4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:35

@mjwb, Oh wat apart dat je lichaam zo heftig reageert. Altijd al gehad of pas sinds je begonnen bent met afvallen?
Als je cheat moet je het ook goed doen inderdaad! Lekker hoor :D

@IMAY1990, Ik denk dat het een prima idee is om van 3 boterhammen af te gaan. Dan kan je 's middags als tussendoortje nog wat nemen waar je op dat moment zin in hebt in plaats van altijd maar boterhammen. Ik zelf houd in ieder geval heel erg van variatie :D

@Emmaa_, Maar ook niet aangekomen dus? :D Dat is ook al netjes als je helemaal intuïtief hebt gegeten! Ik denk dat je er goed aan doet om van 1500 af te stappen. Als ik naar mezelf kijk zou dat ook geen haalbare 'verplichting' zijn, ook al is het op sommige dagen makkelijk haalbaar. Het moet niet aanvoelen als een constante strijd.

@Maanlicht, Wauw 4-5x per week, lekker! Ik kan me voorstellen dat je toch weer even moet wennen aan de oefeningen. Al ga je wel snel vooruit richting je oude niveau denk ik? Omdat je nog relatief recent vol getraind hebt?

@Kimmie, Oh wat vervelend joh! Dan is het inderdaad tijd voor chocola :(:) Is er niet nog een kansje dat hij weer bijdraait, als je sorry hebt gezegd? Hopelijk voel je je snel weer beter!

Mijn motivatie is wat verder te zoeken op een of andere manier :Y) Ik wil me graag netjes aan mijn lijstjes houden, maar ik blijf het idee houden dat ik trek heb. Terwijl dat best meevalt :+

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Havermouttaartje met aardbei (30gr havermout, 70gr aardbei, 1/2 ei, 10gr whey vanille, 50gr kwark)
T: Zelfgemaakt eierkoekje, kiwi
L: Bananenpannenkoek van 1 banaan en 1 ei, met 8gr whey vanille, 150 gram magere kwark en aardbeien
T: 100gr cottage cheese
D: Mac 'n cheese met lamsragout
T: Body & fit pro bar
Totaal 1652 kcal

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:51

Hoi hoi, ik wil me graag (terug) melden in het topic :wave:

Hele poos geleden ook in het topic gezeten, maar toen ik in september vorig jaar in een hele vervelende en heftige periode terecht kwam, zette ik eten en sporten even op een laag pitje. Zo ook dit topic.

En natuurlijk kropen de kilo's er langzaam weer aan. Eind april had ik er genoeg van. Was net aan het herstellen van een nogal pijnlijke val van mn paard en wilde weer lekker in mijn vel zitten. Dus ben ik per 4 mei gestart met Personal Body Plan. :)
Begonnen op 66 kg, is na 2 weken al een kilo af :D
Ik wil graag weer naar ergens rond de 60 kg.

Afijn, vond het altijd gezellig om hier mee te kletsen en haalde ook inspiratie uit andermans lijstjes, dus wil ik graag weer komen meelezen en -kletsen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:38

@ Mjwb: bedankt voor het recept! ik ga die binnenkort is uitproberen :)
@ Maanlicht: Wauw, petje af met 4/5 keer per week crossfit, ik doe het je niet na haha.
@ Kimmie: He bah, sterkte met de situatie.. hopelijk wil hij toch een excuus aanvaarden. Nooit fijn om 'hartpijn' te hebben.
@ Mara: oei, zo'n dag dat je trek heb heb ik vandaag ook _O-, heel herkenbaar dus.
@ Dilan: Welkom (Terug)!

