Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:12

De 12e was ik trouwens 2 maanden bezig met afvallen! Van 95,3 naar 83,5 gegaan (gisteren gewogen) :):)
Dit is het tot nu toe (voorfoto's zijn hier ook ergens terug te vinden).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog 23 kilo te gaan :')

Lon83

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:26

Netjes hoor!! Ik vind t behoorlijk wat in twee maanden tijd! _/-\o_

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:46

Loolotte schreef:
Heb je al een volgende stap mbt de klachten herleiden gribaldi? Het blijft lastig hè :n Sterkte ermee in ieder geval!

Nou ik voel me behoorlijk ongezond/dik := Lees hier echt mensen die evenveel wegen maar 10 cm langer zijn. Ik ga sowieso als ik terug ben van vakantie mijn vetpercentage en dergelijke laten meten, dus ben benieuwd wat daaruit komt.

Nee helaas Lola, ze kunnen niks vinden. Alles is goed, ze krijgt ook gewoon een A op röntgen wat het nog frustrerender maakt :')
We drogeren haar nu zodat ze meer rust pakt en niet als een malle rondjes loopt te springen/rennen etc.
Ondanks dat ze zo dronkig loopt en overal tegenaan loopt lijkt het wel wat effect te hebben.
Ik hoop volgende week een stuk met haar te mogen lopen aan de lijn en dan langzaam opbouwen..

Terugkomend op dat je je dik/ongezond voelt :P Gewicht zegt niks he, ik ken mensen die zijn even lang en wegen minder maar zien er dikker uit. Dus maak je geen zorgen, vergelijk je niet met een ander maar altijd met jezelf :(:)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:59

Dreamy wauw, zo goed bezig! :D Maar er moet toch echt geen 23 kilo meer af hoor, ik vind dat je er nu al fantastisch uit ziet! :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:10

dreamy, jij bent net zo lang als mij maar vind je er een stuk strakker uit zien dan mij en ik weeg ruim 10kg minder dan jij... Ik zou je niet teveel focussen op die 23kg, want ik denk dat je aardig wat spiermassa hebt in die 83kg en qua vetpercentage niet eens meer zo hoog zit. Het is geen hele betrouwbare meting maar je zou hier eens kunnen meten: http://www.vetpercentagemeten.nl/
Wellicht heb je er wat aan :) Je bent iig super bezig!

Hier gaat het ook wel lekker, ik eet sinds vrijdag vrijwel geen khd meer (onder de 35gr per dag) en voel me na de ketodip nu wel een beetje opknappen. Niet meer 's ochtends wakker worden met een rammelende maag die ik nauwelijks gestild krijg, maar zo rond 10u begint langzaam de trek te komen die ik dan met wat extra drinken nog even kan controleren. Voel me helderder dan ooit en energieker dan ooit. Hopelijk kan ik dan binnenkort ook weer gaan kijken om de kcal wat terug te schroeven naar de 1700kcal om te zien wat dat mijn lijf brengt. Tot nu toe heel blij met de keuze om keto te gaan doen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:13

Ik vind mezelf gewoon te zwaar voor mijn paard dus vandaar mijn focus op gewicht :=

Ik zal kijken of ik vetpercentage op die manier eens kan wegen, denk dat ik nog echt wel hoog zit hoor :=

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:41

Zo daar ben ik weer :)

Gribaldi--> Vakantie was echt super nu gereed maken voor Lowland...
Secricible--> hoe gaat het nu met je ontbijt?? zelf ontbijt ik nog steeds met 220kcal. (shake met veel proteine vit en mineralen) ik voel me er nog steeds super bij :). Heb nu ook Whey voor na het sporten want ik begon spiermassa te verliezen en dat is zonde.... (de vanile whey 24 smaakt mij ontzettend goed :D met water aanmengen yummie).
Danoes--> Ik ben netjes iedere ochtend om 7.30 op gestaan om een uur te knallen in de sportschool rond 8.45 werd mijn vriend wakker en was ik klaar om te gaan ontbijten met hem. Ik heb vrijwel alles gegeten waar ik zin in had en gemiddeld 2 liter bier per dag gedronken (er is 1kg bij gekomen, dus vond het best netjes) Heb dan ook veel gezwommen op vakantie misschien scheelt dat ook.
Dreamy--> wat je schreef over haaruitval en bloedingen schrik ik wel een beetje van.. het lijkt alsof je cellen/hormomen uit balans zijn... hierdoor kom je idd wel wat tekort goed dat je kapper je die tip geeft.
Je schrijft nog 23 kg te willen afvallen maar meid echt je bent strak je hebt een super mooi lijf. weet zoals Sec al schreef dat spiermassa zwaarder is als vet... waardoor een weegschaal niet de juiste verhoudingen kan aangeven... ik richt mij op het moment ook meer op mijn vetpercentage (even niet na mijn vakantie haha).

