Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:46

Hier tot 1 niet gevaccineerd maar wel alle controles laten doen. Dus dan was dat ook niet gemist.
Sterker nog vaccinaties gaan bij de vpk en controles via de arts bij ons.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:24

Vaccinaties en controles staan los van elkaar. Vaccinaties hier ook door verpleegkundige en controles door de arts.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:32

Waves schreef:
Vaccinaties en controles staan los van elkaar. Vaccinaties hier ook door verpleegkundige en controles door de arts.

Weet ik niet of dat in praktijk ook zo is. Een vriendin van me is van het "uitgesteld vaccineren" en die had zoiets van "waarom zou ik er dan heen gaan? Ik zie toch dat mijn kind gezond is?"

Zij vond het consultatiebureau ook niet fijn, omdat die "zich overal mee bemoeien" dus zij ging niet enkel vanwege een controle.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:35

beert schreef:
Waves schreef:

Weet ik niet of dat in praktijk ook zo is. Een vriendin van me is van het "uitgesteld vaccineren" en die had zoiets van "waarom zou ik er dan heen gaan? Ik zie toch dat mijn kind gezond is?"

Zij vond het consultatiebureau ook niet fijn, omdat die "zich overal mee bemoeien" dus zij ging niet enkel vanwege een controle.

Ik deed dan wegen en meten. De testjes die dan gedaan werden.

En alles wat niet in mijn straatje paste ging oor in oor uit.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:55

Zo moet je het denk ik ook doen. Ze geven advies en je kan ermee doen wat je wilt. Het is niet zo dat ze je verplichtingen opleggen, maar ik merk om me heen dat sommige moeders het wel zo opvatten :-)

secricible

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:09

Ik ben zo'n moeder die goed onderlegd de discussie aan gaat :o waarna ze na 10 minuten toegeven "Wij volgen ook maar de richtlijnen".
Prima maar ik heb er voor gestudeerd en heb een andere visie en als je jou visie dan niet goed kan beargumenteren dan zie ik niet in waarom ik jou mening zou volgen.

En ik kan me zo voorstellen dat dat voor een kritische anti-vaxx moeder ook geldt, die is van mening dat ze met goede argumenten komt en als daar dan geen goed weerwoord op komt, tja...

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:27

Het is niet altijd per se hun mening, soms ook protocol. Nu heb ik wel een wat oudere arts bij ons consultatiebureau en zij kan ook uit ervaring spreken. Zij is niet zo van het opdreunen, maar zelf ook wel kritisch. Zij heeft bij vaccinatie ook meegemaakt dat het wel mis ging bijvoorbeeld (doordat er niet gevaccineerd werd).

Nu is zij ook degene die ons met spoed doorverwezen heeft naar het ziekenhuis toen het bij de controle niet goed was. Ze vertelde later dat ze toch een halfuur bezig was geweest om de afspraak voor elkaar te krijgen, omdat het ziekenhuis aanvankelijk zei dat het spreekuur vol was. Toen konden we de dag erna terecht.

Voor mij geldt dat als iemand dat doet, dat ik me ook niet druk kan maken om een advies waar ik niet helemaal achter sta :-). Al vind ik het ook interessant om de discussie op te zoeken.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:37

Oh bij mij zijn ze heel lief juist. Mijn man zoekt eerder de grenzen op dan ik. Maar met 11 maanden starten met gewone melk was geen probleem en iets eerder dan 4 maanden met af en toe een happie ook geen probleem. Ze doet wat testjes, meten, wegen en eventueel een prik en klaar. Ik mocht ook zelf weten of ik met 9 maanden wel of geen afspraak wilde. Gewoon relaxed. Maar misschien scheelt het dat ik niet zoveel vragen heb of zo. En over vaccineren heb ik geen eens nagedacht, hup die spuiten erin, altijd beter dan ziek worden :=. En ik hen natuurlijk een voorbeeldig kind :))

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:07

Citaat:
Dáármee kaart je problemen aan en dáármee breek je de fouten die "het systeem" ongetwijfelt bezit. Helaas heb ik daar inderdaad een hele tijd voor op school moeten zitten waar ik niet op mijn plek was, want zonder dat papiertje zou ik gewoonweg niet toegelaten zijn op mijn studie. Maar dat neem ik voor lief; je moet in het systeem zitten om het te veranderen.