Mijn lijstje van vandaag, ik heb dus echt een rare dag gehad, ging pas lunchen om 15.30 omdat het zo druk was op werk. Nu net avond gegeten en heb nog steeds trek :')
O: 150 gr magere kwark, 1 banaan, 10 gr walnoten en wat kaneel. 200 ml optimel drink.
T: een oerkoek (zo zegt mfp het :') met choco-chip en granen.
T: klein stukje taart op werk.
L: 2 volkoren kleine wraps met kruidenkaas, kiprolade, komkommer en rucola.
A: 60 gr risottorijst, ui, knoflook, 200 gr bladspinazie, 125 gr champignons, paar zongedroogde tomaten en beetje parrano kaas.
T: smoothie met 150 ml magere yoghurt, 25 gr framboos/blauwe bes en 1/2 banaan
T: 30 gr oven bakes crispy thins kaas.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:44

Lekker, risotto :9

Mijn lijstje:

O: havermout, whey eiwitpoeder, kaneel, blauwe bessen, banaan en amandeldrink
T: Latte Caramel uit de Dolce Gusto
L: groentenwrap met cottage cheese, gekookt ei en avocado
T: Clean protein bar
A: krieltjes met sperziebonen en tuinbonen
T: Ehrmann protein pudding, aardbeien

B: 20 minuten wandelen in lunchpauze, 45 minuten trainingscircuit @home

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:35

Meelezer van het eerste uur meld zich ook. :wave: Al heb ik wel een doel; 20 kilo afvallen. Zal er geen lang verhaal van maken maar ik wil het ontzettend graag. Mijn grootste uitdaging zit hem tussen m'n oren en als ik een keer iets ongezonders eet (bijvoorbeeld een taartje op een verjaardag) niet meteen helemaal los te gaan.
@Dilan: hoe bevalt PBP jou? Begin dit jaar heb ik het twee weken uitgeprobeerd maar toch niet echt een abonnement aan gegaan. Maar misschien had ik een andere coach moeten proberen...

Planning morgen:
O: Bruine pistolet met ham/kaas. Kwark met banaan en pecannoten.
TD: Koffie met melk
L: 3 bruine boterhammen met sandwich spread en een tomaat. Wat wortels.
A: Turkse durum (3 wrapjes met inhoud)
Schaaltje optimel met aardbeien

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:50

Mij bevalt het tot nu toe goed. Ben pas bij de 3e week. Maar het is toch een beetje een stok achter de deur dat er een coach meekijkt :)

Daarnaast heb ik zelf nogal een alles of niets mentaliteit. Of ik eet volgens schema, of ik heb geen rem. Door PBP krijg je veel meer inzicht en leer je je voeding zo indelen dat er ook eens iets lekkers in past.

En een keer buiten je kcal doel is helemaal niet erg. Je raakt geen kilo's kwijt van 1 dag weinig eten. En je komt ook niet ineens kilo's aan van een dagje wat meer eten. :)

En ik vind het best fijn dat ik een trainingsschema krijg. Ben wat dat betreft best lui met het opstellen daarvan :o

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:33

Ik heb vandaag besloten om voor pizza te gaan in plaats van de wraps die nog een laatste keer op de planning stonden. Die zijn doorgeschoven naar morgen. Ik zit vandaag daarom ook over de doelcallorieën heen, maar ik heb vanochtend bijna 31 km gefietst in een uur en twintig minuten, volgens de standaard berekeningen is dat een verbranding van volgens mijn horloge 796 callorieën en volgens internet nog veel meer dus de extra callorieën vandaag zijn het per direct ook weer af getraint :+

Mijn lijstje is dan:

T - 90 gram 100% fruit knijpfruit (direct voor het douchen na het fietsen)
O - 2 volkoren boterhammen met 30 gram pindakaas
L - 2 boterhammen met 50 gram ossenworst
T - 250 gram Griekse yoghurt met 100 gram aardbeien
A - Kleine Shoarma pizza zonder kaas

Zou in totaal ongeveer 2100 callorieën moeten zijn al gaat daar dan weer wat van af omdat er geen kaas op de pizza zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:35

Goedemorgen! Welkom nieuwen :) PBP lijkt mij op een of andere manier zo spannend :+ Voor nu is het voor mij ook te veel gefocust op sporten maar wie weet in de toekomst.

