Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:16

Ik lees ook via mn telefoon bij, echt goede bijleesposts zijn dan lastig...

Ik zie wel weer mensen goed bezig.
Pasfrequentie heb ik nooit zo over nagedacht eigenlijk....

Lopen met moeie benen lukt mij ook niet, met moe hoofd wel.

Vanmorgen ook gelopen, maar heb t rondje onderweg ingekort. Kwam niet in mn ritme en mn ademhaling bleef te hoog. Uiteindelijk 4,5km door t bos gerend in 32 minuten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:20

Ik gebruik de bokt upload altijd!

Heb wel instagram, maar is echt random en chaotisch. Precies zoals ik ben zeg maar :+

Wat gaat het topic hard! Zag iets over een trail wat meer een mudrun was? De ride & run kwam ter sprake. En het een en ander over schoenen. Zoals het hoort bij een hardlooptopic...

Ik ben vandaag niet wezen lopen. In de ochtend 3 kwartier met de hond gewandeld. Ze ging traag, overal moest aan gesnuffeld worden. Maar zo slenteren was wel fijn voor mij. En in de middag 20km wezen fietsen. Toch beetje in beweging gebleven, maar niet belast.

Ik neem mn gopro mee naar blijdorp woensdag! Als het wat wordt zal ik m hier posten..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:17

Gaaf idinn,ben benieuwd of t je lukt!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:34

ik heb vandaag 6km gedaan, maar gemiddelde snelheid was maar 7.7 km/u dus wie daar sprak over een slakkegangetje... ik win :D
Mijn honden vonden het alleszins niet erg, die hadden mer tijd om pootje te baden en overal te snuffelen :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:39

Euhm dat was ik _O- maar ik doe je die 6km nog niet na hoor +:)+

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:44

Jeetje Lillith wat vreselijk vervelend. Ik heb wel eens een uitbraak gehad van exceem door antibiotica, en een keer door bepaalde schoenen (ben allergisch voor goedkope schoenen :+). En toen werd ik dus al helemaal gek. Krabte eerst alles open om er vervolgens van die ontsmettingsgel voor je handen op te doen. Liever pijn dan jeuk! Dus ik heb nu wel erg met je te doen, lijkt me enorm frustrerend. Sterkte!

En Daan jij ook sterkte met je broer. Wat een schok :=

Zoals jullie zien hou ik het ook moeilijk bij dus sorry als ik niet tegen iedereen even wat kan zeggen Y;(

Woensdag ga ik naar de fysio voor mijn schema. Hopelijk is de pijn aan mijn heup dan echt weg zodat ik donderdag kan lopen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:19

Instagram, ja: Djilna gaat over paard, hardlopen en soms eten :D

Daan ik had dat even gemist :o Hoe gaat het nu met je broer?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:14

Hier ook instagram. Account staat in m'n profiel. Random plaatjes van hardlopen, m'n huisdieren, reizen etc.

Roos hoop dat je wat hebt aan de fysio!

WenK, klinkt alsnog als een prima rondje.

Petitparis, lekker toch, rustig aan!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:48

Gaan lopen als ik moe ben doe ik ook niet.

Woensdag nieuwe kansen BA.

ANNE goed dat je toch ff bent gegaan.

Ik heb gister de foto ook gewoon via bokt gedaan, als je bericht typt en dan onderaan bij versturen staat een kopje, voeg foto's toe en dan komt ie gewoon in je bericht.

Lillith wat vervelend, hopen dat je snel opknapt.

JUDITH geen Instagram, weet eigenlijk niet eens wat het precies in houd, nooit gekeken of iets haha

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:12

Nel inderdaad een leuke omgeving om te lopen! Vandaag mag je weer :D

Lillith nou respect ja voor je bijleespost :wow:
Wat een vervelende situatie zeg met je gezondheid/huidaandoening en reactie op medicatie. Ik heb weinig tips voor je, ben helemaal niet bekende met zulke dingen. Veel sterkte er mee!
Heb je je nieuwe kleding al binnen?

Anna ik loop over het algemeen wel gewoon als ik moe ben ofzo, of het moet echt extreem zijn. Gisteravond was ik heel erg moe na een nacht ziekenhuis maar toch gaan lopen. Ik vind het vaak ook gewoon lekker omdat het mijn hoofd even leeg maakt en als ik bezig ben merk ik toch niet echt meer dat ik moe ben. Maar jij toch ook nog gaan lopen dus, goed gedaan! :D

Djilna echt super knap dat je die trail hebt gedaan! Heb je nog binnen de tijd gelopen die je wilde?