Dus heerst er nog steeds de overtuiging dat je zonder papiertje niet aan een studie komt. De hele 21+ test is er toch op gericht om juist ook die jongeren de kans te geven die het op de middelbare school hebben laten waaien en alsnog graag willen studeren of jongeren die om wat voor reden dan ook geen staatsexamen hebben gedaan? Het niet hebben gevolgd van school zegt toch ook niets over je intelligentie of de mate waarin je kennis tot je hebt genomen. Je kunt hooguit zeggen dat, als je wel op school heb gezeten je ervan uit kunt gaan dat je bepaalde kennis hebt. Maar je kunt dus niet zeggen dat als je niet naar school ben gegaan dat je deze kennis niet hebt, dat is geheel afhankelijk van wat het alternatief is wat aangeboden werd. Je had dus een weergaloos vrije jeugd kunnen hebben waarin je evt. wordt voorbereid op de 21+ test om dan gewoon een studie te beginnen. In Nederland in elk geval wel.

Ik zag vroeger, toen ik zelf op school zal, de hele heisa om school al niet....

En natuurlijk ga ik mijn ervaring wel gebruiken tijdens de opvoeding van mijn kind....dat is toch logisch? Ik ben inderdaad wel waakzaam haar geen dingen op te dringen in zowel positief als negatieve zin omdat ik dat zelf zo heb ervaren. Maar opvoeden is mijns inziens inherent aan het stellen van grenzen naar je eigen ervaringen.

Mijn ervaring en zienswijze is heel anders dan de gemiddelde meeschrijver hier en wordt daardoor blijkbaar door sommige bestempeld als "buiten de maatschappij", "zweverig" en "wereldvreemd". Ik vraag mij dan af of dat te maken heeft met mijn wereldbeeld of met de interpretatie van de oordelende partij van mijn wereldbeeld.

Ik begrijp de hele paniek omtrent school (niet te verwarren met scholing) of het niet hebben gevolgd ervan, niet zo goed. Maar ik snap de paniek omtrent het niet gevaccineerd zijn ook niet zo goed :o

Het zal vast aan mij liggen :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:11

Ik denk het ook.
Je komt er vast (hopelijk niet) achter als je in je omgeving de gevolgen van het niet vaccineren meemaakt :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:19

Maxima_S schreef:
Dus heerst er nog steeds de overtuiging dat je zonder papiertje niet aan een studie komt. De hele 21+ test is er toch op gericht om juist ook die jongeren de kans te geven die het op de middelbare school hebben laten waaien en alsnog graag willen studeren of jongeren die om wat voor reden dan ook geen staatsexamen hebben gedaan?

Nee, er wordt gezegd dat je zonder papiertje niet aan een goede baan komt. Vind het ook erg frappant dat je zegt dat de basisschool slecht is maar een studie aan hbo/uni/mbo is ineens wel goed?

En de basisschool & tot op zekere hoogte de middelbare school leert je de basis. Zonder de kennis van de basisschool ga je toch in de problemen komen tijdens je studie.

Maxima_S schreef:
Het niet hebben gevolgd van school zegt toch ook niets over je intelligentie of de mate waarin je kennis tot je hebt genomen. Je kunt hooguit zeggen dat, als je wel op school heb gezeten je ervan uit kunt gaan dat je bepaalde kennis hebt. Maar je kunt dus niet zeggen dat als je niet naar school ben gegaan dat je deze kennis niet hebt, dat is geheel afhankelijk van wat het alternatief is wat aangeboden werd. Je had dus een weergaloos vrije jeugd kunnen hebben waarin je evt. wordt voorbereid op de 21+ test om dan gewoon een studie te beginnen. In Nederland in elk geval wel.

Zegt inderdaad niets over intelligentie, al is het wel een maatstaf om te laten zien hoe intelligent je bent. En succes als je je kind laat kiezen, die vervolgens niet de basisvakken wil leren en daarna dus de 21+ toets niet haalt omdat deze de benodigde kennis niet bezit..

Maxima_S schreef:
Ik zag vroeger, toen ik zelf op school zal, de hele heisa om school al niet....

