Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:56

Joolien schreef:
Calipso, wat als je morgen de huisarts belt? Je hoeft het niet alleen te doen. :)

Hier gaat het ook slecht, al heb ik net iets sterks gedaan. Ik heb een brief geschreven aan mijn moeder, en dat maakte veel los. Die ga ik morgen voorlezen bij de psycholoog.
Verder nog steeds gedoe met mn medicatie, daar heb ik een apart topic voor gemaakt, voor wie het interessant vind. [MWS] Afbouwen antidepressiva

Huisarts is zelf nog eventjes op ziekteverlof. Ook is hij niet alleen mijn huisarts, maar ook goed bevriend met mijn ouders en de vader van een vriendin van mij waardoor ik liever niet naar hem bel voor een depressie.

Ik heb niet heel het topic doorgelezen dus ik weet ook niet goed wat de band is met jou en jou moeder. Maar ga je die brief ook aan haar voorlezen? Schrijven is voor mij ook een soort van therapie, alleen nog nooit gedeeld. Heb wel sindskort een anonieme blog gemaakt, misschien is dit ook wat voor andere om te doen?

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 01:36

Mwehhhh ik voel me naaarrrr :/

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 01:50

Ik helaas ook weer eens, het ging de laatste tijd best goed maar klap nu weer helemaal in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 02:10

Zullen we samen even huilen? Helemaal na het bijlezen van joliens topic.. zo gemeen dat we ons zo moeten voelen :(

Ik twijfel ook of mijn laatste diagnose goed is. Ik heb niet het idee dat de therapie op mij aansluit. Het gaat me te sloom en het voelt alsof ik meer kan handelen/diepte nodig heb dan mijn groepsgenoten. :/ alsof je als hbo'er op de middelbare school zit ofzo. Gewoon niet de juiste diagnose :(

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 02:22

Samen huilen heel graag, het zou al eens fijn zijn als ik een keer bij iemand mijn hart kan luchten.

Dat is bagger dat je niet het gevoel hebt de juiste hulp te krijgen, heb je dit al eens aangekaart? En je doet groepstherapie? Is er geen optie om individueel te krijgen zodat het wat beter aansluit?
Ik weet dat dit op het moment niet je bagger gevoel wegneemt maar misschien om over te hebben?

En met joliens topic, dat soort dingen​ vind ik persoonlijk altijd moeilijk en probeer ik een beetje afstand te nemen. Ik heb namelijk altijd het gevoel dat andere mensen het 'erger' hebben dan ik, waardoor ik mijzelf een aansteller vind.
Ik zou ook tegen jou zeggen blijf aan jezelf denken, want jij hebt ook aandacht nodig. (Hiermee zeg ik niet dat je iemand niet moet helpen, maar blijf ook denken aan jezelf.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 02:31

Jep, een groepstherapie. Stabilisatie. Ze hebben me al van alle wachtlijsten gehaald omdat dit 'het' zou zijn.. :( ik ga het as donderdag aankaarten denk ik..

Ja, ik lees ook geen nieuws meer enzo maar als je je extra down voelt zoek je toch rotverhalen op ofzo.. misschien maar even bannen.

Heb jij nog steeds geen goede hulp?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 02:41

Dat is balen dat ze je van de wachtlijst hebben afgehaald zeg, hopelijk kunnen ze wel gewoon wat voor je betekenen.

Ik heb nu 2 gesprekken gehad met iemand en ik hoop ontzettend dat dit goed gaat. Maar ik mis ook echt steun uit mijn omgeving ik kan bij niemand mijn hart luchten en daardoor blijft het enorm door mijn hoofd spoken. Het is deels ook mijn eigen fout dat niemand mij steunt hierin want ik vind mij zelf zo'n ontzettende aansteller, hierdoor ben ik ook niet erg open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 02:50

Ahh wat vervelend :( trek je stoute schoenen aan en trek binnenkort even iemand aan de mouw. Mensen zijn vaak bereid naar je te luisteren.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:46

geerte schreef:
Dat is balen dat ze je van de wachtlijst hebben afgehaald zeg, hopelijk kunnen ze wel gewoon wat voor je betekenen.

Ik heb nu 2 gesprekken gehad met iemand en ik hoop ontzettend dat dit goed gaat. Maar ik mis ook echt steun uit mijn omgeving ik kan bij niemand mijn hart luchten en daardoor blijft het enorm door mijn hoofd spoken. Het is deels ook mijn eigen fout dat niemand mij steunt hierin want ik vind mij zelf zo'n ontzettende aansteller, hierdoor ben ik ook niet erg open.

