Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:53

Nah, zoals je zegt komt het vooral door haar kleding. Verder vind ik het ook jammer dat Teske bijna niks meer met makeup doet. Vooral omdat we in NL nou niet echt een dierproefvrije blogger hebben was dat echt een aanwinst geweest.

Jennifuur

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:56

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:05

Hmm misschien ben ik wel een zeikerd maar dit is weer precies zo'n snel, makkelijk en niet uitgebreid artikel :P. Wat je op google ook vindt binnen 10 seconden...

Ik vind Beautylab overigens wel goed bezig de laatste tijd. Ook wat hele uitgebreide wetenschappelijk onderbouwde artikelen over ingedriënten enzo. Best wel prettig om te weten :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:07

Ja, ik had het nog niet gelezen, maar het was weinig tekst. Ik vind het zonde als zulke bloggers in kwantiteit gaan schrijven (iedere dag een post, maar weinig diepgaands) in plaats van kwaliteit (paar keer per week een sterke post).

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:14

Ja ok, maar het is je inkomen. Dan is elke dag 1 post niet heel zwaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:15

_Nelleke_ schreef:
[***], mooie lipkleur op de vorige pagina! Welke is het? Wel denk ik dat het geheel wat mooier in balans is als je je ogen iets meer opmaakt, bijv mascara op de onderwimpers, een eyeliner of een kohl, juist bij een bril vind ik het altijd net wat meer afmaken.

Merci! De kleur is Ruby Woo van MAC :D heb mn ogen iets donkerder gedaan vandaag maar nog geen kohl. Was gruwelijk laat vandaag dus moest even snel snel := ik ga wel wat met je tip doen :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:26

Jans heb je een foto van iets verder weg?

Ik vind je bril best wel je gezicht "opslurpen", kan zijn dat hierdoor je ogen niet opvallen.

Ik draag vandaag Chili van Mac op m'n lippen en verder gewoon eyeliner en mascara. Ik ben echt verliefd op Chili. <3

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:31

_Nelleke_ schreef:
Jans, mooie lipkleur op de vorige pagina! Welke is het? Wel denk ik dat het geheel wat mooier in balans is als je je ogen iets meer opmaakt, bijv mascara op de onderwimpers, een eyeliner of een kohl, juist bij een bril vind ik het altijd net wat meer afmaken.

BG is zo storend... :+ Ik heb haar ooit eens in het echt ontmoet en toen vond ik haar heel leuk en sympathiek dus toen ben ik 'r toch weer een tijdje gaan volgen. Vind haar altijd een soort van 'nep/kijk mij eens leuk doen' overkomen terwijl ik haar dus destijds in het echt heel leuk vond.

Ik had niet verwacht dat ze sympathiek kan zijn, soms vind ik haar echt niet sympathiek overkomen in haar vlogs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:33

_Friemel schreef:
[***] heb je een foto van iets verder weg?

Ik vind je bril best wel je gezicht "opslurpen", kan zijn dat hierdoor je ogen niet opvallen.

Ik draag vandaag Chili van Mac op m'n lippen en verder gewoon eyeliner en mascara. Ik ben echt verliefd op Chili. <3

Van gisteren niet, zal er straks thuis even eentje maken van vandaag :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:35

Bg is Masha? Ik was laatst op YouTube mac lipstick swatches aan het zoeken, en toen kwam ik de video van haar tegen, echt verschrikkelijk.. niet alleen de keuze van lipsticks want dat is een kwestie van smaak, maar haar manier van opbrengen en alles er omheen..

Wel al van twee jaar geleden maar dan nog..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:55

Ruby Woo is altijd mooi, volgens mij kan echt iedereen die hebben :D
Snap wel wat Friem zegt, vind je bril zo een tikje aan de grote kant voor je gezicht, waardoor dat de focus is ipv je gezicht zelf.

