Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Deniseevy

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:09

Okee dankjewel ! Ik begin er altijd mee en dan houd ik dat een week vol. Daarna heb ik er nooit zin meer in.. Maargoed moet t toch maar eens een keer gaan volhouden :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:29

Ik had ook heel veel moeite met thuis oefeningen doen altijd. Ik moet er echt ff voor weg. Als ik dan eenmaal aan het hardlopen ben o.i.d. vind ik het juist weer heel lekker. Maar workout programma's stonden na een week alweer in het stof. :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:33

Vind sportschool ook stuk fijner en gezelliger!! Zoveel nieuwe mensen leren kennen!! Zie sommige nu ook buiten de sportschool :D

Deniseevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:37

hahah Simoonzel dat heb ik dus ook XD
Gianti, klopt lijkt me ook! Alleen is de dichtsbijzijnde sportschool zo'n 9/10 km verderop.. :/

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:38

Ik had ook meteen een aardig meisje aan de haak van mijn leeftijd. Was voor het eerst en wilde krachttraining gaan doen. Nou, 1 en 1 is 2. :j
Zo hoop ik nog wel wat fitnessmaatjes te kunnen strikken. Mijn sportschool is pas net nieuw (nog geen maand open) dus er zitten veel noobies zoals ik. Ik heb trouwens nog geen "eng dunne" meisjes kunnen spotten, gelukkig. Mijn moeder had het wel eens over iemand bij haar oude sportschool die er echt veel te dun uitzag. Die bleek uiteindelijk ook echt anorexia te hebben en werd opgenomen en zo. :(

En dat is vervelend Deniseevy... Wil je er eentje van mij hebben? Er zitten er hier 4!

Deniseevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:40

Zet hier maar neer! hahahha Kan er wel een in de buurt gebruiken ja XD

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:43

Leuk datje al sportmastje hebt!!

Ik weet van 1 meid idd zeker dat ze anorexia heeft.. Ben best veel in contact geweest met meiden met anorexia en een bepaalde glazigheid in hun blik hebben ze allemaal.. Andere zijn ook echt te dun om te sporten, wat de oorzaak ook ervan. Is... Maar ja, zullen nooit van mij pikken als ik het zeg.. Terwijl echt geen veroordeel is.. Ik was ook eng dun, dus weet juist als geen ander hoe het is..

Deniseevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:47

Hmm, ja dat is inderdaad heel wat minder als er meisjes of jongens met anorexia tussen zitten.. :/

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:09

Sporten is ook vaak goed om je beter in je vel te laten zitten. Lijkt me dat lichte krachttraining juist heel geschikt is om boven op anorexia te komen.

Iemand tips om de spierpijn van morgen te verminderen? Probeer al wat eiwitten te verzamelen..

Ik vond crossfit erg leuk om te doen! En denk een goede training voor mijn Viking run.. (Icm buiten hardlopen)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:10

Mocht je doorzetten kunnen we een keer samen gaan in Eindhoven of oss Renée :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:11

Nope het is te ongezond met dusdanig ondergewicht te sporten.. En beter in je vel is voor anorexia meiden toch net wat anders..

Uhmmm neem een bad

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:35

Om met mijn eigen spierpijn om te gaan heb ik een foam roller thuis. Als je daar je spieren overheen rolt voelt het net als een massage. Als ik mijn kuiten even rol na het hardlopen heb ik de volgende dag geen last. Echt een heerlijk gevoel. :o
Vergeet ook niet een goede nachtrust te pakken als je spierpijn hebt. Of eigenlijk als je überhaupt gesport hebt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:42

Gianti schreef:
Nope het is te ongezond met dusdanig ondergewicht te sporten.. En beter in je vel is voor anorexia meiden toch net wat anders..

Uhmmm neem een bad

Ik weet eigenlijk niet hoe het fysiek zit, maar voor het mentale deel, het beter in je vel zitten, eigenwaarde etc. Hoor ik dat dit juist veel wordt aangeraden. Maar kan me idd voorstellen dat het met te veel ondergewicht niet verstandig is.

Klinkt fijn die foamroller!
Ja nu nog nergens last van maar ben benieuwd of ik morgen mijn bed nog uit kan komen..

5x pull up
10x push up
15x squad

En dat 20 min lang, ik kwam na een tijdje nog niet meer omhoog bij die push ups, de andere gingen me redelijk goed af.

Secribeble: Dan laat me eerst even oefenen haha ;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:47

Ik ben een tijdje geleden begonnen met thuis pushups doen en ik moet zeggen dat er best snel vooruitgang in zit. Pullups lijken me ook een goede oefening maar wel echt zwaaaar. Misschien eerst nog wat meer pushups oefenen voordat ik onder toeziend oog van de hele sportschool een halve pullup doe en weer ter aarde stort. :oo

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:04

zo net weer een lekker bp lesje gehad. gewichten omhoog gedaan en ik voel het nu al := ik vind het ook fijner om elders te sporten,sowieso voor de sociale contacten maar ook omdat thuis de bank lonkt en ik geen discipline heb.

