marimba schreef:helaas heeft zelfs de mode industrie zich aangepast aan de "groter" wordende mens, maatje 40 van 20 jaar geleden is nu maatje 38, dus zelfs de kleding groeit mee om ons maar in de waan te laten dat we slank zijn.
Dat heb ik ook al eerder genoemd. Er is niks mis met een grotere maat hebben, maar wel veel mis met os voor de gek houden met maten.
Hier zie je dat meteen, omdat in de labels de maten staan van meerdere europese landen en die verschillen allemaal.
Citaat:
helaas is de maatschappij ook erg veranderd en zit er tegenwoordig overal verborgen suiker in onder de namen fructose, glucose, mais zetmeel.
Heb ik ook al eens genoemd en dat is byzonder kwalijk, ik vind dat daar wel eens regels voor mogen komen, evenals voor de misleidende reclames als "zonder vet" (en dan niet melden dat het barstensvol met suiker zit) en "light" (meestal ook vol met suiker) en "minder vet" (nog steeds vol met vet, alleen minder dan eerst in dat product), maar aan de andere kant is het onze eigen verantwoording om het juiste voedsel te kiezen en labels te lezen.
Als slecht voedsel massaal wordt geweigerd wordt het niet meer geproduceerd of aangepast.
Als consument heb je in de hand wat er op de markt is.