Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Mwa gister in de supermarkt had ik toch graag gehad dat mensen en kinderen waren thuisgebleven. Het is dat mijn wc papier opwas en ik wel door moest. Maar het aantal mensen dat rondsnotterde hoestte zonder iets voor de mond te houden. Brr Een kindje met snotklodders aan de neus die met diezelfde snothanden ecnt overal aanzat. En probeerde ook bij iedereen in de mandjes te graaien, ik was net op tijd om weg te komen want de snothand was al akelig dichtbij. Dat vind ik gewoon onsmakelijk en onbegrijpelijk. De zelfscanners vol met geen idee wat. Al hoestend alle groente betasten voor je een krop sla pakt enz.![]()
![]()
germie schreef:Het enige advies is: handen wassen, probeer in een elleboog te niezen, en gebruik van papieren zakdoekjes als je snotterig bent.
germie schreef:Er is geen advies binnen blijven als je verkouden bent, niet met het ov te reizen, niet samen te schoenen en er is ook geen advies om te hamsteren. En als je dus gewoon je ding doet, dan hou je ook gewoon rekening met anderen.
Sintara schreef:germie schreef:Het enige advies is: handen wassen, probeer in een elleboog te niezen, en gebruik van papieren zakdoekjes als je snotterig bent.
Oohh ok, ik heb altijd gedacht dat je dit ook al onzin vond, en dat vond ik wel wat aso van je inderdaad. Ik ben blij dat dat meevalt
germie schreef:Er is geen advies binnen blijven als je verkouden bent, niet met het ov te reizen, niet samen te schoenen en er is ook geen advies om te hamsteren. En als je dus gewoon je ding doet, dan hou je ook gewoon rekening met anderen.
Dit klopt ook, en ben ik met je eens. BEHALVE als je in de directe omgeving bent geweest van een besmettingshaard, of als je meer dan wat snotterig bent en bv griep hebt want dan hoor je toch echt gewoon in je bed thuis.
mvdende schreef:Totdat je alleen woont en op zondag niet aan ziet komen dat je op maandag met 39+ graden koorts thuiskomt van je werk.
Dan kan het wel eens zo zijn dat tegen de tijd dat het donderdag is, je jezelf met de allergrootste moeite naar de supermarkt moet slepen omdat er geen eten meer in huis is.
Kan je vertellen dat dat echt geen pretje is!
Niet zomaar oordelen over anderen of ze wel of niet het recht hebben om in de supermarkt what so ever rond te lopen.
Hetzelfde geld voor reizen in het ov. Als je zo ziek bent dat fietsen geen optie meer is... En je tóch wel graag even naar de huisartsen post gaat voor wat sterkere medicijnen... Dan ga ik gewoon met het ov hoor.
MyWishMax schreef:Dat hele boodschappen doen ging over iemand die bijna elke dag gaat en dat ook als ze ziek is en corona daar niks aan gaat veranderen. En dat risicogroepen zelf maar moeten laten thuisbezorgen.
Niks mis met veel boodschappen doen, maar wel als je ziek bent, vind ik. Op dat moment vast houden aan 4 keer per week ipv halen wat je nodig hebt om ziekte door te komen. Dan snap ik wel waarom mensen in quarantaine moeten als er dus ook mensen zijn die geen aanpassingen willen doen.
Aan de andere kant, als ik ziek ben kan ik niet eens naar de winkel of huisarts. Ik ben dan al blij als ik de bank red.
MyWishMax schreef:Maar dat is toch niet ziek?![]()
Ik zit in een soort zelfde situatie, doe vaak boodschappen vanwege aanbiedingen en omdat ik het niet kan tillen. Maar als ik ziek ben laat ik of iemand anders wat halen of ik haal in 1 keer meer zodat ik sowieso een week vooruit kan.
Verkouden is wat anders, alleen hoop ik dan dat je wel een zakdoek oid gebruikt en in elleboog niest haha.
karuna schreef:Mwa gister in de supermarkt had ik toch graag gehad dat mensen en kinderen waren thuisgebleven. Het is dat mijn wc papier opwas en ik wel door moest. Maar het aantal mensen dat rondsnotterde hoestte zonder iets voor de mond te houden. Brr Een kindje met snotklodders aan de neus die met diezelfde snothanden echt overal aanzat. En probeerde ook bij iedereen in de mandjes te graaien, ik was net op tijd om weg te komen want de snothand was al akelig dichtbij. Dat vind ik gewoon onsmakelijk en onbegrijpelijk. De zelfscanners vol met geen idee wat. Al hoestend alle groente betasten voor je een krop sla pakt enz.![]()
![]()
een van de medewerkers kon zelfs een tijdschrift weghalen omdat het kind er snot op geveegd had
karuna schreef:Lena maakt niet uit waarom je snottert maar houdt het bij je. Het valt me altijd op al. Niezen en dan je hand niet afvegen. Omdat ik zo snel iets oppik ben ik een zeikerd met handen wassen, mensen ontlopen, deurklinken niet vastpakken enz. Maar ja pincode moest toch ingetoets worden. Gelukkig had ik een nieuw geopende kassa van die dag.
Maar gister was extremer dan ik ooit meegemaakt heb. Nu was het goddank niet mijn gebruikelijke supermarkt. Maar onderweg bedacht ik o ja wc papier en ben de eerste beste supermarkt ingedoken.
Inmiddels denemarken en meer landen en aantal besmettingen waarvan niet duidelijk is hoe ze er aan gekomen zijn
Kwanyin schreef:Ik sprak met een bevriende huisarts gisteren die zich wel zorgen maakte. Maar dat is logisch, zij heeft een jong gezin en zij heeft geen keuze dan in de frontlinie te staan als het uitbreekt. Ze zei dat ze met mondkapjes wilde beginnen werken, alleen...er zijn geen mondkapjes meer. Blijkbaar worden er geen kapjes apart gehouden voor medisch en ander belangrijk personeel in tijden van nood. En dat vind ik wel schandalig. Ze zouden voor zulke tijden zeker mondkapjes apart moeten hebben voor mensen die het écht nodig hebben. Er is sprake van een bestelling maar tot die tussentijd heeft ze dus geen keuze dan onbeschermd patiënten te ontvangen.