[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:15

Jannepauli schreef:
Negerzoen schreef:
Vandaag voor het eerst Quinoa geprobeerd! Ik heb vaak na mijn lunch al super snel weer honger, maar dit spul werkt fantastisch! Gemixt met 2 eetlepels magere kwark en een appel en een beetje kaneel en toch binnen mijn maximale hoeveelheid calorieën :D

Even veel fietsen en wandelen vandaag, zusje is vandaag jarig en we gaan vanavond uit eten. De tompouce (waar ik echt mega fan van ben) heb ik afgeslagen en focus me vandaag op het uiteten gaan :')

Heb je die Quinoa eerst gekookt?

Ja gekookt :) ongeveer 36 gram ongekookt en dat wordt ongeveer het dubbele gekookt en dat is zo'n 130 calorieën :)

leonie87

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:31

weet hier iemand btw of je versie spinazie kan bakken of dat je dat persee moet koken?
Stomen/bakken kan dat allebei. Zo ja, hoe lang? Nog tips om erbij te doen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:32

oh dat is wel veel werk 's morgens voor ontbijtje... of kun je het ook 's avonds koken en dan s' morgens koud in de yoghurt doen?

*gaat even checken hoeveel calorieen kellog's is in vergelijking*

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:34

ja hoor kan prima! Koud is het ook uitstekend te eten en in combi met kwark ook lekkerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:37

Selka schreef:
@Charlottje, je weet dat je een BMI van 20.3 hebt en dat onder de 20 wordt gezien als ondergewicht?

Ik weet niet waar jij van plan bent de kilo's vandaan te halen? :+
Zelf zou ik minder zwaar ontbijten en lunchen (jouw lijstje bekeken). Maarre 1.83 en 68kg, nee niks mis mee!

BMI van onder de 18 is ondergewicht.. 19 en 20 is helemaal prima

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:39

Rebeccaa schreef:
Selka schreef:
@Charlottje, je weet dat je een BMI van 20.3 hebt en dat onder de 20 wordt gezien als ondergewicht?

Ik weet niet waar jij van plan bent de kilo's vandaan te halen? :+
Zelf zou ik minder zwaar ontbijten en lunchen (jouw lijstje bekeken). Maarre 1.83 en 68kg, nee niks mis mee!

BMI van onder de 18 is ondergewicht.. 19 en 20 is helemaal prima

Waar haal jij dat vandaan? Op alle websites en boeken die ik ken wordt 20-25 aangehouden als gezond.

(even ter info)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:03

Ik meld me ook even hier
Waarschijnlijk zou ik weer in de meelees modus duiken, maar heb weer een stok achter de deur nodig
Ik ben namelijk alweer.. begonnen met afvallen
Elke keer zeg ik weer, ik wil van dat buikje af!!
Dus hier poging nummer zoveel, want een paar broeken zitten me een beetje te strak nu *\o/*

Even een lijstje van hoe het er nu voor staat;
* 20 jaar
* 80 kilo . heb ooit 68 gewogen..
* 1.76

Ik oog niet dik of wat dan ook, zie soms mensen die een dikke hangbuik hebben en minder wegen dan mij..
Maar wil voor mijn gevoel ervan af, het belemmerd me in mijn ogen om bepaalde dingen te dragen of me op mijn gemak te voelen
bij anderen.

Ik ben al tijden bezig met flink sporten, maar heb gewoon geen discipline, nu ga ik ongeveer 2x per week en doe ik alleen cardio en squatten en buikspieren. Voor de zomer ging ik 4 x per week alleen het hielp niet..
Nu dus normaal sporten en minderen met eten.
Ik ben ook nog is vega dus soms is het even lastig met broodbeleg en grijp ik al snel naar brie en vet spul.
ook ben ik erg goed in doorslaan..
Zo kan ik 2 weken volhouden om niks te ontbijten, en uiteindelijk pas in de middag wat te eten gewoon omdat ik mezelf het niet gunde, of pas tijdens avondeten.

Heb een periode gehad waarin ik obsessief naar calorieen aan het kijken was, kon weet niet hoelang in de supermarkt lopen zonder ik wat fatsoenlijks te eten ging halen, wat op mijn vorige werk ( supermarkt) resulteerde in gewoon eetpauze overslaan en thuis wat eten omdat ik dan wel iets moest hebben omdat ik honger had.
Kan me daarintegen ook ontzettend volstouwen tot ik ontplof.
Hier niet meer zo heel veel last van want kan tegenwoordig s'avonds nog maar weinig eten op. Warm eten s'avonds gaat mijn buik zeer van doen en heel erg bol staan. Ik probeer zo weinig mogelijk zetmeel en koolhydraten dan te nemen, om het enigzins te beperken.

