Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:48

Johnnydepony schreef:
En zo veranderd een topic over bewust kinderloos in een discussie over de opvang van kinderen :D

Jammer idd.

Urona447

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:01

Mijn huisdieren gaan altijd naar mijn moeder als ik een weekje weg ga, laatst 1 keer bij een dierenpension geinformeerd maar toen ik hoorde dat de laatste uitlaat ronde daar om 1600 uur al plaats vond ben ik afgehaakt.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:02

Mijn katten blijven thuis, en mijn moeder gaat iedere dag bij ze langs om te voeren. Ze blijft dan ook altijd even hangen om ze de nodige aandacht te geven.
Dit gaat al een paar jaar zo, en werk prima! :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:06

Ik heb ook een lieve moeder die altijd even op haar "kleinkinderen" wil passen.

(ja die moest ik er even in gooien :') )

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:07

Goof schreef:
Johnnydepony schreef:
En zo veranderd een topic over bewust kinderloos in een discussie over de opvang van kinderen :D

Jammer idd.

Dit is inderdaad hoe het in het dagelijks leven ook gebeurt. Uiteindelijk nemen ze vriendschap, gesprek uitje toch over.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:16

Goof schreef:
Johnnydepony schreef:

Jammer idd.

En toch is dat ook zoiets die bij praktisch denkende twijfelaars op het lijstje komt te staan bij de wel/geen kind overweging.
Want dit staat weer in direct verband met wel/niet (kunnen) blijven werken. :)
En zo kom je vanzelf weer terecht bij bewust kinderloos, in een aantal gevallen :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:23

Ik vind dit juist meer de algemene tendens zoals bijvoorbeeld op een feestje.
Het gaat ergens anders over maar uiteindelijk gaat het alleen nog maar over kinderen.
maakt niet uit waarover, het komt uit op kinderen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:23

inderdaad, kan een van de afwegingen zijn om te kiezen voor wel- of geen kinderen :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:25

Dat lijkt me niet. Als jij een echte kinderwens hebt laat je die niet gaan voor oppas problemen.
Dan los je dat wel op.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:36

ja, veel gesprekken gaan alleen over kinderen, als ik alleen over paarden begin. dan kijken ze je aan. van daar heb je haar weer? >;) terwijl ze zelf hetzelfde doen maar dan over kinderen. ik heb kinderen ok wel eens aangesproken in de winkel. omdat moeders nergens wat van zei of alles maar laat gebeuren. zo waren we eens in een dierenwinkel waar 2 meisjes tegen het glas van een aqaurium stonden te slaan. vissen helemaal gestresst. heb daar dan ook wat van gezegd waar de moeder bij stond. en dan kijken ze je ook nog dom aan. sommige ouders moeten hun koters eens wat beter aanpakken. ik ben eerlijk gezegd bang, wat voor samenleving wij hebben over 20 jaar. want alles kan en alles mag.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:52

Het grote probleem met kinderen is gewoon dat je ze niet terug kan stoppen. Ik denk ook serieus dat als iedere toekomstige moeder van te voren 1 maand op een leenbaby moest passen er veel minder kinderen zouden zijn.

Wat ik altijd wel erg bizar vind is het feit dat als je kinderen neemt/ krijgt je gelijk gesponsord word door de overheid. Ik vind persoonlijk dat het onze keus is en wij daar financieel verantwoordelijk voor zijn. Als niet ouder moet je eigenlijk ook een paar dagen ouderschapsverlof krijgen plus kinderbijslag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:54

Magrathea schreef:
bruintje123 schreef:
Ik wilde het net zeggen Pmarena :D
Ik vind het heerlijk geen oppas te moeten regelen.Gewoon gaan en staan zonder gedoe.
een van de redenen om kind vrij te zijn.

Ik vraag me nu al af hoe ik dat in vredesnaam met de poezen moet gaan doen van de zomer :=
Alhoewel, zo ver weg is dat eigenlijk nog niet >;)

Ik heb een betaalde betrouwbare dierverzorger die 1x per dag komt en dan ook de tijd neemt om even te knuffelen en te spelen.
Zo heb ik nooit stress voor vakantie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:03

Wanneer ik me het meest bewust ben dat je niet zomaar meer alles kan is als ik weer ergens een leuke trainingsweek of weekend zie voor paarden.
Dan baal ik wel eens een beetje.
Idem met reizen voor het werk. Ik zou graag wat makkelijker naar andere vestigingen willen reizen/vliegen voor meerdere dagen of langer. Dat zit er voorlopig gewoon even niet in.
Daar dacht ik voorheen gewoon nooit over na, een cursus, een congres dat deden we aan de lopende band.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:12

Gisteren bijna een kind van zijn sokken geslagen met mijn mandje. Wisselde van arm en er kwam net een ventje op topsnelheid langs gerend. Als ie een seconde later was geweest had ie het mandje tegen zijn hoofd gehad. De supermarkt is toch geen speeltuin? >;)

Liep gisteren ook door de binnenstad van Leiden, staat er een vrouw naar een kind te gillen dat aan de overkant van een drukke straat (!) schuin achter een blokhutje zit op een steiger naast de gracht. Ofwel een meter of 40 verderop met die straat ertussen. En de bus kwam eraan waar ze in moesten. Kind was hooguit 5-6 :o Die kan toch wel even op de bus wachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:24

