In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelady1

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:36

krijg ik net te horen dat ik morgen voor schooltijd een gesprek hebt

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:58

Lovalady1 hoe ging je gesprek? :)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:23

het ging over maandag over ik als ik er bij zit
waar ik wil zitten
of ik iets nog wil zeggen
en ze heeft gezegd wat ze ging zegen

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:27

Ik ben hartstikken zenuwachtig voor een maandag wat ze gaan zeggen over mijn .en wat ze gaan doen

Maar wat leuk dat he lekker op school gaat helpen.
Ik heb van middag les ik de manege en ik moet me pony nog mesten

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:33

Oef *Naam*. Op zaterdag op school. Bah... Hier een grote hondenwandeling op het programma vandaag. Zitten nu in de auto richting brabant.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm privacy naam verwijderd

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:52

*Naam* schreef:
Waar gaat het gesprek dan over? Lijkt me dat jr zelf bepaald wat er over jou gezegd wordt? Wel leuk Helpen op een manege :)

Hoe was de hondenwandeling Dhani? :)

Opendag was vermoeiend.. pff ben op

Wandeling viel tegen. De honden moesten erg veel aan de riem. Nou dat is met een groep van 150 border collies een kriem.
Veel honden waren gestrest. en doordat er zoveel spanning heerste waren er een paar gevechten geweest als ze uiteindelijk wel los mochten. JAMMER! Maar ja weer een leer voor volgend jaar. Dan weten we dat we die wandeling niet moeten doen ;)
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:33

*naam* schreef:
Waar gaat het gesprek dan over? Lijkt me dat jr zelf bepaald wat er over jou gezegd wordt? Wel leuk Helpen op een manege :)

Hoe was de hondenwandeling Dhani? :)

Opendag was vermoeiend.. pff ben op

het gaat over,mijn omdat ze zich zorgen maken .

He jammer dat het niet goed ging dhina
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:04

Idd Lovelady1. Ik denk dat ze je willen helpen. Dat komt vast helemaal goed. :)

*Naam*. yep jij snapt hem. Ze moeten rennen. Maar ja. het gaat er om dat we er lekker uit zijn geweest. Daar was ik ook wel aan toe moet ik zeggen. :)

Spannend komende week dus. Gaat helemaal goed komen! Je kan het! :(:)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:37

Nou ik weet niet of het nog goed komt wat dus vrouwe maak ook zorgen om me en school ook

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:35

Positief denken is misschien wel gepast ;) Is moeilijk dat weet ik maar al te goed. :)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:46

maar ik ben wel ergens zo bang voor

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 01:22

Je hebt een pb. :)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 01:49

dhani dankje wel voor je pb je mag als er wat is ook pben

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:27

Hoi allemaal,

een tijd geleden zat ik ook in dit topic om te praten over mijn problemen.
Ik wil zeggen dat ik veel aan jullie steun heb gehad, jullie waren stuk voor stuk schatten en ondanks dat jullie zelf ook problemen hadden waren jullie er ook voor mij.
Ben jullie er zo dankbaar voor want mede dankzij een aantal bokkers die ik persoonlijk ook nog een pb zou sturen ben ik er over heen gekomen en ben ik sterker als ooit tevoren geworden.

Bedankt sterkte allemaal lees nog regelmatig mee en indien iemand hulp nodig heeft mag je me altijd pben.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:35

Lovelady als het goed is heb je vandaag het gesprek? Sterkte :(:)
Nicoletjee fijn dat je steun hebt gehad. Ben blij dat ik er steentje aan bij heb kunnen dragen. Ga je goed meid!!!

Sinds vandaag geen lichttherapie meer. Geen idee of dat het wat heeft gedaan met mij, hoe ik me 'anders' zou moeten voelen. Wel fijn dat ik niet elke dag heen en weer moet rijden om half 8 maar aan de andere kant kreeg ik daardoor wel structuur. Moeilijk dus. Ben in iedergeval blij dat ik morgen mijn psychologe weer spreek.

