Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rebecca schreef:Welkom the cat , wat is kippenwit ?
The_Cat schreef:Rebecca schreef:Welkom the cat , wat is kippenwit ?
Euh, ja wij noemen dat zo. vlees van de kippenborst.dus heeft een wittere kleur => kippenwit :p
Is nog lekker en niet vettig voor tussen de boterham.
http://www.keurslagerijdecastro.be/fotos/117.jpg
Nee de berekening heb ik nog niet gemaakt. En mijn valkuil is voornamelijk dat ik graag pasta eet, en daar soms dus ook een bord van teveel durf te nemen
Edit: berekening gemaakt: BMR 1570
Dragan2008 schreef:Zo, vandaag even een stuk meer calorieën toegevoegd in mn lijstje. Nu hopen dat de opgeblazen buik en moeiheid ermee weg gaan...
O: twee volkoren boterhammen met 2 gekookte eieren, 100 ml soya chocodrink
T: snelle jelle met chocolade
L: twee volkoren boterhammen met halvarine en pindakaas
T: bolletje havermoutreep
A: volkoren pasta (a 200 gram ) met Provençaalse wokgroente en tonijn. En misschien nog wat champignonmix erbij
T: bakje skyr met honingsmaak
Totaal: 1676 kcal
gribaldi schreef:Ook zitten kun je allerlei oefeningen doen hoor![]()
Ik heb ook een zittend beroep en vele hier dus dat mag geen smoes zijn
Mizora schreef:Heb je wel eens geprobeerd om in plaats van granen, meer eiwit en/of vet te eten. Dus bijvoorbeeld een stukje kaas (25g 48+ kaas is 100kcal=1 snee brood met halvarine, net als 40g 30+kaas), of 1 ei (=100kcal).
Dat je met alleen fruit en groenten honger krijgt is best logisch, want daar zitten veel minder kcal in. Om die Snelle Jelle Choco te vervangen zou je 300g appel moeten eten (dat zijn 2 kleinere appels) of 500-600g groenten. Ook voldoe je daarmee wel aan de vezels, maar niet aan je eiwit- en vetbehoefte.