chanel1985 schreef:Het is ook navenand de reden waarom het niet lukt. Wij konden nog zo stressloos zijn als we willen, zwanger zou ik nooit geworden zijn. Wij konden alleen zwanger worden via ivf/icsi.
Bij ons is het rap gelukt, 2de terugplaatsing van de eerste poging, daar zijn wij echt dankbaar voor omdat ik weet dat het soms jaren kan duren.
Voor een eventuele 2de ben ik me er ook van bewust dat het niet niet zo rap kan zijn.
Precies bij ons dus ook en ik vond die opmerking laat het los dan ook altijd heel erg vervelend.
We hebben het zo vaak los gelaten en op een gegeven moment zelfs opgegeven en naar Oostenrijk verhuisd. Het is dat ik hier echt een fijne gyn trof die zei hey waarom kijken we niet eens gewoon snel goed waar de schoen wringt. En toen bleek dus inderdaad dat met de zaadkwaliteit van mijn man never ever een zwangerschap zou ontstaan zonder ICSI en bij mij eigenlijk niets mis was na een kijkoperatie. Wel heel veel geluk gehad dat we de 2e IVF ronde raak was (ook 2e terugplaatsing want we hadden beide rondes niets om in te vriezen) zeker op mijn leeftijd en het feit dat hier in oostenrijk na je 40e niets meer vergoed wordt.
Ik zie het ook nog steeds als een wonder dat ik nu zwanger ben en ik hoop dat anderen daar ook nog wat hoop uithalen.