Zaterdag op zondag heb ik me zooooooo ziek gevoeld. Was zo moe maar kon maar niet slapen dus had ipv 10 mg 20 mg temazepam ingenomen (kreeg ik in het ziekenhuis ook wel eens). Na een uur werd ik wakker (wat me met de medicijnen nog nooit is overkomen). Voelde me niet fijn, of dat ik moest overgeven. Ben uit bed gegaan en naar de toilet gegaan. Het leek wel of dat ik ging flauwvallen. Gauw een natte washand gepakt, keek in de spiegel en was spierwit, en een handdoek. Ben gaan zitten voor de wc voor het geval dat. Het zweet brak me uit en ben toen met het washandje in mijn nek op de grond gaan liggen. Of dat het gedaan was met me. Van alles spookte er door me hoofd. Zou het door de medicijnen komen? Zou het een overdosis zijn? Bizar natuurlijk maar op dat moment kon ik niet meer normaal denken. Toen het braakgevoel over was ben ik op het bed van ons zoontje gaan liggen (hij was uit logeren), met een extra dekbed en sprei. Wat lag ik te rillen. Zou het een koortsaanval geweest zijn? Geen idee maar ik was totaal van de wereld leek het wel. Werd de volgende ochtend laat wakker en voelde me down. Kon alleen maar janken. Maar wat was ik bang om gisteravond wederom de medicijnen in te nemen. Heb nu geen temazepam ingenomen maar alleen seroquel maar het duurde zo lang voordat ik sliep en vanochtend was ik heel vroeg wakker.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:58

Manlief was ook thuis maar op dat moment was ik totaal van de wereld en niet in staat om ook maar wat te doen/ondernemen/te roepen.
Dinsdag, donderdag en zaterdag werk ik van 7.30 tot ca. 12.00 uur dus sta dan om half 7 op. Op dat moment wil ik me dan nog wel even omdraaien maar eenmaal eruit voel ik me fit. Alleen als ik thuis kom heb ik het helemaal gehad; heb dan nergens zin in. De andere door de weekse dagen sta ik gelijk met de mannen op. Ik dek dan vast de tafel. Het was dat ons zoontje vandaag naar school gebracht ging worden waardoor ik gauw ging douche en aan ging kleden dus ja dan kun je niet meer terug je bed in. Eenmaal thuis ga ik lopen zoeken; huis is al aan kant, was al gedaan maar heb ook verder nergens zin in. Ga zo wel koffietijd kijken en dan de was opvouwen die uit de droger komt. Wat ook nu meespeelt is dat ik niet kan en mag hardlopen. Heb een rare val gemaakt afgelopen november. Ga volgende week zaterdag een MRI laten maken van mijn onderrug, bekken, heup. Zit daar niet helemaal goed; heb ook tinteling in mijn voet. Normaal ging ik hardlopen met vriendin om hoofd leeg te maken en daarna had ik energie voor 10.

Balen van die terugval :(:) Waar gaat het gesprek dan over? Hoe jij er nu voor staat?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:46

Denk dat het inderdaad beter is om eerst met therapie te beginnen en het daar voor leggen. Wellicht dat dan de stap naar school ook makkelijker.

Sporten is voor mij momenteel geen optie. Zelfs paardrijden, wat ik toch nog deed, kan ik nu niet meer pijnvrij doen. Ben bang dat ik het ga forceren. Wil dus eerst de MRI afwachten.

Weet je wat het ook is: het ertoe zetten om wat te doen. Tijdens de opname had je een rooster en dat volgde je ook. Had je even niets dan was er wel de verpleging die wat met je deed of je wat voorstelde. Heb nu weer 2 puzzels gekocht dus ik denk dat ik die zo maar eens op tafel ga leggen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 02:53

Ik ga morgen even lezen hoe het jullie is vergaan deze maandag hoor. ;)

Vandaag moest ik boodschappen doen voor mn broer omdat hij geopereerd is aan een liesbreuk mag hij komende tijd niet tillen.
op zich vind ik dat geen probleem. Alleen laat hij mij allemaal slechte dingen voor hem kopen. Chocola chocomelk toetje chips dat soort dingen. Maar dat zijn juist de dingen die ik eigenlijk niet durf te kopen. Ik weet het. Dat ik niet helemaal spoor op dat gebied. Maar ik heb er dus grote moeite mee. Dus ik zat vandaag voorledig in de stress. En stelde de boodschappen steeds verder uit. Uiteindelijk toch maar gegaan. Hij moest het toch hebben, dus dan beter nu als nog langer tegen aan hikken.