BG... tja... die ben ik al een aantal jaartjes ontgroeit en haar smaak is ook echt totaal anders dan mijn smaak.
Vera vind ik wel leuk, maar ik stoor me echt altijd aan haar foundation keuze.
Ze draagt echt altijd ontzettend lichte kleuren, terwijl ik haar wel licht, maar niet wit vind.
En ach, als ik een artikel of look niet leuk vind, klik ik hem weg :')

Vandaag weer lekker makkelijk, haar in staart, concealer, poeder foundation, mascara, teal oogpotlood en Whirl lipliner met Faux op mijn lippen.
Ik <3 die combi!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:53

Ik heb onverwachts een middag vrij dus ik ga naar de Mac herfst lipsticks uitzoeken :) ben benieuwd, ik ga ruby woo ook eens proberen, of Russian red die is iets minder fel toch?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:56

Nog een tip voor een Nederlandse instagrammer/YouTube'er: makeupbyan / make up by an. Ik vind haar skills ongeveer net zoals die van Nikkie, alleen maakt An veel draagbaardere looks. Die van Nikkie vind ik altijd wel mooi, maar heb er nog nooit een nagemaakt. Makeupbyan laat ook zien hoe lang ze blendt, vaak wordt een deel van het blenden weggeknipt maar bij haar niet, wel fijn want ik blende zelf dus nooit zo lang als haar, dus ben nu wat beter gaan blenden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:00

Ik heb trouwens laatst Relentlessly Red geprobeerd, mooi, maar echt niet rood!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:04

Afbeelding

Ik kan niet normaal op de foto :') maar dit is vandaag

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:13

Oké, ik heb een beetje een vreemde vraag. :o

Ik ben op zoek naar een bijbaan. En het lijkt me echt enorm leuk om bij Flormar te werken. Ik heb een grote affiniteit met make-up en weet zeker wel waar ik over praat. MAARRR ik heb er geen diplomas voor.
Ik ga er straks heen om een open sollicitatie brief af te geven (CV plus motivatie brief). In de motivatie brief vertel ik natuurlijk al dat ik beschik over een basis kennis maar nu mijn vraag. Is het raak als ik foto's erbij doe van mijn make up? :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:14

Eight schreef:
Ik heb onverwachts een middag vrij dus ik ga naar de Mac herfst lipsticks uitzoeken :) ben benieuwd, ik ga ruby woo ook eens proberen, of Russian red die is iets minder fel toch?

Ik heb ze allebei en russian red is op mijn lippen inderdaad minder fel maar wel net zo intens.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:15

Jans schreef:
[ [url=m/CQCT0E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan niet normaal op de foto :') maar dit is vandaag

Om heel eerlijk te zijn vind ik je brillen veel te groot voor je gezicht, die van gisteren ook (of was dat dezelfde?) je hele gezicht bestaat uit de bril.

Gebruik je lipliner? Daarmee krijg je een hele strakke lijn. Is even stuntelen in het begin maar daarna zo gepiept :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:16

Kana schreef:
Oké, ik heb een beetje een vreemde vraag. :o

Ik ben op zoek naar een bijbaan. En het lijkt me echt enorm leuk om bij Flormar te werken. Ik heb een grote affiniteit met make-up en weet zeker wel waar ik over praat. MAARRR ik heb er geen diplomas voor.
Ik ga er straks heen om een open sollicitatie brief af te geven (CV plus motivatie brief). In de motivatie brief vertel ik natuurlijk al dat ik beschik over een basis kennis maar nu mijn vraag. Is het raak als ik foto's erbij doe van mijn make up? :+

Ik zou het doen! Juist omdat je de diploma's niet heb kan je zo laten zien waar je over praat en zien ze dat je wel degelijk de skills beheerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:20

Lipliner is wel een goede tip :j

Ik heb twee brillen, deze en die van de foto van gisteren :j

Op de foto lijken ze wel groter als ze zijn, hoe maak je in vredesnaam een goede foto van je zelf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:24

Van bovenaf Jans ;)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:27

Idd iets van boven :D en niet te dichtbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:31

Zodalijk ff proberen :))

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:00

Ik kom ook even inbreken nu jullie het over Jans en haar bril hebben....

Hier iemand die al >20 jaar een bril draagt (en ze staan me ook gewoon eigenlijk beter dan lenzen, krijg een enorm blote billen gezicht zonder bril), maar de consequentie hiervan is dat ik énorme diepliggende ogen heb gekregen. Vind een mooie smokey eye maken bijv enorm moeilijk hierdoor...
Zijn er beauty bloggers/fotos/tips hiervoor misschien?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:02

Volg vooral de regels om je ogen optisch groter te maken. Plus wenkbrauwen zijn belangrijk als je een bril draagt.