[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:46

Trui schreef:
Nou die 6 euro die ik heb besteed aan volume poeder is ook weggegooid. Ik doe een beetje op mijn haar wortels, gelijk is mijn haar kurk droog, allemaal klitten die ik eruit heb moeten knippen. En je komt er amper doorheen met je hand. Het is zo droog en voelt zo dood gelijk. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik heb van te voren helemaal ontklit!

Weet niet of je dichtbij de Duitse grens woont maar anders zou je volumespray kunnen proberen.
Heb een van Balea (misschien verkopen ze iets wat er op lijkt hier in NL ook wel hoor geen idee) en vind het veel fijner dan poeder, hier wordt je haar niet droog van en er komen naar mijn idee ook niet echt klitten in. :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:50

Helaas, Rotterdam. Maar mijn haar zit nu aardig mooi aan de onderkant alleen zo sluik aan de bovenkant... maar het is heerlijk zacht nu dus vind het eigenlijk zonde..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:52

Trui, als ik jou was, zou ik gewoon even naar een kapper gaan om advies te vragen. Wij zijn ook maar mensen zonder een kappersopleiding en wij spreken alleen maar uit ervaring met onze eigen haren, niet de jouwe. Voor drastische dingen als blauw haar en klitten die je weg moet knippen kan je echt beter naar de kapper gaan i.p.v. te vertrouwen op meningen van mensen op het internet. De mening van een professional is veel waardevoller.

Trui

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:53

Het gaat meer over de ervaring met volumepoeder

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:11

Trui is droogshampoo niks voor je? Een spray? Heb zelf batiste omdat ik m’n haar ook maar 1x per week, max 2x, wil wassen. Daar heb je verschillende versies van, oa volume. Heb zelf ook heel sluik haar. Breng het altijd bij de wortels aan, masseer het dan in en borstel t door. Geeft ook veel volume! Poeders ben ik ook nooit zo goed in om aan te brengen. Als je je haar net gewassen hebt kan je ook mousse&spray proberen (John frieda bijv, ook volumizing).
Maar zeg je nu dat je de klit eruit geknipt hebt :wow:? En anti-klit spray bijv? Werkt heel goed (2 zussen met heeeeel en lang dik haar die erbij zweren).

Linkjes: https://www.trekpleister.nl/batiste-ext ... /p/2468397 (hebben ze ook bij Kruidvat)
https://goo.gl/images/978zbc (Kan zijn dat deze nu een andere verpakking heeft)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:20

Ja de klit deed gewoon echt pijn. Hij trok echt aan Mn hoofdhuid. En met de borstel en met plukken kregen we hem niet los. Maar je ziet het niet hoor.

Ik heb droogshampoo. Maar gewoon goedkope en geen idee of dat volume etc is

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:27

Goedkope werkte bij mij ook niet, maar batiste ben ik zelf heel tevreden over en hoor er ook goede dingen over in m’n omgeving!
En voor een volgende keer is die anti klit spray misschien wel te proberen: scheelt weer geknip en baat t niet dan schaadt t niet!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:44

Ik ben ook heel tevreden over Batiste droogshampoo. :) Alleen vind ik de geur na een tijdje enorm tegenstaan. Ik gebruik nu die van got2be en die vind ik veel aangenamer ruiken. Die laat ook minder witte poeder achter in je haar.

Volumepoeder vind ik ook geweldig. Ik breng het alleen op de wortels/hoofdhuid aan. Niet teveel, anders krijg je inderdaad van die mega klitten omdat alles in elkaar raakt etc. Maar ik heb dan ook heel dun en weinig haar, dus dat gebeurt hier niet zo snel. :))

Trui: Als ik jou was, zou ik gewoon even langs een goede kapper lopen om styling advies te vragen. Hij/zij kan dan meteen even met je meekijken welke producten en welke lijn geschikt zijn voor jouw haar.

Emma: Is je haar al kort? Ben zo benieuwd!

Jolien: Wat ziet jouw haar er geweldig mooi uit zeg! Je krullen komen super mooi uit zo en het lijkt veel minder droog/pluizig! En de kleur is ook prachtig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:12

Ja het is kort!

