Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:57

Oh ships...ik bedoel natuurlijk een blinde darm!! :o :+

esje01

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:52

Och Alice
Wat zou ik je graag willen helpen.
Het is bewonderenswaardig Hoe je toch iedere keer iets laat weten en je heel dapper overal doorheen slaat.
Het is zo langzamerhand niet meer menswaardig wat je allemaal moet doorstaan

Heel veel liefs en sterkte
Knuffel

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:11

Ik lees al lang mee maar weet nooit echt iets te zeggen, maar ik wil je gewoon een hele dikke virtuele knuffel geven!!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:12

pfff quir het zit je ook echt niet mee. Heel veel sterkte!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:17

Was het niet zo na de vorige ok dat je toen ook veel beter op de dipidolor reageerde als op de morfine? Anders dat even voorstellen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:18

Hier ook weer een knuffel.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:43

Wat moet een mens nog zeggen... Sterkte meis, hou vol. :(:)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 08:16

Wakker, en moet gelijk aan je denken.... Hoop zo dat het beter gaat met je!!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:43

Quir je had het over je darmen,dat die slecht werken en waarschijnlijk te lang zijn.
Lees dit eens:
http://christavdakker.blogspot.nl/

Zou dit ook niet het geval bij jou kunnen zijn?
Heel veel beterschap en sterkte!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 11:02

Vannacht dankzij flinke cocktail van alles en nog wat redelijk kunnen slapen. Helaas ging om 5 uur mijn infuus pomp af, omdat een zak leeg was en da's nogal een herrie.

Verder nog steeds erg veel pijn in mijn buik. Vandaag gaan de chirurgen en neurochirurgen weer verder kijken. Waarschijnlijk ook weer bloed prikken om te kijken wat mijn infectie waarde doen.

Gohya, christa ken ik inderdaad. Dat komt heel erg veel overeen. Haar darmen zijn wat verder weg en slechter dan nu bij mij nog, maar bij mij is t veel gecompliceerder omdat er nog veel meer speelt wat fout gaat. Het hele autonome systeem faalt (bij haar ook een groot deel) en dan problemen met de hersenen en bloed stolling wat er bij komt.

Darmen waren tot nu toe maar gewoon bijzaak, tot nu dus. Nu blijkt dat mijn buik een veel groter aandeel heeft in alles dan verwacht werd.

Maar veel komt overeen inderdaad.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:25

Wat ik me afvraag, zijn het nou allemaal losse dingen of is het gewoon een groot geheel wat allemaal met elkaar in verband staat maar wat nog niet duidelijk is waar de oorsprong precies ligt?

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:42

Wat fijn Alice, dat je toch nog even wat uurtjes slaap mee hebt gekregen! Dat zijn uurtjes rust voor je lichaam, maar ook uurtjes voor jou, zonder die vreselijke pijn!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:01

Lielle, mag ik een PB met het adres van TS?
Nu ik met mijn pootje omhoog zit heb ik mooi even de tijd om wat leuks voor haar in elkaar te frutselprutselen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:17

Quote:Gohya, christa ken ik inderdaad. Dat komt heel erg veel overeen. Haar darmen zijn wat verder weg en slechter dan nu bij mij nog, maar bij mij is t veel gecompliceerder omdat er nog veel meer speelt wat fout gaat. Het hele autonome systeem faalt (bij haar ook een groot deel) en dan problemen met de hersenen en bloed stolling wat er bij komt.
Darmen waren tot nu toe maar gewoon bijzaak, tot nu dus. Nu blijkt dat mijn buik een veel groter aandeel heeft in alles dan verwacht werd.
Maar veel komt overeen inderdaad.

Ja toen je vertelde over je darmen,moest ik gelijk hier aan denken.Er is ook weinig over bekend en een echte behandeling hebben ze eigenlijk niet. Miss. komen al je klachten in je hoofd wel daar vandaan? Christa heb er ook zoveel andere klachten bij,vandaar.
Zou het toch voorleggen aan de artsen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 18:49

Even updateje. Al veranderd er nu niet zoveel, omdat ik niet heel hard achteruit ga gaan ze morgen pas weer verder onderzoeken doen en niet in de dienst/weekend.

T is sowieso beetje woord tegen woord. Neurochirurgen vinden dat ik naar huis moet en als ik genoeg hersteld ben naar internist, chirurg of iets dergelijks voor m'n buik moet gaan. De chirurgen die nu mee kijken vinden dat ik absoluut niet naar huis kan, omdat de symptomen precies wijzen op buikvlies ontsteking en de pijn echt wel reëel is. Dus ik mag niet naar huis.

Hopelijk pakken de chirurgen het morgen goed op en gaan ze verder kijken.

Ik voel me redelijk naar omstandigheden. Heb nog steeds veel pijn, maar met morfine spuiten, tramadol en stil liggen is t uit te houden. Eten is een ramp, maar drie keer per dag toch minimaal iets eten. Drinken gaat wel redelijk goed, als ik maar af en toe een slokje pak en niet ineens een glas leeg drink.

Ik krijg nu standaard medicatie tegen misselijkheid en braken van de chirurgen, zodat eten en drinken iets beter gaat. Eerst was t alleen zonodig, maar dan ben je vaak te laat.

Wel nog enorme pijn in m'n buik, elke beweging is vreselijk en als de darmen actief worden (met eten dus) hetzelfde.

Mijn hoofd daarentegen gaat best goed, de drain werkt toch wel. Kan redelijk overeind komen, maar niet te lang. Dan is er een onder druk in mijn hoofd. Operatie wonden gaan ook goed, blijven mooi droog en heb er weinig last van. Ook tunnel traject gaat best goed, t is blauw en zo voelt t ook. Maar verder gaat t goed.