Dat verklaart een hoop wat betreft je anti-vax standpunten en je onkunde om de informatie die hier gegeven wordt te begrijpen en te analyseren.

Maxima_S schreef:
En natuurlijk ga ik mijn ervaring wel gebruiken tijdens de opvoeding van mijn kind....dat is toch logisch? Ik ben inderdaad wel waakzaam haar geen dingen op te dringen in zowel positief als negatieve zin omdat ik dat zelf zo heb ervaren. Maar opvoeden is mijns inziens inherent aan het stellen van grenzen naar je eigen ervaringen.

Mijn ervaring en zienswijze is heel anders dan de gemiddelde meeschrijver hier en wordt daardoor blijkbaar door sommige bestempeld als "buiten de maatschappij", "zweverig" en "wereldvreemd". Ik vraag mij dan af of dat te maken heeft met mijn wereldbeeld of met de interpretatie van de oordelende partij van mijn wereldbeeld.

Dat heeft te maken met jouw wereldbeeld ja. Het klopt gewoon niet en is aantoonbaar anders dan de wetenschappelijke consensus. Als 1000 mensen A zeggen en jij zegt B, wie zou dan gelijk hebben denk je?

Maxima_S schreef:
Ik begrijp de hele paniek omtrent school (niet te verwarren met scholing) of het niet hebben gevolgd ervan, niet zo goed. Maar ik snap de paniek omtrent het niet gevaccineerd zijn ook niet zo goed :o

Het zal vast aan mij liggen :D

Een gecertificeerde school volgen laat zien dat je bepaalde kennis in huis hebt die je nodig hebt in je verdere leven. Ga je maar random wat dingen doen adhv wat je kind leuk vindt en wat niet, dan mis je waarschijnlijk een groot deel van die kennis. Daar doe je je kind écht te kort mee.

En wbt paniek om vaccineren: dat is omdat je nog steeds niet snapt hoe vaccins werken en wat ze doen. Of misschien zeg ik het verkeerd, en is het niet het 'niet snappen' maar het 'niet willen begrijpen'.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:22

Ik gebruikte de woorden “buiten de maatschappij”, dus ik voel me aangesproken :D
Maar mijn reden om die woorden te gebruiken is omdat ik vind dat je op deze manier je je kind niet voorbereid op hoe de maatschappij werkt. Ik vind je zienswijze prachtig, maar de wereld is niet op die manier ingericht en ik vind het ook taak voor een opvoeder dat je je kinderen leert om gaan met hoe die wel is ingericht. Je kind op een andere manier opvoeden dan gebruikelijk is niks mis mee, maar ze moeten straks wel mee kunnen lopen met hoe alles werkt. Als ze besluiten nog een opleiding te gaan doen zullen ze in het scholensysteem moeten kunnen opgaan.

Om dan toch nog een keer het voorbeeld van Francis (van rauw) te gebruiken: zij geeft zelf aan dat een deel vd reden dat haar zoon de opleiding niet af kon maken was dat hij niet meer gewend was aan de reguliere manier van onderwijs.
Als je dat niet mee geeft aan kinderen kunnen ze misschien qua regels wel instromen op school, maar ze moeten ook kunnen integreren in de regels en normen van deze maatschappij. Als je ze dat niet hebt geleerd als ouder en het nooit hebben ervaren denk ik dat je een flinke achterstand meeneemt als ze besluiten iets te willen doen wat meelopen in het systeem vereist (zoals een studie of veel banen in loondienst). Als ze een kant op gaan waar dat meelopen wat minder belangrijk is (even heel stereotyperend, maar bijvoorbeeld vaak de creatieve kanten op) zal dat minder belangrijk zijn, maar je weet vooraf niet wat ze willen lijkt me.

Nog even los van of jij als ouder zonder schoolsysteem je kinderen voldoende kennis meegeeft om te slagen voor de 21+ test, want dat zal van jou als onderwijzer afhangen en van de inhoud van die test.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:34

Citaat:
Nee, er wordt gezegd dat je zonder papiertje niet aan een goede baan komt. Vind het ook erg frappant dat je zegt dat de basisschool slecht is maar een studie aan hbo/uni/mbo is ineens wel goed?