Ja gesprekken monden zeer regelmatig uit in dat gezeur over kinderen.
Wn 9 van de 10 keer interesseert dat me echt geen hol..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:25

Ow gruwel rennende kinderen in de supermarkt en dan ouders die er absoluut niks van zeggen. In mijn tijd van vakken vullen zei ik er 1x wat van. Als ze een tweede keer op volle snelheid langs vlogen stak ik gewoon een voet uit of duwde m'n kar ervoor. BAM .... janken .... pa of ma: Vlinder/Storm je moet ook niet rennen in de winkel! Maar waarom er dan pas wat van gezegd wordt op moment dat ze liggen te huilen is mij altijd een raadsel :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:32

Het ergste vind ik collega's die oma worden :? Daar snap ik niks van, vanaf de dag dat het eerste kleinkind is geboren, is het alleen maar daarover. Ongewild krijg ik van allerlei foto's en filmpjes te zien.....neeeeeeeeee die hoef ik echt niet te zien :r

Ik heb nog nooit spijt gehad van mijn keuze, dikke prima zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:56

Ik heb de paarden op eigen grond, maar niet aan huis. Ze staan op 20min met de auto. Piste voor les is kwartiertje van daar met de trailer. Ik vind het heerlijk dat ik vrij kan doen en laten wat ik wil als vriendlief er niet is. Geen gedoe met oppas regelen, niet op de klok af leven en in de stress schieten omdat les uitloopt of wat later is, verkeer zit tegen, paard laadt niet vlot, iemand die nog ff babbeltje wil slaan...
Wanneer hij thuis is Let ik uiteraard wel wat op mijn uur maar het is (meestal) niet op de minuut getimed.

Sta je volpension dan scheelt het wel en is het (hoop ik?) Wat makkelijker omdat alle klusjes er niet meer bij horen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:05

Morris schreef:
Het ergste vind ik collega's die oma worden :? Daar snap ik niks van, vanaf de dag dat het eerste kleinkind is geboren, is het alleen maar daarover. Ongewild krijg ik van allerlei foto's en filmpjes te zien.....neeeeeeeeee die hoef ik echt niet te zien :r

Ik heb nog nooit spijt gehad van mijn keuze, dikke prima zo.

Ik heb ook plaatsvervangende schaamte voor mijn eigen moeder. Die doet hetzelfde -O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:18

Ik mag niet klagen over die paar opa's en oma's onder de collegae. Ik hoor ze er zelden of nooit over, en nooit irritant. Trouwens, ook de collega's met kinderen lopen daar niet mee te koop.
Er moeten er nu een paar naar het middelbaar onderwijs, en mijn hemel, dat is dus ook weer problematiek waar ik nooit over hoef na te denken. Toen ik kind was, ging dat simpel: er was maar één school waar ik heen kon, en 'zwarte' en 'witte' scholen bestonden niet :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:25

En gepraat over uitwerpselen in geuren en kleuren wordt ineens doodnormaal en zelfs een regelmatig terugkerend onderwerp. Superleuk.
Maar als ik dan begin over stallen afmesten dan is dat ineens vies :Y)

Ik ben ook heel bewust kinderloos. Mijn vriend ziet kinderen hebben ook niet zitten gelukkig, dus die discussie hebben we niet! Wel kunnen we fijn genieten van ons kinderloze leven waarin we kunnen doen wat we willen, echt heerlijk <3

Mijn ouders pushen ook niets, die zijn er helemaal blij mee. Nou heb ik dan ook wel weer het voordeel dat mijn broer al een kind heeft.

Ik heb overigens geen grote hekel aan kinderen trouwens. Wel aan de manier van opvoeden en het gedrag dat ontstaat door de ouders, in welke vorm dan ook.
Mijn nichtje (dochter van mijn broer dus) ben ik echt gek op. Toen ze veel kleiner was vond ik het wel prettig dat ik er niet hele dagen mee hoefde te leven, maar nu wordt ze ook steeds gezelliger. Ze is inmiddels 12, dus ik weet alleen niet hoe lang dat nog gaat duren. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:57

Vandaag was het weer raak in de supermarkt. Ik heb kratjes aan de kant geschoven omdat een moeder met kinderwagen zo druk was met een discussie met haar dochtertje over een pak crackers dat ze nu nog niet open mocht trekken dat ze niet doorhad dat er een vakkenvuller met volle rolcontainer langs moest :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:06

Ik zou als kind ook gelukkig geweest zijn als ik altijd mijn zin had mogen doen (afgaande op wat ik hier om me heen zie qua "opvoeding") :j
Maar ik mag absoluut niet klagen, heb niet het gevoel iets gemist te hebben en ach... Af en toe op de vingers getikt worden zorgt wel dat ik nu ook wel eens grappend kan zeggen "in mijn tijd had ik dat niet moeten proberen" :D

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:51

Ik erger mij ook kapot aan kinderen die als een idioot door de winkel gaan rennen. Dat hoefde ik bij mijn moeder niet te flikken. En dan plots glijden ze uit en dan gaan de sirenes aan. :r Chagrijniger kan je mij niet krijgen.

Dit vind ik ook zo heerlijk :Y)
https://m.youtube.com/watch?v=0U39urO7vEY
Laatst bijgewerkt door PrizTwir op 14-04-17 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt