paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Otti1977

Berichten: 3056
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:48

Zit nu ff in een dipje. Klein blokje kaas genomen. Maar verzadigd niet genoeg..pff ga koken maar moet iets hebben voor m'n gevoel. Dit zijn altijd van die lastige momenten.

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:51

TurboTinker schreef:
_KellyAV schreef:
[ [url=m/txu3eA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net heerlijke banaan ei pannekoekjes gemaakt :D

Turbotinker: ik snap je vreet-drang om het zo maar even te noemen. Maar zoals meerdere zeggen bedenk waarom jij dit wil. Denk aan die ene broek die je nu niet over je kont krijgt of die frustratie in het pashokje.
Beeld je ook het gevoel in wat je krijgt als je een aantal kilo kwijt bent.
Niet opgeven, je kan het!




Thanks!

Heb je een recept van die pannenkoekjes? Zijn die khd armer dan gewone?


In een koolhydraat arm dieet is dit niet echt op zijn plek.. in banaan zitten heel veel koolhydraten :(
Ik heb wel een ander recept voor je die koolhydraat arm is. (Poffertjes, kun je vast ook pannenkoeken van maken)

2 eieren
120 ml kokosmelk
15 gram kokosmeel (action)
Theelepel bakpoeder
mespunt zout

Hutselen en bakken maar

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:56

Moet kunnen op je verjaardag hoor!!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:56

Mag ik me hier ook melden? :o

Ik ben ook weer aan de slag met afvallen. 1,5 jaar al een geslaagde poging gedaan, ben toen van 94kg naar 81kg gegaan in 4 maanden door puur discipline, en dan ook weer gestart met rijden. Daarna een beetje hervallen in oude gewoontes en niet meer op de weegschaal gestaan. De laatste tijd merkte ik dat ik toch helemaal niet fit ben en mijn gewicht me in de weg zit. Weer op de weegschaal en ja hoor, 87kg. Paard heeft er naar mijn gevoel niet echt last van met rijden, maar ik wil het er toch graag af.

Vanaf vorige week weer mijn levensstijl aangepast :-) Ik maak trouwens gebruik van de app MyFitnessPal.
Als ik heel utopisch mag zijn wil ik uiteindelijk naar de 65kg :+ maar mijn doel hou ik voorlopig op 75kg!

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:57

Hier was gisteren de weegschaal niet lief, plus 1. Maar kwam net uit bed na de nacht en hijs er weer af :D

Hij twijfelde tussen 86,4 en 86 dus ga der vanuit dattie morgen maar gewoon voor die 86 kiest :')

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:57

tja die momenten dat het extra tot je doordringt vreselijk ook al weet je van wel maar dan voelt het dubbel dik .... (soms denk ik dan nou je hebt dikke schouders dan kunnen ze er goed onder gezet worden.)
maar als je dan na alle extra moeite nog slechts berijkt dat je er niets meer bij hebt en slechts gelijk bent gebleven dat is pas vreselijk en dan wil ik wel eens opgeven en toch hoop ik dan dat er spontaan een halve kilo afgaat alleen al omdat je echt je best hebt gedaan. En dan vind ik het soms wel eens niet eerlijk, mensen om me heen die komen niets aan en eten als een bootwerker en ik blijf het gewoon maar proberen beter dan niets doen. :x

Butterfly
Berichten: 2884
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:42

@ Bumblehorse: wat herkenbaar en ontzettend sneu om op zo'n dag te ontdekken dat je niets hebt om aan te trekken ;( wat ben je al goed bezig!

@ Otti: kom op! Nog heel even tot je avondeten (hoop ik). Misschien kan je op die momenten iets met bouillon ofzo? Opkikker of iets in die strekking.

@ billionache: welkom! Die app heb ik sinds gisteren ook weer nieuw leven ingeblazen :D werkt wel fijn!

@ kwita: zo ontzettend herkenbaar! Bijna het gevoel dat het toch niks uitmaakt, wat je ook doet.

Hier 1,5 uur gewandeld en straks weer een halfuurtje crosstrainen denk ik zo :) qua eten zit ik vandaag op 1685 kcal en ik mag mezelf morgenochtend wegen. Zó bang dat het weer gelijk zal zijn, of zelfs meer...

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:43

Ik ben aan het werken in de vriezer.. zou mijn lichaam nu extra verbranden om zich warm te houden? :+ :+

Ps: -25 graden Celsius

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:07

Serieus, bontejames. Zo koud...

Vanmiddag een cup a soup genomen. Is niet goed maar ik had echt behoefte aan zout. Werd er zelfs wat slecht van. Niet erg ofzo maar nu ik dat had gehad ging het weer beter.

