2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:02

Ik wel cheatweekend, deze week lukt echt nog niet. Maandag heb ik weer een weegschaal en meer controle. Morgen gaan we naar André Rieu en daarvoor eten

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:07

Ik ga dit weekend gewoon door. De oliebollen moeten nog steeds uit m'n systeem, hahaha.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:14

Supervixen schreef:
Kunamosity als je even googlet kun je veel sites vinden om je bmr te berekenen.

Ja ,dat heb ik dus gedaan, maar zoals gezegd, dan zou ik meer mogen eten om alleen maar aan m'n BMR te komen dan wat ik nu 'mag' eten van mijn voedingsapp.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:45

Kleine vraag voor diegene die geen kwark en yoghurt liefhebbers zijn. Wat eten jullie in de ochtend?
Vindt kwark en yoghurt niet echt eetbaar. Meestal eet ik dan plakjes komkommer met gerookte ham erop. Tussen de middag meestal boterham met vleeswaren en één gekookte ei. Avondeten doe ik gewoon normaal. Door mijn drukke werkschema is dat vaak een berg groente met kip of biefstukreepjes in de wokpan. In het weekend maak ik vaak één keer pasta en een keer groente vlees en aardappelen. De aardappelen doe ik meestal in dikke plakken langzaam garen in een koekenpan met twee teentjes knoflook, tijm en salie.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:48

Gewoon een of twee bruine boterhammen of twee beschuitjes. Soms nog fruit erbij.
Kwark en yoghurt krijg ik 's morgens niet weg.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:49

Ik eet iedere ochtend een spelt cracker met kaas, ben nogal een gewoontediertje. Yoghurt en kwark krijg ik er 's ochtends ook niet in.

Heb nog niet weer gewogen, maar heb redelijk goed gezond gegeten en dat vind ik het allerbelangrijkste. Week 1 (na oud en nieuw) is me dus redelijk goed afgegaan.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:51

Ik weeg al drie jaar mijn eten af, maar dat is omdat ik diabetes (type1) heb en ik dus moet uitrekenen wat ik qua insuline moet spuiten :Y)

Als er nog mensen in de app groep willen, stuur mij even een pb met je telefoonnummer.

Bij mij is er nu bijna een kilo af, zal voornamelijk vocht zijn. Maar toch leuk :D

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:53

Ok. Dat geeft al meer duidelijkheid.

App groep?

Ga vanaf maandag weer echt goed opletten op mijn eten. Komend weekend zijn mijn laatste dagen van mijn vakantie. Daarna weer volgas aan het werk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:56

kunamosity schreef:
Supervixen schreef:
Kunamosity als je even googlet kun je veel sites vinden om je bmr te berekenen.

Ja ,dat heb ik dus gedaan, maar zoals gezegd, dan zou ik meer mogen eten om alleen maar aan m'n BMR te komen dan wat ik nu 'mag' eten van mijn voedingsapp.

Simpel. Dan eet je nu dus te weinig en moet je meer eten om gezonder af te vallen ;). Beter is om een paar honderd kcal boven je BMR te gaan zitten. Misschien kan je je PAL ook berekenen, en dan tussen BMR en PAL gaan zitten ^^. Voedingsapps zijn over het algemeen te laag met kcal.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:01

Bij mij waren de berekeningen op internet van de BMR zon 300kcal hoger als dat van de diëtist.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:02

Feanyth schreef:
Ok. Dat geeft al meer duidelijkheid.

App groep?

Ga vanaf maandag weer echt goed opletten op mijn eten. Komend weekend zijn mijn laatste dagen van mijn vakantie. Daarna weer volgas aan het werk.

Ja! Er is al een andere groep. Maar die zit vol. Dus dit is een tweede groep. Het topic kan nogal snel gaan. In de app groep heb je een kleiner groepje met allemaal hetzelfde doel. Om elkaar te motiveren, elkaar vragen te stellen enzovoort.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:05

Ik eet havermout met melk als ontbijt. Ik maak het eens in de 4 dagen klaar en doe het dan alsnog gewoon in de magnetron, op deze manier vind ik het het lekkerst (en het gemakkelijkste, er staan nu 4 schattige weckpotjes van 250ml in mijn koelkast).

Qua kcal houd ik aan dat ik minder dan mijn verwachte gebruik moet eten, streven is 500-1000kcal minder. Maar ik ben er nog wel zoekende in. Ik heb een prachtig schema gemaakt waarop ik invul hoeveel kcal ik per dag onder mijn behoefte heb gegeten. Zoals je kan zien, ben ik nog wel even bezig met afvallen. Ieder groen omlijnd vlak is in principe een kg lichaamsvet, maar mijn ervaring is dat het wel wat sneller gaat. In het begin al helemaal, maar dat tel ik niet. Ik gebruik dit dus als richtlijn in plaats van de weegschaal (die ik overigens wel iedere ochtend gebruik), want hier kan ik echt wat aan doen en wat er op de weegschaal staat niet.