Ik heb deze situatie opgeschreven voor mn volgende gesprek bij de psycholoog. Dan hebben we tenminste een gespreks onderwerp. Al vind ik het wel moeilijk om over deze stomme dingen te praten. Wie durft er nou geen chocola te kopen? Stom gedoe is het. ;)

Ik ga maar weer proberen verder te slapen..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:17

Hoezo stomme dingen Dhani? Denk dat je psycholoog dat echt zo niet ziet. Sterkte met je broer
*naam* succes morgen met je tentamen.

Ik net weer 5 uurtjes gewerkt. Nu met mijn zoontje eten en dan naar mijn psychologe. Ben behoorlijk zenuwachtig en dat zegt bij mij dan al genoeg :=

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:19

Ben je verplicht om vrijdag te gaan? Stel je voor dat je al wat anders had staan? Ik zal zeker even een moment van rust nemen want dit werkt alleen maar tegen.

Ik heb me voorgenomen om per dag 2 dingen te doen (voor zover dat lukt) maar als ik ook maar even merk dat ik daar overheen ga dan bel ik af of ga iets niet doen. Vooral in het weekend kom ik mezelf nog wel eens tegen...

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:32

*naam* Ja ik weet wel waarom ik het niet durf te kopen. Dat heeft puur met mijn zelfbeeld te maken. :)

Miranda, Ja ik vind het stomme dingen. Omdat het dingen zijn die eigenlijk nergens op slaan. Ik voel me dan een raar mens. En schaam mij voor mijn probleem.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:50

Jij vindt het misschien nergens op slaan maar wellicht dat je psycholoog jou daar dan van af kan helpen.

Ben net terug van mijn gesprek met psychologe. Ging echt alle kanten op. Kon er geen grip op krijgen. Als ik dan in de auto terug zit denk ik: ik ga die brief schrijven aan de arts, ik ga de puzzels weer uit de kast halen. Maar als ik dan thuis ben wil ik gewoon even niks. Zij zegt dat het wel weer komt maar ik wil teveel. Maar ik wil thuis ook weer lachen en gezellig zijn. Nu ben ik dat alleen maar buitenshuis *zucht, steun, kreun*

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:09

sterkte miranda

sorry dat ik gisteren og niks heb laten horen,
ik moet nu met die vrouw die thuis praten omdat zich zorgen gaan maken , maar ik mocht wel kiezen met wie ik wou praten

ze belt vanmiddag op voor een afspraak maar ik vind het nog wel snel gaan

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:46

ik was het ook al van plan om het later te doen
alleen ik moest gisteren gelijk kiezen met wie ik wou praten

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:28

Ik had vanmiddag eerst creatieve therapie, was best heftig. Toen had ik een gesprek met mijn psychiater en spv, psychiater wilde me laten opnemen maar ik wil niet terug naar mijn oude kliniek. Spv heeft gebeld naar een andere kliniek en daar was een wachtlijst dus ik heb nu een BOR gekregen daar, zodat ik er in elk geval wel terecht kan als dat nodig is. Verder heb ik clonazepam en diazepam en verhoging van mijn anti-psychoticum gekregen. Ze vroeg welke pammetjes ik allemaal al gehad had, dus ik zei oxazepam en diazepam. Was vergeten Rivotril te noemen, maar dat blijkt dus clonazepam te zijn.

Ik krijg ook mijn medicatie nu per week maar mee omdat ze me er niet mee vertrouwd en moest alle medicatie die ik nog in huis heb weggooien. :\ Alleen dat durf ik niet.