Afbeelding

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:36

Kom ik met mij prangende vraag.....

Ik wil voor de zomer het wellicht korter knippen. Mijn haar is vrij dood, gebroken haartjes en futloos. De bovenkant is altijd stijl en dan onder soms Krul soms slag. Er zit eigenlijk geen model in. Dus ben ik benieuwd of get, als ik het kort knip, wel model heeft. Mijn haar is namelijk heel zwaar. Beide ouders hebben krullen dus misschien als het korter is dat het meer zal krullen? Ik heb echt geen inspiratie en ben vooral bang dat ik spijt krijg, aangezien het nu futloos zit en je er niet uit kan opmaken of het stijl is of krult... én zelfs na googlen weet ik echt niet wat mij zal staaan...

Dusss iemand tips/voorbeelden?

Edit: duidelijkste recenste foto van mijn hoofd.
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:51

Omg Emma <3 Staat je ge-wel-dig!

Trui: Het leuke van haar is dat het groeit :D
Als je haar erg zwaar is, dan kun je de kapper vragen er een model in te knippen waardoor het wat luchtiger wordt/valt. Dat kan trouwens ook met lang haar, daar hoef je het niet perse korter voor te knippen. Al ben ik zelf altijd wel een voorstander van een wat korter en vlotter kapsel dat goed geknipt is, dan lang haar om het lang haar hebben, zeg maar. :j

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:52

Dit vind je waarschijnlijk te kort, maar ik denk dat een pixie cut je echt onwijs leuk zou staan! :))
Like, zoiets:
Afbeelding

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:55

E_J schreef:
Dit vind je waarschijnlijk te kort, maar ik denk dat een pixie cut je echt onwijs leuk zou staan! :))
Like, zoiets:
[ [url=m/H5D9Go.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel. Mar is denk ik een iets te grote stap.

Toen ik 7 was is het heel kort gegaan. Bijna pixie. Ik had een pony. Nu zit ik op (ja geen idee moet je even bij Mn posts kijken) en dat is na 6 jaar (want heb vest wat jaartjes het korte gehouden).

Groep 7. ( 5/6 jaar terug)

Afbeelding

Groep 8. (4/5 jaar terug)

Afbeelding

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:58

Ik heb op jouw leeftijd mijn haren ook een x tot een boblijn geknipt. Nooit moeten doen, echt gigantische spijt van.

Doordat mijn haar dus heel dik en voel was zag ik eruit als een leeuw. Het stond ook bol waardoor ik er een hele dikke kop van kreeg. Ik kreeg het alleen weg door iedere dag als een gek te stijlen, ook niet goed.

Ik zou mn haren in ieder geval nooit meer kort knippen :) vind een meisje/vrouw ook veel mooier met langer haar.. en je kan er meer mee (voor mn gevoel) vlechten, opsteken, mooie lange krullen of stijlen etc etc

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:59

Ik heb nu ook laagjes, maar ook gigantisch veel gebroken haren en best wel niet-stevig haar. Als ik nog ergere laagjes doe kan ik geen normale vlechten meer in.. heb ik gehad en merkte niet veel meer fut erin.. en het word zomer dus dacht weer een fris kapseltje kan geen kwaad

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:09

Een vriendin van mij heeft dit laatst
gedaan. Erg moedig maar zal ikzelf niet doen.

Afbeelding

Afbeelding

Ja ik heb toestemming van desbetreffende persoon.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:33

Heel erg gewaagd jeetje! Stoer zeg

Je moet doen wat goed voelt en omdat je nog erg jong bent moet je maar zo denken, het groeit wel weer aan :)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:40

Gister de kleur weer bijgewerkt <3 Afbeelding

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:02

Ik heb 3/4 jaar geleden ook een bob laten knippen. Heb zelf (te) dik haar, krul/slag, en van mezelf al een dikke kop. :+
Vond het bij mezelf best wel leuk staan. Had het niet opgeschoren aan de achterkant, misschien dat het daarom niet bol ging staan? Ik had het van achter net onder de rand van mn schedel en aan de voorkant op mn schouders.