Lekker IMAY, pizza :9

O: Stukje rabarbertaart en een havermelk latte (294)
T: Twee gekookte eieren en een mandarijn (196)
L: Een beetje fried rice met edamame en doperwtjes en spicy falafel (555)
T: Twee wasa delicate thin crisp met almondbutter en een beetje hennepzaad (182)
A: Noodles met bimi, een beetje plantaardige shoarma en een paar pompoenpitten met een sausje van hoisin (685).
Totaal 1912.

Ik heb al de hele week de ochtenddienst dus slaap heel erg slecht, dus ik lig er vanavond vroeg in :+ Vanaf morgen hoef ik ook geen ochtendsnack meer te nemen omdat ik dan veel later ontbijt, nu wordt alles zo naar voren getrokken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:13

Lekker lijstje hoor Emma :)
En ochtenddienst kan best pittig zijn idd :=

Wst betreft PBP vind ik het gericht zijn op sporten wel meevallen hoor. Ik train 2x per week volgens een schema van hun. Je kunt je voorkeur voor training opgeven.

Daarnaast probeer ik 2x per week hard te lopen en rij ik een paar keer paard.

Focus ligt voornamelijk op gedrag em voeding. Wat in principe ook de rode draad vormt bij het afvallen (of aankomen) :)

Er zijn ook geen dingen die ik niet mag eten. Calorie tekort is leidend, maar her stimuleert me wel om ook de macro's op orde te hebben (lukt zelden haha) en om na te denken voor ik naar een reep chocola grijp

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:47

@Dilan93, Welkom terug! Fijn dat je veel houvast haalt uit PBP. Heel herkenbaar hoor, of heel netjes eten, of alle remmen los. Het is ook een mentaal leerproces om dat te veranderen, fijn dat een coach je daarbij kan helpen. Je lijstje ziet er super uit!

@Lis_Ol, Lekker lijstje, risotto <3 Ik heb ook wel eens dat wanneer ik een keer te laat eet en dus heel veel honger heb, ik dat hongergevoel bijna niet meer kan stillen. Vervolgens valt er dan meestal opeens na een paar uur een blok op mijn maag :Y)

@Helderder, Welkom terug! 20 kilo is een mooie uitdaging! Een keer losgaan is natuurlijk niet erg, als het niet een aantal keer per week voorkomt. Ik heb het persoonlijk nodig om af en toe even een dag te hebben waar ik nergens op let. Niet perse om alles te eten wat los en vast zit, maar gewoon om even mentaal te kunnen resetten. Vervolgens lukt het me daarna een langere periode om helemaal binnen de perken te blijven. Van altijd een schuldgevoel hebben op cheatdays ga ik juist meer cheaten. Misschien een gedachte voor je om mee te nemen :D Veel succes!

@IMAY1990. Oeh pizza, zo lekker <3 2100 kcal is inderdaad netjes en zal prima onder verbruik zijn als je een flink actieve dag hebt gehad.

@Emmaa_, Lekker lijstje! Ik kan me voorstellen dat die ochtenddiensten vervelend zijn voor je eetpatroon zeg. Ik heb ook hoe vroeger ik begin met eten, hoe meer trek ik hou over de dag heen.

Gisteren nog 2 bastognekoekjes toegevoegd omdat ik echt (lekkere) trek bleef hebben -O- Alsnog op 1768 uitgekomen, dus geen man overboord.
Vandaag laatste 'normale' dag en daarna dus 4 dagen 'vakantie'. Morgen zijn we uitgenodigd voor een drie gangen lunch (met lekkere wijntjes) bij mijn schoonouders, dus dat is al een lekker begin :D Ik ben ook echt van plan er even zonder na te denken van te genieten.