Ik ben alweer afgestapt van de snacks en chippies en gewoon 3 maaltijden per dag nu en tussendoor fruit.

Ben nu 2 dagen bezig weer, en typ dit met een knorrende maag.. terwijl ik net mandarijntjes op heb maar goed.

Even snel een idee wat ik nu eet;

Ontbijt:
2 bruine of meergranen boterhammen met light vega beleg
glas magere melk
Tussendoor ben ik op stal en weer terug als lunch is dus geen tussendoor.

Lunch
2 broodjes (bolletjes, pistolet of brood)
wederom light vega beleg of tonijn uit blik op water.
Glas slimpie limonade
Fruit

Tussendoor was nu fruit, omdak laat was met 2de broodje opeten van lunch.

Avondeten van vandaag weet ik nog niet, gisteren was;
Risotto met tomatenpuree, champignons en paprika
En stiekem een aardbeien milkshake :+

Voor vanavond tussendoor weet ik nog niet

Verder drink ik dus de hele dag door Slimpie met water :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:09

@SuzanLarissa, zo dat is heel herkenbaar. Of niks eten of veel te veel.. Ook ik ben vega, maar geen problemen met mager beleg. Maarre ik zie dat jij wel vis eet? :+
Voorbeelden van mijn beleg: Eru met yoghurt (15+), eitje met komkommer en tomaat, de vega paté van tivall, zelfde geldt voor gehakt etc.

Zelf eet ik 's ochtends geen brood meer, maar magere kwark met een handje cruesli.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:10

leonie87 schreef:
weet hier iemand btw of je versie spinazie kan bakken of dat je dat persee moet koken?
Stomen/bakken kan dat allebei. Zo ja, hoe lang? Nog tips om erbij te doen?

Roerbakken! Scheutje olijfolie in een wok of hapjespan, spinazie erin, beetje zout en roeren maar. Lekkerrrr! (beter dan gekookt!)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:14

Selka schreef:
@SuzanLarissa, zo dat is heel herkenbaar. Of niks eten of veel te veel.. Ook ik ben vega, maar geen problemen met mager beleg. Maarre ik zie dat jij wel vis eet? :+
Voorbeelden van mijn beleg: Eru met yoghurt (15+), eitje met komkommer en tomaat, de vega paté van tivall, zelfde geldt voor gehakt etc.

Zelf eet ik 's ochtends geen brood meer, maar magere kwark met een handje cruesli.

Ja eet wel vis, ook een hele tijd niet gedaan, denk de eerste 4 jaar dak vega was.
Maar mistte gewoon te veel, daardoor wel gaan eten. :j Ben nu 12 zon 10 jaar vega.
Ik doe vaak 20+ of 30+ kaas met tomaat of ei. Maar alleen kaas vind ik dan weer niet lekker.
ik heb vaak de vega producten van de Ah die zijn wel erg lekker, pate, leverworst en filet american.
Of boterhamworst van vivera.
Eet vaak in de avond geen vega vlees meer, zit gewoon te snel vol ervan -O-

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:37

Thx Jannepauli :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:40

Het zal wel aan mij liggen, want de computer berekent helemaal niks.. :)

Tja vis is vet, tenminste dat is wat ik me er vaag van herinner haha. Vega vlees eet ik wel, maar dan niet gepaneerd. Dat scheelt wel heel veel. Als ik namelijk geen vega vlees eet, dan eet ik weer teveel aardappelen of pasta. Dat is veel khd rijker en die probeer ik juist te vermijden.