Heb hetzelfde probleem, waardoor ik me dan ook ontzettend alleen voel. Maar heb ook zo'n gevoel dat er niemand is en ik me ook zo aanstel. Denk altijd "er zijn kinderen in afrika die geen eten of onderdak hebben, het kan veel erger." En dat is de meest gebruikte uitvlucht om er niet over te praten

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:53

Ah vervelend om te lezen dat het met de meeste even niet goed gaat! Helaas gaat het bij mij ook niet lekker. Ging een tijdje wel goed maar sinds twee weken is het weer mis helaas. Ik ben nu ook net afgestudeerd en werk nu 32 uur. Ik moet er erg aan wennen en het kost veel energie. Ik ben ook erg onrustig :( hopelijk gaat het snel weer iets beter. Anders toch maar weer terug naar ggz

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 06:22

@Liez, ik herken dit. Na het afstuderen moest ik ook erg wennen aan het werkritme. Onregelmatige werktijden helpen dan ook niet mee. Ik raad je aan echt op tijd aan de bel te trekken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:18

Ik word opgenomen bij een psychotherpeut... Morgen naar de dokter voor papieren...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:55

Heel veel suc6 met de opnamen,
ik doe een online Curus sins vandaag, heb net heel me kamer opgeruimd !!
heb gelijk meer Rust in myn hoofd !
Hopelijk blijft het nu in een stijgende lyn gaan ! :)

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:44

Adamootje schreef:
@Liez, ik herken dit. Na het afstuderen moest ik ook erg wennen aan het werkritme. Onregelmatige werktijden helpen dan ook niet mee. Ik raad je aan echt op tijd aan de bel te trekken.

Ja het is gewoon erg wennen. Ik hou het even goed in de gaten en dan zien we het wel. Morgen is mijn derde week dus hopelijk al een stuk beter! Je wil zo graag gewoon normaal werken zoals iedereen :( maar als het niet gaat dan gaat het niet helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:46

CalipsoLover schreef:
Ik word opgenomen bij een psychotherpeut... Morgen naar de dokter voor papieren...

Heftig hoor, sterkte ermee.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:07

Joolien schreef:
CalipsoLover schreef:

Heftig hoor, sterkte ermee.

Ja zit momenteel ook veel te vaak thuis, vandaag weer. En dan ga je nadenken: foute boel... Hoop echt dat dit helpt. Hou dit niet lang meer vol.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:46

Nou, ook ik voel me weer niet best..

Ik slaap ontzettend slecht, ondanks slaaptabletten. Ik mag blij zijn als ik 3 uur slaap. Ik voel me vreselijk down en kan overal wel om janken.

Aanleiding is dat mijn opa achteruit gaat en dat mijn vader daar heel veel moeite mee heeft. Ik vind het vreselijk om hem zo te zien.
Daarnaast ligt de hele familie uit elkaar . Mijn vader heeft nog 2 broers waar we al een paar jaar geen contact meer mee hebben. Ik vind het vreselijk voor mijn opa, want hij weet dat hij nooit meer zijn 3 zoons samen bij elkaar gaat zien.
Daarnaast zit ik gewoon met mijzelf in de knoop. Ik ben bezig om manager te worden, een hele verantwoording voor iemand die super onzeker is. Maar ik wil het zo graag. Alleen leverd het natuurlijk wel wat stress op. Bij elk dingetje wat ik fout doe word ik echt pissig op mezelf. Ik kan niks, ik ben niks.. Ik word er zelf gek van..
Ik slik anti-depressiva wat het wel een beetje onderdrukt maar ik heb me wel eens beter gevoelt..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:33

Voel me de laatste tijd weer super onbegrepen en trek me het liefste terug in mezelf, gelukkig Ben vaak alleen by de paardjes

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:44

Hier gaat het ook heel slecht. Ben heel suïcidaal, brieven aan het schrijven en afscheid nemen maar die laatste stap nog niet gezet.
Daarom ook extra rot dat het thuis ook heel slecht gaat, vooral met mijn vader die weer zo goed als burnout is en mijn moeder die dat niet meer kan handelen... en ik die daardoor heel wat moet dragen terwijl ik zelf eigenlijk al genoeg ellende heb...
Als ik dadelijk opgenomen zou worden is het natuurlijk helemaal hel thuis... bah bah..