Mijn planning vandaag:
O: Flesje Yakult, 250gr kvarg vanille met 5gr lijnzaad
T: Hero puur mueslireep + 200gr abrikozen
L: Een kampioentje, 1 helft met tomaat en kaas en 1 helft met 100gr cottage cheese
T: Body & fit pro bar
D: Fideua van o.a. spaghetti, kabeljauw, tomaat, paprika en erwtjes
T: Zoete aardappel brownie
Totaal 1547 kcal

Oh en even offtopic, ik had het laatst over mijn proefje (die een beetje in de soep liep), maar toch een resultaat van 196,5 punten teruggekregen. Blij mee :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:47

Zeker nette punten voor je proef :)

Je lijstje ziet er ook goed uit. Zoete aardappelbrownie klinkt goed.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:53

@Emmaa_ Ik zou dat echt niet trekken, wisselende diensten. Plus dat ik echt geen ochtendmens ben, je hoeft mij echt niks te vragen voor 9:30 a 10:00

@m9ara Wat fijn dat je proefje zo mooi beoordeeld is, dan ging het toch beter dan je gevoel zei.

Ik vind het lastig inschatten hoeveel callorieën ik gister verbrand heb met fietsen. Als ik de standaard berekeningen van MFP gebruik kom ik op de 977 (voor een snelheid tussen de 19 en 23 km/h) of 1221 (voor een snelheid tussen de 23 en 26 k/h) uit. Mijn gemiddelde was 23,3 over de hele rit met rondesnelheden (iedere 6k) tussen de 22,9 en 23,9 km/h. Mijn horloge zegt dat deze fietsactiviteit 796 callorieën verbrand heeft maar we hadden het er hier laatst over dat horloges er best vaak een eindje af zitten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:01

IMAY1990 schreef:
@Emmaa_ Ik zou dat echt niet trekken, wisselende diensten. Plus dat ik echt geen ochtendmens ben, je hoeft mij echt niks te vragen voor 9:30 a 10:00

@m9ara Wat fijn dat je proefje zo mooi beoordeeld is, dan ging het toch beter dan je gevoel zei.

Ik vind het lastig inschatten hoeveel callorieën ik gister verbrand heb met fietsen. Als ik de standaard berekeningen van MFP gebruik kom ik op de 977 (voor een snelheid tussen de 19 en 23 km/h) of 1221 (voor een snelheid tussen de 23 en 26 k/h) uit. Mijn gemiddelde was 23,3 over de hele rit met rondesnelheden (iedere 6k) tussen de 22,9 en 23,9 km/h. Mijn horloge zegt dat deze fietsactiviteit 796 callorieën verbrand heeft maar we hadden het er hier laatst over dat horloges er best vaak een eindje af zitten.

Waarom wil je de precieze verbranding weten eigenlijk? Ik doe zelf aan wielrennen en gebruik mijn Fitbit om de verbrande kcal bij te houden, maar dit is meer een schatting. Ik pin mezelf hier niet teveel op vast wat imo ook niet nodig is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:15

Ik vond MFP vaak ook niet heel nauwkeurig. Mijn horloge meet kcal dmv mijn harstlag tijdens de activiteit. Is ook niet 100% betrouwbaar, maar geeft imo een prima schatting. Ook omdat mijn lengte en gewicht in mijn horloge bekend zijn

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:21

__Sannne schreef:
IMAY1990 schreef:

Waarom wil je de precieze verbranding weten eigenlijk? Ik doe zelf aan wielrennen en gebruik mijn Fitbit om de verbrande kcal bij te houden, maar dit is meer een schatting. Ik pin mezelf hier niet teveel op vast wat imo ook niet nodig is.

Vooral omdat de schattingen zo ver uiteen lopen. Ik ben nog aan het opbouwen, maar als ik straks verder en langer fiets is het toch wel handig om te weten hoeveel je ongeveer verbrand. Ik heb de neiging om niet/nauwelijks bij te eten en dan kan je ineens op een behoorlijk tekort uit te komen, groter dan wenselijk zou zijn

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:58

Ik zou in dat geval je horloge aanhouden, als je één hebt die je hartslag meet in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:01

IMAY1990 schreef:

Haha nee het is soms ook wel pittig. Ik werk 6-14.30 of 14.30-23 en vooral als ik echt wissel per week (ik ga volgende week bv een keer van de avond naar de ochtend, dat is altijd wel heel zwaar) is het altijd wel moeilijk. Aan de andere kant zou ik het ook echt niet trekken om 9-5 te werken, dan duurt mijn werkdag voor mijn gevoel altijd heel erg lang := In mijn werkveld kom je er ook niet echt onderuit, 9-5 is zo goed als onmogelijk.