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:56

Ik zou ook wel graag weer zo'n 7 a 8 kilo kwijt willen. Ik heb niet echt overgewicht, maar ik merk dat ik gewoon net iets te ronde vormen heb, haha. Een beetje vind ik wel mooi en past ook bij me, maar vooral mn heupen, kont en bovenbenen zijn mijn probleemgebied.
Ik ben 1.66 en ik weeg nu 67,5. Zo 60 lijkt me een mooi gewicht.
Ik sport en beweeg best veel. Ik zumba twee keer per week in de les (en doe het thuis ook heel veel) en ik ben gisteren begonnen met een salsa cursus. Verder fiets ik erg veel. Het zal bij mij dus vooral het snoepen laten staan worden. Ik merk dat ik soms echt van die eet-buien heb. Dan heb ik ergens trek in en dat heb ik dan niet in huis en dan ga ik maar andere dingen nemen, die allemaal niet smaken zoals ik gehoopt had, maar waardoor ik dus uiteindelijk nog meer eet, dan als ik gewoon datgene waar ik trek in had had gegeten.

Ik ga dus niet streng lijnen, maar voornamelijk proberen regelmatiger en gezonder te eten.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:11

Jeeej vandaag een hele goede dag gehad :). Nu mag ik van mezelf een stukje chocola, heb namelijk nog te weinig calorieën :P.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:36

Ik meld me ook weer even wil nog 2kg aan vakantievet kwijt voor de kerst.

Ben nu 2 wk bezig en al 2kg kwijt nu de laatste loodjes die zijn vaak het lastigste.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:13

Ik heb alles even doorgelezen. De meesten zijn goed bezig maar er zijn ook nog vele verleidingen!....
Ik sta nog steeds op -2,2kg. Maar ik heb geduld. Ik schrijf alles in een schriftje op wat ik eet elke dag! en zie ook als ik wat zwaarder ben waar het door komt en als ik wat lichter ben wat dus bij mij helpt!.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:18

Ik houd dit allemaal bij in een app. Zo zie ik het ook precies. De eerste 2 kg gingen redelijk snel, nu nog 4 te gaan... Kwestie van de aanhouder wint denk ik dan maar, ben nu 3,5 week bezig dus we houden gewoon vol.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:11

Frustratie hier..

Ben nu bijna twee weken bezig met WW, ben vorige week 0,5 kg afgevallen. Maar ging net op de weegschaal en nu weeg ik een 1 kg meer dan vorige week? Terwijl ik echt heel netjes heb gegeten, veel heb gesport. Heb vanavond wel mijn laatste pil, dus daarna stopweek, maar of het daar aan ligt?

Baal er wel van, doe zo goed mn best!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:41

@CCCCC: ik kom die periode ook netjes een kilo bij hoor, ik hou veel vocht op dan :j
De week erna is die er wel terug af.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:44

CCCCC schreef:
Frustratie hier..

Ben nu bijna twee weken bezig met WW, ben vorige week 0,5 kg afgevallen. Maar ging net op de weegschaal en nu weeg ik een 1 kg meer dan vorige week? Terwijl ik echt heel netjes heb gegeten, veel heb gesport. Heb vanavond wel mijn laatste pil, dus daarna stopweek, maar of het daar aan ligt?

Baal er wel van, doe zo goed mn best!

Ja daar kan het echt wel aan liggen! Ik ben na mijn ongesteldheid (zo'n dag na het innemen eerste pil) zo een kilo lichter.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:25

De pil is sowieso troep! Ik ben er ruim een half jaar terug mee gestopt en voel me zoveel beter!! Al mijn afvalpogingen daarvoor liepen uit op niks terwijl het nu als vanzelf gaat... Best kans dat de pil daar een aandeel aan heeft :j Die 2 dagen dat ik krom loop van de pijn neem ik voor lief, de andere 29 dagen functioneer ik gewoon veel beter :j Ohja, en ik moet terug aan de ijzersupplementen anders ga ik weer sterretjes zien, maar als dat alles is ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:32

Tja, ik ben er ook een aantal keren mee gestopt. En heb alles geprobeert: niets (condooms). Mirena. Nuvaring.

Maar ben toch weer terug bij de pil want heb ontdekt dat ik zonder een hele slechte huid krijg.
Condooms werd vriendje te zenuwachtig van
Mirena was drama.
Nuvaring was te duur en door de minimale hoeveelheid hormonen kreeg ik dus een slechte huid.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:33

Mijn huid werd in het begin ook slechter/vetter, maar dat is met een paar maanden vanzelf overgegaan gelukkig. Ik wil nu geen extra hormonen meer, heb er genoeg van mezelf :P ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:39

Helaas Dais_ dat is bij mij geen optie :) Maar ik ben wel heel erg tevreden over de mirena.
Wel helaas wat aangekomen, maar dat verschil is er inmiddels af.