3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:54

Nee? Oh... dan kan ik met een gerust hart slapen. Ik probeer namelijk gewoon dagelijks tussen de 1.600 en 1.700 te zitten, afhankelijk van hoeveel ik beweeg. 1.900 vind ik echt als zóveel klinken :=

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:08

Dus het feit dat ik nu elke ochtend soja melk gebruik kan dus wel eens nadelig zijn? :p goed om te weten. Ik ga het allemaal maar eens voorleggen volgende maand aan de huisarts :p

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 11:34

YellowLeaf schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb het al eerder gezegd maar gooi hem er nog maar even in: aankomen in spier gebeurt bij vrouwen echt heel langzaam. Als je echt hard en droog traint kom je misschien in een jaar 3 kilo aan in spieren, maar daar stopt het ook wel bij. Op zo'n korte periode klopt het dus echt niet. Als je aankomt terwijl je heel veel sport kan het zijn dat je dieet niet goed afgesteld is op je sportpatroon, of dat je stiekem een stuk meer eet dan je denkt. Maar het afschuiven op 'ik kom aan in spier' is jammer genoeg niet waar.

Daarom staat er ook 'wat' en of ze haar vetpercentage weleens laat meten. Ik stond laatst qua gewicht stil maar verloor wel centimeters. En in mijn geval kwam dat echt niet door spieren omdat ik amper sport.

Nee spieren zijn het helaas niet. Vorig jaar toen ik begon met sporten stond ik idd stil qua gewicht maar mijn maten (ik meet idd wel) gingen wel omlaag. Zag het ook heel goed op foto's, dat ik strakker werd en meer definitie kreeg in mijn spieren. Dat is nu helaas niet het geval.

Ik ga nu eens berekenen hoe dat reverse dieting gaat, worth a shot :-).

Emmaa_ schreef:
@Lies: soja heeft inderdaad flinke invloed op je hormonen. Ik heb even het eerste linkje gepakt dat ik kon vinden dus niet wetenschappelijk onderbouwd, maar hier wordt het wel uitgelegd: https://www.globalhealingcenter.com/nat ... e-balance/
Je ziet ook vaak dat vrouwen die veel soja gaan eten bv grotere borsten krijgen, allemaal hormooninvloeden.

Oh bah! Gelukkig eet ik het niet, haha.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:47

Nou moet ik soja gaan drinken joh hahaha. Cupmaat omhoog.

Grapje natuurlijk.

Vervelens Imandra, heb er helaas niets zinnigs op te zeggen want weet helaas niet meer er vanaf dan kcal verminderen wat je al gedaan hebt.

Vandaag had ik een gezonde dag totsat we besloten een brownie sundae voor avondeten te hebben hahaha! Oeps. Dus ik had dessert als avondeten vandaag... moet af en toe kunnen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:45

Klinkt wel goed Nagini, die sundae. En inderdaad, af en toe moet het kunnen.

Mijn lijstje vandaag:
O: overnight oats
T: -
L: 1 wit pistoletje met gemengde sla en tomaat + 1 pizzaschuitje (ik kon 't niet laten := )
T: appel
T: geschrapte wortel
A: ik weet het nog niet.
Tot nu toe zo'n 950 kcal, dus daar past de avondmaaltijd en daarna nog 1 festini aardbei (40kcal) prima tussen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:36

Urgh... baalmoment vandaag -O- Ik ben eigenlijk prima tevreden over mijn lijf zoals ie nu is. Er hangt wat vel hier en daar maar minder erg dan ik had verwacht, ik heb een goede conditie en kan de kleding dragen die ik wil, in plaats van het eerste het beste te pakken dat past. So far, so good. Nou had het ik vandaag in mijn hoofd gehaald om voor het eerst in 16 jaar (ja echt) te gaan kijken voor badkleding. Op vakantie in Zweden lig ik nog wel eens in één van de vele meertjes daar. Een legsuit leek me wel een goed idee, slappe buik en benen uit het zicht en een bikini hoef ik toch niet. 2 meegenomen het pashokje in en ze zitten als gegoten.... ware het niet dat mijn cupje F er aan alle kanten uitsteekt %) Nou... laat maar weer. Pfff.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:19

