oa. Palmera. Dat zijn veelal bokkers die nog gewoon werk hebben en veel minder zijn kwijt geraakt dan zij. (En een hoop andere mensen)
Fijn dat jullie er wel positief kunnen instaan maar het lijkt mij logisch dat niet iedereen dat kan.
Dat heeft ook niks te maken met het feit dat je de mensen in het ziekenhuis of mensen die overleden zijn niet erg vindt. En als je dat alleen zo ziet vind ik dat behoorlijk bekrompen.
Dan kan je alles wel verbieden wat nog gezegd mag worden.. mogen mensen die niet zo ziek werden van Corona dat dan ook niet meer uitspreken?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:52

lenaa_tje schreef:
Ik vind sommige reacties ook wel enorm rot tegen over oa. Palmera. Dat zijn veelal bokkers die nog gewoon werk hebben en veel minder zijn kwijt geraakt dan zij. (En een hoop andere mensen)
Fijn dat jullie er wel positief kunnen instaan maar het lijkt mij logisch dat niet iedereen dat kan.
Dat heeft ook niks te maken met het feit dat je de mensen in het ziekenhuis of mensen die overleden zijn niet erg vindt. En als je dat alleen zo ziet vind ik dat behoorlijk bekrompen.

Hier ben ik het heel erg mee eens. Ik vind het niet alleen bekrompen maar zelfs stuitend en hard.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:59

Maar is het geen reactie op zeer onaardige opmerkingen bv over weerstand..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:01

Lenaatje: het probleem is gewoon dat de mensen die op een andere manier "lijden" onder corona dan ziek worden nauwelijks genoemd worden.

Pas nu, de laatste weken door protesten komt er wat aandacht voor.
Maar daardoor beseffen de meeste mensen dus niet dat die hele grote groep gewoon bestaat.
Juist ook omdat ze zelf in het begon gezwegen hebben, spaargeld geïnvesteerd hebben en alles hebben gedaan om te blijven drijven. En nu lukt dat niet meer, gaan ze eindelijk klagen, en moeten ze eigenlijk hun bek houden want ze zijn gezond.

Ik belicht graag deze groep die ook gewoon bestaat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:02

Nou sommige niet Echwel, ik lees opmerkingen dat je toch niet alles bent kwijt geraakt want je leeft nog. Dat vind ik echt kei en kei hard en echt een oneerlijke reactie.

@palmera dat weet ik en ik vind dat ook goed.
Meer bokkers proberen dat wel (oa. Over psychische klachten) en die worden ook redelijk weg geschoven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:04

Echwel schreef:
Maar is het geen reactie op zeer onaardige opmerkingen bv over weerstand..

Onaardig? Moet ik mezelf echt quoten hier? Wellicht bevalt mijn weerstand jou niet. Als jij dat onaardig vind: doe jezelf een lol en blokkeer me.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:15

lenaa_tje schreef:
Nou sommige niet Echwel, ik lees opmerkingen dat je toch niet alles bent kwijt geraakt want je leeft nog. Dat vind ik echt kei en kei hard en echt een oneerlijke reactie.

Dat was denk ik mijn opmerking, niet die van Echwel? Maar waarom vind je die hard? Het is niet bedoeld als 'je leed doet er niet toe' maar het is wel degelijk goed om te bedenken dat je ook nog iets over hebt als je gezond bent. En dat langdurig ziek worden ook je bedrijf kan afpakken en dan ook nog eens met de nadelen komt dat je ook niets anders kunt omdat je ziek bent.

Citaat:
Meer bokkers proberen dat wel (oa. Over psychische klachten) en die worden ook redelijk weg geschoven.

Ik vind het daarbij vooral lastig omdat ik ook weet hoeveel aandacht of begrip er normaal gesproken is voor psychische klachten (en dat is niet zo veel...)
En dan is het niet altijd duidelijk of dat oprechte betrokkenheid is met mensen die het moeilijk hebben, of dat het het gebruiken van psychische klachten is om een punt te maken tegen de coronaregels. Dat is vanaf internet natuurlijk ook niet altijd in te schatten, maar het voelt niet altijd alsof het echt gaat om de mensen met klachten zelf.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:21

Moet je dan eerst psychische klachten hebben voordat je het zwaar mag hebben?