[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:38

Waar ga jij meestal sporten Emma?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:39

Rug blijft lastig.. Je moet trainen om beter te krijgen maar je overbelast het zoo makkelijk.. Hoop dat met hulp lukt ems :*

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:44

Hallo allemaal!

Welkom Gianti! Waarom heb je er moeite mee denk je? Verandering in ritme? Of zit je zelf niet zo lekker in je vel?

Iedereen een cheatweekend gehad := Ik ook een beetje, maar het kan erger haha

@ Oyeru: Dat is wel een groot verschil :oo Misschien houd je wat vocht vast, of ben je nog niet goed naar de wc geweest? Geen idee hoor.

Ben heerlijk naar de sportschool geweest zaterdag en gister. Zaterdag krachttraining met mijn vriend. Squat ging super goed *\o/* Heb altijd wat moeite met m'n houding, maar dat ging nu echt super. Ass to the grass :D
Gister full body circuitje uitgezet voor mezelf. Een uur lang zweten haha. Tijdens het sporten vind ik het echt vreselijk. Daarna voel ik me goed :D
Vanavond weer, maar een korte sessie ivm de paarden. Ik denk voornamelijk buikspieroefeningen en cardio.
*\%/* *\%/* *\%/*
Hop hop, succes dames deze week +:)+ Niet te veel Y)(^)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:49

Emmaa_ schreef:
Ja de laatste tijd is het echt weer drama. Word regelmatig wakker en kan dan amper lopen van de pijn.. Over het algemeen wordt het erger als ik ga sporten maar als ik het nu rustig opbouw met het schema van m'n fysio zou het evt nog wel goed kunnen gaan

Wow das wel heftig. Voorzichtig met opbouwen hoor! Wat gianti ook zegt, (andere of nog ergere) blessures heb je zo!
Goed naar je lichaam luisteren en dit aan de fysio doorgeven. Maar ik kan me voorstellen dat het je frustreert om weer 100 stappen terug te doen.

Mijn stiefbroer heeft laatst te horen gekregen dat hij een hernia heeft. Als sporter puur sang is dat echt klote. Hij heeft iom een trainer een ander trainingsschema opgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:57

@[naam]: ik sport bij Trainmore op Janskerkhof, als ik sport dan :')

en @Lins_Vetra: Ja ik ga echt van opbouwen naar volledige rust naar lichtelijk opbouwen en weer terug. Heel vervelend omdat er dus geen vaste lijn in mijn spieropbouw zit

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:10

@lins. Ik vind erg lastig om calorie rijke gezonde vervangers te eten... Dus voel me vaak slechter, val af, als ik gezonder eet :')

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:43

haha oh ja, jij wilt aankomen. Veel avocado en banaan dan maar :D

Mijn vriend kan trouwens heerlijke smoothies maken. Een halve avocado, 1 banaan, een schepje eiwitshake en verder alle fruit die je maar kan vinden :D Alle beetjes helpen toch Gianti? ;-)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:46

Hebben jullie ook nu die 30 days challenge app op jullie telefoon staat dat de batterij binnen een paar uur leeg is? :\

Ik heb mijn telefoon vanochtend om 8 uur van de oplader af gehaald, en nu is hij al leeg :oo

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:56

Lins_Vetra schreef:
haha oh ja, jij wilt aankomen. Veel avocado en banaan dan maar :D

Mijn vriend kan trouwens heerlijke smoothies maken. Een halve avocado, 1 banaan, een schepje eiwitshake en verder alle fruit die je maar kan vinden :D Alle beetjes helpen toch Gianti? ;-)

Zo'n beetje allergisch voor alle fruit |o en ja ook voor noten |o

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:03

Haha ik heb nauwelijks gecheat dit weekend :)
Wel relatief veel koolhydraten gisteren, maar netjes binnen mijn streefcalorieën gebleven, dus dat 'mocht' van mezelf :')
Oh, en mn hugootjes van vrijdagavond heb ik niet meegeteld, maar verder heb ik echt netjes volgens m'n regeltjes gegeten.

En sinds vandaag drink ik mijn kopje Latte Macchiato zonder suiker, even wennen, maar als ik toch per se koffie wil drinken, dan moet het maar zo.

Heb wel weer ruzie met mn pil, dus hoop niet dat ik er ook vocht bij ga vasthouden. Hopelijk vanaf vrijdag weer een variant waar mijn lijf niet boos van wordt.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:35

<3 Hugo's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:46

Ojee rugpijn is echt naar. Voorzichtig zijn hoor!

Gezond aankomen... Pfoe, veel aardappelen, avocado, yoghurt... Misschien dat dat werkt?