Overigens kreeg ik die voor 25 cent ipv 30 cent, daar kon ik hem niet voor laten staan. Haha

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:17

bontejames schreef:
Ik ben aan het werken in de vriezer.. zou mijn lichaam nu extra verbranden om zich warm te houden? :+ :+

Ps: -25 graden Celsius


Als het goed is wel! Naakt slapen, koud douchen en iets minder warm kleden helpen namelijk ook. Of het er echt leuker van wordt is een 2e... Al gaan de eerste 2 mij redelijk af. Of eigenlijk de 1e is een makje, en de 2e is vreselijk maar doe ik wel :')

Marjolein_B

Berichten: 118
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:27

Hi, ik wil me ook graag melden.
Sinds 2 1/2 jaar heb ik twee Arabieren (met een scheut IJslander), twee voor de prijs van één. Ik viel voor moeder Hortence die een mooie maat heeft terwijl dochter Belle voor mijn smaak wat te klein/iel is. Maar we hebben de ruimte hier en ze waren wel heel braaf (zo anders dan het paard wat ik in Nederland had).
Maar inmiddels kan Hortence niet meer bereden worden door de artrose die ze heeft in haar benen en is het zo gezegd Quel'Belle waar ik het mee moet doen.
Ik ben 1.76 en woog lange tijd 85 kg. (overgewicht door constant hongergevoel door medicijnen).
Ik heb lang gezocht naar een gezonde manier van eten en ben uiteindelijk uitgekomen op Paleo, omdat ze daar veel groenten gebruiken en zeer smakelijke recepten hebben.
Inmiddels weeg ik 79,7 kg en ik had met mezelf afgesproken dat ik op Belle mag rijden als ik onder de 80 kg kwam. En dus sinds twee weken ben ik begonnen met haar rijden.
Nog wel maar heel kort en alleen in stap, ze is absoluut out of shape en we moeten beiden opnieuw beginnen. Maar ik heb goede hoop en enorm veel zin.
Ik wil door gezond eten en meer bewegen (waaronder dagelijks 6 km lopen) nog 5 kg afvallen, omdat ik me beter voel bij dat gewicht en voor Belle is het ook beter om minder gewicht te moeten dragen.

rocymax

Berichten: 6495
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:01

Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!! Fijn ook om alle receptjes te lezen, ik ga er zeker wat van uit proberen.

Bonte James, je zou toch bijna denken dat het afvallen in een vriezer extra hard zou moeten gaan, je lichaam moet immers vetjes aanspreken om warm te blijven :)

Otti, even volhouden, het zijn idd altijd moeilijke momenten..

Kwita, dat denk ik ook wel eens hoor :j

Kiannah, wat houdt je crosstraining in?

Marjolein, moeilijk he als je paardje iel en klein is. Éen van onze paardjes kan nu beleerd worden, maar ze is klein en dan vind ik het niet eerlijk en niet kunnen met mijn gewicht, dat van mijn man en onze zoon is erg lang, dus het is me tot nu toe een raadsel wat we met haar kunnen gaan doen.

Ik woon in Spanje en de mensen zijn hier over het algemeen kleiner en slanker. Mijn collegas zijn allemaal echt superslank en ik voel me er af en toe echt een enorme olifant, dus nog meer reden om wat af te vallen en me beter te voelen.
Vandaag heb ik een beetje gezondigd, ik heb nog pepernoten van sinterklaas in Nederland en het is zo zonde om die dan weg te gooien, dus ik heb een handje genomen }> Ik ben wel op de hometrainer geweest en heb flink gewandeld, dat dan weer wel..

Eloya

Berichten: 5216
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:13

Haha klinkt goed, ik heb ook gesolliciteerd op een diepvries functie

Ik heb dip of nouja zwakte, kipnuggets van de mac gehad...
Dus ik ga vanavond de hometrainer maar eens uit het stof trekken en dan film kijken op laptop ofzo, want nu moet er wel even wat verbrand worden

Vanmiddag ook gewandeld met mn moeder in de stad in de rolstoel wat ook een workout opzich was

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:31

Heb je opgezocht hoe veel kcal er in de nuggets van de Mac zitten? Voor een tussendoortje is het schandalig veel maar het is echt geen man overboord hoor. In ieder geval niet genoeg om je voor te schamen :* Als ik echt een 'slechte' dag had at ik soms twee zakken chips, een pak koekjes, een pizza van Domino's en een bak Ben & Jerry's als toetje. En dan nog niet verzadigd. Die kipnuggets moet je af en toe ook gewoon lekker van genieten als het je ding is.