The Cat, ik had hetzelfde effect op mijn cyclus toen ik dagelijks soja gebruikte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:47

:wave:

Vroeger actief lid geweest van dit topic, lees sinds kort weer bij en wil ook graag weer meeposten als stok achter de deur... Ben wat minder actief op voeding en sport gaan letten en dat is te merken aan m'n lijf :D

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Shake van 200 ml vanille vla, 1 scoop whey, 300 ml water (292 kcal)
L: Salade van romaine sla, komkommer, tomaat, avocado, ei, uitgebakken spekjes en kipfilet (590 kcal)
T: 2 BabyBell (140 kcal)
A: ???

Tussenstand: 53 gr. koolhydraten, 52 gr. vet, 113 gr. eiwit

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:31

Dag dames, mag ik hier ook meeschrijven en gelijk advies vragen?

Ik ben nu sinds maart fanatiek bezig met gezonder eten en afvallen. Sindsdien ben ik al ruim 8 kilo kwijtgeraakt. Nu heb ik alleen moeite met de laatste 5 kilo.
Het afvallen is tot nu toe gelukt op een combinatie van hardlopen (3 tot 4 keer per week) en calorieën tellen. Laatst ben ik begonnen met Juiceplus, maar daar merk ik niks van. Ik doe nu alleen 's ochtends een smoothie maken voor ontbijt met wat Juiceplus erdoor. Als deze zak op is ga ik hiermee stoppen. Omdat ik merk nu dat het nog helemaal geen effect heeft.

Maar wat nu? Het is wel de bedoeling dat mijn gewicht blijvend weg blijft, dus ik was niet van plan radicale diëten te gaan volgen. Bovendien geef ik nog borstvoeding, dus ik kan ook niet te snel afvallen.

Iemand nog tips behalve (nog) meer gaan sporten en op de calorie inname letten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:55

Voor de mensen die graag een activitytracker willen.... Ik verkoop mijn Polar M400 met borstband :) Stuur gerust een pb als je interesse hebt!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:06

Na weer even stilte kom ik weer meepraten. Afgelopen weken toch erg lastig gehad. Geen energie en daardoor geen wilskracht. Besloten dat anders gaat. Dus meer bewegen en eten weer bijhouden.

Gisteravond lekker 1,5 uur gewandeld. Krachttraining lukt me nog niet. Maar zo toch wat anders gedaan dan bankhangen.

Kayleigh, welkom terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:19

Thanks Lieneke! Las van je breakup.... :(:) Veel sterkte!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:32

Dankjewel Kayleigh. Het begint inmiddels wat stabieler te worden met emoties. Dat helpt gelukkig wel.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:32

Fijn dat het ondertussen een beetje beter gaat linoleum :(:) Zulke dingen zijn altijd lastig..

Vandaag qua eten een beetje een gek dagje, ik moest van 12:00-18:00 werken zonder pauze, dus om 11 uur al flink 'geluncht'. En door dit topic had ik zin gekregen in tonijnsalade dus had ik die maar gemaakt :Y)

O: Glas drinkyoghurt en een worstenbroodje
L: 3 volkoren crackers met zelfgemaakte tonijnsalade
T: Eiwitreep
A: Krieltjes met verse worst en sla met yoghurtdressing.

Mijn broer had het voor elkaar gekregen om (gekookte) wortelen aan te laten branden _O- Dus sla+ slasaus was de enige optie die overbleef haha.

Beetje hoog ik kcal vandaag: 1920
Maar mijn bmr zit rond de 1700 en ik heb 6 uur gestaan/gelopen op mijn werk dus het valt wel mee. Wel onder mijn khd doel trouwens :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:45

Mooi lijstje Annikoe!

