Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Ladyson

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:54

Ontharingscreme vandaag 10 minuten erop laten zitten, er gingen nu wat haren weg. Ik ga maar een tube voor benen halen, misschien dat er dan iets gebe

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:59

Net mijn bikinilijn afgewerkt, de pijn was te vergragen deze keer. Maar op mijn lippen doe ik het niet, de haartjes mogen wat mij betreft blijven zitten want het doet echt te veel pijn daar...

De kleine epilator neem ik maar mee op vakantie, weet niet hoelang het duurt voor de haartjes terugkomen? En hopelijk houdt de batterij het zolang uit.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:03

Epileren aan de bikinilijn vind ik minder pijn doen dan met een pincet. Je voelt het natuurlijk wel, maar het is echt zo klaar. Met een pincet blijf je maar bezig.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:06

Het grote nadeel van de philipsset.... Die pincet met het lampje... Zodra ik op de bank zit ligt dat ding binnen handbereik en blijf ik achtergebleven haartjes plukken van mijn onderbenen :')

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:08

Wilke93 schreef:
_CS_ schreef:
Gister geschubd en toen oksels geëpileerd.
Oksels zijn nu niet om aan te zien.
Huid moet wennen.

Ook downunder weer een stuk meegenomen, tot aan de anus zeg maar.
Alleen lippen durf ik nog echt niet.

Dan kom je daar toch langs? :+

Haha de lippen echt zelf heb ik aan de kant gehouden, net vlak ernaast wel gedaan, en dan nog verder naar achteren.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:06

Ik heb gister mijn benen volledig geëpileerd onder de douche. Onder warm water voelde ik er niets van! Ter vergelijking: op het droge kan ik de pijn helemaal niet verdragen.

Dit betekent 2 dingen: ik heb een hele lage pijngrens :+ maar ook dat het verschil tussen droog versus onder warm stromend water gigantisch is qua pijn! Dus voor iedereen die nog een epilator gaat aanschaffen; ik raad zeker eentje aan die onder de douche kan!

Edit: ook een mooie gladde huid, geen roodheid, geen puntjes/bobbeltjes, helemaal niks na epileren onder water. Toen ik het droog probeerde had ik (zelfs na heel weinig doen vanwege de pijn) allemaal roodheid en bobbels.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:10

Letitia1991 schreef:
Ik heb gister mijn benen volledig geëpileerd onder de douche. Onder warm water voelde ik er niets van! Ter vergelijking: op het droge kan ik de pijn helemaal niet verdragen.

Dit betekent 2 dingen: ik heb een hele lage pijngrens :+ maar ook dat het verschil tussen droog versus onder warm stromend water gigantisch is qua pijn! Dus voor iedereen die nog een epilator gaat aanschaffen; ik raad zeker eentje aan die onder de douche kan!

Edit: ook een mooie gladde huid, geen roodheid, geen puntjes/bobbeltjes, helemaal niks na epileren onder water. Toen ik het droog probeerde had ik (zelfs na heel weinig doen vanwege de pijn) allemaal roodheid en bobbels.

Welke heb jij? Dan ga ik die kopen! Ik kan t ook echt niet hebben t stukje wat ik heb gedaan gister, droog, is nu zo zacht... wil meeerrrrr haha

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:46

Ik heb eindelijk de moed verzameld om aan mijn oksels te beginnen en serieus, vinden jullie dat pijnlijk? :')
Minst pijnlijke tot nu toe! Mijn benen trek ik gewoon echt niet, bikinilijn lukt een stukje, maar dit is echt een fluitje van een cent!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:23

Uit meelees modus.
Benen heb ik bijwerkt, ik kreeg de eerste keer niet alle haartjes weg. Heb ook de stap gewaagd voor mijn oksels.
Het was niet pijnlijk, maar branden achteraf!
Sommige plekken zijn nu echt heel zacht, maar andere haartjes kreeg ik niet goed te pakken. Volgende keer weer verder.
Benen doen echt geen pijn bij mij btw

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:47

Heb het ook maar geprobeerd onder de douche n.a.v. de tip van Letitia1991. Onderbenen had ik al gedaan, dus nu de bovenbenen gedaan. Helaas pakt hij dan niet alle haartjes. Gaan jullie echt in 1 richting met de haren mee of ook er tegenin en schuin enzo?
Bikinilijn is nu nog te kort, maar daar ga ik me binnenkort aan wagen... :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:51

Die 3 mm klopt volgens mij ook echt niet, dan pakt 'ie bij mij nog niks... Denk dat ze nu het dubbele zijn en dan gebeurt er wat. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:11

Ik ga geloof ik alle kanten ermee op :+

Inmiddels benen voor de tweede keer gedaan (overgebleven haartjes) en het valt nu al stukken meer mee. Nu nog wel opzoek naar een fijne scrub etc...

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:16

Ik heb gisteren ook stukje been voor tweede keer gedaan, zelfs zonder te douchen. Viel echt mee
Ook een klein stuk bikinilijn mee genomen, dat was wel te doen. Maar er zit nu een soort schaafplek :/

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:49

evaac schreef:
Letitia1991 schreef:

Welke heb jij? Dan ga ik die kopen! Ik kan t ook echt niet hebben t stukje wat ik heb gedaan gister, droog, is nu zo zacht... wil meeerrrrr haha

Ik heb een Braun Silk-Epil Wet&Dry. Succes!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:18

Omdat ik de set iets later kreeg dan verwacht, was mijn bikinilijn langer dan 3 mm. En zeer dat dat deed bij de langste haartjes, in vergelijking met de kortere :=

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:29

Even uit de mee lees modus.