Afbeelding

Om mijn verwachte gebruik te bepalen heb ik MFP op "gewicht behouden" gezet en laat ik mijn Garmin vivofit 3 uitrekenen hoeveel ik met mijn activiteiten heb verbrand. Het is uiteraard een ruwe schatting, maar voor mij is het toch zo het overzichtelijkst voor nu.

Vandaag was qua kcal wel een goede dag, maar qua eten niet. Ik heb tot 4 uur 's middags nauwelijks wat gegeten vanwege het verhuizen tussen ouders en studentenkamer wat bij mij altijd een volksverhuizing is (auto vol), ik ben er 2 weken geweest en kom er nu 6-8 weken niet meer, dan ben ik er slechts een weekend dus is er waarschijnlijk minder te verhuizen, hoewel het altijd tegenvalt (er moet de volgende keer in ieder geval een stoel mee, en als het past ook een megagrote bench, nog los van de dingen die ik toch wel nodig heb, ook als ik kort ga). Brood inpakken is in ieder geval niet handig de avond vantevoren, het loopt namelijk altijd uit (de gedachte was voor 11.30 te gaan reizen, ik was 13.30 weg). Gelukkig zag mijn moeder het gebeuren en heeft die nog even een boterham voor mij klaargemaakt.
En ik had een diepvriesmaaltijd daar meegenomen, die had ik een keer eerder laten ontdooien en toch weer ingevroren omdat het er niet van kwam, maar die bleek toch bedorven te zijn. Toen maar een andere dv-maaltijd ontdooit en gegeten. Maar toen moest ik daarna nog een eetmoment, dus heb ik sinds 6 uur 1500kcal gegeten en nu heb ik buikpijn. Maar goed, nu stond ik nog maar 600kcal in de min, dus voor vandaag vond ik het mooi, wel nog te weinig eiwit gegeten, maar ik zag niet hoe ik er nog meer in moest proppen. Morgen eiwitshakes afwegen, dan is het zo gepiept. Het gebeurt me namelijk toch regelmatig dat ik juist te weinig eiwit eet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:06

Ladybird schreef:
Bij mij waren de berekeningen op internet van de BMR zon 300kcal hoger als dat van de diëtist.

Kan wel zo zijn, maar over het algemeen schatten voedingsapps het (veel) te laag in. Want als mensen snel merken dat ze afvallen krijgen ze goede ratings he ;). Je kan beter de BMR berekening aanhouden dan de berekening van de app. Beste is een goede diëtist, maar niet iedereen kan daarheen.

@Mizora: 1000kcal minder dan verbruik? Dat klinkt wel heel hoog! En als je met je vivofit het uitrekent, dat kan toch pas aan het einde van de dag? Dan weet je pas hoe veel je hebt verbruikt?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:11

IMANDRA schreef:
Ladybird schreef:

Kan wel zo zijn, maar over het algemeen schatten voedingsapps het (veel) te laag in. Want als mensen snel merken dat ze afvallen krijgen ze goede ratings he ;). Je kan beter de BMR berekening aanhouden dan de berekening van de app. Beste is een goede diëtist, maar niet iedereen kan daarheen.

@Mizora: 1000kcal minder dan verbruik? Dat klinkt wel heel hoog! En als je met je vivofit het uitrekent, dat kan toch pas aan het einde van de dag? Dan weet je pas hoe veel je hebt verbruikt?

Dat weet ik! Maar de BMR op internet zat 300kcal hoger als de BMR berekening op de weegschaal van de diëtist

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:12

Met -1000kcal val je in principe per week een kg lichaamsvet af. Dit kan ik alleen als ik flink ernaast beweeg. Vandaag heb ik 15.000 stappen gedaan en mag ik daarom 3.000kcal eten om gewichtsneutraal te blijven, dat is een geschikte dag om 1000kcal in de min te zitten (maar vanwege het rommelige eten was het ruim -600kcal en dan nog te weinig eiwit gegeten).

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:16

Hier is het vandaag best goed gegaan.
Toch handig als je moet werken. :))
Vanochtend ontbeten met skyr, tussen de middag 2 tosti's op, en 's avonds een maaltijd salade.
Geen tussendoortjes gehad.
Net toen ik thuis kwam eerst flink water gedronken en 3 mandarijntjes op.
Nu nog wel drang om te eten, maar dat is het snaaien gevoel en geen honger gevoel.
Dus moet nu dat snaai gevoel nog kwijt zien te raken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:27

Mizora 3000kcal op een dag is wel heel erg veel met 15000 stappen, hoe heb je dat berekend?