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:04

Ik heb niet het topic doorgelezen, maar ik wil heeel graag minder snoepen en wat gaan sporten. Maar ik heb totaal geen motivatie en betrap me er elke keer weer op dat ik wat snoep..
Dus ik ga hier maar meelezen :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:10

Danique schreef:

Gezond aankomen... Pfoe, veel aardappelen, avocado, yoghurt... Misschien dat dat werkt?

avocado kan ik dus ook niet tegen.. en teveel yoghurt ook niet |o

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:12

Ik begrijp écht niet hoe mensen banaanpannekoekjes gebakken krijgen. Bij mij worden het een soort kaiserschmarren die niet gaar willen worden. Heb het al geprobeerd met amandelmeel en havermoutmeel en ook zonder enig soort meel. Verder een ei en een scheutje melk.
Desondanks smaakt het over het algemeen wel, maar het ziet er niet echt aantrekkelijk uit.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:21

Gianti schreef:
Danique schreef:

avocado kan ik dus ook niet tegen.. en teveel yoghurt ook niet |o

Loop je al bij een dietist? Is misschien wel handig voor tips. Lastig dat je zo veel niet mag!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:26

CecileDV schreef:
Ik begrijp écht niet hoe mensen banaanpannekoekjes gebakken krijgen. Bij mij worden het een soort kaiserschmarren die niet gaar willen worden. Heb het al geprobeerd met amandelmeel en havermoutmeel en ook zonder enig soort meel. Verder een ei en een scheutje melk.
Desondanks smaakt het over het algemeen wel, maar het ziet er niet echt aantrekkelijk uit.

:') herkenbaar.

Ik gooi het beslag in muffinvormjes en schuif het 20 minuutjes de oven in. Zit er nog steeds niet vreselijk lekker uit, maar al een stuk lekkerder dan in 'pannekoekjes' vorm

Hmm Gianti, dan wordt het moeilijk ja. Ik zou ook naar een dieetist gaan.

Welkom EdkingEnzo! Ban alle snoep uit huis en zorg dat je wat anders lekkers te knagen hebt :D Werkt bij mij heel goed. Laatst echt een vreetbui gehad, waarbij ik bijna in staat was naar de benzinepomp te rijden :oo Daar dan weer te lui voor haha, dus genoegen genomen met flinke sloot water en een appeltje. Voelde me daarna wel sterk 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:47

Hoe maken jullie ze dan? Ik lees iets over meel?
Ik plet gewoon een banaan, prak er twee eieren doorheen en giet een beetje olijfolie in de pan. Dan doe ik een klein beetje van dat mengsel in de pan. Het duurt wel lang voordat ze een beetje gaar zijn en je moet ze niet te dik maken want de bovenkant blijft vloeibaar tot je 'm omgedraaid hebt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:52

Zo doe ik het idd ook danique. En dan met 3 of 4 kleintjes tegelijk in de pan zodat je ze om kunt draaien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:54

:j Ik begin vaak met 1tje zodat ik een beetje kan uitvogelen hoe groot ze moeten zijn, daarna vul ik m'n pan aan dus meestal eindig ik met 3 in de pan. Mijne zijn net zo groot als een vrouwen-handpalm. Met normale handen :')

Ik heb net overigens een heerlijke smoothie op.

Ingredienten
-1 banaan
-1 glas sinaasappelsap
-1 glas (vanille)yoghurt
-1 handje bevroren forest fruit van de Lidl
-1 handje bevroren smoothiefruit van de Jumbo

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:57

Haha helaas denkt mijn mams daar anders over en hebben we eigenlijk wel wat te snoepen in huis en is de verleiding zoooo groot.. Maar ik ga echt weer mn best doen!
Iemand nog ideeën voor lekkere gezonde tussendoortjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:59

Dan zeg je tegen je moeder dat je echt wilt proberen om gezonder te eten en of ze het wilt verstoppen of wilt zorgen dat jij er niet bij komt. Lijkt mij dat ze dat alleen maar blij mee moet zijn toch?

Ik doe het met de pannekoekjes inderdaad hetzelfde. Duurt lang voordat ze gaar zijn maar als je ze op een half vuurtje bakt verbranden ze niet :)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:00

Goeie smoothie Danique!
En zo maak ik de pannekoekjes ook inderdaad. Ik gooi alles wel in de blender. Daardoor wordt het beslagje wat luchtiger; misschien dat het daardoor mislukt.

Gezonde tussendoortjes: ehhh kan van alles zijn :D Fruit (natuurlijk), of smoothies, kwark (vind ik vies,dus ik doe er een beetje jam doorheen :9 ), komkommer met zout/peper of aromat zie ik veel langskomen. Je moet 't een beetje in die hoek zoeken denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:03

Ik maak hem met de staafmixer en dan wordt het beslag ook heel erg luchtig. Heb ik zelf nooit problemen mee gehad :) Bak je hem wel op laag vuur in een pan met een goede anti-aanbaklaag? Dat laatste maakt bij mij echt een giga verschil namelijk

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:06

Haha, geen idee. Na 2x was ik het zat en heb ik het in de oven gegooid. Komt er altijd lekker uit, dus ik laat het lekker zo :D