Ik heb even snel een foto van facebook geplukt. Het is alleen geen “full front view” xd.

(Rechter persoon ben ik).

Afbeelding

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:29

Ik kan me ook weer melden! Gisteren mijn haar weer groen geverfd :D
Afbeelding

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:39

Trui schreef:
Een vriendin van mij heeft dit laatst
gedaan. Erg moedig maar zal ikzelf niet doen.

[ [url=m/cBbm7X.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZtXXRq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja ik heb toestemming van desbetreffende persoon.

Heel moedig! Maar heel eerlijk, ik vind het lange beter staan

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:27

sabine: Mooi weer! :)

youaremystar: Denk dat dat echt pas komt als je de achterkant gaat opknippen/scheren inderdaad :j Ik vind zo een hele extreme bob als jij had wel leuk staan vaak!

TheNovelist: Oh gave kleur! Staat je mooi.

Trui: Gaaf dat je vriendin dat durft zeg! Ik vind een pixie altijd heel mooi, alleen persoonlijk vind ik dit model/kapsel niet zo heel leuk. (zowel voor als na trouwens).

Hier nog steeds verf kriebels, maar moet wel goed overwegen of ik dat nu wil ivm de bruiloft in september. Denk dat ik beter nog eventjes kan wachten. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:49

Dankjewel Frummels. <3 Het is een wereld van verschil met voorheen. Ik heb nog een lange weg te gaan maar iedere stap in de goede richting is er één.

Staat je goed, Emma.

Trui, misschien een bob?
Het kapsel op de foto van E_J zou inderdaad ook heel mooi bij je kunnen staan.

Lekker kleurtje hoor, Sabine. :)

The Novelist, heftig! Ben je er blij mee?

Ik heb gisteren 3,5 uur bij de kapper gezeten. Door het highlighten is mijn haar enorm poreus geworden en het klit zodra het nat wordt. Het is zo uitgedroogd dat het water er in eerste instantie op blijft liggen. Als een nieuwe handdoek die je eerst goed moet natmaken voor het überhaupt iets opneemt. Ze is dus alsmaar met haar vingers aan het ontklitten geweest. Ik heb een Olaplex behandeling gehad en ze heeft het in model geknipt met laagjes. Ik ben er heel blij mee. Ook heb ik allerhande tips & tricks gekregen om het slechte stuk toch zo goed mogelijk te houden. Ze stuurt me nog een voor- en nafoto maar ik heb net op het toilet even 2 foto's geschoten voor het idee. :=
Het zal even duren voor het slechte stuk eruit is gegroeid/geknipt maar het is al fijn dat de oude punten er weer af zijn. Het krul direct ook een stuk beter.
En nu moet ik vooral heeeeel veeeeel gaan hydrateren.

De bloem kreeg ik vanmorgen van een leerling. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:56

Kunnen jullie me het verschil uitleggen qua werking enzo tussen volumepoeder- droogshampoo en zeezout-look-spray ? Dus spullen om volume in je haren te krijgen.
ik draag nu mijn haren heel vaak vast, maar los is ook wel eens leuk ( dan zie je tenminste dat je wat langer haar hebt ). Maar tja dat Nederlandse dunne, slappe haar ......

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:08

Volumepoeder: wit poeder dat je enkel op de haarimplant doet. Je hebt meteen het effect alsof je je haar getoupeerd hebt. Je haar gaat er wel vies van voelen en als je het in je lengtes doet gaat het meestal bijzonder klitten. Meer voor een feestje ofzo. Effect: ****

Droogshampoo: Spuit je in je haar en geeft wat extra structuur aan je haar en daarmee extra volume. Je haar voelt niet klitterig of onprettig, wel wat stugger. Effect volume: ***

Zeezoutspray: Geeft structuur aan je haar. Haar voelt daarna behoorlijk wat stugger en 'anders'. Wel uitkambaar. Mijn haar gaat er bijzonder van krullen en zit gewoon wat mooier in model zonder te gestyled te zijn. Effect volume: ***