Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kunamosity schreef:Supervixen schreef:Kunamosity als je even googlet kun je veel sites vinden om je bmr te berekenen.
Ja ,dat heb ik dus gedaan, maar zoals gezegd, dan zou ik meer mogen eten om alleen maar aan m'n BMR te komen dan wat ik nu 'mag' eten van mijn voedingsapp.
Feanyth schreef:Ok. Dat geeft al meer duidelijkheid.
App groep?
Ga vanaf maandag weer echt goed opletten op mijn eten. Komend weekend zijn mijn laatste dagen van mijn vakantie. Daarna weer volgas aan het werk.
Ladybird schreef:Bij mij waren de berekeningen op internet van de BMR zon 300kcal hoger als dat van de diëtist.
IMANDRA schreef:Ladybird schreef:Bij mij waren de berekeningen op internet van de BMR zon 300kcal hoger als dat van de diëtist.
Kan wel zo zijn, maar over het algemeen schatten voedingsapps het (veel) te laag in. Want als mensen snel merken dat ze afvallen krijgen ze goede ratings he. Je kan beter de BMR berekening aanhouden dan de berekening van de app. Beste is een goede diëtist, maar niet iedereen kan daarheen.
@Mizora: 1000kcal minder dan verbruik? Dat klinkt wel heel hoog! En als je met je vivofit het uitrekent, dat kan toch pas aan het einde van de dag? Dan weet je pas hoe veel je hebt verbruikt?
Mizora schreef:Met -1000kcal val je in principe per week een kg lichaamsvet af. Dit kan ik alleen als ik flink ernaast beweeg. Vandaag heb ik 15.000 stappen gedaan en mag ik daarom 3.000kcal eten om gewichtsneutraal te blijven, dat is een geschikte dag om 1000kcal in de min te zitten (maar vanwege het rommelige eten was het ruim -600kcal en dan nog te weinig eiwit gegeten).
Supervixen schreef:Mizora 3000kcal op een dag is wel heel erg veel met 15000 stappen, hoe heb je dat berekend?
Bij 15000 stappen zit ik ongeveer op 800kcal, plus bmr van 1450 is samen maar 2250. Hoe komt dat zoveel hoger bij jou?