Mijn lijstje van vandaag is (buiten mijn lunch) best netjes:
O: een boterham met pindakaas en een rozijneneierkoek met boter en poedersuiker en een kop thee.
L: drie boterhammen met filet americain, 100% pindakaas, en kokosbrood, een half worstenbroodje, een halve rozijneneierkoek met poedersuiker en een cracker met nutella en een beker melk.
A: zelfgemaakte gnocchi met boontjes en amandel en een kalkoenfilet.
T: fruitsalade met vla.
T: denk kop thee, en als ik nog honger krijg iets van fruit of tomaatjes.
B: 10 minuten fietsen, 30 minuten paardrijden, geprobeerd oefeningen te doen, maar helaas te veel pijn.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:47

Hallo allemaal, na lang meelezen wil ik toch proberen ook wat meer te posten.
Ik ben voor mijn afstudeer project nu aan het werk op een kantoor en door de lange zittende dagen en niet de mogelijkheid hebben om te koken voel ik me erg ongezond en zit ik niet echt lekker in m'n vel. En ohja, de kilo's vliegen er aan in m'n gevoel :+ Mijn grootste valkuil is chocolade en koekjes, dus die probeer ik echt zo veel mogelijk te vermijden, en ik koop vaker gezonde snacks en fruit ipv koekjes etc. Helaas ging dat de afgelopen paar weken iets mis door vakantie en stress, dus nu weer even back to basics en geen lekkers meer in huis halen!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:58

Ja, even zoeken naar de juiste weg. Dat je het door hebt is al stap 1!

Ik ben er overigens er achter nu dat ik mijn eetpatroon moet aanpassen als in; maar 1x warm eten.
Ik eet echt al jaren 2x warm (Dus avondeten van de vorige avond weer als lunch de dag erna) en merk nu eigenlijk wel dat dit niet meer zo kan. Toen ik hier mee gestopt was (vriend op zakenreis enzo) vlogen de kilos er namelijk af.

Nu is het dus salade, smoothies, soep of wraps of iets anders klein en luchtigs voor lunch en dan kan ik gewoon pasta of whatever hebben voor avondeten.
Voorheen was het dus wel eens pasta voor lunch en dan rijst + curry voor avondeten ofzo (en dat dan gedurende de hele week. En ik wil erook op letten dat als ik dus pasta of iets heb in de avond dat ik in de middag extra luchtig eet.. want ik eet graag in de avond :P (en ik eet ook gemakkelijk hetzelfde qua porties als m'n vriend van 1.96 lol)

Klinkt allemaal super logisch nu ik het zo opschrijf.. maar toch wel grappig dat het nu pas klikt. En ook wel fijn want nu kan ik toch 'normaal' eten wat ik graag eet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:01

Oh dat deed ik toen ik in Zweden studeerde juist wel, ideaal! Ik kookte standaard te veel ( :+ ) dus dat ging dan lekker in 'n bakkie mee voor de volgende dag op school. Het was dan wel altijd een klein beetje, nogeneens een halve 'avond maaltijd', ik voelde me er beter gevuld van dan bijv een broodje met jam en dus minder snacken tussendoor.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:04

Ik merk dat ik het toch nog heel lastig vind om de juiste balans te vinden. Wel/niet stevig ontbijten en dergelijke. Ik merk dat als ik een bakje havermout naar binnen werk ik na een uurtje weer gruwelijke honger krijg.. Heb ook het idee dat het wat aan mijn hormonen ligt.. Heb echt gigantische vreetbuien terwijl ik dat al heel lang niet heb gehad. Probeer het wel op te losse door dan rijstwafels te eten, maar ik kom alsnog ver boven mijn caloriedoel uit.

Vorige keer ging het met afvallen veel beter en zat ik daardoor ook goed in mijn vel. Nu heb ik alleen maar honger en voel ik me slap en duizelig als ik niet gelijk wat eet. Ben ook steeds heel moe..