Het klopt dat sporten ook goed is voor je geestelijke gesteldheid.
Tja wij hebben er ook een paar rondlopen tegen anorexia aan.(misschien hebben ze t al) kan nooit gezond zijn zoveel sporten met zo een gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 01:05

Deniseevy schreef:
hahah Simoonzel dat heb ik dus ook XD
Gianti, klopt lijkt me ook! Alleen is de dichtsbijzijnde sportschool zo'n 9/10 km verderop.. :/

Hier zitten er ook genoeg dus je mag er eentje hebben :D ik ben met de fiets zo'n 5/10 minuutjes onderweg als ik op mijn gemakkie fiets.

Hier merk ik dat push ups ook al beter gaan. Ik doe ze wel nog steeds op mijn knieën. Dat vind ik al zwaar genoeg.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 01:10

Met dusdanig ondergewicht eet jr lichaam gewoon op.. Je hebt niets om te verbranden...

Komt vanzelf push UPS op je voeten!! Wil ook sportschool dichtbij.. Mijne zit naast MN uni, maar vanuit huis is dat een uur..

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:36

Wel vervelend dat sommige sportscholen zo ver weg zitten. Volgens mij kun je vanuit waar dan ook in Wageningen in 10 minuten bij een sportschool zijn. Het is ook een heel klein stadje, dus waar al die sportscholen vandaan komen, geen idee.

Over niks te verbranden gesproken: hoe gaan jullie met eten om? Bij krachttraining wordt altijd aangeraden om iets meer te gaan eten. Momenteel leef ik van 1600 kcal per dag en val ik gestaag af. Meestal per 1 of 2 weken een centimertje hier en daar, dus dat gaat helemaal prima. Ik dacht erover om nu nog dit aantal te blijven eten, maar misschien het proteïnegehalte iets op te schroeven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:47

Zolang je onder je behoefte eet verbrand je lichaam zichzelf en val je dus af. Door voldoende eiwitten te eten voorkom je zo veel mogelijk afbraak van spiermassa, maar opbouw van spiermassa gaat moeilijk in die fase.
Als je spiermassa op wil bouwen, zul je iets boven je behoefte moeten eten en fors trainen. Het is onvermijdelijk dat je dan ook wat vetjes opbouwt, maar door het trainen streef je naar spiermassa.
De meeste krachtsporters wisselen deze fases daarom steeds om en om (bulken en cutten)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:15

secricible schreef:
Zolang je onder je behoefte eet verbrand je lichaam zichzelf en val je dus af. Door voldoende eiwitten te eten voorkom je zo veel mogelijk afbraak van spiermassa, maar opbouw van spiermassa gaat moeilijk in die fase.
Als je spiermassa op wil bouwen, zul je iets boven je behoefte moeten eten en fors trainen. Het is onvermijdelijk dat je dan ook wat vetjes opbouwt, maar door het trainen streef je naar spiermassa.
De meeste krachtsporters wisselen deze fases daarom steeds om en om (bulken en cutten)

Als je lange tijd ver onder je behoefte gaat zitten (zoals ik) kan je lichaam ook in spaarstand komen. Ik moet nu echt leren meer te eten, uiteraard wel de goede dingen. Maar dat vind ik moeilijk haha.

Ik zat gemiddeld op 1200/1300 en moet nu naar 1800... Want mijn vetpercentage is nog wat aan de hoge kant. Dadelijk moet ik naar 2038 maar ik weet dat de andere veel meer eet hoor, echt knap!

Ik ben nu ruim een maand bezig maar nog niet het idee dat ik echt afval.. Ergens moet er dus nog iets aangepast worden... Dat is puzzelen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:21

Je moet idd nooit onder je BMR gaan eten, maar dat is een ander verhaal.
Overigens verdwijnt die spaarstand direct nadat je meer gaat eten, je lichaam onthoud dit dus niet.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:09

Even een super happy bericht :):) ben een halve kilo aangekomen :):) I know het is weinig, maar tenminste bewijs dat ik op goede weg zit

januari: 2 en 17 januari gewogen
49.3 kg
taille: 57 cm
buik: 71 cm (2cm onder navel)
heupen: 86 cm
vetpercentage: 15,6%

februari:
49.9 kg
taille: 59 cm
buik: 73 cm
heupen 88 cm

vind wel bijzonder dat ik overal exact 2 cm groter ben :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:11

Haha dat heb je wel knap gedaan ja !
Hoe lang ben jij Gianti? Je weegt idd wel erg weinig, maar vind je figuur wel heel mooi !

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:15

Dank je wel :D Ik ben 1.68 :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:57

Dan ben je idd wel erg licht ! Je vetpercentage is ook aan de lage kant toch? Al vind ik dat juist mooi :Y) .