Leuk weer zoveel van iedereen te lezen... wat coaching bij mij betreft ik heb nu 1 klant die ik begeleid en sinds gister een nieuw proefpersoon die een week het ontbijtprogramma gaat doen samen met mij :D... wat de chalange betreft denk ik dat ik dat maar een beetje los moet laten hahaha.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:45

Bianca, mijn ontbijt was vanochtend om half 12 pas haha, maar at was 339kcal. Yoghurt Griekse stijl 10% met noten en wat lijnzaadolie, dus weinig volume maar verder prima. Nog geen lunchbehoefte gehad daarna dus blijkbaar vult het voldoende. Maar nog steeds sowieso zoekend hoor, voor nu eerst maar eens die overgang naar keto hebben en dan komt de rest wel.

Lekker bezig met je coaching Bianca, altijd fijn als je een beginnetje hebt ,de rest volgt dan vanzelf!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:52

Dreamy, er kan zeker nog wat vet vanaf, maar weet bijna zeker dat je niet aan de 23kg gaat komen :) Zo wel, dan dieet je ook een hoop spiermassa eraf en ga je je natuurlijke strakheid weggooien. Je bent nu veel te veel afgevallen in korte tijd en mijn (ongevraagde) advies is dan ook om van af nu iets rustiger af te gaan vallen. Ik denk dat je anders nog van een koude kermis gaat thuis komen.
Dit is geen kritiek overigens, ik weet alleen wat ik in de praktijk zie en zou je graag behoeden voor een zelfde lot :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:06

Secricible prima toch als jij je daar verder goed bij voelt...
Ik heb in de ochtend dan een shake en ik heb tegenwoordig onwijze behoefte aan zout eten... ik heb net dan ook 2 eieren op volkore crackers gegeten en laat mij vanavond verassen door wat mijn ouders gaan maken nu nog even lekker paardrijden.

Phormicola wat jij omschijft bedoel ik ook... ik kreeg zelf ook van mijn coach te horen dat ik juist meer moest gaan eten omdat ik echt spiermassa aan het kwijtraken was en daardoor de verhoudingen niet meer gingen kloppen.
Ze radde mij dus aan om echt na het sporten niet goed te doen aan bv alleen een banaan maar ook echt whey proteine bij te nemen (stiekem wist ik dat natuurlijk wel... maar altijd fijn om het ook nog van een ander te horen :))

dreamy doe jij het allemaal op eigen tempo en is wat je eet gebasseerd op wat je op een dag ook verbrand? (puur nieuwschierig)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:06

Diana, zo te horen een goede vakantie gehad! Leuk dat je daar ook gewoon kon sporten :) En je niet weerhouden om 'minder' te eten. En wat is nu 1 kilo joh haha netjes hoor!

Leuk dat je weer een klantje erbij hebt!

23 kilo eraf Dreamy lijkt mij ook wat veel. Je bent echt niet te groot om op een paard te klimmen hoor :)
En verder moet je natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt :j :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:39

Ik heb een voedingscoach en ik mag gewoon 2000kcal per dag volgens mijn eetschema. Wel beweeg ik gewoon echt flink fanatieker (en heb ik ook een staand beroep), dus het gaat gewoon vrij hard. Ik zorg iig dat ik voldoende eiwitten (kwark, eieren, kip, soms eiwitshake na training) binnen krijg per dag en slik al (multi-)vitaminen bij. En soms eet ik 200kcal minder omdat ik gewoon echt geen honger/trek heb dusja.
Maar ik volg zeker geen crash-dieet!