Even iets anders. Ik reageer echt vlak op heel veel dingen, nu heb ik een hele lieve vriend die wel gewoon alles voelt in bed maar ik word er niet warm of koud van... meer mensen die dit hebben? Ik slik wel ad.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:49

Wat jammer dat het met zoveel mensen slecht gaat nu Y;(

Ik ben nu inmiddels 4 maanden van mijn depressie af, voel hem soms terugkomen maar dan neem ik even een dag of wat extra slaappillen en rust en dan kom ik er overheen. Uiteindelijk komt hij wel weer terug maar hopelijk voorlopig niet.

Dat laatste herken ik wel DynamiteS, voel me daar ook echt regelmatig schuldig over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:45

Ik heb dat ook hoor, komt bij mij ook door de AD.
Wat heftig verder Dynamite, weten je hulpverleners dit? Is het echt een wens om dood te gaan, of voel je je zo alleen en niet gehoord en zoek je zo de aandacht?(dat zie ik niet als iets negatiefs, 'soms moet je heel hard schreeuwen voordat je gehoord wordt'.)

Azmay, ik vraag me af he, is de depressie dan wel helemaal behandeld? Ben je nog niet klaar om verder te gaan?

Ik ben vanmorgen weer bij de psycholoog geweest. Afgelopen weekend ben ik naar Barcelona geweest en heb ik echt kunnen genieten, daarom denkt ze dat het vooral het traumaverwerken is wat ik doe en niet zo zeer een zware depressie is. Dat vond ik wel een interessante insteek.
Verder heb ik weer een aantal openbaringen gehad, dat gaf veel verdriet, maar ook een heleboel duidelijkheid weer. Erg prettig. Ik heb dus h eel veel gehuild, maar dat is goed, dat geeft ook weer lucht en rust. Al ben ik nog steeds verdrietig over wat me is overkomen. Ik weet dat ik bepaalde dingen heb meegemaakt, maar als je ze in een bepaald perspectief zet, komt het veel harder binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:56

Och lieve dynamite <3 mijn pb box staat voor je open!!

Nog 2 weekjes op het laagste standje en dan ben ik van de AD af! :D voel me heel wisselend.. maar de hoofdpijn (bijwerkinh op en afbouwen) is gelukkig al wat afgevlakt daar werd ik wel heel zuur van!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:23

Bij mij gaat het weer slechter. Gelukkig is mijn psycholoog heel erg helpvol en heb ik vrijdag een belafspraak.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:34

Mijn prsycholoog was ik al klaar mee maar nu al helemaal. -:(-
Heeft ze me zitten vertellen dat er op zich weinig mis was met me, krijg ik de lijst met mijn diagnoses en daar staat veel meer op dan ze me vertelde bij de evaluatie van het onderzoek :?
Zit ik daar nog voor met de psychiater te praten zegt die dus dat ze nooit aan fulltime revalidatie doen. Dat mens heeft meerdere malen bevestigd dat het 5 dagen in de week zou zijn 8)7
Afen, ik mag nu dus gaan revalideren op 6km afstand ipv op 30. Ze waren niet echt blij met deze lokatie maar die andere gaat simpelweg niet gebeuren. Ik moet er heen om met mijn vermoeidheid te gaan dealen en dan moet ik anderhalf uur per dag gaan reizen zeker :Y)

Ik herken het wel wat Jolien, maar nu ik er om kan janken kan ik het ook los gaan laten. Bijkomen effect is wel dat ik om elke zieke hond op tv kan huilen maar dat moet dan maar :+

Fijn dat het afbouwen goed lukt pimaude, hier ging het ook super maar nu blijf ik weer steken helaas. Gaat om spul waarmee ik slaap en ik slik heel weinig maar met minder slaap ik gewoon niet meer.

Lekker in de zon gaan zitten coldsummers, fijn dat jij wel een fijne psych hebt :(:)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:40

Azmay, jeetje wat vervelend zeg (zacht uitgedrukt). Zou ook helemaal klaar zijn met die psycholoog!

Ga zo longboarden. Voel me echt slecht. Heb wel gewerkt gisteren en vandaag maar voelde me echt rot en wilde niet. Ben toch wel blij dat ik ben gegaan, maar het heeft niet echt geholpen.