Heeft nou niemand last van ingegroeide haartjes na het gebruik van de Philips epilady?

Ik scrub van te voren en ik scrub daarna ook om de dag met scrub middel en zo'n scrub handschoen maar zodra de haartjes terug willen groeien kruipen ze onder mijn huid.
Ik heb er paarse plekken aan de achterkant van mijn bovenbenen aan overgehouden en uit mijn onderbenen heb ik stuk stuk de haartjes met een pincet eruit moeten pielen.

Het word er bij mij niet mooier op en ik was super enthousiast want de pijn van het epileren viel bij mij reuze mee en had inderdaad lekker gladde benen.
Deed het overigens na het douchen en van te voren al begonnen met scrubben.
Nu durf ik niet meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:48

Ik heb ook vaak ingegroeide haartjes maar heb geen idee of dat door het epileren komt of niet. Ik epileer inmiddels al een behoorlijke poos. Soms epileer ik een hele poos niet en scheer ik alleen, maar het wordt dan ook niet beter ofzo. Dus ik zou het je niet kunnen zeggen... Anders even Googlen 'ingegroeide haren door epileren', misschien kom je ervaringen tegen of tips.

Het lijkt mij namelijk logischer dat je eerder ingegroeide haren krijgt van scheren, omdat je daarbij de haar afsnijdt en het overgebleven deel niet altijd weer terug door de opening kan komen.
Maar goed, dat is even logisch redeneren, ingegroeide haren kun je altijd hebben. Scheren, epileren, harsen, crème... de manier van ontharen heeft er geen invloed op.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:11

In de folder van Albert Hein staat de Braun Silk-Epil 3 epilator 3170 voor 30 euro,was 50 euro.Of is dit al bekend.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:35

Ik heb de indruk dat door epileren de haren wel fijner/zachter zijn dan bij scheren, en ik krijg dus wel makkelijk ingegroeide haartjes in bikinilijn, juist omdat ze precies te fijn lijken om 'erdoor' te raken. Mijn braun-borstel helpt hier echt wel mégagoed tegen, merk direct als ik het een paar dagen niet gedaan heb! Echt een aanrader :) 't is wel een duurdere set maar je hebt er echt wel iets voor.

Eergisteren oksel geschoren, gisteren eens proberen overgaan met epilator (ik had het idee dat er nog niet veel haar doorgekomen was dus dat het wel ging meevallen): AUW, en ik ga dat dus niet meer opnieuw doen, ik heb onder mijn oksel ook een 'bolletje' zitten dat wat uitsteekt en dat begon te bloeden dus dat doe ik maar niet meer :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:36

Ik durf mijn oksels nog steeds niet te doen :+ Het resultaat lijkt me wel fantastisch. In plaats van elke dag scheren nog maar 1x per week epileren!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:36

Voordat ik de Philips silk peil ging gebruiken. Scheerde ik altijd gewoon mijn onderbenen, bikini lijn en oksels.
En mijn bovenbenen hebben helaas aan de achterkant een strook vanuit mijn knie holte tot de schaamstreek zwarte haartjes ontwikkeld. Dat scheerde ik overigens nooit maar behandelde dat in de zomermaanden met anti haar crème van feet of etos en kruitvat merk.
1x mijn benen en bikini lijn laten harsen bij een beauty centrum maar ze trokken niet alleen mijn haartjes uit maar ook hele stukken vel. En ik kan je vertellen dat is niet fijn.
Dus zag in de epilady een groot voordeel, de haartjes zijn een poosje weg, lekker gladde benen en hoef dan niet steeds met die stinkende crème aan de slag.
En toen die ingegroeide haartjes wat ik eigenlijk nooit eerder echt had. De paarse plekken (waar haartjes in gegroeid waren) op mijn bovenbenen vind ik nog ontsierender dan de zwarte haartjes.
Mijn onderbenen zijn wel weer bij getrokken en dat scheer ik gewoon weer en scrub regelmatig.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:57

Ik heb twee keer mijn oksels geprobeerd, maar het lijkt alsof hij mijn huid pakt (er is niks kapot oid. dus dat zal dan wel niet?).. heel pijnlijk :P

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:37

Hier de eerste behandeling voo rmij oksels gedaan met de silk'n glide over 2 weken de tweede behandeling. Ben benieuwd of dit werkt.

Benen blijf ik epileren, pijn is fijn :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:44

ZusJacobs schreef:
Ik heb twee keer mijn oksels geprobeerd, maar het lijkt alsof hij mijn huid pakt (er is niks kapot oid. dus dat zal dan wel niet?).. heel pijnlijk :P

Ik had dat probleempje op een andere plek :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:47

Dat gevoel kan je inderdaad hebben doordat je huid een beetje meegeeft als er een haartje uit wordt getrokken. Maar in theorie kan de epilator je huid niet te pakken krijgen.