Misschien wel een fijn hart onder de riem voor iedereen.. Als je een keertje iets eet dat je niet gepland had of waar je een beetje van baalt ga het dan niet zien als zondigen joh! Je eet gewoon iets waar je ontzettend veel zin in had en dat moet ook gewoon kunnen. Natuurlijk moet je af en toe dingen afslaan als je wilt afvallen en als je streng voor jezelf bent maak je het uiteindelijk makkelijker voor je zelf (na een tijdje heb je er echt geen zin meer in), maar het is helemaal nergens voor nodig om dan te balen of boos op jezelf te zijn. Uiteindelijk gaat het erom dat je een gezonde manier van leven kan vinden die je de rest van je leven kan volhouden, en als dat voor jou betekent dat je af en toe een vette burger of een bak kipnuggets van de mac wegwerkt is dat toch prima? Het lijkt me niet meer dan menselijk dat je af en toe iets eet dat niet goed voor je is, ook als je wel aan het afvallen bent.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:39

Helemaal mee eens Emmaa_ :j

Als je jezelf alleen maar dingen verbiedt, hou je het never nooit vol. Ik vergelijk het altijd met jezelf aan een leiband houden. Als je jezelf strak aan de lijn houdt, knapt die op een gegeven moment. Laat je het wat losser, houdt je het ook vanzelf beter vol.
Ik ging dit weekend ook naar de bioscoop met m'n vriend. Gewoon lekker een cola en pak chips gekocht :+ prima allemaal, zolang ik me verder braaf aan mijn gezonde levensstijl houdt. Jezelf boos of schuldig voelen erover helpt je toch niet verder.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:42

Precies :) En natuurlijk mag je af en toe wel wat strenger voor jezelf zijn.. Ik sta ook regelmatig voor de mac oid en dan probeer ik toch eerst de knop om te zetten en tegen mezelf te zeggen dat ik net zo goed iets kan pakken dat gezond is en me even veel vult. Meestal werkt dat, maar soms valt het vies tegen en dan helpt het geen zak om boos op jezelf te worden. Sterker nog, op die manier ontwikkel je een obsessief eetpatroon en dat is op lange termijn echt onwijs klote. Ik denk dat we allemaal het liefst elke dag mega gezond zouden willen eten maar uiteindelijk zijn we allemaal maar mensen die ook cravings hebben.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:45

mriek1990 schreef:
MariekeTV schreef:
Super knap TT dat je de Shakes hebt laten vallen!

Hier ga ik alweer een paar dagen de mist in helaas.
Ben zo met mezelf in gevecht...
Wil graag slank zijn, maar wil ook graag gewoon lekker (vr)eten!!


Dit herken ik ook, wat bij mij dan helpt is om mijzelf vijf keer dezelfde vraag te stellen met telkens de nadruk op 1 woord. (Geloof dat ik dit ook ergens eerder op bokt gelezen had)
Waarom wil ik dit eten?
Waarom wil ik dit eten?
Waarom wil ik dit eten?
Waarom wil ik dit eten?
Waarom wil ik dit eten?

Het klinkt misschien suf, maar dit werkt bij mij echt. Door op alle vijf een antwoord te geven ga je echt nadenken waarom jij nu eet. En vaak laat ik het dan staan of pak ik een gezond alternatief. :)
Hopelijk helpt dit je een beetje!


Dit is inderdaad echt wel een goede!

JesdaJinn schreef:
Vanmorgen was de weegschaal lief.
Totaal nu -0.6. Gaat niet hard maar de meeste weten hoe het komt.
We gaan netjes door


Super goed! :') +:)+

Bumblehorse schreef:
Ook ik zou hier graag mee willen kletsen.

Ik ben in 6 jaar tijd 40 kg aangekomen. En weeg nu ook iets over de 100kg. Momenteel ook niet aan het rijden en vollop de levenststijl proberen aan het aanpassen.
Het is bij mij doorgedrongen toen we op het werk eind december een gala gelegenheid hadden en ik sochtends wakker werd en niets had om aan te doen. Ben toen helemaal ingestort en heb de hele ochtend gehuild.
Heb me uiteindelijk toen ook ziek gemeld.

Mijn paardje is in december aangekomen in Engeland en wou toen het rijden oppakken, dus les gevraagd en toen werd er wel wat gezegd over mijn gewicht, en ben blij dat hij dat toen gedaan heeft. Toen direct baterijen gaan kopen voor de weegschaal en daar was de confrontatie.

Deze twee momenten hebben echt geholpen om men ogen te openen.

Ben ondertussen ook al 2.5kg kwijt en wil echt doorgaan.
Ik ga vanaf volgende maand ook weer bij mijn dietiste, extra controle kan nooit kwaad.

Iedereen hier steek ik graag een hart onder de riem en samen gaan we er voor!