Ik reageer straks trouwens even op alle anderen ipv ego-post (is ivm op telefoon)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:49

Oh prima dan :D Ik ben nogal zorgelijk aangelegd :') Dat kan ook overkomen als zeuren op niks af, maar zo is het niet bedoeld.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:58

phormicola schreef:
Oh prima dan :D Ik ben nogal zorgelijk aangelegd :') Dat kan ook overkomen als zeuren op niks af, maar zo is het niet bedoeld.

Nee, dat vind ik alleen maar goed! Het zal vast vanaf nu ook gewoon langzamer gaan, alle beginnetjes gaan snel! Ik vind het juist mooi om te zien hoe betrokken en zorgelijk iedereen hier is voor elkaar, hou dat vooral erin! Mensen die dat niet waarderen moet je lekker laten :D

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:18

- Wat knap Dreamy! Je ziet echt dat je al een stuk strakker bent geworden.

- fijn dat je vakantie goed ging Bianca! Veel plezier alvast op Lowlands!

Ik zelf heb al een maand niet gezwommen. Zwembad heeft een zomerstop...

In de tussentijd heb ik voor 8 paarden inclusief voor de mijne moeten zorgen, want mijn stalbaas ging op vakantie. Dus heb denk van al het stallen mesten, balen hooi en strooi tillen wel mijn beweging gehad. :') Heb totaal niet op mijn voeding gelet, want was er bijna elke dag wel van 9 tot 6 daar. Had elke keer wel een lekkere voorraad aan eten mee naar stal. Durf mezelf nu ook niet echt te wegen :=

Vanaf september begin ik aan mijn nieuwe studie. Heb al een sportschool gevonden daar in de buurt en deze week heb ik mijn intake. Ze gaan daar een heel plan voor mij opstellen, dus ben echt benieuwd. Dus dat wordt alleen zwemmen op zondag en doordeweeks kracht training :D

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:56

He monika, leuk joh om zo lekker bezig te zijn met de paardjes...:)
Wegen mag je ten alle tijden nog bij ons doen in amstelveen (mocht je dat nog willen ;))
Je resultaten heb ik hier nog liggen (is toch altijd leuk om vergelijking te hebben ;))
maar ik snap ook dat je het druk hebt en dat het dan net even teveel is om daar heen te komen.

Spannend je intake en goed dat je krachttraining gaat doen :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:33

Dat ziet er al heel netjes uit hoor Dreamy! Je bent van jezelf echt strak, wat gaaf!

Hoi Monika! Klinkt als een heel actieve periode op stal. Niet onderschatten hoeveel je daarmee verbruikt, de weegschaal zal reuze meevallen gok ik zo. Zwem je competitief?

Wauw Sec, knap dat je er zo secuur mee bezig bent. Lijkt me heel lastig om te doen. Mijn oma had diabetes, en dan nog een vrij ernstige/extreme vorm, jeetje, het is echt een smerige ziekte. Het verzuurt gewoon je hele lichaam. Mooi dat je zo goed voor je lijf zorgt! Heeft sport ook effect op insulineresistentie?

He Gribaldi wat een ellende zeg... Ook lastig als ze uit zichzelf gewoon heel actief zijn.

Trijnie, heb je je motivatie terug kunnen vinden? :D

Gisteren had ik écht geen zin in sporten omdat het zo warm was (ik ben echt een ontzettende zeur bij +20 graden :P ). Maar dan toch doorgezet. Ook vanavond weer sporten, en morgen een 'rustdag' want er worden 350 balen hooi geleverd.

Ik heb gisteren trouwens ook ontdekt hoe mijn gasoven werkt, dus hoera, ik kan weer aan het bakken! Mijn combi oventje was kapot, en ik durfde de gasoven niet aan te steken want was bang dat ik het huis zou doen ontploffen :o?

Ik heb echt een baaldag op het werk, dus me vanavond even afreageren en knallen zal me goed doen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:36

gasoven lijkt me ook eng inderdaad, is zo'n ding een beetje goed in te stellen?
Wat vervelend van je baaldag, speciale redenen?

