Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:36

Ik heb al sinds m'n tiende een heel verhaal in m'n hoofd, ik weet hoe de personages eruit zien, en ze maken geen leuke dingen mee. Met heftige dingen slaap ik beter :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:36

Tja hier ook, vandaag was mijn concerta op dus ben een beetje aan het rondspringen, af en toe ook wel eens weer leuk voor de afwisseling. Vanochtend wel weer opgehaald hoor, alleen geen zin om in te nemen toen. :P Zal wel door ADHD komen; :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:50

EskeGirl schreef:
Ik heb al sinds m'n tiende een heel verhaal in m'n hoofd, ik weet hoe de personages eruit zien, en ze maken geen leuke dingen mee. Met heftige dingen slaap ik beter :').

Hmm ik houdt van de adrenalinekick die het geeft , omg wat ben ik erg maar dat is zo prettig gevoel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:55

Ik gebruik dat moment juist om na te denken over dingen die die dag gebeurt zijn, of om te oefenen op enge dingen door me in te denken dat ik weer in die situaties zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:55

Ik lees overigens mee hier :)
(Goh dat komt wel erg out of the blue :') )

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:57

Anoniem schreef:
Ik gebruik dat moment juist om na te denken over dingen die die dag gebeurt zijn, of om te oefenen op enge dingen door me in te denken dat ik weer in die situaties zit.

Dan ga ik doemdenken en slaap ik niet. Schrijf wel dagelijks drie dingen op die ik die dag goed heb gedaan.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:58

ook echt die mensen die grappen maken over autisten. wat voor vreselijk gemeen onrespectvol rottig iemand ben je dan. -O- zo één ken ik en ze is 3 dagen per week op stal :r (geen flauw idee wat ze er allemaal doet maar okey). kraait geen haan naar, je maakt toch ook geen grappen over mensen zonder armen of over mensen met een waterhoofd, of met brandwonden of dat soort dingen... :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:00

Tja, ligt aan je humor. Ik houd wel zwartgallige humor, ook over downsyndroom, autisten, astmapatiënten, dementerenden. :)
Maar heb mensen om mij heen met diezelfde humor en zelfspot en ja, soms komt het voor dat er 1 op de teentjes is getrapt. Maar ze weten wie het zegt :Y)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-10-13 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:01

Klopt, inderdaad. Bij wiskunde waren de jongens voor me aan het praten, vraagt eentje voor de grap: ben je een autist ofzo, gaat die jongen helemaal rare bewegingen en geluiden maken. Zij weten niet dat ik Asperger heb, doet me toch ergens een beetje pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:02

Haha ik niet. Het is bijvoorbeeld enorm handig als er weer iets geks bij paardrijden is gebeurt. Toen [naam] een keer door een droge greppel ging lopen uit paniek voor een spandoek belandde ik op haar hals. Ze sprong niet maar liep er gewoon dwars doorheen, daarna gelijk weer een meter omhoog om aan de andere kant uit te komen. Ik wist niet meer wat ik moest doen en steeg af, ook al kon ik makkelijk in het zadel terugkomen. Een paar weken later moest ik me aan haar hals vasthouden in rengalop omdat zadel verschoof, maar was ik volkomen kalm van binnen. Klein trekje aan de teugel en ze stond stil. :) Die keer wist ik door te analyzeren wel wat ik moest doen.

Op deze manier kan ik met angsten omgaan zonder mezelf er aan te hoeven blootstellen weer.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:04

EskeGirl schreef:
Klopt, inderdaad. Bij wiskunde waren de jongens voor me aan het praten, vraagt eentje voor de grap: ben je een autist ofzo, gaat die jongen helemaal rare bewegingen en geluiden maken. Zij weten niet dat ik Asperger heb, doet me toch ergens een beetje pijn.