Oh dat is heel naar ja!
Super goed!

fohadie schreef:
Bumblehorse schreef:
Ook ik zou hier graag mee willen kletsen.

Ik ben in 6 jaar tijd 40 kg aangekomen. En weeg nu ook iets over de 100kg. Momenteel ook niet aan het rijden en vollop de levenststijl proberen aan het aanpassen.
Het is bij mij doorgedrongen toen we op het werk eind december een gala gelegenheid hadden en ik sochtends wakker werd en niets had om aan te doen. Ben toen helemaal ingestort en heb de hele ochtend gehuild.
Heb me uiteindelijk toen ook ziek gemeld.

Mijn paardje is in december aangekomen in Engeland en wou toen het rijden oppakken, dus les gevraagd en toen werd er wel wat gezegd over mijn gewicht, en ben blij dat hij dat toen gedaan heeft. Toen direct baterijen gaan kopen voor de weegschaal en daar was de confrontatie.

Deze twee momenten hebben echt geholpen om men ogen te openen.

Ben ondertussen ook al 2.5kg kwijt en wil echt doorgaan.
Ik ga vanaf volgende maand ook weer bij mijn dietiste, extra controle kan nooit kwaad.

Iedereen hier steek ik graag een hart onder de riem en samen gaan we er voor!


Ach, wat naar om te lezen, dst stukje over het galafeest. Maar gelukig is er al iets af, dus je bent op de goede weg!


Ikheb mijn best gedaan, maar net dan toch gezwicht voor een gebakje. Geluukig ben ik maar 1x per jaar jarig. :Y)


Nou ik vind je eigen verjaardag, een prima reden voor dat ene gebakje! :))
Gefeliciteerd! :D


Welkom alle nieuwe mensen, super goed bezig!

En emma helemaal mee eens!

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:47

Hele dag gewerkt, opzich ook goed gegeten..
Heb een uur geleden mn avond eten gehad, maar begin me steeds minder goed te voelen :=

Nouja, vanavond maar vroeg mn bed in!

mriek1990

Berichten: 713
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:13

Gefeliciteerd Fohadie! Dat gebakje hoort er gewoon bij Y)(^)
Iedereen die wat kwijt is, top! Moet vast heel goed voelen.
Ik ben ook wel trots op mezelf. Vandaag 1,5uur met de honden gelopen. Was super mooi met de sneeuw en rijp aan de bomen. En ben net terug van zwemmen, 55baantjes gedaan. (: Alleen wáárom heb je na het zwemmen altijd zin in patat of andere vettigheid? := Heb thuis maar meteen een bakje meloen gepakt haha.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:19

Omdat het bij het zwembad altijd naar patat ruikt en jeugdsentiment is :D wij aten altijd een patatje na het zwemmen :')

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:21

Bedankt voor de tips allemaal!

mriek1990

Berichten: 713
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:34

Jester_ schreef:
Omdat het bij het zwembad altijd naar patat ruikt en jeugdsentiment is :D wij aten altijd een patatje na het zwemmen :')

Haha dat zal het zijn ja ;)

Butterfly
Berichten: 2884
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:04

mriek1990 schreef:
Jester_ schreef:
Omdat het bij het zwembad altijd naar patat ruikt en jeugdsentiment is :D wij aten altijd een patatje na het zwemmen :')

Haha dat zal het zijn ja ;)

Jup, wij vaak ook :') iig iets haha. En je bent moe van de inspanning, rozig en dan wil je iets dat snel voor je neus staat.
Zwemmen kan ik misschien ook wel weer eens gaan doen, goeie tip!

Ik zag iemand vragen hoe en wat qua crosstrainen: ik heb een crosstrainer thuis staan, ben nog niet lang bezig en doe niet veel meer dan een tijd vooruit "lopen" en een tijd achteruit. Maar het geeft weer inspanning, beweging en conditie :) overigens ging vandaag minder lekker, wel 38 minuten gedaan, maar op de één of andere manier kwam ik niet heel lekker in mijn ritme.

Marjolein_B

Berichten: 118
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:16

rocymax schreef:
Vandaag heb ik een beetje gezondigd, ik heb nog pepernoten van sinterklaas in Nederland en het is zo zonde om die dan weg te gooien, dus ik heb een handje genomen }> Ik ben wel op de hometrainer geweest en heb flink gewandeld, dat dan weer wel..


Hier ook speciale Sinterklaaspakketjes met snoep ontvangen... Moeilijk om te laten staan, haha
Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik vijf dagen Paleo eet en in het weekend mag zondigen. Dit gaat vooralsnog heel goed.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:39

Ik heb vanavond een heerlijk glaasje cola gehad. Klein glaasje maar hij was lekker :P