Het is dus echt alleen die buik die niet goed gaat.

Ik denk overigens niet dat t los staande problemen zijn, maar dat t allemaal wel met elkaar te maken heeft of gevolgen zijn van elkaar. Eerst werd dat door de verschillende artsen afgewimpeld. Mijn uroloog geloofde dat wel en ook de internist voor de bloeddruk. De neurochirurg denkt t nu ook, dus wie weet gaan ze nu wel verbanden zien en leggen en gaan ze eens samen werken... Niet meer in t eigen hokje denken. Al is dat wel erg lastig dat laatste voor vele...

Maar ik heb wel goede hoop.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:10

Heel veel sterkte Quir,ik hoop echt dat alle pijn snel over is.
Weet je,ik denk echt heel sterk aan wat Christa ook heeft.Zoveel klachten van jou komen overeen met haar klachten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:20

Sterkte, anders vraag je die heren(dames) artsen maar allemaal eens tegelijk aan je bed en scheld je ze de huid vol. Ze moeten nu gezamenlijk maar eens alles op alles zetten om jou een zo draaglijk en gezond mogelijk leven te bezorgen.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:29

Wat ontzettend fijn dat die drain toch werkt! Dat het probleem nu ergens anders vandaan lijkt te komen, is misschien juist positief. Dan zijn er weer nieuwe opties tot verbetering.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:38

Naar huis..... 8)7

Dat zou ik echt wel heel raar vinden in dit stadium eerlijk gezegd :o

Veel sterkte weer voor komende nacht.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:58

Idd... Naar huis, is ie gek geworden.

Niet normaal dat die artsen nog niet zelf hadden bedacht dat alles misschien wel eens aan mekaar zou kunnen gerelateerd zijn...

Tinkers4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:01

Ik lees al heel lang mee en flink bewondering voor je!

Maar... ik vind dat ze je veel en veel te lang met deze klachten hebben laten lopen en ook nu weinig actie ondernemen :o

Ik zou toch maar eens verder gaan kijken naar andere artsen desnoods is het buitenland.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:21

bigone schreef:
Sterkte, anders vraag je die heren(dames) artsen maar allemaal eens tegelijk aan je bed en scheld je ze de huid vol. Ze moeten nu gezamenlijk maar eens alles op alles zetten om jou een zo draaglijk en gezond mogelijk leven te bezorgen.

Nou inderdaad!!

En naar huis... zijn ze helemaal! Ik zou als ik jouw was nu NIET eerder het ziekenhuis verlaten voor de pijn minder is!! Eerst maar eens wat aan die buik laten gebeuren!!

:* :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:43

Ik weet dat je graag thuis wilt zijn.
Eigen bed en omgeving de plek waar je je veilig voelt.
Maar nu ff niet.
Eerst pijn onder controle, vocht en voeding kunnen binnen houden en een goed behandelplan.
Knuffel meis je weet me te bereiken

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:50

Ben eerlijk gezegd bang dat ts nu nog even niet aan de blinde darm geopereerd mag worden zolang het risico op een geperforeerde blinde darm niet acuut aanwezig is. Het risico op infectie van drain is nu denk ik echt nog te hoog.
(Of heb ik dit verkeerd ts?)

Hoop dat je snel wat opknapt en ze deze week met een goed behandel plan voor het gehele beeld gaan komen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 21:45

Heb je inderdaad helemaal gelijk in Genja. Zodra het echt duidelijk buikvlies ontsteking is zal t wel open gemaakt worden. Risico op infectie met de drains nu is bijzonder hoog en moet eerst herstellen voor ze de blinde darm gaan verwijderen. Als ie wel knapt nu is t ook anders, maar dat is ook nog niet zo.

Het liefste ga ik wel echt naar huis... Maar ik snap dat t niet slim is en er eerst nu wat gedaan moet worden. Ik ben ook gewoon eerlijk en hou me niet groot (heb ik wel een handje van...). Mensen die me niet (goed) kennen zien ook niet als ik veel pijn heb. Ook niet altijd even handig, omdat ze je minder snel serieus nemen. Wat dat betreft kan je beter moord en brand schreeuwen.

Dat is waarschijnlijk ook wel een reden dat ze vaak lang afwachten, omdat ze t gewoon niet aan mij zien. Je kan t wel zeggen, maar als ze t niet zien. Geloven ze je toch minder snel.

Als ze nu aan mijn buik komen (en om een of andere reden wil elke arts/chirurg dat :( ) springen de tranen in mijn ogen van de pijn. Barst dan nog net niet in janken uit, maar dan zien ze t wel en geloven ze t gelijk meer...

Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes, PBtjes, Facebook berichtjes, appjes, overal. <3
Doet me onwijs goed!

Net even met mijn vriend en schoonouders naar beneden gelopen. Dat was helaas te veel. Nu ontzettend veel pijn in mijn buik en nu ook een kloppend gevoel in mijn buik net onder t litteken, alsof m'n hart afgezakt is. Als t maar geen ontsteking is...

Ze hebben m'n infuus ook flink verhoogd, weet niet zo goed waarom. Zal de pomp vannacht wel weer paar keer af gaan... Pijnstillers zijn ook verhoogd.

Nu even filmpje kijken op mijn laptop en dan slapen. Vanmiddag ook wat uurtjes geslapen, ben ontzettend moe. Gelukkig kan ik nu ook eindelijk wat slapen, ondanks de pijn.