En de basisschool & tot op zekere hoogte de middelbare school leert je de basis. Zonder de kennis van de basisschool ga je toch in de problemen komen tijdens je studie.

Ik heb mijn nergens uitgesproken over het al dan niet goed of slecht vinden van hbo/uni/mbo. Ik heb geuit dat ik school (basis en middelbaar zoals dat nu bestaat) niet vind passen bij de ontwikkeling van een kind.
Wat ik schreef ging over het commentaar dat je je kind toch de kans moet kunnen geven om een opleiding te volgen... en ik ben er inderdaad van overtuigd dat dat kan zonder staatsexamen of basis onderwijs.

Citaat:
Zegt inderdaad niets over intelligentie, al is het wel een maatstaf om te laten zien hoe intelligent je bent. En succes als je je kind laat kiezen, die vervolgens niet de basisvakken wil leren en daarna dus de 21+ toets niet haalt omdat deze de benodigde kennis niet bezit..

maar hier maak je dus een enorme aanname. Want ik heb al vaker aangegeven dat school voor mij niets met scholing te maken heeft. Ik meen uit je woorden te lezen dat je hierbij een bepaald beeld hebt. Het beeld wat je schetst past in elk geval geenszins bij hoe ik erover denk en de kinderen die ik ken die thuis onderwijs krijgen.

Citaat:
Dat verklaart een hoop wat betreft je anti-vax standpunten en je onkunde om de informatie die hier gegeven wordt te begrijpen en te analyseren.

fijn dat het voor jou een boel verklaart :D

Citaat:
Dat heeft te maken met jouw wereldbeeld ja. Het klopt gewoon niet en is aantoonbaar anders dan de wetenschappelijke consensus. Als 1000 mensen A zeggen en jij zegt B, wie zou dan gelijk hebben denk je?

Dat zal daar zeker mee te maken hebben aangaande vaccinatie. Er zijn werkelijk een heleboel artsen en wetenschappers (ok, ook een heleboel niet :o ) die in elk geval pleiten voor anders vaccineren.

Ik zag laatst een video over het "vaccine friendly plan" van Dr. Paul Thomas. Naar aanleiding van deze video kan ik me voorstellen dat er wellicht toch een middenweg te vinden is waarbij steeds gekeken wordt naar het individuele situatie en reacties.

https://www.youtube.com/watch?v=V7XdiX_BskA

Citaat:
Een gecertificeerde school volgen laat zien dat je bepaalde kennis in huis hebt die je nodig hebt in je verdere leven. Ga je maar random wat dingen doen adhv wat je kind leuk vindt en wat niet, dan mis je waarschijnlijk een groot deel van die kennis. Daar doe je je kind écht te kort mee.

En wbt paniek om vaccineren: dat is omdat je nog steeds niet snapt hoe vaccins werken en wat ze doen. Of misschien zeg ik het verkeerd, en is het niet het 'niet snappen' maar het 'niet willen begrijpen'.

Je hebt duidelijk een beeld van hoe dat er in jou ogen dan aan toe zou gaan. Zoals jij het schildert zou ik me ook niets bij kunnen voorstellen ;) Dus zo gaat het dan in elk geval niet worden. :o :D

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:48

Kan iedereen die de 21+ toets doet, altijd aan elke opleiding deelnemen? Mijn broer moest namelijk voor geneeskunde een toets doen, en alleen de beste 24 mochten de opleiding doen. (Hij had havo en hbo gedaan, moest bewijzen dat hij vwo/uni niveau wel aankon). Maar geen idee hoe dit bij andere studies geregeld is.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:49

secricible schreef:
Ik gebruikte de woorden “buiten de maatschappij”, dus ik voel me aangesproken :D
Maar mijn reden om die woorden te gebruiken is omdat ik vind dat je op deze manier je je kind niet voorbereid op hoe de maatschappij werkt. Ik vind je zienswijze prachtig, maar de wereld is niet op die manier ingericht en ik vind het ook taak voor een opvoeder dat je je kinderen leert om gaan met hoe die wel is ingericht. Je kind op een andere manier opvoeden dan gebruikelijk is niks mis mee, maar ze moeten straks wel mee kunnen lopen met hoe alles werkt. Als ze besluiten nog een opleiding te gaan doen zullen ze in het scholensysteem moeten kunnen opgaan.

