Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:25

Je kan boter vaak ook vrij makkelijk vervangen door (zonnebloem)olie BloemBloem :) Vooral in Amerikaanse recepten zal je dat veel tegenkomen.

Ik heb ook echt carbs nodig. Ik heb een paar maanden keto geprobeerd omdat ik hoopte dat het voor mij het grote verschil ging maken, maar helaas voelde ik me alleen maar heel fut en energieloos en viel ik geen gram af :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:28

Ohh die crackers vallen inderdaad mee!

Keto is ook niks voor mij, ik ben nu een weekje wat strenger bezig volgens een bepaald dieet. Vanaf volgende week wil ik wel weer "normaal" gaan avondeten maar dan wel een stuk minder kha. Dus geen borden pasta meer, of aardappelpuree, etc.

Mijn vriend zit nu zo'n 3 weken in keto, en hem bevalt het heel goed. De keto breath had echt wel wat minder gemogen (yuk) maar ben trots dat ie het zo goed volhoudt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:08

Ik probeer simpel niet meer te snaaien en nog maar 1 glas cola per dag. :')

Weer een stress factor minder. We hebben huis gekocht. :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:15

Keto ben ik zelf niet zo'n fan van. Ik vraag mij gewoon af, hoe gezond kan zoveel vet en eiwitten, op lange termijn zijn? Bovendien is het niet het meest milieuvriendelijkste dieet :o

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:26

Bloembloem die salade ziet er echt heerlijk uit.
Wat heb je er allemaal in??

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:54

Die crackers van tasty basic zijn echt heel lekker! Wel vullend, dus na 1 is het wel genoeg.

Hier moet ik ook gewoon minder snoepen en niet eten uit gewoonte, maar alleen als ik honger heb. Ik woon nu tijdelijk weer bij mijn ouders en mijn moeder eet koolhydraat beperkt, dus meestal hebben we gezond avondeten! Inderdaad veel groente en ik pak echt wel ooit rijst oid erbij. Bloemkoolrijst is trouwens ook echt heel lekker! En voor de bite kun je vaak vooruit met wat noten. +Sinds een paar weken weet ik dat ik niet tegen koemelk, tarwe, paddenstoelen en vlees kan (krijg dan een huidreactie en hoesten). Die combi met geen vis en koolhydraatbeperkt maakt lekker avondeten wel moeilijk. Maar tot nu toe doen we het best wel goed.

Fijn dat iedereen weer lekker bezig is, bijna weekend, maak er iets leuks van!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:55

Ik ben echt wel een moeilijke als het gaat om dat soort eten. Ik lust geen ui, paprika, champignons, tomaten, avocado, prei etc etc. Best lastig dan om goeie gerechten te bedenken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:19

gefeliciteerd Mirjamalvaro! dat is een zorg minder.

fijn weekend allemaal!!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:10

Zerena schreef:

Rucola slamix, komkommer, rode ui, zalmsnippers en ik heb er een paturaindressing overheen gegoten, oftewel gekookt water mengen met een dot paturain :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:43

BloemBloem schreef:
Zerena schreef:

Rucola slamix, komkommer, rode ui, zalmsnippers en ik heb er een paturaindressing overheen gegoten, oftewel gekookt water mengen met een dot paturain :+

Klinkt en lijkt, op de rode ui :r na, heerlijk!

Ik heb een simpele groente omelet gehad. Ui, champignon, paprika, spinazie met 2 eieren en wat sambal.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 18:52

Haha Vulina, jij bent ook niet zo van de rode ui? Gebakken is het oké, maar rauw...
Toen ik zwanger was en mijn man met zijn collega op de markt een broodje ging halen bij de Griek... arme man _O-
Maar verder superlekker BloemBloem! <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:54

Nou, ik lust zowat alles, behalve rauwe rode ui, daar moet ik echt van kokhalzen :n Prei heeft ook niet mijn voorkeur, verder vind ik alles wel lekker :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:42

Ik ben gek op rode ui :D

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:10

Gefeliciteerd met je huis Mirjamalvaro.

Ik zie wat mijlpaaltjes voorbij komen. Lekker dames. Op naar de volgende.