Bij 15000 stappen zit ik ongeveer op 800kcal, plus bmr van 1450 is samen maar 2250. Hoe komt dat zoveel hoger bij jou?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:32

Mizora schreef:
Met -1000kcal val je in principe per week een kg lichaamsvet af. Dit kan ik alleen als ik flink ernaast beweeg. Vandaag heb ik 15.000 stappen gedaan en mag ik daarom 3.000kcal eten om gewichtsneutraal te blijven, dat is een geschikte dag om 1000kcal in de min te zitten (maar vanwege het rommelige eten was het ruim -600kcal en dan nog te weinig eiwit gegeten).

Hmm klinkt wel heel veel idd zoals Superfixen zegt.

Wat is je BMR? Zit je daar wel boven?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:54

Supervixen schreef:
Mizora 3000kcal op een dag is wel heel erg veel met 15000 stappen, hoe heb je dat berekend?

Bij 15000 stappen zit ik ongeveer op 800kcal, plus bmr van 1450 is samen maar 2250. Hoe komt dat zoveel hoger bij jou?

Ik weeg 130kg. Daarmee is mijn bmr 2250kcal. Voor mij is dat echter niet leidend. Het is namelijk niet zo dat ik dagelijks 1000kcal in de min wil zitten. Alleen niet meer dan 1000kcal in de min. Mijn doel is iedere dag in de min, maar mijn steven is wel om iedere dag minimaal 500kcal in de mijn te zitten. Daarmee zal ik op de lange termijn zo'n pond per week afvallen (oftewel ruim een pond als ik ook dagen tegen de -1000kcal zit).

Mijn streefdoel voor 2018 is -30. Daarvoor moet ik iets meer dan een pond per week afvallen. En daar heen ik mijn kcal dan ook op aangepast, met een marge en een flinke speelruimte per dag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:06

Duidelijk, vandaar het verschil. Ik vind het knap dat je zo'n eind gelopen hebt! Lijkt mij heel zwaar als ik zoveel extra kilo's mee zou moeten nemen. Respect.
Een pond per week is een mooi doel.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:26

Ik ontbijt met havermoutpap. Ik ben een slechte eter 's ochtends, maar als ik niets eet ga ik plat.

Hoe vaak sport/traint iedereen? Twijfel een beetje of dagelijks op de crosstrainer te gaan staan verstandig is.

Vandaag extra kcal verdiend door de crosstrainer, maar ze niet gebruikt :Y) Niet omdat ik dat niet wilde, maar geen behoefte aan extra eten.

Ik moet mezelf wel echt tot drinken zetten. Hoe doen jullie dat?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:30

Hydro coach! Helpt mij elk uur met een herinnering

Heeft iedereen hier tussen doelen?
Ik heb maand doelen, week doelen en een dagelijks doel.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:33

Ik moest vandaag wel een beetje huilen. Vorig jaar heb ik laarzen aan laten meten, omdat ik toen al een tijd lang stabiel was in gewicht. Ik rijd momenteel niet super vaak, heb de laarzen eind oktober voor het laatst aangehad. Maar omdat ik nu zo veel ben afgevallen sinds augustus (12 kilo) zijn mijn laarzen veel te wijd geworden. Past nu een hand tussen |( Dat zijn dan wel weer echt de nadelen van afvallen.. Tegelijkertijd ben ik wel blij dat ik zoveel ben afgevallen, maar wel zonde van de laarzen...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:41

Wat ik vaak eet ‘s morgens havermout-banaan pannenkoekjes.
100 Gr havermout
200ml melk
1 ei
1 banaan
Kaneel/koekkruiden na smaak

Alles door elkaar gooien en mixen (lekkerst met rijpe banaan) en dan kleine pannenkoekjes in kokosolie bakken. Uit dit recept haal ik er 6.
Deze vries ik in en avond van te voren haal ik het eruit.
Deze vullen echt prima

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:42

Vanwege de omgekeerde reden staan mijn leren laarzen al heel wat jaar op de zolder stof te vergaren, goldenarrow :(:) misschien dat er een schoenmaker (oid) de laarzen net kan vermaken. Zou gewoon eens informeren. Ik hoop ze ooit weer eens aan te kunnen als ik genoeg ben afgevallen en weer zin heb om te gaan rijden.

Die pannekoekjes klinken lekker! Volgende week eens uitproberen