Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
YellowLeaf schreef:Emmaa_ schreef:Ik heb het al eerder gezegd maar gooi hem er nog maar even in: aankomen in spier gebeurt bij vrouwen echt heel langzaam. Als je echt hard en droog traint kom je misschien in een jaar 3 kilo aan in spieren, maar daar stopt het ook wel bij. Op zo'n korte periode klopt het dus echt niet. Als je aankomt terwijl je heel veel sport kan het zijn dat je dieet niet goed afgesteld is op je sportpatroon, of dat je stiekem een stuk meer eet dan je denkt. Maar het afschuiven op 'ik kom aan in spier' is jammer genoeg niet waar.
Daarom staat er ook 'wat' en of ze haar vetpercentage weleens laat meten. Ik stond laatst qua gewicht stil maar verloor wel centimeters. En in mijn geval kwam dat echt niet door spieren omdat ik amper sport.
Emmaa_ schreef:@Lies: soja heeft inderdaad flinke invloed op je hormonen. Ik heb even het eerste linkje gepakt dat ik kon vinden dus niet wetenschappelijk onderbouwd, maar hier wordt het wel uitgelegd: https://www.globalhealingcenter.com/nat ... e-balance/
Je ziet ook vaak dat vrouwen die veel soja gaan eten bv grotere borsten krijgen, allemaal hormooninvloeden.
Piekosjj schreef:Oh dat deed ik toen ik in Zweden studeerde juist wel, ideaal! Ik kookte standaard te veel () dus dat ging dan lekker in 'n bakkie mee voor de volgende dag op school. Het was dan wel altijd een klein beetje, nogeneens een halve 'avond maaltijd', ik voelde me er beter gevuld van dan bijv een broodje met jam en dus minder snacken tussendoor.