Jaaa dat deden mensen dus vroeger bij mij op school ook maar dan over mij (van, ben je hannah of zo). Ik probeer het niet zo persoonlijk en serieus te nemen maar ja makkelijker gezegd dan gedaan :o het doet inderdaad pijn qua gevoel terwijl je verstand zegt dat dat niet hoeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:05

Ik merk dat bij mijn vriend ook: die vat het te letterlijk op, kan het niet los zien van een grapje. Al heeft hij het snel geleerd met onze familie }> want o wat jagen wij mensen graag op de kast haha. Dus hij heeft het geleerd ondertussen, maar in het begin... Oei! Hij had wat te voortduren met mij :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:08

Ik heb dat met instructies vooral, dan heb ik enorm duidelijkheid nodig. Voor de rest maak ik wel veel grapjes, vooral woordgrappen zijn leuk. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:09

Daar heb ik het meeste aan moeten wennen, dat ik de instructies kort moet houden en heel duidelijk. Liefst nog op papier. Sowieso meer op papier zetten, want mijn vriend heeft wel een hyperfocus voor bepaalde zaken, maar daar buiten is het een ramp.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:10

takkie_muis schreef:
Ik heb alleen een PDD-NOS etiket -O- -O- Ben gelukkig niet minder waard!

Ik bijt alleen met dit weer mijn lippen en wangen kapot , heb zwakke darmen en door mijn handenwastik nu ook droge handen :) . Om maar niet te beginnen dat ik verhaaltjes bedenk om in slaap te komen , en niet over rozen laat mezelf vaak ontvoeren in mijn verhalen of ik wordt aangereden. (bijna een rare fantasie)

Dat doe ik ook. :')
Alleen dan wel leuke verhaaltjes. <3
Ik heb dat ooit tegen een meisje verteld dat altijd moeilijk in slaap kwam, die snapte nooit wat ik bedoelde en zat echt :?
En ik kon niet begrijpen dat zij niet begreep wat ik bedoelde. _O-

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:11

Anoniem schreef:

Mijn hele emotionele huishouden doe ik ervoor. Nog voor ik ga slapen, dag doornemen, emoties effectief herbeleven etcetc. :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:11

vuurneon schreef:
Ik lees overigens mee hier :)
(Goh dat komt wel erg out of the blue :') )

:wave:

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:12

Heb ook altijd slaapproblemen gehad, gelukkig helpt m'n melatonine erg goed. Slaap laatste tijd ook beter dan ooit *klopt af*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:13

Ja ik heb melatonine ook gewoon nodig, vooral ook vanwege concerta.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:14

Wel typisch dat mijn broer zo ongeveer in coma raakt als hij een van mijn 5mg melatonine inneemt. Ik wordt er alleen heel suf en moe van.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:15

Autistengrapjes, o, leuk, die maak ik zo veel.
Liever dat dan de mensen die zodra ze te horen krijgen dat ik aspeger heb zeggen: 'Ach, iedereen heeft wel autistische trekken'.
Ik begrijp heus dat ze het goed bedoelen, maar die opmerking vind ik zooo naar (net als de; mensen die zeggen dat ik het niet heb, zoals pas 1, want ik kijk niet zo uit mijn ogen als autisten doen 8)7, vaak is het ook een compliment als mensen zeggen dat ik het niet heb, omdat ik gewoon goed functioneer, maar soms ook zoo frustrerend!)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:15

Melatonine werkt voor mijn vriend helaas niet, 30 mg helpt niet eens...(hebben een huis gekocht, dus grote verandering en moeten nog even wachten tot wij de sleutel krijgen. Dus hij is zo onrustig daardoor...)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:16

vuurneon schreef:
Ik merk dat bij mijn vriend ook: die vat het te letterlijk op, kan het niet los zien van een grapje. Al heeft hij het snel geleerd met onze familie }> want o wat jagen wij mensen graag op de kast haha. Dus hij heeft het geleerd ondertussen, maar in het begin... Oei! Hij had wat te voortduren met mij :o

ik heb dat dus ook dat ik dingen te letterlijk op vat en dat is alles behalve grappig ik kan me er soms echt zo gekwetst door voelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:17

Ik heb geen ritme maar anders slaap ik zo , normaal was ik half 10 gaar en zo vertrokken. Nu uur of 1 erin en veel moeite om in te kunnen slapen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:17

Ik vind dat ik zelf wel autistengrapjes mag maken, gewoon binnen het gezin. Maar veel 'vreemden' bedoelen het kwetsender.