Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:28

Stress heb ik verder niet zo.
Ik weet ook als het niet lukt naja jammer dan. Maar het is gewoon moeilijk als mensen dan zeggen ach je moet er niet teveel aan denken dan komt het vanzelf. Mijn gyno zegt dan dan zou ik werkloos zijn dan moet iedereen die niet zwanger wilt worden er genoeg aan denken worden ze het niet. Zo werkt het niet natuurlijk.

En dan vooral de mensen je om je heen die zeggen moet je niet wens aan kinderen beginnen staat je leuk z'n baby.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:32

Die opmerking van stress wilde ik ook nooit horen, maar hoorde m zo vaak dat ik dacht dat er wel een kern van waarheid in zou zitten :o

En die mensen die je pushen met beginnen aan kinderen, mijn hemel, die kon ik wel schieten :\ zo brutaal vind ik dat! Ik zei altijd gewoon; ja dat was ook wel de bedoeling maar je hebt het niet zelf in de hand hè? De meesten werden dan rood en zeiden sorry, maar er waren ook mensen die je serieus vroegen of je wel wist hoe het moest 8)7

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:37

Dat zei ik meestal ook hoor. Ja we zijn al een hele tijd geleden begonnen, maar zoals je kan zien geen baby!

er niet aan denken en dan zwanger worden zou wel een mooi wondermiddel zijn. Dat geloof ik ook niet, maar ik denk wel dat psyche een kleine factor kan zijn die meespeelt.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:51

Oja dat niet aandenken. Hoe is dat überhaupt mogelijk als je elke dag moet spuiten? En ik moest twee keer per dag over een ovulatietest plassen dan wordt het een beetje lastig. Verder hebben ze bij mij in het zh wat fouten gemaakt in tegenstelling van de kliniek. Die gingen ook heel anders te werk.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 13:52

Mijn antwoord was altijd: wel eens aangedacht dat er mensen zijn die geen kinderen willen? Of die ze niet kunnen krijgen? Dan was het stil ja... Waar bemoeien mensen zich mee he? Al is het vaak toch lief bedoeld.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:28

chanel1985 schreef:
Het is ook navenand de reden waarom het niet lukt. Wij konden nog zo stressloos zijn als we willen, zwanger zou ik nooit geworden zijn. Wij konden alleen zwanger worden via ivf/icsi.

Bij ons is het rap gelukt, 2de terugplaatsing van de eerste poging, daar zijn wij echt dankbaar voor omdat ik weet dat het soms jaren kan duren.
Voor een eventuele 2de ben ik me er ook van bewust dat het niet niet zo rap kan zijn.

Precies bij ons dus ook en ik vond die opmerking laat het los dan ook altijd heel erg vervelend.
We hebben het zo vaak los gelaten en op een gegeven moment zelfs opgegeven en naar Oostenrijk verhuisd. Het is dat ik hier echt een fijne gyn trof die zei hey waarom kijken we niet eens gewoon snel goed waar de schoen wringt. En toen bleek dus inderdaad dat met de zaadkwaliteit van mijn man never ever een zwangerschap zou ontstaan zonder ICSI en bij mij eigenlijk niets mis was na een kijkoperatie. Wel heel veel geluk gehad dat we de 2e IVF ronde raak was (ook 2e terugplaatsing want we hadden beide rondes niets om in te vriezen) zeker op mijn leeftijd en het feit dat hier in oostenrijk na je 40e niets meer vergoed wordt.
Ik zie het ook nog steeds als een wonder dat ik nu zwanger ben en ik hoop dat anderen daar ook nog wat hoop uithalen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 11:09

Daarom is het ook goed om beide te laten checken in het ziekenhuis als het langere tijd niet lukt. Dan weet je ook waar je aan toe bent.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:11

Wij zijn direct beide gecontroleerd. Als het goed is, is dat ook de standaard.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:23

Ook een samenlevingstest?
Dit wordt in veel zh niet gedaan.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 12:26

Ik heb die niet gehad (moest zelfs googlen wat het inhield :') )

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:48

Bij mij werd dat bij dag 1 al getest

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:28

De samenlevingstest is een van de weinige testen die wij niet hebben gehad hahaha. Was niet nodig omdat het vrij snel duidelijk was dat we richting IUI gingen. Dan wordt het semen al de baarmoeder in gebracht en is het vijandig slijm (als dat er zou zijn) al voorbij. Tenminste dat werd ons verteld toen ik vroeg waarom dat niet getest werd.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 21:10

De 20-weken echo zit eraan te komen en begin gewoon de spanning weer te voelen. Na alle ellende kan deze er ook nog wel bij.... Hoop zo enorm dat alles gewoon goed is. Begin eindelijk een beetje te genieten van mn buikje en het idee dat we een kindje krijgen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:31

@Spullen Heel begrijpelijk dat je spanning voelt. Je hebt al zo'n lange weg moeten afleggen en dan ook nog bij de 12 wkn in spanning gezeten. Ik vond alle echo's altijd spannend. Ik kon altijd pas van een echo genieten als ik hoorde dat alles goed was.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 09:45

Je zou toch denken dat dat wel wat minder zou zijn ondertussen. Nou ja, we zien het wel.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:48

Komt vast helemaal goed spullen. En als je de beeb straks gaat voelen zal de spanning vast wel iets minder worden. Maar ook dan vind je wel weer andere dingen waar je je zorgen over kan gaan maken.