Zucchero ik loop ook zonder muziek, vind het ook fijn wat van de omgeving te horen. Ride&run lijkt mij ook leuk!!

BA leuk woensdag door Blijdorp, succes alvast! Jij doet trouwens wel regelmatig mee aan wedstrijden/runs he?

Wenk jammer dat het niet lekker ging maar toch nog netjes gedaan!

Idinn jij loopt dus ook in Blijdorp? leuk :D En toch lekker bewogen gisteren ondanks dat je niet gelopen hebt.

Petitparis toch knap 6km gelopen!

Roosvanblue hopelijk is je heup inderdaad snel beter!

Met mijn broertje is de situatie eigenlijk hetzelfde, stabiel. Bedankt voor het vragen.
Ik ben gisteravond toch nog even een kort rondje gaan lopen, vond het wel lekker om even mijn hoofd leeg te maken ondanks dat ik erg moe was. 3km in 14.20 / 12,47km/u. Nieuw PR :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:32

Fijn dat je broertje stabiel is Daan! En wat een snelheid weer!

Ik heb net langs de kust van Schotland 4km gelopen. Ook een stukje strand meegepakt maar het liep vrij schuin af dus dat liep niet zo lekker. Tempo lag wel laag en had het zwaarder dan eergisteren.

Afbeelding

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:37

DAAN fijn dat je nog even een rondje hebt kunnen lopen, ff je gedachtes verzetten.

NELLEKE dat ziet er weer mooi uit langs het strand.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:41

Gisterenavond toch maar een rondje gaan hardlopen, terwijl ik er echt helemaal geen zin in had.
Rondje van 3 kilometer gelopen met 7 minuten per kilometer. Dit keer weinig tot geen spierpijn, gelukkig beter als de vorige keer toen heb ik bijna een week met spierpijn gelopen.

Wat is een goede gemiddelde snelheid voor een beginner?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:46

Hooooi, mag ik me hier melden?
Ik ben sinds deze week weer begonnen met hardlopen (na een weddenschap met vriendlief). Ging beter dan verwacht, maar ik blijf zo kort ademig.

Hoe vaak in de week lopen jullie hard? Ik ga elke avond wandelen of hardlopen. Vaker wandelen omdat ik heel gefrustreerd raak van hardlopen haha, terwijl ik het gevoel daarna wel heerlijk vind.

Mijn doel is om uiteindelijk een Ride & Run mee te kunnen doen met de eigenaar van mijn bijrijdpaard :D Maar daar mag ik nog wat meer voor gaan trainen haha.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:11

Daan lekker tempo weer :D

Ik had gerekend op max 2 uur, liefst wat sneller. Sneller was het geworden als we niet minuten in de file hadden gestaan in het eerste stuk voor de gladde hellingen omhoog. Had zo een bak koffie kunnen zetten daar := Denk dat het me een minuut of 5 a 6 in totaal zou hebben gescheeld. Nu was ik met 1uur 59min binnen. De snelste in ongeveer 1 uur 15 geloof ik. En dat vind ik dan echt snel in dat terrein!

Maxxiee welkom. Maar je moet niet gefrustreerd raken, kun je beter wat langzamer gaan hardlopen zodat je niet buiten adem raakt. Rustig beginnen ;)

Ik loop 2, max 3x per week hard.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:27

@WenK nou das toch netjes 32 minuten over 4,5 km?

@idinn haha oh dat hoort toch ook bij instagram? haha! Mijne is ook van alles wat haha!
Lekker dat fietsen! Enn kom maar op met dat filmpje van blijdorp haha!

@petitparis nou prima toch als het niet zo snel gaat! beter op je eigen tempo en er een goed gevoel bij houden dan helemaal kapot van t lopen en denken waarom doe ik het..

@hyawatta het is gewoon een soort Facebook (om het even makkelijk te zeggen) alleen dan voor foto's. Je zet er een foto op, kunt er een filter overheen doen en hashtags bij doen zodat anderen hem ook kunnen zien als ze op die term zoeken (als je een open profiel hebt)

@daan_O fijn dat je broertje iig stabiel is! hopelijk gaat het snel de goeie kant op! Sterkte iig!
Zo je hebt ene lekker rondje gedaan zeg! Lekker is dat dan even he, even je hooft leeg

@Nelleke wat loop je toch op mooie plekjes!