Om dan toch nog een keer het voorbeeld van Francis (van rauw) te gebruiken: zij geeft zelf aan dat een deel vd reden dat haar zoon de opleiding niet af kon maken was dat hij niet meer gewend was aan de reguliere manier van onderwijs.
Als je dat niet mee geeft aan kinderen kunnen ze misschien qua regels wel instromen op school, maar ze moeten ook kunnen integreren in de regels en normen van deze maatschappij. Als je ze dat niet hebt geleerd als ouder en het nooit hebben ervaren denk ik dat je een flinke achterstand meeneemt als ze besluiten iets te willen doen wat meelopen in het systeem vereist (zoals een studie of veel banen in loondienst). Als ze een kant op gaan waar dat meelopen wat minder belangrijk is (even heel stereotyperend, maar bijvoorbeeld vaak de creatieve kanten op) zal dat minder belangrijk zijn, maar je weet vooraf niet wat ze willen lijkt me.

Nog even los van of jij als ouder zonder schoolsysteem je kinderen voldoende kennis meegeeft om te slagen voor de 21+ test, want dat zal van jou als onderwijzer afhangen en van de inhoud van die test.

Nou ik vond in elk geval je woordkeus, ook in je vorige bericht, zeer respectvol!

Ik vind echt dat de maatschappij die wij nu hebben niet te promoten is naar mijn kind toe. Het kind leren zich hierin staande te kunnen houden als het op enig moment verkiest hieraan deel te nemen en het hierop voor te bereiden is in mijn ogen veel eenvoudiger aan de rand dan er midden in, zeker voor een kind.

Om in de huidige maatschappij "te blijven staan" is er behoorlijk wat zelfbewustzijn nodig om je niet te laten meeslepen in het "normaal" van alle dag en je niet te laten beïnvloeden door gemaakte "standaards".

In een rustige en veilige omgeving kan een kind leren dicht bij zichzelf te blijven, zijn eigenwaarde en liefde te behouden en zo een sterk anker te creëren voor de toekomst. De maatschappij kunnen we in elk geval moeilijk ontlopen als je er middenin woont. Maar minder druk en minder "geïnfiltreerd" lijkt mij heel gezond voor een kind. Hoe ouder je wordt hoe beter je kunt inschatten wat voor jou wel of niet passend is/voelt zonder je te laten leiden door hypes, trends en de onzekerheid van "het erbij horen". Zeker een kind tot 13/14 jaar zal heel erg toetrekken naar "erbij horen in de maatschappij" en hierdoor sneller in de war raken van de leefwereld "buiten" en thuis.

Ik zou voor mijn kind graag een "eenheid" scheppen in deze basis jaren waarbij de focus ligt op liefde in de breedste zin van het woord. Dus ook liefde voor leren en kennis opnemen. Zonder hierbij, in de basis, zich al bezig te moeten houden met kromme sociale situaties en onnatuurlijke verplichtingen.

Ik geloof echt dat dat een beter basis schept om je in de maatschappij staande te houden de rest van je leven dan er als kind gewoon ingegooid te worden.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:52

Diddykong schreef:
Kan iedereen die de 21+ toets doet, altijd aan elke opleiding deelnemen? Mijn broer moest namelijk voor geneeskunde een toets doen, en alleen de beste 24 mochten de opleiding doen. (Hij had havo en hbo gedaan, moest bewijzen dat hij vwo/uni niveau wel aankon). Maar geen idee hoe dit bij andere studies geregeld is.

Nou ja, geneeskunde of diergeneeskunde zijn al studies waarvoor geloot wordt, ook als je je diploma wel gewoon gehaald hebt. Dus dat dat ook na een 21+ test lastig is vindt ik dan weer niet zo vreemd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:59

Mag ik vragen wat voor opleiding jij hebt gedaan, en in welke branche je nu werkt Maxima?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:09

Maxima_S schreef:
Dat zal daar zeker mee te maken hebben aangaande vaccinatie. Er zijn werkelijk een heleboel artsen en wetenschappers (ok, ook een heleboel niet :o ) die in elk geval pleiten voor anders vaccineren.

