Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oryani schreef:Gaaf om te zien!
Ik ben maandag gestart met squats in de Smith machine, met 20kg gewicht, vier reeksen van 10. Peanuts in vergelijking met jullie, maar voor mij wel een stap in de goeie richting.
Rebel_Jits schreef:Euh, de bar hoort recht naar beneden en boven te gaan bij een squat. Als je swayt, is je houding niet goed of ga je te zwaar voor wat je kunt.
De bar blijft altijd boven je middenvoet. En met de Smith kan hij enkel op en af, dus wordt je eigenlijk getraind in de juiste houding. Moet je wel je voeten juist plaatsen uiteraard (recht onder je en idd op afstand hoe je springt, zoals Needje zegt). En niet in de schijnzekerheid zitten dat je meteen zwaar kunt , want dan ga je alsnog compenseren.
Kijk hier maar eens: https://stronglifts.com/squat/#Bar_Path
Ik vind de Smith heel handig voor beginners, dan kan je weinig verkeerd doen. Liever dat dan euh.. dit:
[ Afbeelding ]
Oryani, goed hoor! Ik squat ook in de Smith. Ik vind 10 herhalingen heel moeilijk, ga liever voor 6 of 8. Maar dat is meer omdat ik niet genoeg lucht krijgDie kg's komen vanzelf, eerst lekker je houding oefenen!
Needje schreef:Ik zou ook gewoon met een lege barbell gaan squatten ipv in de Smith.
Vaak hebben sportscholen ook lichtere stangen nog voor het geval je 20kg los nog te eng vindt.
Rebel_Jits schreef:Niet mee eens en ik ben gelukkig niet de enigeEuh, de bar hoort recht naar beneden en boven te gaan bij een squat. Als je swayt, is je houding niet goed of ga je te zwaar voor wat je kunt.
De bar blijft altijd boven je middenvoet. En met de Smith kan hij enkel op en af, dus wordt je eigenlijk getraind in de juiste houding. Moet je wel je voeten juist plaatsen uiteraard (recht onder je en idd op afstand hoe je springt, zoals Needje zegt). En niet in de schijnzekerheid zitten dat je meteen zwaar kunt , want dan ga je alsnog compenseren.
Kijk hier maar eens: https://stronglifts.com/squat/#Bar_Path
Ik vind de Smith heel handig voor beginners, dan kan je weinig verkeerd doen. Liever dat dan euh.. dit:
[ Afbeelding ]
Oryani, goed hoor! Ik squat ook in de Smith. Ik vind 10 herhalingen heel moeilijk, ga liever voor 6 of 8. Maar dat is meer omdat ik niet genoeg lucht krijgDie kg's komen vanzelf, eerst lekker je houding oefenen!
Joanne1987 schreef:Toekomst muziek hoor...
Maar misschien vind ik het volgens jaar wel leuk eens een wedstrijdje te doen, mits mijn lijf alles volhoudt ook
Maar kan niet zo goed vinden wat de minimale gewichten zijn per gewichtsklasse. Iemand fijn linkje?
Needje schreef:Wij hebben er geen eens een.
MarlindeRooz schreef:Hoe doen jullie het met sporten als je wat ziekig/verkouden/benauwd bent. Wilde eigenlijk vandaag gaan maar viel in de trein al in slaap na 2 uurtjes college. Maar ik vind het zo zonde om 2 weken niet te gaan...Maar sporten terwijl jij je prut voelt is ook geen bal aan...
Passen jullie dan je training aan of gaan jullie gewoon?
Adamootje schreef:Courses, voorzichtig hoor! Ik vind Hip Thrusters wel een fijne oefening, maar ik krijg er ook vaak blauwe plekken van. Kussentje werkt niet altijd voldoende helaas.
Ik heb nieuwe pattas!![]()
[ [url=m/o057LX.jpg]Afbeelding[/url] ]