Soms moet je gewoon een beetje vertrouwen hebben in de natuur en je lichaam hoe moeilijk dat ook is.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:41

Spullen schreef:
Je zou toch denken dat dat wel wat minder zou zijn ondertussen. Nou ja, we zien het wel.

Bij mij begon het pas wat af te nemen die onzekerheid na 24 weken en eigenlijk pas rond week 27 ofzo vanaf dat ik hem echt heel duidelijk ging voelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:48

Ik snap je spanning helemaal! Nu je zelf zwanger bent besef je ineens dat het allemaal niet niks is en je voelt je zo verantwoordelijk naar je baby.
Ik ben zelf ook erg gespannen voor elke echo, maar bedenk mezelf steeds 'het gaat bij vrijwel alle vrouwen gewoon goed, waarom zou het bij mij niet goed kunnen gaan?' En ook bij jou is de kans gewoon enorm groot dat alles in orde is met je baby.
Dus take it easy, dat is ook voor de beeb veel beter :)
Gaan jullie ook kijken of het een jongen of meisje is?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:57

Helaas ging dat sprookje bij de vorige onderzoeken ook niet op voor ons, dus daar kan ik nu gewoon niet op vertrouwen, dat deed ik bij de combinatietest ook en dat bleek niet goed. We moeten gewoon de echo afwachten. Dan weten we het zeker.

We hebben toen we uitslag hadden gehad gelijk een pretecho gepland, dus we weten al wat het is <3

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:05

De combinatietest bleek uiteindelijk goed toch? :) ondanks dat er heel wat stress aan vooraf is gegaan.
Idd rustig de echo afwachten is het beste. Ik denk dat de meesten wel wat spanning hebben daarvoor. Je beseft ineens hoe kwetsbaar het nieuwe leventje is.

Ga je hier ook vertellen wat het is? :P

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 16:12

Ja absoluut, maar we dachten van te voren ook dat het allemaal wel goed zou zitten. Dan is het een aardige hap uit je zelfvertrouwen als dat niet zo blijkt te zijn.
Gelukkig is alles goed en de gyn zei ook dat ze op de 12 en 14 weken afwijkingen al hadden gezien. Ze hebben er bij de echo voor de NIPT-test speciaal naar gekeken en het was allemaal prima. Dus dat zou wat moeten ontzorgen :o

Als de 20 weken echo goed is volgende week wil ik wel vertellen wat het wordt.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:49

Spannend Spullen!

Er is mij een keer gevraagd ik dacht hier over het bv naar spanje gaan voor eicel donatie en de kosten daarvan hoever ga je voor je kinderwens?

Hebben jullie daar van te voren over nagedacht of ga je toch steeds over je grenzen heen?
Ik las bv ook nu dat de zorg verzekering 3 behandelingen veroged daarna niet meer en dan kost het allemaal ook erg veel geld.
En dan word er hier gepraat over los laten en dan lees ik de berichten van SternPhoto.

Is jullie kinderwens dan ook zo sterk? En waarom willen jullie graag een kindje of meerdere?

Kunnen jullie berichten uit de media ook snel naast je neerleggen vanochtend bv weer een moeder die 2 babytjes heeft dood gemaakt. Pas had je dat ook in die schuur ik weet niet meer waar het was vonden ze de lijkjes.
Is het in Nederland heel moeilijk om je kindje af te staan weet iemand dat?
Adoptie in Nederland hoor je niet vaak weet iemand hoe dat komt?
Of komt dat omdat wij pleegzorg hier hebben?
Vaak worden kinderen uit het buitenland geadopteerd.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 11:02

Wij hebben er wel over nagedacht, maar denk uiteindelijk dat je toch elke keer een stapje verder doet, omdat je blijft hopen dat het lukt. Ik vind dat moeilijk te beoordelen, omdat wij uiteindelijk niet de mmm in zijn geweest.

Vind de berichten in de media heel triest, maar echt raken doet het me niet. Misschien vreemd, maar ondanks dat we graag zwanger wilden worden was het een ver van mn bed show.

Adoptie in NL bestaat wel, alleen dat traject is nog moeilijker en nog langer (en duurder ook dacht ik)dan het adoptietraject voor een kindje uit het buitenland. Was laatste een stuk over op tv. Ontzettend stom, want er zijn zoveel kinderen die staan te springen om een liefdevol huis. Dat vind ik echt een lastig iets.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:56

Probleem is ook dat een hoop Nederlandse mensen hun kind niet willen afstaan ook als dar beter zou zijn. En dan krijg je dus sommige schrijnende gevallen jeugdzorg.
Wij hebben hier een redelijk sociaal vangnet en het is niet zoals in Colombia dat je letterlijk dood kan gaan als je geen geld hebt.

En naast je neer leggen of loslaten is niet natuurlijk relatief. Je kan jezelf gek maken en nooit meer gelukkig zijn als het niet lukt. Maar dan ben je je eigen slechtoffer.
En helemaal loslaten is niet mogelijk als je kinderen echt graag wil. Maar je moet er ook niet in gaan zwelgen of je er in verliezen. Daar doet een mens zichzelf tekort mee.

En dot is niet naat jou gericht ladyfee, maat meer in z'n algemeen.
En wat betreft wel echt graag willen, Ik wilde het dol graag. Zo graag dat ik heel veel naalden en hormonen in mijn lijf heb gepompt.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:10

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Lautje. Uiteindelijk hoefden wij niet de medische molen in en twijfel ik nog steeds of ik dat wel gedaan zou hebben. Maar mocht een tweede niet vanzelf gaan dan ga ik zeker de molen niet in.