Wie skate nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cabelona

Berichten: 1704
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:05

Vandaag voor het eerst weer erop gestaan. Gelijk een mooi rondje van 10 km

ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:24

Ik ben ook weer begonnen. Vandaag mijn skeelers en wieltjes schoongemaakt en omgedraaid. Was hard nodig

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:34

Ik wil graag weer. Hoop het over een paar weken toch wel weer te kunnen. Ben in november van mijn paard gevallen en goed, onderrug gekneusd en nog steeds last van... Ben nu weer met wandelen op de loopband mn conditie wat op peil aan het brengen, want die was niets meer na 2,5 maanden niets aan sport doen. Merk helaas toch dat ik er weer last van krijg dus hoe erg ik ook hoop snel weer op de skeelers te staan, blijft het nog wel even hoop denk ik. Dat is natuurlijk erg belastend voor je onderrug...

Thrive

Berichten: 1002
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:11

Leuk dat er al zoveel geskeelerd is! Het weer is ook echt wel te mooi om het niet te doen inderdaad :)

Josien, wat is je budget ongeveer? Ik zou persoonlijk kijken voor skeelers met een hoge schoen met 4x 90 of 100mm wielen.

Oh bah Floriske, hopelijk knapt het snel op :(:)

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:20

@thrive: ik had er bij de Decathlon voor 60 euro gezien. Ik denk dat mijn budget ongeveer 90 euro is.

Thrive

Berichten: 1002
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 02:15

De Decathlon heeft over het algemeen prima spul, dus als die wat pasvorm betreft fijn zitten zou ik die zeker overwegen. :j De Scapino heeft meestal nog wel wat leuke skeelers van Nijdam liggen, dat is ook een fijn merk, al weet ik niet in hoeverre ze daar op dit moment al in de winkels liggen. En anders kun je ook altijd eens op marktplaats kijken, er zijn genoeg mensen die ze na 1 of 2 rondjes weer weg doen.

Ik heb vanavond als vrijwilliger geholpen bij de Zilveren Bal, dat was zo leuk! *\o/* Heb ook nog even met Ronald Mulder staan praten en gevraagd of er nog een vervolg op Skate for MS komt. Hij wil het heel graag ('ik vond het zó leuk!') maar nu ze een andere sponsor hebben ligt het allemaal wat lastiger. Maar hij zei, wie weet ergens deze of volgende zomer, dus we houden het in de gaten O:)

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 03:06

Hier geen skeelers maar rolschaatsen. Heb een paar jaar geleden nog een prachtig paar jaren 80 retro Impags op de kop kunnen tikken voor een tientje.
Ik mis alleen 1 stop. Ik weet niet of er iemand nog meer rolschaatst hier en/ of eventueel weet waar ik die nog kan krijgen :o

Jindai

Berichten: 1915
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 23:31

Sorry dat ik zo maar binnen kom vallen, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :)

Ik heb skeelers (of zijn het skates? :? ) van Roces, met de originele wielen er nog onder en ik zou graag weer dezelfde wielen willen. Nu zijn deze hard aan vervanging toe, maar hoe weet ik welke maat wielen ik nodig heb en vooral, welk type? En waar zijn ze in een fysieke winkel te koop? :)

Liesje89

Berichten: 9940
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:02

Hallo :D ik schop dit topic even omhoog want het mooie weer komt er als het goed is volgende week weer aan!

Ik heb net nieuwe skates besteld dus ik hoop dat het een beetje droog blijft de komende dagen.. als het goed is krijg ik ze woensdag binnen dus hopelijk zit het weer mee en kan ik gelijk even een klein stukje om te proberen :D Morgen maar even mijn beschermers opzoeken :=

Dit zijn ze geworden:


Afbeelding
K2 alexis speed boa met een 84mm wiel, ruimte voor een 90mm wiel waar ik ook wel naar wil overstappen maar eerst maar weer even de slag te pakken krijgen. Ik geloof dat het inmiddels alweer 5 jaar geleden is dat ik op de skates gestaan heb :oo

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:47

Vorige week maandag met een vriendin na jaaaren rondje geskated meteen zelf skates gekocht en net rondje van 10 km gedaan gaat prima alleen remmen is een ramp en als ik terug het dorp in wil moet ik een hol af doodeng!

Liesje89

Berichten: 9940
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:13

Ik heb t ook niet zo op hollen hahaha :') Ben een keer echt heel hard gevallen toen ik van een hol af moest :') Trek sindsdien gewoon mn skates uit :=

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:11

een hol? O:)

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:26

Haha ja het dorp ligt lager dan de weg om het dorp heen dus het dorp ligt in een soort van gat je moet dus altijd een flink stuk naar beneden helling af.

Gisteren ging het al stuk beter gelukkig.

Hoe vaak skaten jullie

Thrive

Berichten: 1002
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:44

Wat een stoere skeelers Liesje! Heb je ze al getest? :D

Ik heb helaas een tijdje niet kunnen skeeleren door een knieblessure, maar vanavond pak ik de eerste training weer mee, en dat is absoluut geen straf met dit weer! *\o/* Afgelopen weekend heb ik ook voorzichtig weer een rondje van 22km gemaakt en dat ging ook erg fijn, nu hopen dat de knie niet weer moeilijk gaat doen.

lovelucydan

Berichten: 2070
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:54

Ik skate ook graag. Ik doe ook mee aan de Haarlem night skate. Is ook erg leuk. Er worden meer van die night skates georganiseerd en via Google ook verschillende routes gevonden ook met moeilijkheidsgraad

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:14

Hallo!