Ik zag laatst een video over het "vaccine friendly plan" van Dr. Paul Thomas. Naar aanleiding van deze video kan ik me voorstellen dat er wellicht toch een middenweg te vinden is waarbij steeds gekeken wordt naar het individuele situatie en reacties.

Mijn voorbeeld van 1 zegt A en 1000 zeggen B is ook maar een voorbeeld, dat zijn geen realistische cijfers. Jouw 'heleboel' is dan ook erg relatief. Als 100 wetenschappers en artsen (wat in jouw opzicht wellicht 'een heleboel' kan zijn) zeggen dat vaccinaties schade aanrichten/niet werken (take your pick) (zonder ook maar enig repliceerbaar, peer reviewed & goed uitgevoerd onderzoek overigens) en 10.000 zeggen dat vaccinaties grotendeels veilig zijn (op basis van repliceerbaar, peer reviewed en goed uitgevoerd onderzoek) dan weet ik wel welke groep ik ga geloven. Jij lijkt voor de groep van 100 wetenschappers te gaan ('want dat zijn er een heleboel') maar statistisch gezien is het beter om voor de groep van 10.000 te gaan. Daar komt nog bij dat de groep van 10.000 wél betrouwbaar onderzoek hebben en de groep van 100 niet.

Die video ga ik niet eens kijken. Dr. Paul Thomas is een antivaxxer. Hij is geen expert in immunologie en doet geen research. Zie de link ;). Ik ga dus niets aannemen van wat die man in zijn filmpje zegt. Zeker niet als hij in de eerste 30 sec al roept dat 'kinderen richting [een] autisme [diagnose] gingen [door vaccinaties]'.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:11

Maxima_S schreef:
Diddykong schreef:

Nou ja, geneeskunde of diergeneeskunde zijn al studies waarvoor geloot wordt, ook als je je diploma wel gewoon gehaald hebt. Dus dat dat ook na een 21+ test lastig is vindt ik dan weer niet zo vreemd.

je hebt een decentrale selectie voor geneeskunde, niet een loting. Je wordt dus, ook al heb je vwo diploma, beoordeeld op je prestatie in meerdere rondes.

Ik weet niet of ik mijn ouders het zou hebben vergeven als ze mij de mogelijkheid tot volgen van regulier onderwijs hadden ontnomen. Het was al vanaf mijn 8ste droom om geneeskunde te studeren en daar altijd voor gewerkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:26

MaximaS, ik denk dat het je kind niet echt vooruit helpt indien je ze van de huidige maatschappij probeert af te schermen tot ze daar zelf een keuze in kunnen maken. Weerbaarheid bouw je op door deel te nemen, los daarvan, je vaccineert niet dus lopen je kids dubbel risico wanneer ze de grote boze wereld in gaan.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:51

IMANDRA schreef:
Mag ik vragen wat voor opleiding jij hebt gedaan, en in welke branche je nu werkt Maxima?

is dat van belang? Voor mij niet in elk geval :D Maar ik wil het best vertellen hoor.

Ik heb tot mijn 18e Havo en basisonderwijs gedaan op de vrije school in Zaandam en Amsterdam
Daarna (zonder HAVO diploma :o ) op eigen keus Paardenhouderij MBO 4 afgerond...ik had namelijk aan mijn vader beloofd dat ik het MBO4 zou afmaken als compromis voor het niet halen van mijn HAVO diploma zodat, als ik dat zou willen ik nog een HBO studie zou kunnen doen :o

Ik wilde echter paardenfluisteraar worden en heb van 18 t/m 31 jaar fulltime in de paarden gewerkt en geleerd en in die zijn 9 maanden op beide Parelli centra's doorgebracht in Florida en Colorado waarbij ik 2* parelli instructeur ben geweest.

