Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik word soms nogal chagrijnig van Bokt (iets met politieke discussies
), maar ik vind dit altijd zo'n prachtige plek van het internet.
Deze avond wordt dus ook helemaal in het Deens en ik ben nerveus en heb er zin in tegelijk.
Gelukkig wordt dat goedgemaakt met de lichtinval in m'n kamer. Ik heb voor het eerst iets van jukbeenderen ontdekt bij mezelf en daar ben ik trots op. En Jan noemt me heel vaak 'meneer', dus dat maakt dingen ook goed.
als het gaat om wat hier rondloopt. Echter merk ik dat trans zijn en daten niet iets is wat altijd goed samengaat. Ik word toch weer elke keer geconfronteerd met m'n eigen (seksuele) onzekerheid en heb nog geen bericht verstuurd.
Kan iemand me even moet inpraten om met de-tinder-liefde-van-m'n-leven (Mikkel
) te praten? 
Gisteren had ik het afrondende gesprek van mijn stage waarvan ik nu in mijn laatste week zit. Ik heb het gewoon een half jaar uitgehouden als echte man! Mijn stagebegeleider was héél positief. Hij vond dat ik onwijs betrouwbaar ben, goed kan schrijven en heel veel talent heb voor het vak. Ook voedde hij mijn quarter-life crisis met het volgende citaat: "Het is tijd dat je gaat voorsorteren voor je toekomst."
Ook begin ik de lokale gebruiken ook wat te snappen. De taal is nog een struikelblok, want toen ik de fietsenmaker belde moest ik twee keer opnieuw het keuzemenu beluisteren om te snappen wat er gezegd werd. Ook is "mijn verrekte ketting pleurt de hele tijd van dit rijdende stuk schroot en ik wil 'm graag gefixt hebben" ook geen zin die ik in het Deens kan vertalen.
) en ben ik heerlijk op pad. Als ik dan weer op m'n fietsje stap en naar beneden zoef van een heuveltje af heb ik soms de tranen in mijn ogen. Helemaal als het zonnetje nét een beetje schijnt en er de juiste muziek door m'n koptelefoon schalt.
Zoals eerder gezegd deel ik het appartement dus met Jan (we hebben nu samen een bordje
), maar dit is mijn eigen hok voor als ik weer op Discord zit en geluidsoverlast creëer.
De vlaggetjes lagen in de supermarkt (want alles wordt gevierd met de Dannebrog) en ik kon het niet weerstaan, zelfs al hoef ik alleen maar het rolgordijn open te doen om Denemarken te zien. 

Ik heb nu net op de Deense Marktplaats een ND-filter gekocht, dus ik hoop dat ik binnenkort even een extra stap kan maken als het gaat om fotografie. Zo'n filter is als het ware een zonnebril voor je camera. Omdat er minder licht binnenkomt, kun je ook overdag schieten met een langere sluitertijd. Je zou dan bijvoorbeeld verkeer kunnen vastleggen in uitgeveegde strepen van koplampen, zeeën veranderen in een mistige waas en kleuren komen soms net iets lekkerder naar voren. Ik moet nog wel even testen hoe 't werkt qua instellingen, maar ik heb er zo'n enorme zin in om daar mee te gaan prutsen.

Maar hé, het is ten minste niet Madrid, maar het subtropische Scandinavië.
(Waar het nu -1 is.
)
Citaat:Biden kiest trans vrouw als onderminister van Volksgezondheid
Aanstaand Amerikaans president Joe Biden heeft Rachel Levine naar voren geschoven als onderminister van Volksgezondheid. Zij wordt als de nominatie wordt goedgekeurd door de Senaat de eerste trans vrouw die een functie krijgt in een federale regering.
Levine (64) leidt momenteel als minister de strijd tegen het coronavirus in de staat Pennsylvania. Ze doceert ook pediatrie en psychiatrie.
Biden zegt dat diversiteit in zijn ploeg hoog in het vaandel staat. Hij noemt Levine zeer gekwalificeerd voor de baan. Ze gaat dienen onder de latino Xavier Becerra, die minister van Volksgezondheid wordt.
Op de quarter life crisis en mijn seksualiteitscrisis na. 
Ook gaat het Deens me intussen steeds beter af. Vooral de gesprekken met de lieve meneer van de fietsenwinkel gaan heel goed. Helaas heb ik daar ook iets te veel kunnen oefenen.
Ik ga naast journalistiek namelijk beginnen aan Scandinavië studies bij de UvA. Daar leer je in twee jaar tijd de taal vloeiend genoeg om in het derde jaar een half jaar te kunnen studeren aan een universiteit in Scandinavië. Enne... een beetje langer de tijd hebben voor mijn ontplooiing zie ik eigenlijk ook wel zitten.
In de tussentijd wil ik daarnaast nog mijn gereedschapskistje blijven bijvullen en onder andere de skills leren gebruiken die ik nu leer. Zo heb ik nog een paar ideeën voor korte documentaires liggen die ik graag wil uitwerken. Mocht dat een beetje goed uitpakken wil ik ze ook inschrijven voor wat filmfestivals en dan hopen dat ik wat win, want dat staat wel leuk op de cv.
Ik voel me gewoon een soort van blije golden retriever als ik haar zie en we hebben heel veel momenten waarbij we écht diep kunnen gaan. Het voelt gewoon heel safe met haar. Ik weet dat 't nooit wat gaat worden, maar ik geniet wel enorm van de mooie momentjes. Zo staat de 2,5 uur durende autorit terug van Thy naar Aarhus als een gebrand CD'tje klaar in mijn hoofd. Wat een prachtige zonsondergang, heerlijke diepe gesprekken en hilarische lachstuipen. Er is letterlijk één (1) afslag die we moeten nemen op die hele weg en die hadden we gemist.

De komende dagen blijft het lekker lenteweer en ik heb er zo veel zin in.