Zag dat er al een tijdje niet meer gereageerd was maar misschien leuk om het topic weer nieuw leven in te blazen nu het weer mooi weer wordt?

Ik heb mijn skeelers net uit de berging getrokken en afgestoft. Even een heel klein rondje om het huis gedaan maar ben nog erg onstabiel en bang. Eerst even kijken of ik ergens bescherming vandaan kan trekken.

Skate er hier nog iemand?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:06

Ja ik skate nog steeds. Morgen weer. Vorige week een rondje gemaakt van 22 km.
Afhankelijk van het weer morgen kijk ik hoe groot het rondje gaat worden.

Cabelona

Berichten: 1704
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:40

Mijn skates staan te verstoffen in de garage :o Ik heb dit jaar nog maar twee keer een rondje gedaan...

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:01

Ja mag ik me ook melden!
Ik skate sinds dit seizoen weer na 5 jaar teruf te moeten stoppen ivm liesblessure!
Daarna druk met school en nu werk ik dit jaar dus heb ik weer tijd :)

Vandaag lekker een ronde buiten gereden met ons groepje ipv op de baan! Omdat het zo lekker windstil was.
Met een tempo van 20/23km per uur hebben we een ronde van 26.6km gedaan!
Lekker pittig:)
(Stiekem ook beetje te zwaar haha)
Ik wil in de vakantie fridaynight skate gaan doen in Amsterdam gaan er meer van jullie ? Kunnen we misschienhien samen?

Skaten jullie ook bij een club of alleen voor je zelf?
En skaten jullie ook wedstrijdjes of marathons? Of toertochten of puur recreatie?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:12

Dan ligt jullie tempo best hoog zeg.
Ik zelf rij alleen maar buiten. Helaas zijn de ondergronden hier niet altijd even ideaal. Dat haalt er toch vaak wel snelheid uit.
Ik skate altijd alleen en gewoon recreatief. Toen ik jong was deed ik het ook graag en ben een aantal jaar geleden weer begonnen omdat ik wat kilo's kwijt wilde. Heerlijk om gewoon lekker even uit te waaien.

xEliesx
Berichten: 766
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:32

Wat leuk dat dit topic weer wat meer tot leven is gekomen! Vorige jaren deden we hier nog een challenge (via endomondo).

Ik heb vorige week ook mijn eerste ronde weer gemaakt. Bij mij in de buurt zijn de wegen over het algemeen rustig en goed begaanbaar.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:36

Hallo allemaal. Tijdens mijn zoektocht op internet kwam ik jullie topic tegen. Ik heb namelijk net een hardloopverbod gekregen van mijn fysiotherapeut en hij zei dat ik wel kon skaten bijvoorbeeld. Heel leuk (want ik moet blijven bewegen, anders val ik niet verder af, waar ik nu al maanden keihard voor werk), maar ik heb (nog) geen skates. Maar zo op internet vind ik het lastig om iets te bepalen. Ik wil een goede skate, maar niet rond de 200 euro oid. Bestellen jullie skates gewoon zo op de gok online? Of ga je liever naar een zaak om te passen en testen? En zo ja: waar ga je dan heen? Dat laatste heeft namelijk wel mijn voorkeur, maar ik zou niet weten waar ik heen zou moeten (woon net onder Nijmegen in Brabant). En is bescherming aan te raden? Zo ja, welke?

Zijn er overigens echt qua pasvorm e.d. nog verschillen tussen mannen- en vrouwenmodellen? Of is dat vooral marketing en kleurtjes e.d.?

Thrive

Berichten: 1002
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:20

Zo, ik heb net de wielen en lagers vervangen, ik ben klaar voor de tocht van Bartlehiem vanmiddag *\o/*
Nu tot die tijd duimen dat de voorspelde regen spontaan oplost of ergens anders valt :Y)

Heb je nog geschikte skeelers kunnen vinden Polivy? En wie is er verder ook nog aan het skeeleren? :)

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:38

Even een schopje omhoog!
Wie is er nog aan het skaten? En doen jullie alleen afstanden of ook slalommen en tricks enzo?

Ik heb vroeger altijd kampen gedaan en toen een jaar les. Toen terug gestopt en ondertussen zit ik weer bij de club op les. Vroeger (4 jaar terug) sprong ik zo 70 cm... Nu vind ik dat maar eng :+ Tijdens de les maken we vooral fun. (Zijn geen beginners meer dus iedereen kan remmen enzo) We spelen hockey, oefenen op nieuwe trucjes en laatst hebben we zelfs gelasergamed! Dat was echt super tof!
Dus wie kan er nog meer trucjes? En wat kunnen jullie?

Thrive

Berichten: 1002
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:59

Oh dat klinkt wel heel tof haha! Ik ben inderdaad meer van de afstanden, al hockeyen wij soms ook wel tijdens een training. Maar dat gaat er een stuk knulliger aan toe gok ik zo. :P

Ik wacht nu eerst op een paar flinke regenbuien zodat 't zout een beetje van de wegen spoelt. Dan wil ik ook weer beginnen voor dit seizoen. De trainingen beginnen over 3 weken ook al weer! :D