Dit heb ik na 2016 niet verder doorgezet en ben uit de paarden...soort van missie voltooid. Inmiddels ben ik married with children en werk ik heerlijk parttime in homeoffice bij de klantenservice van een paardenservice zodat ik voldoende tijd over hou om hier en daar nog les te geven en heel veel quality time met mijn geliefden door te brengen :D

Misschien is het nog van belang om te vermelden dat in 2006 bij mij de eerste grote impuls kwam mijn levenswijze aan te passen door het lezen van het boek "the 7 habbits of highly effective people" van Stephen R. Covey.... dat heeft geleid tot een reeks aan gebeurtenissen en inzichten en ik kan wel zeggen dat vanaf dat boek mijn leven of levenswijze een andere wending genomen heeft.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:57

IMANDRA schreef:
Maxima_S schreef:

Mijn voorbeeld van 1 zegt A en 1000 zeggen B is ook maar een voorbeeld, dat zijn geen realistische cijfers. Jouw 'heleboel' is dan ook erg relatief. Als 100 wetenschappers en artsen (wat in jouw opzicht wellicht 'een heleboel' kan zijn) zeggen dat vaccinaties schade aanrichten/niet werken (take your pick) (zonder ook maar enig repliceerbaar, peer reviewed & goed uitgevoerd onderzoek overigens) en 10.000 zeggen dat vaccinaties grotendeels veilig zijn (op basis van repliceerbaar, peer reviewed en goed uitgevoerd onderzoek) dan weet ik wel welke groep ik ga geloven. Jij lijkt voor de groep van 100 wetenschappers te gaan ('want dat zijn er een heleboel') maar statistisch gezien is het beter om voor de groep van 10.000 te gaan. Daar komt nog bij dat de groep van 10.000 wél betrouwbaar onderzoek hebben en de groep van 100 niet.

Die video ga ik niet eens kijken. Dr. Paul Thomas is een antivaxxer. Hij is geen expert in immunologie en doet geen research. Zie de link ;). Ik ga dus niets aannemen van wat die man in zijn filmpje zegt. Zeker niet als hij in de eerste 30 sec al roept dat 'kinderen richting [een] autisme [diagnose] gingen [door vaccinaties]'.

Dr. Paul Thomas is zeker niet antivaxx.... hij vaccineert nog elke dag kinderen in zijn praktijk, dus dat lijkt mij niet antivaxx. Hij is geen fan van de "one size fits all" politiek van de CDC en bekijkt bij elk kind naar de ontwikkeling voor tijdens en na vaccinatie en past daarop het schema aan.

Ook heeft hij goede ervaringen met beginnen met de MMR vanaf 3 jaar, dat is in elk geval zijn advies.

En omdat hij gezien heeft dat kinderen na vaccinatie richting [een] autisme [diagnose] gingen en hij niet verder heeft gevaccineerd en de kinderen zag opknappen pleit in mijn ogen toch alleen maar voor deze arts. Ik begrijp niet hoe je hierop tegen kan zijn...

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:02

bigone schreef:
MaximaS, ik denk dat het je kind niet echt vooruit helpt indien je ze van de huidige maatschappij probeert af te schermen tot ze daar zelf een keuze in kunnen maken. Weerbaarheid bouw je op door deel te nemen, los daarvan, je vaccineert niet dus lopen je kids dubbel risico wanneer ze de grote boze wereld in gaan.

Heb ik ergens gezegd dat ik mijn kind compleet wil afschermen van de maatschappij? Mocht dat zo zijn dan even een nuance, de maatschappij is al overal, ik ben van mening dat ik mijn kind inderdaad veel fijner laat opgroeien door het, als kind (tot ongeveer 14 jaar) gedoseerd te laten deelnemen. Dit is dus in geen geval complete isolatie, dat lijkt me inderdaad geen optie omdat we er middenin wonen :o en daarnaast niet wenselijk.

Maar door niet naar school te gaan ben je toch niet meteen geïsoleerd? Dat schijnt dus ook een veel gemaakte aanname te zijn en is ook heel erg afhankelijk van hoe je daarmee omgaat.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:03

Iemand die denkt en verkondigd dat je autisme door vaccinatie krijgt, kan ik zo al niet serieus nemen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:39

Maxima_S schreef:
IMANDRA schreef:

is dat van belang? Voor mij niet in elk geval :D Maar ik wil het best vertellen hoor.