Wie herkent dit of heeft tips? Ben nogal ten einde raad.
Op vakantie viel het mijn vriend ook op dat ik weer wat zwaarder ben en dat wil ik echt niet... |o

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:00

Piekosjj schreef:
Oh dat deed ik toen ik in Zweden studeerde juist wel, ideaal! Ik kookte standaard te veel ( :+ ) dus dat ging dan lekker in 'n bakkie mee voor de volgende dag op school. Het was dan wel altijd een klein beetje, nogeneens een halve 'avond maaltijd', ik voelde me er beter gevuld van dan bijv een broodje met jam en dus minder snacken tussendoor.

Oh ik kook standaard meer zodat ik lunch heb. Het is dan eigenlijk koken voor 4 personen en delen door 4. Dus avondeten porties eigenlijk.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:31

Ik neem ook vaak avondeten mee voor lunch, maar dan wel alleen "licht" eten.

Heb een emotioneel zware tijd achter de rug waardoor ik afgelopen maandag alleen maar wat popcorn gegeten heb. Voor iemand die altijd honger heeft is geen eetlust een ontzettend raar gevoel..
Ben inmiddels weer 3x per dag aan het eten en het gaat weer (een beetje) beter, paardlief en mijn vriendin haar puppy zijn de beste therapeuten <3
Zit qua gewicht nu op 184lbs, sinds dat ik met 199lbs begonnen ben in mei vind ik dat gezien de omstandigheden prima. Nu weer even alles op een rij krijgen en er weer vol tegen aan.

Lijstje van gisteren:
O: Kellogs energiereep
L: Kale salade & een appel
T: Almandel & kokos reep
A: Chicken fried rice & een halve advocado
T: 3 blokjes Bros chocolade

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:57

Voor mij scheelt het dat ik absoluut geen avond eten mens ben, dat laat ik liever staan. Ik ben een echte brood eter!

Vandaag een beetje slechte dag. Stukjes kaas gehad en als avond eten tosti.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:27

Laatste paar dagen is het bij mij even de mist in gelopen.
Patat, pizza, chinees...
Gisteravond nog munchies....
Oeps..
Vandaag begonnen met een tosti..
Toen mezelf een schop onder de kont gegeven dat ik het niet nu al moet laten verslappen.
Smiddags een banaan gegeten en heb nu een heerlijk bord vol rijst, kip, sugar snaps, tauge en saus van hoysin en oestersaus

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:32

Vandaag een gewoon lijstje. Ik merk wel echt dat ik in de vakantie veel minder tussendoortjes nodig heb. Helaas eet ik tijdens de andere maaltijden wel weer meer:
O: twee boterhammen met nutella en hagelslag en een kop thee.
L: een haring, een half worstenbroodje, twee boterhammen met zalm en vruchtenhagel, een mini-korstje met nutella, een halve rozijneneierkoek met poedersuiker en een beker melk.
A: een kom zelfgemaakte doperwtjessoep met garnalen, twee Kaiser broodjes uit de oven met kaas, en de andere ene helft hagelslag, andere helft nutella en een beker melk.
T: denk kop thee.
B: 70 minuten fietsen, paard poetsen, en kast opruimen op stal (dat kostte wel flink wat tijd en werk :') )

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:51

Sterkte snow white :(:)

Kom op fleurtjeuh, je kan het! Niet opgeven!

@kimmie, is dat lekker doperwtjes soep? Is dat niet hetzelfde als snert bedenk ik mij net :Y)

Beetje gek lijstje vandaag:

O: nectarine (voor het sporten)
T/O: heel klein beetje overgebleven witte rijst met dat ei van de chinees en dan zelf nog een roerei er doorheen (na het sporten, voor het paardrijden)
T: eiwitreep
T: matze cracker met huttenkase
A: gele curry met pangasiusfilet, broccoli en rijst

B: 2x hond uitgelaten, halfuur krachttraining en ik denk zo'n 40 minuutjes paardgereden.

Maar 1350 kcal vandaag, maar ik heb met avondeten zoveel op dat ik denk ik niks meer kan eten vanavond :')