@anne_J netjes toch? fijn dat je spierpijn al minder is!

@xMaxxiee welkom! Lekker dat je ook gaat lopen! ik probeer 2 keer per week hard te lopen en ik ga 1 keer in de week naar een soort van fitness/crosstraining achtig iets. De ene keer is het iets meer gericht op het lopen en daarna allerlei oefeningen voor alle spiertjes! (lekker afwisselend dus)

@Djilna Ah kack man dat je daar zo lang moest wachten zeg! jammer he dat je dan niet lekker door kunt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:04

Daan_O schreef:
BA leuk woensdag door Blijdorp, succes alvast! Jij doet trouwens wel regelmatig mee aan wedstrijden/runs he?

Ik ben gisteravond toch nog even een kort rondje gaan lopen, vond het wel lekker om even mijn hoofd leeg te maken ondanks dat ik erg moe was. 3km in 14.20 / 12,47km/u. Nieuw PR :)

ja klopt. houdt het voor mij leuk. lekker in een andere omgeving lopen, uitdaging zoeken :j
en wat ga jij toch hard! dat haal ik echt niet hahaha. Lekker hoor dat je zo blijft verbeteren!

waaaaauuuuuw Nelleke! wat is het mooi daar!

anne, je kan niet spreken over een goede snelheid voor een beginner. dat ligt echt helemaal aan jezelf en is dus per persoon verschillend. Daan heeft een enorm hoog basistempo, terwijl een ander lang zo hard niet gaat. Gemiddeld is voor een beginner 8k/h geloof ik.

maxie, iedere dag lopen of wandelen is niet aan te raden. dan kan je lijf niet herstellen omdat het om bijna gelijkwaardige beweging gaat. ik zou het hardlopen max 3x per week doen en daarnaast bijvoorbeeld gaan skaten of fietsen als je graag alle dagen wil bewegen. of je duikt de sportschool in en gaat werken aan je kracht. ook heel belangrijk bij hardlopen namelijk.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:08

Anne, spierpijn is eigenlijk niet goed als je begint met hardlopen. Dan ben je te ver gegaan. Vaak ben je conditioneel sterker dan je pezen en spieren zijn, die hebben tijd nodig.

Welkom maxxie. Voor beginners word aangeraden 2-3x per week te lopen. Ren je via een schema? Ik ben fan van de app hardlopen met Evy. (Vernieuwde versie van het oude oerdegelijke start to run schema.)

Djilna wat balen van dat stilstaan zeg. Al vind ik jouw tijd alsnog een hele prestatie! Echt super gaaf en goed gedaan hoor. Klinkt als een pittige maar hele gave Trail.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:12

@_Juudith: Ja opzich wel netjes, en zeker fijn dat de spierpijn al minder is!

@benangelique: Daar heb je inderdaad gelijk in, dankjewel.

@_Nelleke_: Ja dat klopt inderdaad, daarom ben ik allang blij dat ik vandaag echt bijna geen spierpijn heb.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:29

Djilna en nelleke, ik heb jullie net toegevoegd op instagram :)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:43

Ik heb nu ook sinds net Instagram, maar snap nog niet goed hoe het werkt. Of eigenlijk snap ik het nog helemaal niet. :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:18

Hier in het mooie Limburg lekker gelopen.
Deels mulle zandpaden heuvel op heuvel af en deels tussen de landerijen Door.
Tussendoor even koffie pauze en toen nog 1.6km terug gerend.Afbeelding
Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:35

Hey jij zit ook op Strava :)
En dat is een heel net tempo!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:36

Daan sterkte met je broertje.

Verder moet ik nog bij lezen het gaat hier ook zo hard.

Maar vanmorgen na een week niet veel doen inverband met rug klachten. Weer naar de sportschool geweest maar pffff wat was dat zwaar.... Normaal doe ik altijd 25 min interval training op de loopband. 1 min stevig doorlopen en 1 minuut hard.
Maar heb nu maar 12 min gedaan. Verder voelde alles zwaar vandaag in de sportschool.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:40