En ja, sporten heeft mega-effect op insulineresistentie. Direct na het sporten is je insulinegevoeligheid een heel stuk hoger en dat kan best een tijdje aanhouden. Dus nog een reden om veel te sporten, met name krachtsport is echt een megahulp.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:44

Boeiend toch hoe sporten zo veel invloed heeft op zo veel facetten van het menselijk lichaam. We zijn echt niet gemaakt om een hele dag op een stoel te zitten, al lijken heel weinig mensen dat te beseffen tegenwoordig.

Er zit alleen een stand 'pizza' op, dus je kan niet eens je graden instellen :') Maar ik ga zo'n oventhermometer bestellen en daarmee moet ik wel kunnen bakken lijkt me. In elk geval een kost bespaard, want een nieuwe combioven kost ook best wat, terwijl die niet eens zo precies zijn.

Door de vakantieregeling moest ik iets overnemen, en ik heb een termijn gemist door heel stom te tellen vanaf de foute datum 8)7 Op zich wel vervelend maar geen ramp, aangezien er in de praktijk geen gevolgen aan zitten (er was nog een plan B). Maar ik verwacht toch een aantal standjes vandaag :\

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:47

nee, bewegen is zo belangrijk. Gelukkig begint "zitten is het nieuwe roken" wel wat bekendheid te krijgen. Buiten het sporten probeer ik 1-2x d.d. een stuk te gaan lopen, maar het is een feit dat ik echt heel inactief ben buiten het sporten.
En die oven :') Sterkte.
Vervelend van je werk zeg, even slikken en weer doorgaan dus. Vervelend, maar niet onoverkomelijk. Ik heb gisteren geleerd dat fouten maken goed is en een leermoment tijdens een belachelijke workshop, bij deze geef ik de tip over aan jou: steek je duimen in de lucht, doe een dansje en zing ondertussen "ik heb een fout gemaakt, ik heb een fout gemaakt, ik heb een fout gemaakt!" *\o/* -O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:02

Fouten maakt iedereen hoor, dat is menselijk. Zou stom zijn als je ze compleet "afbranden".
Zonder mensen geen fouten en fouten houdt je scherp en alert.
En toegeven van de fout is al heel goed! Er zijn ook mensen die de schuld door schuiven.

Gasoven lijkt mij ook wel eng haha.

Ja ze is nu wel goed stoned hoor :') Vanmiddag even bellen wat we gaan doen. Pijnstillers zijn bijna op of we dan nog een week doorgaan of gaan kijken of ze zonder weer normaal loopt.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:46

Motivatie lijkt weer langzaam terug te komen ja, vanaf vandaag proberen om ook weer op mijn eten te letten en dan vooral het snoepen, want ik heb zo'n vermoeden dat al die suiker een nadelig effect heeft op mijn humeur.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:36

Dank je voor de opbeurende woorden dames! Misschien dat ik dat dansje wel doe als mijn leidinggevende niet kijkt :))

Spannend Gribaldi, ik duim voor jullie!

Trijnie, van ongezond eten ben ik altijd pokkehumeurig en ongemotiveerd om eender wat te ondernemen :=

Sec, mijn fitbit was echt een eyeopener voor welke invloed bewegen heeft. Tijdens mijn studies ging ik elke dag de paarden verzorgen, wandelde ik minstens een uur en deed ik een workout. Geen wonder dat ik altijd honger had! Als ik echter een dag lui aan het gamen ben in de zetel verbrand ik echt weinig, echt een heel goede motivatie om veel te bewegen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:35

Succes gribaldi!

Je zegt zelf dat het geen ramp is en dat klopt :j Nu weet je het voor de volgende keer!

Ik ben vanochtend gaan zwemmen maar dat heeft echt geen nut gehad gezien de lunch die ik net echter die kiezen heb. Jeetje ik moet echt minder thuis komen, mijn moeder propt me vol :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:41

Haha alle moeders zijn hetzelfde Lola :P

Ik zit net ook pas aan de lunch, eetlust komt weer een beetje terug.

Net overleg gehad met de DA en moeten helaas gewoon door met de pijnstillers. De pillen waar ze nu zo dronken van is mogen wel met een halve pil per dag afbouwen. Al wil ik daar toch wel mee stoppen als die op zijn.

Nu nog even wat verzinnen voor het avond eten moet toch nog om boodschappen :)