30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:18

Net even uitgerekend, mijn dagelijkse eten overdag (ontbijt, lunch en 2 momenten tussendoortjes) zijn tussen de 1000 en 1100 kcal, dan komt alleen m'n avondeten er nog bij.
Da's denk best netjes. Avond eten zal meestal wel tussen de 500-800 kcal liggen denk ik (ben geen hele grote eter :+ ) ?

Annash
Blogger

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:22

Kláááár! Dag 3 :)
Nu even uitzweten/puffen (hoewel dat veel beter lijkt te zijn dan de eerste twee dagen?) en dan onder de douche. Ik dacht dat mijn spierpijn wel mee viel maar het begin was voor mijn armen wel echt heel zwaar! Oei, had ik even onderschat. :+ Verder ging het fijn. Kon de cardio al beter volhouden voor mijn gevoel.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:27

Loose schreef:
Haha yeah. :D Welke dag heb jij niet gedaan? Ik zaterdag niet, maar eigenlijk met een heel slap excuus. :o Heb toen niet geshred omdat ik zo'n spierpijn in mn kuiten had, en ik was bang dat als ik wel ging shredden dat ik dan 's avonds niet meer uit kon. :=
Heb wel zin in level 2 trouwens, ziet er echt heel leuk (en moeilijk :D ) uit!
Ik gisteren niet omdat ik ziek was. Ben nog steeds niet fit (kan niks binnen houden :r ) maar voel me wel beter dan gisteren. Dus ga vandaag shredden op z'n Anita's (beginners), want wil niet nóg een dag overslaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:27

En ik heb net dag 2 af :). Heel soms even letterlijk 2 sec rust moeten pakken omdat m'n gewrichten begonnen te protesteren (en daar moet ik naar luisteren anders kan ik naar het ziekenhuis want dan vliegt er vanalles uit de kom), maar over het algemeen heel tevreden :)

Nu douche :=

phormicola schreef:
Ik weet niet of het hetzelfde is, maar ik ben hypermobiel en vooral m'n rechterschouder doet moeilijk. Ik mag geen push ups doen, alleen wall pushups, anders hangt m'n schouder naast z'n gewricht óf het gaat zoveel pijn doen dat ik m'n arm niet kan bewegen.

Heel herkenbaar

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:28

Destino schreef:
Net even uitgerekend, mijn dagelijkse eten overdag (ontbijt, lunch en 2 momenten tussendoortjes) zijn tussen de 1000 en 1100 kcal, dan komt alleen m'n avondeten er nog bij.
Da's denk best netjes. Avond eten zal meestal wel tussen de 500-800 kcal liggen denk ik (ben geen hele grote eter :+ ) ?
Klinkt heel normaal :j (Ik eet ook niet veel meer dan dat).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:31

Raponsje: je zal wel gek worden van alle vragen, maar ik vroeg me af of ik dit ernaast kan doen als 'kleine workout' 's avonds?

Warm up

Circuit 1 van de no more trouble zones.

En dan zelf cooling down stretchen? Nog een heel intensief programma van een half uur hou ik niet vol namelijk, en dit vind ik wel leuke oefeningen!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:33

Laura1589 schreef:
Hebben jullie ook dat als je direct na de workout even gaat zitten uitpuffen, dat je daarna bijna niet meer kan lopen van de pijn in je kuiten? Bij mij lijkt dat elke dag erger te worden (zit nu op dag 3), ik kan at the moment alleen nog maar een beetje zielig strompelen... Overigens is het de volgende dag wel goed bijgetrokken, dan voelt t nog als lichte spierpijn..

Hab ik ook Lau! Ik had zo vermoeden dat het vooral komt door de jumpingjacks en het touwspringen. Dit doet ik toch continu op mijn tenen. Maar mooie strakke kuiten zie ik dan wel weer zitten :)!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:40

Loesss schreef:
Laura1589 schreef:
Hebben jullie ook dat als je direct na de workout even gaat zitten uitpuffen, dat je daarna bijna niet meer kan lopen van de pijn in je kuiten? Bij mij lijkt dat elke dag erger te worden (zit nu op dag 3), ik kan at the moment alleen nog maar een beetje zielig strompelen... Overigens is het de volgende dag wel goed bijgetrokken, dan voelt t nog als lichte spierpijn..

Hab ik ook Lau! Ik had zo vermoeden dat het vooral komt door de jumpingjacks en het touwspringen. Dit doet ik toch continu op mijn tenen. Maar mooie strakke kuiten zie ik dan wel weer zitten :)!

Ik heb dat inderdaad ook, daarom is het beter om niet te gaan zitten, maar nog eventjes te lopen/wandelen, dat helpt wel :j
Het wordt wel beter trouwens!

Loesss

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:42

Goeie tip is dat. Maar vandaag ook wel gedaan, want ben eigenlijk meteen gaan koken :)... maar voel het nog steeds.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:42

Olina schreef:
En ik heb net dag 2 af :). Heel soms even letterlijk 2 sec rust moeten pakken omdat m'n gewrichten begonnen te protesteren (en daar moet ik naar luisteren anders kan ik naar het ziekenhuis want dan vliegt er vanalles uit de kom), maar over het algemeen heel tevreden :)

Nu douche :=

phormicola schreef:
Ik weet niet of het hetzelfde is, maar ik ben hypermobiel en vooral m'n rechterschouder doet moeilijk. Ik mag geen push ups doen, alleen wall pushups, anders hangt m'n schouder naast z'n gewricht óf het gaat zoveel pijn doen dat ik m'n arm niet kan bewegen.

Heel herkenbaar

Ook een hypermobieltje? :))

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:44

Ik heb dus helemaal geen last van mn kuiten! Zo typisch! Springtouwen, jumpingjacks en buttkicks zijn echt peanuts haha :) Ik heb erge last van mijn bovenbenen, vooral bij de squats.. Ik denk dat ik daar morgen de extra milde versie van doen omdat ik anders echt bang ben voor blessures..

Grappige is wel dat ik een peesontsteking heb in mijn schouder dus daar niets mee doe.. Ziet er denk ik heel gehandicapt uit :')

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:45

@arnanel, als je dat soort workouts zoekt voor de afwisseling of voor erbij, kijk eens naar tiffany rothe workouts, zij is heel erg leuk en heeft "thema's". Boxing, ballet etc. http://www.youtube.com/user/TiffanyRotheWorkouts Heb ik ook een tijd gedaan, erg leuk!

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:45

Ik heb vanmiddag dat 3 gedaan, en bij mij valt het reuze mee met de spierpijn. Lichtelijk mijn kuiten nu. Merk ook dat conditie steeds beter gaat, misschien ook omdat ik weet wat er komen gaat. Vraag me nu wel af of ik het goed doe aangezien iedereen spierpijn heeft :D Morgen nog maar wat fanatieker mee doen, of iets er achteraan plakken!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:46

ik ga dag 2 beginnen! Wat gaat dit topic trouwens snel zeg!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:47

Loesss schreef:
Goeie tip is dat. Maar vandaag ook wel gedaan, want ben eigenlijk meteen gaan koken :)... maar voel het nog steeds.

Ook even erg?
Bij mij was het daar gisteren en vandaag wel minder door :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:48

Amaryllis schreef:
Ik heb dus helemaal geen last van mn kuiten! Zo typisch! Springtouwen, jumpingjacks en buttkicks zijn echt peanuts haha :) Ik heb erge last van mijn bovenbenen, vooral bij de squats.. Ik denk dat ik daar morgen de extra milde versie van doen omdat ik anders echt bang ben voor blessures..

Grappige is wel dat ik een peesontsteking heb in mijn schouder dus daar niets mee doe.. Ziet er denk ik heel gehandicapt uit :')

Voel je dat in de bovenkant van je bovenbeen of aan de kant van je billen?
Want ik voel het ook wel aan de achterkant (zijn dat je hamstrings :o? ?)..
Het ligt er denk ook wel aan hoe je springt, ik spring ook op mijn tenen net als Loes :+

TamiBambi schreef:
Ik heb vanmiddag dat 3 gedaan, en bij mij valt het reuze mee met de spierpijn. Lichtelijk mijn kuiten nu. Merk ook dat conditie steeds beter gaat, misschien ook omdat ik weet wat er komen gaat. Vraag me nu wel af of ik het goed doe aangezien iedereen spierpijn heeft :D Morgen nog maar wat fanatieker mee doen, of iets er achteraan plakken!

Misschien ben je al gewoon heel getraind :D
Laatst bijgewerkt door Destino op 09-01-13 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:49

Klaar met dag 3! De cardio gaat prima maar heb enorme spierpijn in kuiten en bovenarmen dus dat was ff doorbijten. :D

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:51

Net dag 2 gedaan... Auwww mijn kuiten en bovenbenen, kon vandaag ook maar amper de trap op en af... Op het toilet gaan zitten en terug rechtstaan ging ook niet zo vloeiend :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:52

Ik heb level 2 even bekeken maar die walking push ups gaan me vast niet lukken... niet omdat ik de push up niet kan, maar omdat ik niet zo lenig ben dat ik op die manier naar de grond kan _O- Ik val vast op mijn neus. Maargoed, ik heb nog 7 dagen level 1 te gaan. Wie weet doet het wonderen. :')

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:52

Yellomofoon schreef:
Net dag 2 gedaan... Auwww mijn kuiten en bovenbenen, kon vandaag ook maar amper de trap op en af... Op het toilet gaan zitten en terug rechtstaan ging ook niet zo vloeiend :')

Haha, zo herkenbaar _O- . Na dag 3 gaat het echt beter :j .

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:53

Voorkant van mn bovenbenen, eigenlijk boven mn knieën.. Ik doe denk ik net wat teveel, maar dat is de aard van t beestje haha :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:53

Estera schreef:
Ik heb nooit zo op mijn eten gelet en raak er nu helemaal van in de stress -O- .

Mijn BMR is 1448.
x 1.2= 1.738 - 500 = 1.238
x 1.375 = 1.992 - 500 = 1.491
Ik wil wel een paar kilo kwijt, dus vooruit 500 kcal eraf. Ik Shred nu dagelijks en ben verder wel actief. Verschilt per seizoen en per week.

Ik heb net even uitgerekend dat ik vandaag echt max. 1300 kcal heb genuttigd en dan heb ik volgens mij alles ruim genomen. Heb voor mijn lunch (zijnde warm eten) voor het gemak maar 600 kcal geteld. Over gisteren zullen we het maar niet hebben, want ik denk dat ik daar de 1000 kcal niet haal.

Ik ga er maar een studie van maken, want als ik gewoon lekker eet, dan is er niets aan het handje en als ik denk gezond te gaan eten (veel groente en fruit, uiteraard wel tussendoortjes, maar niet met liga's en sultana's etc.) dan eet ik blijkbaar weinig |o .

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of ben ik nu de enige 8)7 ?

Wanneer je gezond gaat eten moet je meer gaan eten.

Daarom blijven veel mensen die af willen vallen en niet gaan dieten maar alleen gezond gaan eten makkelijk op gewicht omdat je dus juist heel veel kunt eten en absoluut geen honger hoeft te lijden.

Ga sowieso niet precies op de calorieen leven, maar gebruik het voor wanneer je gewicht of resultaat stil staat zodat je kunt kijken waar het dan mis gaat. Misschien is het er wel ingeslopen om te weinig te eten of ben je juist langzaam aan te veel gaan eten.

De oplossing: Ga dus meer eten.
Neem als tussendoortje niet 1 mandarijn maar snijd een appel en peer in stukjes en gooi er een handje ongezouten / ongesuikerde nootjes bij en snoep ze lekker uit een schaaltje.

---

Na dit advies ben ik even helemaal klaar met bokt.
Vandaag een stuk of 10 haat pb's gekregen dat ik zogenaamd weer een dikke mensen hater ben, dat ik niet meer moet posten als er voedingsadvies geplaatst word omdat mijn advies niet leuk is om te horen
(terwijl ik dan juist weer van andere mensen het topic per pb krijg en vragen of ik mijn mening daar wil posten), mensen die boze pb's sturen omdat ze me een tijd geleden gepbt hebben voor een gratis op maat gemaakt voedings schema en niet beseffen dat ik 50 uur per week werk en verzuip onder de pb's die ik dagelijks ontvang en mensen die denken dat ik mijn opleiding bij een pak weightwatchers koekjes heb gekregen.

Nee, ik ben er op dit moment echt even helemaal klaar mee.
Ik ga weer lekker tumblr-en.

Alle dames in dit topic heel veel succes en echt allemaal doorzetten.
"Why choose failure when succes is an option?" zoals Jillian zei.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:54

Destino schreef:
Loesss schreef:

Ook even erg?
Bij mij was het daar gisteren en vandaag wel minder door :j

Ja nog steeds even erg geloof ik ja :). Maar vind het stiekem ook wel klein beetje lekker, want da voel ik wel dat ik goed bezig ben :P!

Mag ik je onderschrift van de shred jatten?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:56

Ik vind het oprecht heel erg jammer Raponsje -O-

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:56

Ah bah Raponsje, bokt ten top weer..

Zou het erg jammer vinden als je uit dit topic weggaat, ik las jouw adviezen altijd :j