Ik zou aantal verbrande calorieen altijd als een richtlijn aanhouden. Zelfs met een hartslagmeter erbij is het eigenlijk onmogelijk om te meten hoe veel het precies is, het zijn altijd inschattingen. Ik weet dat Fitbit er bv om bekend staat dat ze chronisch je verbranding overschatten, als ik een middelmatig actieve dag heb schiet ik al snel over de 1500 verbrande kcal heen (waardoor ik dus naar 3500 verbrand op een dag) terwijl ik dan dus bv niet sport of echt hele drukke dagen heb.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:00

Imay - Het is de bananenbrood mix van de Jumbo, alleen ik gebruik 1,5 banaan en creme fraiche light. 137 kcal per plak en heeeel erg makkelijk om te maken. Ik vind het een van de lekkerste bananenbrood recepten. Hij is lekker zoet en stevig en vult daardoor goed! Die van de AH daarentegen vind ik heel erg vies want daar zit geen smaak aan.
Heerlijk van het fietsen!

Emma - Goede keuze van het afstappen van de kcal. Je moet je wel gewoon gelukkig en goed blijven voelen. Hoe was de zoete aardappel curry?

Maanlicht - Ik zag een gedeelte van je training op Insta een paar dagen geleden en het zag er goed uit! Heel knap van je 4/5 keer per week, echt lekker bezig!!

Kimmie - Sterkte Kimmie! Heeft hij al gereageerd nadat je sorry had gezegd? (Of had je dat niet gedaan? Kan het me niet herinneren) In ieder geval al heel veel plezier met je verjaardag en hopelijk maak je er wat leuks van ondanks dat je nu niet zo vrolijk bent!

Mara - Eigenlijk altijd wel al gehad maar sinds ik aan IF ben begonnen is het nog erger geworden. Maarja, opzich niet heel erg want alles voor 8 uur gaat er (iets te) makkelijk in :=
Ik herken je gevoel! Echt vreselijk. Je lijst ziet er lekker uit! Hoe was de mac and cheese?
Gefeliciteerd met je proefje!!

Dilan - Welkom terug! Door jou en een vriendin weet ik eindelijk door jullie instagram berichten hoe PBP in elkaar zit. Ik had altijd een groot vraagteken. Klinkt heel goed alleen niet voor mij bestemd.
Super dat het zo goed werkt!

Lis_Ol - Lekker lijstje!

Helderder - Mooi doel! Wel een hele uitdaging maar het gaat je vast en zeker lukken!

Over het kcal verbrand bijhouden daar let ik ook maar niet meer op met sporten want de ene keer loop ik 10 km hard en heb ik 700+ kcal verbrand en twee dagen erna 560 kcal verbrand. Beide keren hartslagmeter aan. Of bijvoorbeeld een rondje van 3 km varieert ook tussen de 100-400 kcal verbrand dus ik let er niet zo erg op.

Lijst van vandaag is even wat minder omdat ik de laatste dagen best los ben gegaan (patat, kaasplankje, koekjes, toetjes):
M - drie geroosterde boterhammen met tonijn, avocado en een gekookt ei
T - moijito ijsje en een matcha iced latte (met honing)
A - risotto
T - halve H&C koek
T - eiwit shake (ligt eraan of ik ga hardlopen)

We waren vandaag heel vroeg klaar met werken (ook vroeg begonnen) en daarna ben ik gelijk gaan leren. Daardoor ben ik de tijd vergeten en at ik pas om half 3 mijn lunch dus ik moest nog even wat tussen mijn lunch en avondeten proppen.