Ik heb tot mijn 18e Havo en basisonderwijs gedaan op de vrije school in Zaandam en Amsterdam
Daarna (zonder HAVO diploma :o ) op eigen keus Paardenhouderij MBO 4 afgerond...ik had namelijk aan mijn vader beloofd dat ik het MBO4 zou afmaken als compromis voor het niet halen van mijn HAVO diploma zodat, als ik dat zou willen ik nog een HBO studie zou kunnen doen :o

Ik wilde echter paardenfluisteraar worden en heb van 18 t/m 31 jaar fulltime in de paarden gewerkt en geleerd en in die zijn 9 maanden op beide Parelli centra's doorgebracht in Florida en Colorado waarbij ik 2* parelli instructeur ben geweest.

Dit heb ik na 2016 niet verder doorgezet en ben uit de paarden...soort van missie voltooid. Inmiddels ben ik married with children en werk ik heerlijk parttime in homeoffice bij de klantenservice van een paardenservice zodat ik voldoende tijd over hou om hier en daar nog les te geven en heel veel quality time met mijn geliefden door te brengen :D

Misschien is het nog van belang om te vermelden dat in 2006 bij mij de eerste grote impuls kwam mijn levenswijze aan te passen door het lezen van het boek "the 7 habbits of highly effective people" van Stephen R. Covey.... dat heeft geleid tot een reeks aan gebeurtenissen en inzichten en ik kan wel zeggen dat vanaf dat boek mijn leven of levenswijze een andere wending genomen heeft.

Dankjewel :j Ik vind het persoonlijk wel relevant in deze, gezien het nu over studies etc. gaat, om dan te snappen uit welke achtergrond je komt. En eerlijk is eerlijk, ik zal mijn achtergrond ook geven. Ik heb basisonderwijs afgemaakt, heb vervolgens 2 jaar VWO gymnasium TTO gedaan en daarna de havo afgemaakt. Daarna heb ik 1 jaar kunstacademie gestudeerd, HBO ICT & Media Design cum laude afgerond en vervolgens een WO premaster & master communicatiewetenschap aan de universiteit. Bij mijn WO studie ben ik eigenlijk afgestudeerd als onderzoeker binnen de sociale wetenschap, o.a. reclame, cultuur & psychologie: vandaar mijn kennis over wetenschappelijk onderzoek etc. Ben nu aan het werk als strateeg in de reclamewereld.

En Dr. Paul Thomas is wellicht geen dokter die vaccinaties helemaal afweert, maar hij gebruikt wel de (foute) retoriek om zijn boek etc. aan patiënten aan te smeren en een vreemd schema qua vaccinaties aan te raden. Feit dat hij zit te bazelen over een connectie met autisme na een vaccinatie zegt mij al genoeg, die man is totaal niet op de hoogte van de juiste wetenschappelijke informatie. Zo iemand zou ik persoonlijk dan ook niet als arts willen.

Kritisch zijn is goed, en kan me best voorstellen dat je vanwege angst (want wetenschappelijk gezien is er bij een gezond kind geen enkele andere reden) de vaccinaties van je kind op een ander -langer durend- schema zet, maar dat wil nog niet zeggen dat die informatie ook maar enigszins onderbouwd is met feiten. En een arts die dit op de eerste plaats aanraadt in plaats van de reguliere vaccinaties/vaccinatieschema's... die zou ik dus niet vertrouwen.

En wbt ontwikkeling en daarop aanpassen... vaccinaties hebben niks te maken met de lichamelijke ontwikkeling van het kind (buiten de immuunontwikkeling & mits er geen allergische reactie is, wat in veruit de meeste gevallen zo is). Hij kan dus advies geven over bepaalde schema's/starttijden, maar als hij dat baseert op onjuiste informatie blijft het een kwakzalver.

Als hij ziet dat een kind na een vaccinatie richting een autismediagnose gaat heeft het 0,0 zin om dan het vaccinatieschema aan te passen. De twee zijn namelijk niet met elkaar gelinkt. Het is als zeggen dat je geen vlees meer gaat eten als je ziet dat je een allergische reactie krijgt op appels. Insinueren dat er een link is tussen vaccinaties en autisme zonder goede onderbouwing/goed onderzoek, dáár ben ik op tegen. Als een kind problemen heeft met de ontwikkeling/autisme-trekjes krijgt dan dient daar zeker naar gekeken te worden, maar heeft niks te maken met vaccinaties. Door enkel de vaccinaties aan te passen doe je het kind gruwelijk tekort.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 08-08-19 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt