Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:00

natascha44 schreef:
Maar wendy, ik ben bang dat ze me grijpen als ik ga hardlopen langs een hond die de houding al aanneemt :-(
Ik ga toch maar eens een rondje op asfalt doen, denk ik.
Heb mijn scheenbenen moeten koelen vandaag..die waren iets minder blij..

Opletten hoor, met je schenen. Echt, vermijd het dat je door de pijn heen gaat lopen, dat maakt het enkel erger. Ik heb een tijdje met een serieus scheenbeenvliesontsteking gezeten, en het is écht niet aan te raden (Sprintje van 15meter trekken om een bus te halen = stekende pijn voor het komende half uur).

natascha44

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:04

Ik heb nu gelukkig negens meer last van maar blijf oplettend..thanx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:10

Morgenochtend les 11. Het was vanmorgen verleidelijk om te gaan hardlopen in een nieuwe omgeving maar heb me toch maar netjes aan mijn rustdag gehouden. :)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:46

Citaat:
nektosha: En ging het lopen goed, zit nu weer wat fijner in je vel. Ben wel benieuwd of het werkte omdat je er zo zin in had.

Lief dat je het vraagt :) .

Net voor ik de deur uit wilde gaan meldde m'n hardloopmaatje zich af :(.
Was erg teleurgesteld, want het was zulk mooi weer overdag vandaag en nu was het donker en dreigde het te gaan regenen.

Ik ben toch gegaan, hond mee en gaan met die banaan.
Heb Evy niet op mijn mp3 staan, dus ben zelf gaan lopen.
Eerst 7 minuten, toen 2 minuten wandelen, 7 minuten rennen, 1 minuut wandelen en 4 minuten rennen en toen zo'n 5 minuten in de regen naar huis.
Was lekker, rooie kop en voldaan gevoel.
Nog een huwelijksaanzoek onderweg gehad, haha. Mafkees.

Knap hoor Lente, ik vind het soms ook lastig niet te gaan.

Pas maar op met je schenen hoor Natascha, beter stapje terug dan straks een langdurige blessure.

Ik vind jullie allemaal kanjers, want jullie doen het toch maar mooi!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:01

Goed van je dat je toch bent gegaan Nektosha!

Ik heb tijdens het lopen en een tijdje erna erg last van mijn kuiten, zou dit aan mijn schoenen kunnen liggen? Heb van fitness schoenen, geen hardloopschoenen.. Misschien moet ik die toch maar aanschaffen.

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:20

nektosha schreef:
Citaat:
nektosha: En ging het lopen goed, zit nu weer wat fijner in je vel. Ben wel benieuwd of het werkte omdat je er zo zin in had.

Lief dat je het vraagt :) .

Net voor ik de deur uit wilde gaan meldde m'n hardloopmaatje zich af :(.
Was erg teleurgesteld, want het was zulk mooi weer overdag vandaag en nu was het donker en dreigde het te gaan regenen.

Ik ben toch gegaan, hond mee en gaan met die banaan.
Heb Evy niet op mijn mp3 staan, dus ben zelf gaan lopen.
Eerst 7 minuten, toen 2 minuten wandelen, 7 minuten rennen, 1 minuut wandelen en 4 minuten rennen en toen zo'n 5 minuten in de regen naar huis.
Was lekker, rooie kop en voldaan gevoel.
Nog een huwelijksaanzoek onderweg gehad, haha. Mafkees.

Knap hoor Lente, ik vind het soms ook lastig niet te gaan.

Pas maar op met je schenen hoor Natascha, beter stapje terug dan straks een langdurige blessure.

Ik vind jullie allemaal kanjers, want jullie doen het toch maar mooi!

Jammer dat je maatje had afgezegd. Maar fijn dat het toch wel goed ging. Wees maar trots!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:24

Ben helemaal happy vandaag! Mijn eerste recreantenloop volbracht, 4,5km bij de Drunense Duinenloop.
Het was 's ochtends erg koud door de wind, zelfs na het inlopen had ik het nog niet warm. Was ik net klaar, werd de start een kwartier uitgesteld, maar na opnieuw even inlopen voelde alles toen wel lekker aan.
Ik heb heerlijk gelopen en had aan het eind zelfs nog een beetje "over" om te versnellen. Wat was dit leuk!
Nu trotse eigenaresse van mijn eerste medaille :D
Nu op naar een volgende loop, dan wil ik 7,5 of 10 km gaan lopen. Waarschijnlijk wordt dat de vestingloop in Den Bosch, maar wil proberen hier nog iets tussendoor te plannen.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:46

@BusyMissy: Wauw super! Zo'n medaille motiveert je vast en zeker :j

Ik heb net les 4 van Evy gelopen, ik dacht dat ik dood ging bij die 3 minuten achter elkaar lopen :') Toen kon ik d'r wel wat aandoen toen ze zei: nog 1 minuut! _-:(
Heerlijk dat ik slijm in mijn keel/neus had en ik vind het al moeilijk om op een goede manier adem te halen... #)

Hopelijk gaat les 5 wel wat beter, heb les 4 wel helemaal volgehouden ook al kostte het veel moeite.
Heb nu wel zoiets van; jeetje en dan moet ik dalijk 5km (ladiesrun) achter elkaar volhouden := oeps...

Wat zijn trouwens de tips qua eten en drinken? Banaan heb ik al meerdere keren voorbij zien komen. Maar wat kan je het best eten/drinken en hoelang van te voren?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:03

Avond van te voren pasta (langzame koolhydraten) en kort voor de wedstrijd het bekende banaantje. Ik drink vlak voor de wedstrijd niet te veel want dan ga ik klotsen :p

Voor de training zou ik niks speciaals doen, dan blijf je bezig..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:13

@busymissy: gefeliciteerd! Leuk om te doen he?
@nekotosha: goed bezig :j
@renate: dat zou idd aan je schoenen kunnen liggen. Ik zou gewoon eens je schoenen meenemen naar een hardloopwinkel of goede sportzaak en om advies vragen.
@natascha: uitkijken met je schenen! Dat kan een heel vervelende blessure opleveren....
@droomster: ik heb qua voeding eigenlijk nog weinig verschil gemerkt. Hoe lang je nog van te voren kunt eten is erg persoonlijk.
De algemene richtlijn is dat koolhydraten ondersteunend kunnen zijn, en dat je matig moet zijn met alcohol, etc. Maw: probeer gewoon gezond te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:23

Hagelbui op mn kop halverwege :brr: maar les 11 weer achter de rug. Vond hem zwaar vandaag. Was misselijk, kreeg last van mn onderrug, voelde m'n knieën en schoot bijna in mn hamstring toen ik mn quadriceps (hoe heten die in het Nederlands? :+ ) wilde rekken :\

Komt door actief aan mn houding werken gister op een paard denk ik, maar ik vond het niet grappig :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:02

@lente: jammer dat je er zo'n last van hebt gehad. Al ga ik me dan wel afvragen wat je tijdens het paardrijden dan precies hebt gedaan :')

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:44

Ik herken heel goed jouw stukje Droomster, af en toe kom je in trainingsstukjes die heel zwaar lijken, maar
de opbouw bij Evy gaat echt mooi geleidelijk, hoewel ik sommige weken 2 keer achter elkaar heb gelopen als het niet lekker voelde en zeker als je niet helemaal lekker bent (met slijm rennen is echt een crime).
De medaille is een leuke herinnering, maar de kick en trots die het geeft als je het gelopen hebt is pas echt lekker! Ja Wendy het was echt leuk, ik voel een verslaving opkomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:54

Wendy, ik moest op het paard exact tegen mijn natuurlijke voorkeurshouding in gaan. Boel spieren dus gebruikt die normaal niet zoveel doen :')

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:54

Balen lente, wel goed dat je hem toch uitgelopen hebt! :D

Busymissy, Gefeliciteerd met je medaille! knap hoor!!

even een misschien wat persoonlijk vraagje. :o Lopen jullie, dames, ook bij het maandelijkse probleempje? Ik lees op internet overal dat het juist goed is en de pijn verminderd! maar ik kan me er nu toch echt niet toe zetten.. :\ Buikpijn,rugpijn.. alles doet pijn.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:20

Puf puf!!!!

Net mijn 4de training gehad: 3-4-3-4 met 2 min. lopen steeds tussendoor. 10 min. warm- en uitlopen.
De eerste 4 minuten was echt zwaar...heb ze wel uitgelopen maar jee, niet leuk, beetje jammer, haha!
Had ook wel een iets te dik vest aan gedaan en dan wordt het in het zonnetje toch best snel warm.

Ik krijg trouwens een beetje tintelende tenen/voorkant voeten. Vast niet goed...

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:40

@Dagmar_1995: ik wel, pak meestal wel twee paracetamollen als ik zo'n last heb en dan is het wel vrij snel over. Maar ik ga dan wel gewoon lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:22

Ik heb geen maandelijks probleempje dus kan daar niks nuttigs over zeggen.

Ik ben bij de Lidl geweest O:)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:55

Yucca schreef:
Ik krijg trouwens een beetje tintelende tenen/voorkant voeten. Vast niet goed...

Schoenen niet te vast aangetrokken dan?

Ik ben net na 2km gestopt -O-. Pijne knie, héél pijne knie. Exact dezelfde kant en zelfde pijn als ik vorige zomer had, toen ik mijn knie zwaar overbelast heb tijdens een vijfdaagse trektocht in Ijsland.... Merde, merde, merde...

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:58

Net mijn eerste rondje gelopen. Les 1 van evy was goed te doen, Alleen op het laatste begon ik helaas wel mijn knie te voelen. :(

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:02

Ik wilde vandaag zo graag met les 1 beginnen :( Ben helaas nog steeds niet lekker

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:02

De sneeuw hier is (bijna) weg, dus ik ben vandaag ook weer lekker gaan lopen. Heb les drie van STR nog een keer gedaan. Vorige keer heb ik hem wel helemaal gedaan, maar dat is ook alweer anderhalve week geleden, plus dat ik toch wel wat last had van steken in mijn zij. Vandaag eigenlijk helemaal niet en ik had best nog wat langer door kunnen rennen na afloop. Momenteel wisselen drie minuten hardlopen en drie minuten wandelen elkaar nog af, en ik vind die drie minuten wandelen dan wel lang duren, zeker tegen het einde van de les. Maar vandaag dus zonder problemen door les drie gevlogen, ik hoop dat ik woensdag voor les 4 kan gaan!

Dagmar, ik ga dan ook gewoon. Als ik last van pijntjes heb inderdaad een paracethamolletje, maar meestal wordt het inderdaad beter door het rennen, net als tijdens het paardrijden.

Hebben jullie trouwens nog tips voor een gelijkmatige ademhaling? Ik heb in het verleden echt heel erge last gehad van benauwdheid/kortademigheid en heb hiervoor ook een pompje liggen. Vorige zomer had ik niet heel veel last van mijn ademhaling, maar nu wel al (terwijl ik nu pas bezig ben en ik toen toch best vaak gegaan ben en nooit last had). Voor mijn gevoel adem ik gewoon heel rustig, maar omdat ik (vooral de vorige keer) veel last had van steken in mijn zij, ben ik toch bang dat ik iets fout doe.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:12

Jippie! Doel 1 van mijn hardloopschema is gehaald! Namelijk de 5 km *\%/*

MG: Sneeuw? Bij ons vandaag stralend weer, lekker zonnentje erbij :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:19

Mooi Moonfight! :)

Als je voelt dat je ademhalig onregelmatig wordt kan je gaan tellen, tijdens het inademen langzaam 1-2-3 (-4-5) en bij het uitademen weer langzaam 1-2-3 (-4-5) tijdens uitademen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:22

Moonfight, vorige week is hier zo'n 30cm sneeuwgevallen, totale chaos en sneeuwstorm dinsdagochtend. Pas dit weekend is het gaan dooien, maar hier en daar ligt nog steeds wat. Straten en stoepen zijn gelukkig wel vrij. Ik woon trouwens gewoon in het zuiden van het land, dus best bizar haha.

Karin, bedankt voor de tip! Denk dat ik inderdaad mee zal moeten gaan tellen en dan kijken of het beter gaat. Vandaag zo'n lekker rondje gerend dat ik morgen het liefst weer wil gaan haha. Zal toch maar wachten tot woensdag.