Ik weet nog niet of ik ga hardlopen want het is echt heel erg warm/benauwd buiten. Ik weet ook niet of ik dat al eens verteld heb hier maar ik kan letterlijk niet door mijn neus ademen. Er zit een bot verkeerd wat mijn luchtwegen blokkeerd waardoor er geen zuurstof binnen kan komen. Hier ben ik mee geboren dus ik weet niet beter maar we hadden een afspraak staan en toen was corona er. Dus het is geen prioriteit meer want ik weet niet beter. Hopelijk dan maar als alles weer normaal is. Maar wat ik daarmee wil zeggen is dat als het heel warm is dat ik dan bijna geen zuurstof binnen krijg. Maar ik kijk even hoe het vanavond rond 8/9 uur is.

Ik ben trouwens wel heel blij met mijn gewicht de afgelopen dagen. Ik heb 250 kcal meer gegeten dan voorheen en het bevalt heel goed. Ik zit elke dag nog tussen de 59,5 en de 60 en dat is precies hoe ik het wil houden.

Morgen gaan we bbqen en we hebben wat te vieren (wat ik nog niet mag zeggen :=) dus trakteer ik mezelf op een Gin Tonic (of twee of drie :Y)).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:17

Oehh nou ben ik heel benieuwd wat jullie te vieren hebben :D
Het is idd benauwd, wordt morgen nog erger en dan wilde ik juist gaan lopen.

O: smoothie van blauwe bessen, banaan, eiwitpoeder en amandeldrink
T: bakje aardbeien
L: 2 gekookte eitjes, cottage cheese en wortel
T: clean protein bar van body en fit
A: geen idee. Vriend is jarig en we eten afhaalmenu waar zijn ouddrs straks mee langs komen.
T:stukje vlaai

B: 2x halfuurtje wandelen.

Kcal zijn niet PBP proof, maar dat maakt niet uit voor een keer:)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:56

@Dilan: dat trainingsschema van PBP beviel mij inderdaad ook wel... alleen vond ik het aantal eiwitten ook wel overdreven hoog liggen. En het is ook wel geluk hebben met je coach denk ik. Wie heb jij?
@IMAY; net lijstje nog hoor icm het fietsen. En dat nog voor je ontbijt! Op een gewone fiets? Ik zou niet zo precies kijken naar het aantal calorieen wat je verbrand hebt met fietsen. Is gewoon eigenlijk niet in te schatten. Probeer in je verbranding dan ook een beetje te vertrouwen op je hongergevoel.
@mjwb; de tijd vergeten en daardoor vergeten te lunchen lijkt me echt een droom. :D Hoop ooit nog eens van m'n eetfocus af te komen en simpelweg eten te vergeten. Ja overdag vind ik het nu ook al te warm om hard te lopen. Vervelend dat de afspraak voor je neus nu is uitgesteld. Ga je mogelijk voor een operatie? Fijn dat je gewicht stabiel blijft bij je ophoging!
@Emma; wat doe je voor werk? Als ik een vroege dienst heb sta ik om 5.45 op... stiekem ben ik dan om 19 uur 's avonds al toe aan mijn bed.
@M9ara; thanks! Het lukt mij heel slecht om het mezelf 'toe te staan'. Aankomend weekend heb ik namelijk zaterdag een ijskoffie op de planning en zondag een stuk taart (verjaardag). Ik wil dat heel hard oke vinden (juist ook om mezelf dat toe te staan en niet op een andere moment door te slaan), maar toch leidt zoiets dan tot eetbuien later. Kan me daarin slecht begrenzen. Dus ja, als iemand nog de gouden tip heeft om wel tegen jezelf te kunnen zeggen; 'die taart en ijskoffie zijn oke maar dat is dan voor dit weekend ook genoeg...', be my guest. :)
Jij een smakelijke lunch morgen!

Ik had vanmiddag echt een enorme energiedip, was even bang dat ik flauw ging vallen. Nog wat extra bouillon en fruit genomen maar ben ontzettend moe gebleven. Eet echt niet bizar weinig maar misschien moet mijn lichaam nog even wennen...