Ik heb ook n tijd keto/GOK gedaan. Werkte fantastisch maar helaas lag de manier van eten erg ver bij mij opvoeding vandaan. Alles zat er na n paar jaar weer aan. Vandaar dat ik nu met n diëtist naar mijn eigen eetpatroon heb gekeken.
Gister voor t eerst in 2 weken een uitglijder van chips, stroopwafel en 3 kaneelkoekjes. Ik was weg geweest en had m’n “snack” van 20.00 gemist. Griekse yoghurt met aardbeien.
Maar vandaag gingen we weer oke.
Vrijdag is m’n eerste weegmoment na 3 weken. Ik kijk er Naar uit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:01

Ik had gisteren mijn "Yay ik ben 3 maanden gestopt met roken" feestje. Jammer genoeg in mijn uppie maar dat mag de pret niet drukken. :+

Ik twijfel nu tussen de hele dag op bed blijven liggen of mezelf toch een schop onder mijn hol geven en Foxy bestijgen. Mag ik daarna lui doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:51

Roosch schreef:
Ik had gisteren mijn "Yay ik ben 3 maanden gestopt met roken" feestje. Jammer genoeg in mijn uppie maar dat mag de pret niet drukken. :+

Ik twijfel nu tussen de hele dag op bed blijven liggen of mezelf toch een schop onder mijn hol geven en Foxy bestijgen. Mag ik daarna lui doen.

De voldoening van het uitrusten na een ritje op Foxy is het dubbel en dwars waard.
Zet 'm op.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:19

Ik heb je advies opgevolgd. Groeten live vanaf de Foxy. :D :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:36

Wees maar blij dat Foxy lekker binnen staat, bah wat een weer.. Ik wil vandaag eigenlijk graag nog te hardlopen.. En ik moet zo les geven :\

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:42

Roosch schreef:
Ik heb je advies opgevolgd. Groeten live vanaf de Foxy. :D :D

Hoppaaa!! Goed bezig *\o/* en wat goed al 3 maanden gestopt met roken!!!
Ik heb vanochtend ontdekt dat het tijd was voor mijn maandelijkse feestje en toch ook nog gesport. Verklaart wel waarom gister mijn weging beetje tegenviel :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:52

Vulina schreef:
Wees maar blij dat Foxy lekker binnen staat, bah wat een weer.. Ik wil vandaag eigenlijk graag nog te hardlopen.. En ik moet zo les geven :

Oh onwijs rotweer inderdaad! Echt niet dat ik ook maar een teen buiten steek. Succes!

En dat maandelijks feestje pff.. ik voelde me laatst zo opgezwollen alsof ik wel mee had kunnen doen met my 600 lb life. Ik leef met je mee. :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:57

Zo frustrerend is dat hè, dat je je dan zo voelt. Ik zei dat gisteren return mijn man, ik voelde me zowaar slank van de week O:) En sinds gisteren is dat gevoel ineens weg, terwijl ik geen calorietje extra heb gehad. Ik heb nu wel die neiging, om wat extra's te eten, omdat ik me toch al zo voel Y)(^) Maarrrr, ik doe het niet. Ka Uu Té kilo's gaan er nú af. Voor eind dit jaar moet mijn bmi rond de 20-23 zitten. Punt.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:13

Booh jaa voel me ecgt zo opgezwollen..
Maar vandaag in de primark geweest en zowaar 2 colbertjes maat 42 ipv 46 gekocht. Nog net beetje te krap voor t mooie maar ze passen! 44 was echt te groot. Dus ik ben helemaal blij *\o/*
Broeken heb ik nog niet gepast, voel me daar nog niet echt goed genoeg. Mijn buik zie ik echt veranderen, mijn benen nog niet :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:33

Van harte Roosch! Ik einde deze maand al een half jaar. Ben ook zo trots!

Vanavond biefstuk caprese op. Zo lekker. En nu zit ik aan een Oppo ijs. Kennen jullie die?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:38

Oooh die ijsjes zien er niet verkeerd uit! Waar haal je die? Ben ik ook wel eens benieuwd naar.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:45

Die tubs van OPPO zijn ook lekker. Enige calorie-arme ijs dat ook nog enigszins lekker is. Albert Hein heeft een redelijk assortiment.

Bij mij gaat de onderkant duidelijk sneller qua afvallen. 44 gaat met een riem en veel ruimte over nog net. Wandelbroeken in 46 en 44 zijn echt veels te groot, moet denk ik toch maar nieuwe voor vakantie. Schouders blijven redelijk breed. Taille wel veel smaller dus een aantal jurken zit ook echt niet mooi meer.