Planning morgen:
O: bruine pistolet ham/kaas, schaaltje yoghurt
TD: Peer
L: 3 bth + sandwich spread/pindakaas met boter, tomaat. Kopje bouillon.
A: Risotte, spekjes, wokgroente en amandelen
Optimel vanille vla met aardbeien.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:38

Helderder, aii, dat bijna flauwvallen is niet zo best :=
Ik heb als coach Nadine de Goed. Eiwitten ligt ook best hoog ja, ik kom er ook zelden aan.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:08

Helderder: welkom terug! Mooi doel heb je, veel succes!

Emma; oh zo herkenbaar met die vroege diensten, ik kan daar ook niet zo goed tegen hoor (heb ze gelukkig ook maar weinig) maar ik snap je helemaal!

Mara; netjes je punten! Knap gedaan hoor!

Thanks voor de voorbijkomende tip over het bananen brood, mijn vriend wil dat al zo lang eten. Dus denk dat ik dat het weekend maar is ga maken (doe toevallig ook altijd boodschappen bij de jumbo :Y) )

Over verbrande calorieën, ik vind dat ook iets lastigs.. dus ik probeer mij daar ook niet teveel aan vast te pinnen.
Als ik flink heb bewogen neem ik gewoon iets extra, omdat ik dan toch weet dat het past.

Mijn lijstje voor vandaag;
O; 150 ml Griekse yoghurt met 1/2 banaan, 50 gr blauwe bessen en 200 ml optimel
T: een peer en 25 gr lays bakes crispy thins
L: kom vegetarische tomatensoep, 2 delicate wasa crackers met gebraden gehakt
T: 2 maïs wafels paprika
A: 50 gr gekookte volkoren penne, rucola sla met 55 gr mozarella, komkommer, tomaatjes, ui, een ei, goji bessen, olijfolie en basamico azijn
T: havermout reep, 150 gr magere vanille kwark.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:06

Helderder schreef:
@Dilan: dat trainingsschema van PBP beviel mij inderdaad ook wel... alleen vond ik het aantal eiwitten ook wel overdreven hoog liggen. En het is ook wel geluk hebben met je coach denk ik. Wie heb jij?
@IMAY; net lijstje nog hoor icm het fietsen. En dat nog voor je ontbijt! Op een gewone fiets? Ik zou niet zo precies kijken naar het aantal calorieen wat je verbrand hebt met fietsen. Is gewoon eigenlijk niet in te schatten. Probeer in je verbranding dan ook een beetje te vertrouwen op je hongergevoel.
@mjwb; de tijd vergeten en daardoor vergeten te lunchen lijkt me echt een droom. :D Hoop ooit nog eens van m'n eetfocus af te komen en simpelweg eten te vergeten. Ja overdag vind ik het nu ook al te warm om hard te lopen. Vervelend dat de afspraak voor je neus nu is uitgesteld. Ga je mogelijk voor een operatie? Fijn dat je gewicht stabiel blijft bij je ophoging!
@Emma; wat doe je voor werk? Als ik een vroege dienst heb sta ik om 5.45 op... stiekem ben ik dan om 19 uur 's avonds al toe aan mijn bed.
@M9ara; thanks! Het lukt mij heel slecht om het mezelf 'toe te staan'. Aankomend weekend heb ik namelijk zaterdag een ijskoffie op de planning en zondag een stuk taart (verjaardag). Ik wil dat heel hard oke vinden (juist ook om mezelf dat toe te staan en niet op een andere moment door te slaan), maar toch leidt zoiets dan tot eetbuien later. Kan me daarin slecht begrenzen. Dus ja, als iemand nog de gouden tip heeft om wel tegen jezelf te kunnen zeggen; 'die taart en ijskoffie zijn oke maar dat is dan voor dit weekend ook genoeg...', be my guest. :)
Jij een smakelijke lunch morgen!

Ik had vanmiddag echt een enorme energiedip, was even bang dat ik flauw ging vallen. Nog wat extra bouillon en fruit genomen maar ben ontzettend moe gebleven. Eet echt niet bizar weinig maar misschien moet mijn lichaam nog even wennen...

Planning morgen:
O: bruine pistolet ham/kaas, schaaltje yoghurt
TD: Peer
L: 3 bth + sandwich spread/pindakaas met boter, tomaat. Kopje bouillon.
A: Risotte, spekjes, wokgroente en amandelen
Optimel vanille vla met aardbeien.

Ik vind je lijstje best een beetje karig klinken. Hoeveel calorieën is het?

@Dilan: Ik ben wel benieuwd hoeveel eiwitten je moet eten bij PBP?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:07

Doel staat momenteel op 130. Ik kom meestal rond de 100 uit. :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:09

Goedemorgen!

Mjwb, wat apart dat je lichaam zo reageert! Klinkt heerlijk dat recept! Oeh, nu ben ik wel heel benieuwd wat je te vieren hebt! Laat je het weten als je het wel mag zeggen? De tijd vergeten en vergeten te lunchen zou mij ook nooit overkomen :')

IMAY1990, ik denk dat het een prima idee is om van drie boterhammen af te gaan. Lekker, pizza! Ik snap wel dat je je verbranding wilt weten. Ik zou idd ook je horloge bijhouden, die is wss het meest nauwkeurig. Het beste is om je aantal verbrande kcal als richtlijn aan te houden. Net lijstje hoor icm het fietsen.

Emma, je bent iig niet aangekomen, dus dat is al heel goed! Lekker lijstje! Ik zou ook echt niet blij worden van wisselende diensten. Goede keuze van het afstappen van je kcal. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat voor werk je doet?

Jip, wauw! 4-5 keer per week? Lekker bezig! Ik doe het je niet na hoor :')

Mara, ik denk niet dat hij nog bijdraait. Ik heb al een paar keer sorry gezegd, maar hij reageert niet meer. Heel raar is dat hij wel alles opent. Mi lijkt het mij logischer als hij me dan had geblokkeerd of verwijderd, maar goed ik kan niet in zijn hoofd kijken dus geen idee. De afgelopen dagen had ik juist geen trek, maar zat ik wel constant te vreten, dat kan ook nog :') Nu mezelf weer even streng toegesproken.

Zeker nette punten voor je proef! Wat fijn dat het dus beter ging dan je eerst dacht. Mooi lijstje ook!

Dilan, welkom (terug)! Ik dacht idd nog wel eens aan je, zeker toen ik je zo goed bezig zag op je instagram. Wat voor producten eet jij om je eiwitten hoger te krijgen?

Oeh lekker, risotto :9 MFP is ook totaal niet nauwkeurig.

PBP klinkt heel interessant!

Lis_Ol, lekker lijstje!

Helderder, welkom terug! Ik kan me nog herinneren dat jij ooit niet zo'n goede relatie met eten had, klopt dat of was dat iemand anders? Gaat dat nu al weer beter? Mooi doel! Ai, bijna flauwvallen is niet best! Ik zou toch iets meer gaan eten als ik jou was. Ik vind je lijstje namelijk erg karig.

Gister mezelf streng aangekeken, weer bij elkaar gepakt en daardoor voel ik me eigenlijk weer een stuk beter. Hij mag erin stikken :D Ik ben alvast begonnen met dingen maken voor mijn verjaardag, daardoor wat gesnoept tussendoor, maar iig weer met een rem. Oh ja, twee bananen, want dat was het enige fruit dat we nog hadden liggen, maar ik wilde wel graag twee porties fruit eten.
O: boterham met kaas. (126)
T: banaan. (124)
T: pure chocola. (29)
L: vijf boterhammen met een gekookt ei, kalkoenfilet ah, hummus, eiersalade en kip kerrie. (682)
T: puur hazelnoot chocola. (162)
T: banaan. (124)
A: bloemkool, aardappel, kaassaus, knakworsten. (613)
T: zelfgemaakte praline en stroopkoek. (244)
B: 7000 stappen, 20 minuten rugoefeningen, 25 minuten fietsen, 60 minuten paard verzorgen en 25 minuten paardrijden, stap.
Totaal kcal: 2102.